Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 19:50   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
jammer, maar jouw geloof is subjectief en dat telt dus niet. Remember?
Het is idd subjectief en ik kan het niet bepaald 100% zeker onderbouwen.

Maar 'k heb 2 indicaties.
1. Ze heeft het niet doorgedrukt.
2. Het rapport was niet bepaald positief voor haar voorstel.

2 redenen die mij zeggen dat ze echt nieuwsgierig was naar de mogelijke negatieve effecten van chocolade effecten.

De naïviteit kan wel tellen, though. Indien het waar is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:16   #42
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat komt ervan als men geen interesse heeft in geschiedenis.

Groen! wil leven zoals in Bokrijk! ontzettend leuk en gezellig. maar wèl conservatief en middeleeuws.

ben nog altijd onder de indruk van die halve boomstam-tafel met twee potten in uitgehaald: spaarde afwas (water) uit: gewoon met een vod erdoor en de afwas was gedaan! duurzaam ook: tafel bestaat nog altijd!
Uhum. Jij vergelijkt DeGroenen van Nederland met ons! Die zijn wel conservatief. Zij willen achteruit terug naar die tijd waar er veel minder verbruikt werd. Wij Groen!-en willen juist vooruit in de tijd en van de technologie gebruik maken om evenveel te kunnen verbruiken maar wel vééél milieuvriendelijker!

En daarbij. Daarjuist had ik het niet zozeer gericht op de groene partij maar vooral op het ecologisme.
Oud 19 juli 2007, 10:44   #43
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Uhum. Jij vergelijkt DeGroenen van Nederland met ons! Die zijn wel conservatief. Zij willen achteruit terug naar die tijd waar er veel minder verbruikt werd. Wij Groen!-en willen juist vooruit in de tijd en van de technologie gebruik maken om evenveel te kunnen verbruiken maar wel vééél milieuvriendelijker!

En daarbij. Daarjuist had ik het niet zozeer gericht op de groene partij maar vooral op het ecologisme.
Dus GroenLinks is een conservatieve partij? Ze zullen het graag horen...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 10:45   #44
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
jammer, maar jouw geloof is subjectief en dat telt dus niet. Remember?
Uw geloof is ook subjectief, net als het geloof van de media. Kortweg: we weten het niet zeker en dus is het ook kinderachtig om blijven te zagen over iets waar je niet eens zekerheid rond hebt.
Oud 19 juli 2007, 10:47   #45
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Groen! heeft dat wel degelijk zelf uitgesproken. En het gaat helemaal niet om "een plantje te kweken", het gaat over het legaliseren van drugsplantages bij iemand zijn thuis.
Kun je even de link geven naar de bronvermelding waarin staat dat Groen! voor het legaliseren is van complete plantages? Dank je.
Oud 19 juli 2007, 15:22   #46
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Opletten dus wat ze nu weer gaan uitvinden, en houd de korrels zout maar klaar. Best een heel zoutvat, misschien...
Geen zorgen: dat doe ik al jaren. Ik ben geen voorstander van misantrope regelneven.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 17:24   #47
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Dus GroenLinks is een conservatieve partij? Ze zullen het graag horen...
NEE!!! Jij leest niet goed. Er is ook een partij in Nederland die letterlijk "De Groenen" noemen. Ik heb het helemaal niet over groenlinks
Oud 20 juli 2007, 11:47   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Ben net begonnen aan een interessant boekje: "De wortels van de democratie" van Kris Deschouwer. Het is de samenvatting van een politicologische studie over Agalev na de verkiezingen van 1991 (boekje dateert van 1996).
BTW, er staat een mooie omschrijving in van wat het groene gedachtengoed eigenlijk is, en nu weet ik wel zéér zeker dat in nooit of te nimmer voor een groene partij zal stemmen.

Laatst gewijzigd door Libro : 20 juli 2007 om 11:48.
Oud 20 juli 2007, 11:57   #49
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Interessant weetje: Eloi Glorieux heeft in 2006 een voorstel van decreet ingediend om de catering van de Vlaamse administratie te verplichten vegetarische schotels aan te bieden. Vooral de reactie van Vlaams Belang was interessant:
http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...005/g463-2.pdf
Oud 20 juli 2007, 12:57   #50
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je vergist je, spaarlampen zijn net zoals TL-lampen fluorescentielampen, maar spaarlampen zijn geen TL-lampen. Soit, het punt is dat er ondertussen zoveel verschillende types spaarlampen (en ook TL-lampen trouwens) zijn, dat de resultaten van een oude studie over TL-lampen niet zonder meer overdraagbaar zijn naar alle fluorescentielampen. Bovendien is het nogal vanzelfsprekend dat de hele dag in kunstlicht doorbrengen niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid.

Het kan trouwens best zijn dat mijn geheugen slecht is. Ik heb noch Agalev, noch Groen! van nabij gevolgd, maar ik kan me met de beste wil van de wereld geen campagne herinneren van Agalev (en zeker niet van Groen!) waarin dieselmotoren gepromoot worden. En als die campagne dateert van nog geen tien jaar geleden, dan moet je daar toch wel ergens een bron van kunnen terugvinden?

Wat dan de effecten van straling betreft: zoek misschien eens op welke partij dit thema regelmatig ter sprake brengt in gemeenteraden en parlementen. En je gaat me nu toch niet vertellen dat de groenen meer dan anderen gebruik maken van GSM's zeker?
effe: TL = Tube luminaisant (of zoiets) = lichtgevende tube => spaarlamp = TL

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 20 juli 2007 om 12:57.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 18:36   #51
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
NEE!!! Jij leest niet goed. Er is ook een partij in Nederland die letterlijk "De Groenen" noemen. Ik heb het helemaal niet over groenlinks
Ah, die pipo's
http://www.degroenen.nl/

Ik heb er ooit iets over gehoord en was ze alweer vergeten.
Oud 20 juli 2007, 18:38   #52
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ben net begonnen aan een interessant boekje: "De wortels van de democratie" van Kris Deschouwer. Het is de samenvatting van een politicologische studie over Agalev na de verkiezingen van 1991 (boekje dateert van 1996).
BTW, er staat een mooie omschrijving in van wat het groene gedachtengoed eigenlijk is, en nu weet ik wel zéér zeker dat in nooit of te nimmer voor een groene partij zal stemmen.
Bedankt voor de tip. Na mijn scriptie es gaan uitlenen in de PBL.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 20 juli 2007 om 18:38.
Oud 20 juli 2007, 18:51   #53
laurens274
Partijlid

Standaard

Ik heb eigenlijk niet veel vertrouwen in groen, hun gebrek aan kennis en realisme doet me schrikken.

Tinne van Der Straeten verklaarde tijdens de verkiezingen in de Metro dat ze de economie in een ecologisch kader wou passen en niet omgekeerd zoals nu het geval is . Mevrouw VD straeten is misschien vergeten waarom wij welvarender zijn dan Afrika. Sommige van die groene jongens mogen toch wel eens een cursus economie volgen.

Toen ik haar voorstel las kreeg ik het gevoel dat de groenen het corporatisme herin wilden voeren(=grote bedrijven die functioneren in een vrije markt maar met een hoge overheidsinmenging). Dan zou ze haar milieuvriendelijke wetten kunnen invoeren, alleen jammer dat we dan overgaan naar een meer self-sufficiency economy zodanig dat onze welvaart ook zeker zal dalen. Wie had het nog gedacht dat de groenen fascistische ideeën zouden overnemen

Daarbij stelde ze zelf voor om meer de armoede te bestrijden en niet alleen de nachtvluchten te beperken tot het minimum maar ook de dagvluchten in zaventem. Volgens mijn bescheiden mening is totaal onmogelijk. Beperking van dagvluchten en nachtvluchten==> verlies van jobs(niet rekening houdend met conjunctuur)==> het betalen van werkloosheidsuitkeringen==> armoede

Eerlijk heeft er al iemand al eens hun plan gelezen om de opwarming van de aarde te bestrijden? Uitstap uit kernenergie? Kom nou!
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2007, 18:58   #54
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mevrouw VD straeten is misschien vergeten waarom wij welvarender zijn dan Afrika.
Omdat Afrika wél zijn economie in een ecologisch kader past?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:10   #55
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Neen omdat hoe meer je economie als een aparte macht gaat behandelen zonder je te moeien van overheidswege zal je zien dat ze sterker zal worden.

In Afrika hebben sommige landen geen economie omdat
1) de overheden zien het als een melkkoe, corruptie
2) ze zijn niet in staat om een juridisch kader er rond te zetten zodanig is er een gebrek aan orde en rust, zeer belangrijk voor een economie(wie wil er nu zijn geld steken in een land waar er elk jaar een volksopstand uitbreekt door verkiezingen bijv.)
3) uit nr 2 zou ook het intermediatie kader kunnen ontstaan(banken)==> zodanig dat de afrikanen zelf in hun land kunnen investeren en dan zijn we vertrokken.

Zolang men niet werkt op die 2 punten heeft het geen zin om geld te geven aan desbetreffende landen.
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 13:38   #56
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
effe: TL = Tube luminaisant (of zoiets) = lichtgevende tube => spaarlamp = TL
Spaarlamp is kwikhoudend afval.
http://www.indaver.be/TL-lampen-en-k...fval.70.0.html
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:50   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Bedoelt u "le bon sauvage"?
Oud 23 juli 2007, 13:42   #58
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

[quote=Linkse Vogel;2796599][quote=Queensburry;2796303]
3. Groen is progressief maar een echte milieubeweging is conservatief: niet te snel veranderen, eerst de impact beoordelen, eerder het lokale en het artisanale dan het snelle verspillende consumentisme. (Lees de bibliografie van Prince Charles er maar eens op na: een echte pragmatische ecologist, maar ook oerconservatief. Duurzaamheid, locale productie, authenticiteit, natuurproducten, artisanaliteit, geen zinloze verpakking en bewaarmiddelen, enz. zijn allemaal conservatieve waarden.) [/quote]

Alleen al dat je zegt dat deze dingen conservatief zijn vind ik belachelijk. Vooral dat punt van duurzaamheid. Dat is juist progressief! Naar de toekomst kijken!!!!! quote]

Ik wil deze linkse vogel toch nog eens van repliek dienen, aangezien hij blijkbaar geen idee heeft wat de betekenis van het woord progressief betekent. 'Naar de toekomst kijken' doet iedereen. De een gelooft echter dat verandering van het bestaande per definitie tot verbetering moet lijden terwijl de conservatief voorzichtiger is en eerst wil nagaan of de mogelijke verandering wel degelijk een verbetering is of niet. Als dat niet zo is, of men kan het niet goed zeggen, dan kiest hij voor het reeds gekende.
Iedereen noemt zich tegenwoordig progressief. Zelfs de vakbonden, het meest conservatieve bolwerk van laat-negentiende eeuws gedachtengoed, noemen zich progressief. Zelfs de VLD heeft zich de laatste verkiezingen de das omgedaan met haar liefdesverklaring voor links.
De echte groene standpunten, ik verwijs hiervoor naar mijn vorige bijdrage - zijn wezenlijk conservatief. Wie dat niet ziet, die... laat maar.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be