Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête:
0%
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2007, 01:27   #41
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Ik ben bi. Ik weet het al zo'n 1,5 jaar zeker (op mn 13de dus)
Je moet eerst dus nog volwassen worden
Oud 13 juli 2007, 01:29   #42
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Hoe situeer je jezelf in het huidige Belgische of Vlaamse politieke kader?
Oud 13 juli 2007, 01:30   #43
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

In welke richting gaan je toekomstige studies zich bevinden, exact, niet exact, iets ertussen?
Oud 13 juli 2007, 01:30   #44
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Ben jij een 'practiserend' homosexueel, met andere woorden, heb jij (een) partner(s)?
Oud 13 juli 2007, 05:21   #45
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ben jij een 'practiserend' homosexueel, met andere woorden, heb jij (een) partner(s)?
Heerlijk hoe je dat zegt.

Neen, geen partner op dit moment.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 05:23   #46
Heftruck

Standaard

Citaat:
In welke richting gaan je toekomstige studies zich bevinden, exact, niet exact, iets ertussen?
Beurstechnische financiële analyse. Daarna hoop ik een financiële opleiding aan de Vlerickschool te verrichten.
Oud 13 juli 2007, 05:25   #47
Heftruck

Standaard

Citaat:
Hoe situeer je jezelf in het huidige Belgische of Vlaamse politieke kader?
Mmh, moeilijke vraag. Ideologisch gezien staan ik natuurlijk het dichtst bij Lijst Dedecker. Dat heeft echter weinig te betekenen.

Ik kom daar zondag / maandag uitgebreider op terug.
Oud 13 juli 2007, 13:17   #48
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Omdat ik vind dat een straf in de eerste plaats een tegemoetkoming moet zijn ten opzichte van de eisende partij, namelijk de slachtoffers. Mijns inziens zijn zij dan ook de enigen die het recht hebben te beslissen of aan die tegemoetkoming voldoende is voldaan om een vervroegde vrijlating te verantwoorden. Maar dat was in acht genomen dat ik in een het huidige systeem terecht kom. Veel kan ik dan niet veranderen.

Mocht ik 't gans naar mijn zin aanpassen, dan loopt het uiteraard anders. In de eerste plaats schaf ik slachtofferloze misdaden af. Verdere strafmaten deel ik dan op in twee categorieën. Daar waar er sprake is van materiële schade, dient het slachtoffer voor 100% + gerechtskosten vergoed te worden door de berechte persoon. Daar waar vergoeding van materiële schade onmogelijk is (bijvoorbeeld bij moord), is er slechts 1 mogelijkheid; verbanning (net zoals het slachtoffer "verbannen" is van het leven). Praktisch vertaald zich dat in levenslang thuisarrest of een levenslange gevangenisstraf bij een instelling die bereid is de veroordeelde in huis te nemen.
Hier sta je al voor het gerecht, met dader en slachtoffer die gekend zijn.

Wie moet de procedure vóór de eigenlijke rechtszaak voor zijn rekening nemen? Je hebt een slachtoffer, b.v. iemand die vermoord is, maar nog geen dader.

Op wie kan men rekenen om een objectief onderzoek te voeren om de schuldige te vinden en voor de rechtbank te brengen. De staat niet, dus een privé-instelling of persoon. Wie? Tegen welke kost? Wie draait er voor op als men zijn onderzoek niet kan bekostigen?
Oud 13 juli 2007, 13:20   #49
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, gegeven dat men vrij is om de gevangenis te verlaten. Klinkt absurd? Aanschouw!

Samenleving X bestaat uit 9 grondgebieden. De eigenaar van gebied 1 pleegt geweld jegens de eigenaar van grond 2.

Persoon 1 wordt door een onafhankelijke jury schuldig bevonden. Van alle andere grondeigenaars verklaren 7 dat persoon 1 vanaf nu de toegang tot hun eigendom ontzegd wordt. Hij wordt dus effectief verbannen. Enkel persoon 9 is bereid de veroordeelde op te vangen en richt zijn eigendom als dusdanig in. Aldus; levenslang thuisarrest op grondgebied een of verblijf op grondgebied 2.

Ik weet het, 't is erg theoretisch, edoch ik hoop 't onderwerp ooit verder uit te diepen, daar zal echter nog een lang denkproces aan voorafgaan.
Interessante visie. Slechts 1 vraag: Wat als die dader de wegen tussen deze grondgebieden heeft aangelegd en er dus de eigenaar van is.

Mag hij dan geen gebruik meer maken van zijn eigendom?
Mogen anderen het wel? Ook als hij zijn toestemming niet geeft?
Oud 13 juli 2007, 16:31   #50
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat kan ik mij nu eens echt moeilijk voorstellen.
Mijn hormonen begonnen nogal snel met werken...
Oud 13 juli 2007, 19:55   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beurstechnische financiële analyse. Daarna hoop ik een financiële opleiding aan de Vlerickschool te verrichten.
Wat studeer je momenteel?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 20:03   #52
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Mijn hormonen begonnen nogal snel met werken...
Verkeerde draad maar ik vraag het toch maar ben jij dat op de foto linkse vogel?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 20:18   #53
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Heftruck, welke landen in de wereld zijn volgens jou het meest tolerant/vriendelijk tegenover homoseksuelen?
Waar plaats je Vlaanderen/België? (Vlaamse samenleving, Belgische wetten,..)

De katholieke kerk valt toch niet echt vriendelijk voor homoseksuelen te noemen? Verlaat jij de kerk, of denk jij dat de kerk kan veranderen?
Oud 13 juli 2007, 20:27   #54
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Anarcho-kapitalisme kan niet bestaan, vermits er in een anarchie geen betaalmiddelen nodig zijn omdat er geen betalingen plaatsvinden. Betalen verondersteld geld, verondersteld een geld uitgevende normerende overheid & een overheid is wat een anarchie afschaft.

Een justieapparaat : idem dito - de enig mogelijke straf in een anarchie is inderdaad een tijdelijke verbanning = tijdelijk omdat de dader tot "inkeer" kan komen en zijn fouten kan inzien, trachten te herstellen.

eigendom is in een anarchie zinloos = alles is voor iedereen toegankelijk, men laat "exlusiviteit" toe in zover deze exclusiviteit maatschappelijk getolereerd wordt.

Is anarchie mogelijk ? Is het een haalbare voor mensen aanvaardbare kaart ?
In principe staat het niet verder van de oermaatschappij van in stammen migrerende homo sapiens, dan de huidige mondializerende complexe maatschappij & lijkt eenvoudig uitgelegd niet zo verschillend van het "anarcho kapitalisme" dat als men erover nadenkt eerder in een soort "firestone-nazistisch systeem" ontaard.

Inderdaad : in het anarcho kapitalisme heeft men nog steeds minstens 2 klassen : de kapitalist, die belang heeft bij een geldeconomie en de proleet die geen enkel belang heeft bij de geldeconomie.

Het alternatief voor de slecht werkende democratie is inderdaad niets anders dan een dictatuur - geen bestuur van de meerderheid, maar het bestuur van één enkele despoot die moet "goed gunctioneren" op straffe des doods.
Een slechte dictator is een tyran die via een staatsgreep een kopje kleiner gemaakt wordt. Het eerste systeem evolueert door een systeem van checks and balances, het tweede revolueert op een min of meer regelmatige wijze
om toch steeds in dezelfde plooi te vallen. Men zou van systeem kunnen veranderen :

- door een lottosysteem in te voeren
- door gewoon de anarchie in te voeren (de enige regel is dat het individu en niemand anders zijn eigen handelen bepaalt).
Oud 14 juli 2007, 07:50   #55
de geldmanniak
Banneling

Standaard

Citaat:

Kunt u mij dan eens wat interessante beurstips geven (met vermelding van het tickersymbool)?
de geldmanniak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 10:47   #56
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Anarcho-kapitalisme kan niet bestaan, vermits er in een anarchie geen betaalmiddelen nodig zijn omdat er geen betalingen plaatsvinden. Betalen verondersteld geld, verondersteld een geld uitgevende normerende overheid & een overheid is wat een anarchie afschaft.

Een justieapparaat : idem dito - de enig mogelijke straf in een anarchie is inderdaad een tijdelijke verbanning = tijdelijk omdat de dader tot "inkeer" kan komen en zijn fouten kan inzien, trachten te herstellen.

eigendom is in een anarchie zinloos = alles is voor iedereen toegankelijk, men laat "exlusiviteit" toe in zover deze exclusiviteit maatschappelijk getolereerd wordt.

Is anarchie mogelijk ? Is het een haalbare voor mensen aanvaardbare kaart ?
In principe staat het niet verder van de oermaatschappij van in stammen migrerende homo sapiens, dan de huidige mondializerende complexe maatschappij & lijkt eenvoudig uitgelegd niet zo verschillend van het "anarcho kapitalisme" dat als men erover nadenkt eerder in een soort "firestone-nazistisch systeem" ontaard.

Inderdaad : in het anarcho kapitalisme heeft men nog steeds minstens 2 klassen : de kapitalist, die belang heeft bij een geldeconomie en de proleet die geen enkel belang heeft bij de geldeconomie.

Het alternatief voor de slecht werkende democratie is inderdaad niets anders dan een dictatuur - geen bestuur van de meerderheid, maar het bestuur van één enkele despoot die moet "goed gunctioneren" op straffe des doods.
Een slechte dictator is een tyran die via een staatsgreep een kopje kleiner gemaakt wordt. Het eerste systeem evolueert door een systeem van checks and balances, het tweede revolueert op een min of meer regelmatige wijze
om toch steeds in dezelfde plooi te vallen. Men zou van systeem kunnen veranderen :

- door een lottosysteem in te voeren
- door gewoon de anarchie in te voeren (de enige regel is dat het individu en niemand anders zijn eigen handelen bepaalt).
1. Geld vereist geen overheid.
2. Het is anarcho-kapitalisme, dus eigendom is er wel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 11:03   #57
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anarcho-kapitalisme houdt niet de totale verbanning van collectieve samenwerking in. Enkel coërcieve krachten worden uitgebannen. Ook in een anarcho-kapitalistische samenleving kunnen problemen aangepakt worden hetzij door individuele personen hetzij door vrijwillige collectieven. Soms is er gewoon geen animo voor actie, en dan is het aan actie-voorstanders om anderen te overtuigen.
Als ik het goed begrijp heeft men steeds een consensus nodig van genoeg bereidwilligen. In een kleine gemeenschap lijkt me dat al moeilijk, wat met problemen die miljoenen mensen aangaan? Onmogelijk, niet waar?
Ik heb het hier dan nog niet eens over het freeridersprobleem.
Oud 14 juli 2007, 12:36   #58
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Verkeerde draad maar ik vraag het toch maar ben jij dat op de foto linkse vogel?
Nee... Ik kus niet zo saai.
Oud 14 juli 2007, 12:49   #59
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard Help

Alle 3 de opvolgers die Heftruck wil zijn op vakantie, wie stelt zich kandidaat als forummer van de week, uit het kandidatenlijstje mag Heftruck dan zijn opvolger kiezen.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 19:54   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zeg Heftruck, in verband met je 'we sluiten de misdadigers buiten van onze grond als straf'.

Waar is de straf?
Wat weerhoudt hem van het wéér te doen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be