![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grappig, want sommigen "linksen" beweren dat global warming door onze strot geramd wordt door "the coorporate world"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Swindle of geen swindle, warmt de aarde op of nog niet? En zo ja, hoeveel?
Dat het klimaat altijd stabiel blijft is een illusie. Zoveel is zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Je snapt het, lijkt mij, nog steeds niet; er moet een consensus worden bereikt voor het benoemen van een zondebok en daarbij is WAARHEID hoogstens aanvullend van belang.
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zou toch graag enige klaarheid in deze zaak krijgen, ook in verband met de toekomst van mijn kinderen. Zal ik verhuizen? Laatst gewijzigd door Sjaax : 16 juli 2007 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie toch een CO2-vermindering wil: het kan ook door de mensen minder in hun zakken te zitten.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als voorbeeld van hoe de discussie niet moet gevoerd worden, wil ik hier dit artikel wel eens weergeven. Ik ga het ook posten in het klimaatsubforum. Teneur? Klimaatsceptici moeten het zwijgen opgelegd worden. Niet eens negationisten hoor, nee, nee,...sceptici die de consensus NIET voetstoots aannemen. "Ervan uitgaan dat televisiekijkers weldenkende mensen zijn die zich niet door verhalen van pseudowetenschappers laten misleiden is schijnheilig". En ik die dacht dat een wetenschappelijk klimaatdebat laten domineren door een propagandafilm van een politicus, zonder dat je de verdraaiingen en fouten ervan mag aantonen, dat dat pas schijnheilige misleiding was. Voor de rest is dit een typische afscheiding van iemand die eigenlijk nog minder weet van die wetenschappelijke consensus als de sceptici die hij aanklaagt. Hij weet alleen dat je er niet naar moet luisteren, want de mensen zouden wel eens een verkeerd idee kunnen krijgen. Voor de rest wel zwaaien met die 13.000 Belgische doden door fijn stof. Grotere BS dan dat kun je bijna niet verkopen. Maar durf het niet weerleggen! De mensen zouden wel eens het verkeerde idee kunnen krijgen. Ik word echt mottig van al die heilige boontjes die opeens de wandaden van anderen ontdekken. Ik vraag mij af wie moet opgevoed worden en wie gaat opvoeden om tot een supranationale macht van weldenkende mensen te komen. Citaat:
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 16 juli 2007 om 13:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De zaak is, dat iedereen zelf zijn gedacht moet vormen. De rest moet je aan de wetenschappers overlaten. De productie en de inschatting van de basisgegevens, bedoel ik. Ook daar is er plaaats voor dissensus. Die moet dan wel wetenschappelijk verantwoord zijn. Het is alleen tijdsverlies je buiten de algemene wetenschappelijke consensus te begeven, als je zelf geen wetenschapper bent, of je met zulke standpunten onledig te laten. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juli 2007 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zou deze passage er eens willen uitlichten: Citaat:
2. Merk op dat het nut en de efficiëntie van deze maatregel volkomen buiten discussie staat. De auteur houdt zich aan deze maatregel en vindt van zichzelf dat hij daarmee het milieu helpt. Blijkbaar iets te veel pseudo-wetenschappers die zijn netvlies hebben gebombardeerd. Want nu zou toch duidelijk moeten zijn dat dat soort maatregel werkelijk niets uithaalt. Maar oproepen om met betere dingen dan dit af te komen, nee hoor. Ergerlijk is dat de tekst het kritiekloos volgen van de maatregeltjes uit Brussel blijkbaar wel als milieubewustzijn beschouwt. Bewustzijn! 3. Tenslotte laat hij zich dwingen om uiteindelijk toch sneller te gaan rijden. Onder druk van zijn onverschillige medemensen, die hem van alle kanten omringen, laat hij zich overhalen tot het overtreden van de wet. Peerpressure? Ah nee, hij staat er iets boven, want hij mag dit neerschrijven in een column in de Standaard met zichzelf als de enige bewuste en duidelijk onderscheiden van de morsige massa's die wereld bevuilen en onleefbaar maken. 4. Dan heb ik nog altijd niet gehad over die 35 doden per dag. Toen die statistiek de eerste keer werd vermeld in de journaals, werd er, langs de neus weg, erbij verteld dat die eigenlijk niet onderbouwd was, maar slechts 'an educated guess' betrof. Dat is daarna nooit meer herhaald, maar het zwaaien met die statistiek is daarentegen wel gebleven. PSEUDO-WETENSCHAP zegt men daartegen. Maar toch eindigen met: Citaat:
Dit soort teksten gaat het vertikaal klassement in bij mij.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 16 juli 2007 om 14:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas maar op, straks is eco-negationisme ook nog strafbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juli 2007 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En terecht overigens. Net zoals met bvb. bij de verkeersregelementering is er een beheersing nodig van bozo's die menen hun omgeving te mogen belasten buiten alle proporties. Ze doen maar. Als je steeds 180 wil rijden met je auto kan dat ook. Alleen hoop ik dan dat ze u geregeld eens flitsen. Als jij buitenproportioneel energie gebruikt of vervuilend gedrag vertoond, kan dat ook maar je zal de prijs betalen. Laatst gewijzigd door parcifal : 16 juli 2007 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Jammer dat de natuur er niet mee gebaat gaat zijn, wel enkele bedrijven en landen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten kan je niet strafrechtelijk vervolgd worden als je de klimaathype grote nonsens noemt, i.t.t. het ontkennen of vergoelijken van de Holocaust. Sommigen zouden dit anders willen zien vrees ik.
|
![]() |
![]() |