![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ze schrik krijgen dat ze weeral Polen moeten gaan invoeren (of nog leuker hun fabriek moeten gaan overplaatsen naar bvb Polen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval is het opgelost. Maar tussendoor schuimen ze lustig verder op zoek naar de allergoedkoopste aannemers.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord dat het vooral de regering is die moet ingrijpen en sommige dingen afbouwen (zoals "eeuwigdurende stempelgeld", blijkbaar enkel nog in ons land, waarom?)! Sommigen denken dat het best is dat de overheid er voor niets tussenkomt, maar voor de bedrijven is enkel de winst van tel, de miserie die ze veroorzaken dat is voor een ander! Mensen die een flink stuk van hun leven hebben gewerkt en via de belastingen jaren werden gemolken mag men gerust laten als ze dan nog werkloos vallen, maar de "profiteurs van het systeem", en die zijn er, dat is wat anders! De grote toeloop van vreemdelingen die zich hier met hun ganse familie komen vestigen en waarvan er misschien twee of drie op tien zullen werk vinden en verder hopen hun ganse bestaan op de kosten van de Belgische belastingbetaler te kunnen leven in naam van de "wereldsolidariteit" en allerlei linkse prietpraat, dat kan ook niet! Diegenen die daar meteen het VB-etiquet op plakken doen maar wat ze niet laten kunnen. Er zijn in het Waalse landsgedeelte (en wellicht niet alleen daar) gevallen bekend van families waar ze "aan den dop" staan van grootvader op vader op kind enz! Uiteraard heeft men daar een levensstijl aangenomen waar werken gelijk staat met een ziekte die je liever niet over je krijgt! Of alles gaat mettertijd voor iedereen naar de bliksem of er zal moeten op een menselijke maar kordate wijze ingegrepen worden in dat uit zijn voegen gegroeide stelsel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() slecht nieuws chipie....er zijn geen ervaren "end-of-line-operators" meer met "dynamisch profiel" die nog willen werken in een "flexibele bedrijfscultuur" tegen een "marktconform" loon
![]() Moesten ze nu gewoon "tijdelijke werkkrachten" vragen aan een interimbureau,ze HADDEN ze al ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Ja daar heb je gelijk in natuurlijk!
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat een zeikmentaliteit hebben die bedrijven gekregen zeg. Typisch vlaams....iedereen spreekt engels van het ogenblik dat er nog maar ene amerikaan in het bedrijf zit. Hebben we dan nog geen lessen genoeg gekregen van de walen? Die hebben geen greintje respect en schijten al heel hun leven op ons door onze onderdanige slijmmentaliteit. Normaal past de minderheid zich aan aan de meerderheid... maar hier is het het tegenogvergestelde.... Dit kan niet anders dan falikant aflopen voor de "vlaming". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini Laatst gewijzigd door Samsa : 28 juli 2007 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() De Franse mentaliteit is veel beter... Lees maar eens..
Tijdens zijn bestuursperiode in Brussel, Salzburg en het Ruhrgebied kon Mortier innovatief zijn, wat volgens de Gentenaar in Parijs niet of nauwelijks mogelijk is, want Parijs is met zijn 1.800 medewerkers een veel te grote machine. "Alleen al de onderhandelingen met de vakbonden nemen bijzonder veel tijd in beslag". Indien er na nationale stakingen ook interne stakingen bij de opera komen wegens de geplande pensioenhervormingen, zou het voorMortier allemaal wel eens teveel kunnen worden: "dat zou voor mij ook een reden zijn om mijn ambtsperiode hier vroeger te beëindigen".NaParijs wil hij projecten in de stijl van de Ruhrtri‘nnale in overweging nemen, waar de zaken nog te bewegen en te hervormen zijn. "Ik was de afgelopen tijd vaak in Oost-Europa, in Rusland en Polen. Ik heb zin in kleinschaliger projecten, waarmee nog eens iets vernieuwends kan gebracht worden".1.800 man in de Franse Opera.. en Mortier moet er dagelijks met acht vakbonden gemiddeld vier uur onderderhande"len... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() De Franse mentaliteit is veel beter... Lees maar eens..
Tijdens zijn bestuursperiode in Brussel, Salzburg en het Ruhrgebied kon Mortier innovatief zijn, wat volgens de Gentenaar in Parijs niet of nauwelijks mogelijk is, want Parijs is met zijn 1.800 medewerkers een veel te grote machine. "Alleen al de onderhandelingen met de vakbonden nemen bijzonder veel tijd in beslag". Indien er na nationale stakingen ook interne stakingen bij de opera komen wegens de geplande pensioenhervormingen, zou het voorMortier allemaal wel eens teveel kunnen worden: "dat zou voor mij ook een reden zijn om mijn ambtsperiode hier vroeger te beëindigen".NaParijs wil hij projecten in de stijl van de Ruhrtri‘nnale in overweging nemen, waar de zaken nog te bewegen en te hervormen zijn. "Ik was de afgelopen tijd vaak in Oost-Europa, in Rusland en Polen. Ik heb zin in kleinschaliger projecten, waarmee nog eens iets vernieuwends kan gebracht worden". ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 juli 2007 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Alsof je in franse of duitse bedrijven eentalige engelse mails of richtlijnen kan geven.... NIET dus. Hier wordt dit WEL toegepast, en niet enkel in privebedrijven.... Bij Belgacom is het zelfs zo ver gekomen dat hun publiciteit in het engels gebeurde....bvb "Films on demand"....(dit hebben ze nu wel aangepast na een klacht bij de vaste comissie van taaltoezicht) Het volstaat trouwens om de kranten open te slaan om te merken dat ze hun werkaanbiedingen enkel in het engels plaatsen. Dat zegt al genoeg. Taalwetten worden hier dagelijks met de voeten getreden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het systeem heeft erg lang goed gewerkt, volgens mij is zelfs de vergrijzing an sich nog niet zo'n ramp. Combineer het echter met een ware invasie van migranten die voor het overgrote deel uitkeringstrekkers worden, een overheid die steeds maar blijft groeien en flink wat algemeen wanbeheer en ja... dan stort het systeem natuurlijk als een plumpudding in elkaar. En het magische wapen van 'devaluatie' is er sinds de euro ook al niet meer... Willen of niet het kan imo niet anders dan dat de sz op termijn zwaar zal afgebouwd worden. Wegens 1. te duur om nog competitef te zijn op de wereldmarkt en 2. een slinkende zin van degenen die eraan bijdragen om dit nog te blijven doen. Vroeger was de SZ een verzekering voor de werkenden. Dat is het nu al lang niet meer. Waarom zou een werkende er nog voor willen blijven betalen? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 juli 2007 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Onder de rva en vdab is er tenminste nog controle. Of het nu dop noemt of ocmw of riziv....betalen zullen we. Laatst gewijzigd door Amaj : 31 juli 2007 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat geen enkele staat - zelfs de crapuleuze regimes waar wij in leven - dit onbeperkt kan laten doorgaan, maar misschien ben ik daar te optimistisch over. |
|
![]() |
![]() |