![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet even denken want het is lang geleden dat ik nog veel films keek, maar de lijst is eerder aangrijpend dan ontroerend:
* het begin van apocalypse now: de helis die in slow motion over het woud gaan en de vlammenzee die er achter komt. Ik wil er geen politiek aan verbinden maar het zijn pakkende beelden op de "the End" van The Doors. * Evenzeer pakkend de heli's die aanvallen met ride of the valkaries luid en alles rond die scene. * Aliens... Ripley die zich ontfermt over het meisje dat zich maanden heeft verborgen voor de aliens. * een of andere oude weekendfilm over een moeder die kanker heeft en haar aftakeling en haar afscheid van haar kinderen terwijl de grootmoeder de kinderen vanaf dan de kinderen onder haar hoede zal moeten nemen tezamen met de vader. Enige film waar ik het ooit moeilijk kreeg qua tranen. * ik word ook ontroerd door de meeste goed geschoten inspector morse films. De muziek, het acteertalent van zowel Morse als Lewis (het moet niet makkelijk zijn om een dom loyaal maar soms sluw persoon te spelen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Dien film van Bloody Sunday.. Ehm.
Ik ga slapen. <.< |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: valse quote van Heftruck is mogelijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 6delige reeks van Auschwitz van de BBC
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cold Mountain
Door mijn interesse in de Amerikaanse burgeroorlog werd ik uiteraard aangetrokken tot dit verhaal....van een Confederate Soldaat die probeert (deserterend) naar zijn geliefde in North-Carolina te raken...... De aanhoudende problemen waarbij de mensen geconfronteerd werden,de karakters goed en slecht die opgevoerd worden,de ietwat neerslachtige sfeer en het rampzalige einde van de film laten een beklemmende indruk na....... Nicole Kidman,Renee Zellweger en Jude Law speelden de sterren van het dak! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() Hotel Rwanda
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook Der Untergang was een film die mij ten zeerste kon ontroeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En zonder ondertitels.
![]()
![]() |
#52 |
|
![]() reeds gezegd:
La Meglio Gioventu Hotel Rwanda ook nog: La Stanza Del Figlio The Constant Gardener (soms door de soundtrack, denk ik) In The Name Of The Father waarschijnlijk nog wel meer maar kan er nu niet meteen opkomen Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 27 juli 2007 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() La vita e bella
Love actually Goodmorning Vietnam Nog eentje met Robin Williams... What dreams may come (schitterend!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() the last of the mohicans (prachtige eindscène!!!)
braveheart (zeker opt einde als ie dan gemarteld wordt en hij mag om genade vragen: freeeeeeeeeedooooooom!) the thin red line |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Was het niet in Platoon waar die amerikaanse soldaat de helicopter die hen moet evacueren net niet haalt en in slow motion neergemaaid wordt onder de ogen van zijn maten die het wel haalden? Kippevelmoment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() voor mij ook aangrijpend was het verfilmde werk van Marcel Pagnol:
- het zeer nostalgische Le château de ma mère - Manon des sources met een zeer ontroerende vertolking van Yves Montand
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Terminator 3
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin,die scénes in dat hoge gras op de hooglanden reken ik tot de beste verfilmde oorlogsscénes ooit..... rara prent,de eerste keer dacht ik dus dat dit een oorlogsfilm was gezien er vrijwel constant gevochten werd,totdat je het diepere verhaal ontdekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |