![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is precies wat alle goepraters van de islam niet beseffen. Want voor een amusement wordt het een amusement. Reeds genoeg "voorbodes" gehad. Maar ze willen niet zien, wat baat dan kaars en bril? Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Meen je dat nu echt? Reeds voor de "revolutie" had Khomeini zijn misprijzen voor de communisten geuit. Hij beschouwde de atheistische communisten als afvalligen. Khomeini greep de macht in 1979 en in 1980 was hij de "Opperste Leider van de Islamitische Republiek van Iran", en "Leider van de Revolutie". Zijn macht was totaal. De communistenvervolging is pas echt begonnen in 1981 en quasi voleindigd in 1982. http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_IranVele mensen die zo in de gevangenis belandden werden in 1988 ondervraagd over hun geloof: waren zij als moslim opgevoed, geloofden zij in Mohammed, de koran en Allah? Indien het antwoord onbevredigend was werden zij opgehangen. Bij de duizenden. Khomeini stierf in 1989.
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Zoals je ziet zijn er historische parallellen te trekken -overigens valt gedeeltelijk de Spaanse Burgeroorlog ook in dat schema- waar de islam niet als "verklaring" kan dienen. Het is altijd goed om even naar de materiële belangen te kijken die achter een beslissing zitten. Dat voorkomt uitschuivers zoals je die daar hebt begaan.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik had het niet opgenomen in mijn quote. Waarschijnlijk omdat ik bij de laatste zin die ik gequoted heb reeds van mening verschil. Citaat:
- jij bekijkt de revolutie vanuit het standpunt van de Tudeh - ik bekijk de revolutie vanuit het standpunt van Khomeini Zoals ik het zie: Khomeini heeft het communisme steeds (ook vóór hij de macht kreeg) als iets verwerpelijks gezien. Communisten waren afvalligen, en op afvalligheid staat de doodstraf. De middenklasse heeft Khomeini mee aan de macht geholpen. De middenklasse was in mijn ogen simpelweg een andere groep van mensen, naast de communisten, en naast de islamisten, die het regime van de shah omver wilden werpen. Uiteindelijk hebben de islamisten de exclusieve macht verworven. De middenklasse werd in grote mate (?) ongemoeid gelaten door het islamitische regime. De communisten werden geëlimineerd door het islamitische regime. Die eliminatie gebeurde in diverse stappen en culmineerde in het ophangen van duizenden onder hen na een verhoor over hun geloofsovertuiging. Er bestaat in Iran momenteel geen tegengewicht meer voor de extreme fundamentalisten. Ik keer dan even terug naar mijn oorspronkelijke tekst, waar ik de verschillende elementen nu nummer: "Wat me doet denken aan Iran, waar 1. de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. 2. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. 3. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden." Dergelijke analyses interesseren me wel. Misschien is dit een interessant onderwerp om een nieuwe draad op te starten?
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 28 juli 2007 om 11:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() joods basieltje, is zoals gewoonlijk weer zéér onvolledig
![]() de CIA een coup hielp bewerkstelligen om de US gezinde Sjah aan de macht te helpen de US navy een iraans passagiersvliegtuig "verkeerdelijk" aan flarden schoot de US Saddam (toen nog een vriendje) toe opdroeg om met Iran een oorlog te starten en zo 1 miljoen ! slachtoffers vielen Citaat:
![]() of in die landen niets economisch gebeurt dan olie of de christelijke leer geen geweld predikt Zionisten en leugens he, ze blijven toch synoniemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
De smelting van de ijskappen in de zuid-noord polen is een feit geworden ,en weldra zal het noordelijke continent verwateren dwz dat we en nieuwe ijstijdperk voor neus ligt,. Ik denk niet dat het gevaar van europa of zeg maar de ondergang van europa door "clash of civillication" zal zijn zoals sommigen beweren maar door "zelfdestructie" waarop "klimaatsverandering" het proces van de ondergang zal versnellen,. Met zelfdestructie bedoel ik de industriele vervuiling en de economische crash !
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie geeft er nu om interpretaties.
Ik geef om daden.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
I Citaat:
Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 28 juli 2007 om 12:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Alleen hier in belgie heeft de CVP (de partij van leterme)ervoor gezorgd dat de erkening van de islam binnen de belgische grondwet opgenomen wordt ! en euh, ik ben ze daarvoor zeer dankbaar...
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() To late, ober !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Respect is iets dat je verdient, niet iets dat je kan opeisen of afdwingen! Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen....
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Wat heeft dat ermee te maken? Indien iemand zijn mening op een respectvolle manier uit, moet je dat respecteren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik had begrepen dat Jesus Mohammed zou gevraagd hebben van er met de grove borstel door te gaan, en dat is natuurlijk niet waar. Jezus is Liefde; hij houdt zelfs van die hooligans, sknheads, orks en uruk-hais (wat die dan oog mogen zijn?). Jezus heeft dan ook niets te vrezen. Mohammed daarentegen had alles te vrezen van enige oppositie. Hij is dan ook totalitair en intolerant. Hij wil zelfs de plaats van Jezus innemen, ook al weet hij dat hij aan deze laatste inferieur is. Op het einde der tijden komt Jezus Mohammed dan wel opzoeken aan zijn graf, maar hij laat Mohammed netjes onder het zand liggen ...
![]() |