Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 16:01   #41
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Medunkt is dat fel overdreven En wat zou je er aan willen doen? Allemaal het vliegtuig op?

Doe dat alstublief niet. Hou ze in Europa! 't amusement en succes ermee.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:04   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Doe dat alstublief niet. Hou ze in Europa! 't amusement en succes ermee.
Prima antwoord.

Dat is precies wat alle goepraters van de islam niet beseffen. Want voor een amusement wordt het een amusement. Reeds genoeg "voorbodes" gehad. Maar ze willen niet zien, wat baat dan kaars en bril?

Laatst gewijzigd door Antoon : 27 juli 2007 om 16:04.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 17:44   #43
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De Eritrese "bevrijdingsbeweging" heeft een mohammedaanse stamboom. Ironisch genoeg hebben de christelijke linksen zich erbij aangesloten. Wat me doet denken aan Iran, waar de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden.
Het blauwe deel klopt, het rode deel klopt niet. De massamoord op de Iraanse communisten heeft niets te maken met de islam, maar alles met het veiligstellen van de klassebelangen van Iraanse burgerij. Nadat de stalinisten -hun tweestadia theorie indachtig- een brugerlijke regime aan de macht hebben geholpen, keert diezelfde burgerij zich tegen haar voormalige bondgenoot. Hetzelfde is in de jaren '30 waargenomen in China, waar de CCP op bevel van de Kommintern opging in de Kwo Min Tang van Tchang Kai tchek. Eens aan de macht begon de KWo Min Tang een uitroeiingsoorlog tegen de Chinese communisten. Exact hetzelfde is er ook in Indonesie gebeurd.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 18:24   #44
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Het blauwe deel klopt, het rode deel klopt niet. De massamoord op de Iraanse communisten heeft niets te maken met de islam, maar alles met het veiligstellen van de klassebelangen van Iraanse burgerij. ...
Dat was uw reactie op wat ik schreef: "Wat me doet denken aan Iran, waar de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden." Je zegt dus niet akkoord te kunnen gaan met de laatste zin.

Meen je dat nu echt?

Reeds voor de "revolutie" had Khomeini zijn misprijzen voor de communisten geuit. Hij beschouwde de atheistische communisten als afvalligen.

Khomeini greep de macht in 1979 en in 1980 was hij de "Opperste Leider van de Islamitische Republiek van Iran", en "Leider van de Revolutie". Zijn macht was totaal.

De communistenvervolging is pas echt begonnen in 1981 en quasi voleindigd in 1982.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tudeh_Party_of_Iran

In 1981, the Majlis, dominated by the Islamic Republican Party, forced Bani Sadr out of office, which initiated a wave of protests and demonstrations from all segments of the populace. Bani Sadr later fled the country. Armed revolutionary committees loyal to Khomeini (which came to be known as the Pasdaran) arrested many thousands of youth and activists from both nationalist and leftist groups, many of whom were later tried by Ayatollah Sadegh Khalkhali, who was infamously known as the Hanging Judge, and executed.

Attempting to take advantage of this situation, which saw many leftist groups (and rivals to the Tudeh) eliminated, the Tudeh Party leadership decided to take part in the new regime and to collaborate with the clerical establishment. This ultimately failed, and in 1982 the leadership were arrested and imprisoned, and later more than 5,000 members and supporters of the party were also arrested. The party was also banned around this time.

As a result of these purges the party gradually collapsed, with a great number of members leaving the country into exile, while many party leaders renounced communism and reconciled with the government of the Islamic Republic. Over the years thousands of political prisoners, including many members of the Tudeh, were sentenced to death and executed.
Vele mensen die zo in de gevangenis belandden werden in 1988 ondervraagd over hun geloof: waren zij als moslim opgevoed, geloofden zij in Mohammed, de koran en Allah? Indien het antwoord onbevredigend was werden zij opgehangen. Bij de duizenden.

Khomeini stierf in 1989.
Oud 28 juli 2007, 08:03   #45
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat was uw reactie op wat ik schreef: "Wat me doet denken aan Iran, waar de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden." Je zegt dus niet akkoord te kunnen gaan met de laatste zin.

Meen je dat nu echt?

Reeds voor de "revolutie" had Khomeini zijn misprijzen voor de communisten geuit. Hij beschouwde de atheistische communisten als afvalligen.

Khomeini greep de macht in 1979 en in 1980 was hij de "Opperste Leider van de Islamitische Republiek van Iran", en "Leider van de Revolutie". Zijn macht was totaal.

De communistenvervolging is pas echt begonnen in 1981 en quasi voleindigd in 1982.
Ik ontken de feiten niet -die massamoorden- niet, ik bied alleen een alternatieve verklaring. Het is jammer -en betekenisvol- dat je die aanzet tot verklaring hebt gedeleted.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Het blauwe deel klopt, het rode deel klopt niet. De massamoord op de Iraanse communisten heeft niets te maken met de islam, maar alles met het veiligstellen van de klassebelangen van Iraanse burgerij. Nadat de stalinisten -hun tweestadia theorie indachtig- een brugerlijke regime aan de macht hebben geholpen, keert diezelfde burgerij zich tegen haar voormalige bondgenoot. Hetzelfde is in de jaren '30 waargenomen in China, waar de CCP op bevel van de Kommintern opging in de Kwo Min Tang van Tchang Kai tchek. Eens aan de macht begon de Kwo Min Tang een uitroeiingsoorlog tegen de Chinese communisten. Exact hetzelfde is er ook in Indonesie gebeurd.

Zoals je ziet zijn er historische parallellen te trekken -overigens valt gedeeltelijk de Spaanse Burgeroorlog ook in dat schema- waar de islam niet als "verklaring" kan dienen. Het is altijd goed om even naar de materiële belangen te kijken die achter een beslissing zitten. Dat voorkomt uitschuivers zoals je die daar hebt begaan.
Oud 28 juli 2007, 11:23   #46
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ontken de feiten niet -die massamoorden- niet, ik bied alleen een alternatieve verklaring. Het is jammer -en betekenisvol- dat je die aanzet tot verklaring hebt gedeleted.
Netiquette: quote sparingly.

Ik had het niet opgenomen in mijn quote. Waarschijnlijk omdat ik bij de laatste zin die ik gequoted heb reeds van mening verschil.

Citaat:
Zoals je ziet zijn er historische parallellen te trekken -overigens valt gedeeltelijk de Spaanse Burgeroorlog ook in dat schema- waar de islam niet als "verklaring" kan dienen. Het is altijd goed om even naar de materiële belangen te kijken die achter een beslissing zitten. Dat voorkomt uitschuivers zoals je die daar hebt begaan.
Zoals ik het verschil in mening zie (de verwoording vergt misschien nog heel wat verfijning):
- jij bekijkt de revolutie vanuit het standpunt van de Tudeh
- ik bekijk de revolutie vanuit het standpunt van Khomeini

Zoals ik het zie: Khomeini heeft het communisme steeds (ook vóór hij de macht kreeg) als iets verwerpelijks gezien. Communisten waren afvalligen, en op afvalligheid staat de doodstraf.

De middenklasse heeft Khomeini mee aan de macht geholpen. De middenklasse was in mijn ogen simpelweg een andere groep van mensen, naast de communisten, en naast de islamisten, die het regime van de shah omver wilden werpen.

Uiteindelijk hebben de islamisten de exclusieve macht verworven.

De middenklasse werd in grote mate (?) ongemoeid gelaten door het islamitische regime.

De communisten werden geëlimineerd door het islamitische regime.

Die eliminatie gebeurde in diverse stappen en culmineerde in het ophangen van duizenden onder hen na een verhoor over hun geloofsovertuiging.

Er bestaat in Iran momenteel geen tegengewicht meer voor de extreme fundamentalisten.

Ik keer dan even terug naar mijn oorspronkelijke tekst, waar ik de verschillende elementen nu nummer: "Wat me doet denken aan Iran, waar 1. de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. 2. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. 3. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden."

Dergelijke analyses interesseren me wel. Misschien is dit een interessant onderwerp om een nieuwe draad op te starten?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 28 juli 2007 om 11:24.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 11:44   #47
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

joods basieltje, is zoals gewoonlijk weer zéér onvolledig
Citaat:
"Wat me doet denken aan Iran waar ,?
de CIA een coup hielp bewerkstelligen om de US gezinde Sjah aan de macht te helpen
de US navy een iraans passagiersvliegtuig "verkeerdelijk" aan flarden schoot
de US Saddam (toen nog een vriendje) toe opdroeg om met Iran een oorlog te starten en zo 1 miljoen ! slachtoffers vielen

Citaat:
Dergelijke analyses interesseren me wel. Misschien is dit een interessant onderwerp om een nieuwe draad op te starten
misschien toch eerst verder zoeken naar die dagdagelijkse aanslagen jegens VN troepen van je
of in die landen niets economisch gebeurt dan olie
of de christelijke leer geen geweld predikt

Zionisten en leugens he, ze blijven toch synoniemen
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 11:53   #48
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De waarschuwingen blijven maar komen van alle kanten, nu ook van de Kerk.

Wordt het niet eens hoogtijd dat onze politici er wat aan deden?
En wat denk je ongeveer wat men gaat doen tegen dit fenomeen ? Alle moslims vervolgen ?

De smelting van de ijskappen in de zuid-noord polen is een feit geworden ,en weldra zal het noordelijke continent verwateren dwz dat we en nieuwe ijstijdperk voor neus ligt,. Ik denk niet dat het gevaar van europa of zeg maar de ondergang van europa door "clash of civillication" zal zijn zoals sommigen beweren maar door "zelfdestructie" waarop "klimaatsverandering" het proces van de ondergang zal versnellen,. Met zelfdestructie bedoel ik de industriele vervuiling en de economische crash !
Oud 28 juli 2007, 12:01   #49
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Jezus en Mohamed zitten daarboven op een wolkje Monopoly te spelen met Europa. Jezus heeft al bijna al zijn eigendomskaartjes omgedraaid om geld te lenen van de bank, en staat met 2 onnozele huisjes op oranje. Mohamed heeft net de Nieuwstraat gekocht en is zijn briefjes van 1000 aan het tellen voor 2 hotels. Jezus lacht groen en hoopt op een kanskaart...

Kijk, als die secretaris het niet zo fijn vindt dat Europa "verislamiseerd", dat hij dan verdomme wat meer reclame maakt voor zijn eigen bollenwinkel in plaats van als een onnozel kind te staan zagen dat het niet eerlijk is omdat een ander meer succes heeft!
Mo7amed en jezus zijn daar boven niet aan het spelen, jezus heeft gewoon zijn deur wijd open gedaan voor mo7amed om het huis te "cleanen" omdat het niet te doen is voor jezus,. Maw jezus met zijn charme en liefdes mentaliteit kan het niet aan tegen de "hooliganse skinheads" van europa die zich gedragen als een bende "Orks en uruk-hai's", dus het is gewoon en verplaatsing van en Nacht schift tussen jezus en mo7amed en geen monopolie game !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:01.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:06   #50
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Vooreerst, monopoly spelen zou zeker niet aan Jezus besteed zijn - "Zalig de armen, want voor jullie is het koninkrijk van God." (Lc.6,20)

Soit, dit gezegd zijnde,

Ganswein waarschuwt een naïef Europa dat de pogingen ontkent om het Westen te islamiseren.
De gevaren daarvan voor de identiteit van Europa moeten niet worden genegeerd uit een verkeerd begrepen respect.
De inwijking van moslims hebben gezorgd voor een cultuurbreuk in Europa. Daarin heeft hij volkomen gelijk

Mogen we onze Europese identiteit opgeven (gekristaliseerd in het EVRM - Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens) om moslims de Islam in Europa te beoefenen op dezelfde manier dat ze dat in pakweg Saudi-Arabië mogen? Moeten we daarbij ook de niet-toleranten tolereren? Of geweld proberen te vergoeilijken?

De paus heeft met zijn toespraak van vorig jaar, waarin hij een verband aangaf tussen de islam en geweld, willen optreden tegen een zekere naïviteit.
En wie zegt dat europa incompetent is om zelf een eigen interpretatie te hebben van de islam op basis van de koran & sunna ??
Oud 28 juli 2007, 12:07   #51
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wie geeft er nu om interpretaties.

Ik geef om daden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:17   #52
driewerf

Standaard

Citaat:
Zoals ik het verschil in mening zie (de verwoording vergt misschien nog heel wat verfijning):
- jij bekijkt de revolutie vanuit het standpunt van de Tudeh
- ik bekijk de revolutie vanuit het standpunt van Khomeini
Jij bekijkt de ideologische 'rechtvaardiging' die het regime geeft voor de repressie, en die kan zowel godsdienstig (Iran) als nationalistisch (China, Spanje, Indonesie) zijn. Ik kijk naar de belangen(groep) die de massamoorden beveelt, onafhankelijk van de latere 'rechtvaardiging'.

Citaat:
Zoals ik het zie: Khomeini heeft het communisme steeds (ook vóór hij de macht kreeg) als iets verwerpelijks gezien. Communisten waren afvalligen, en op afvalligheid staat de doodstraf.

De middenklasse heeft Khomeini mee aan de macht geholpen. De middenklasse was in mijn ogen simpelweg een andere groep van mensen, naast de communisten, en naast de islamisten, die het regime van de shah omver wilden werpen. Uiteindelijk hebben de islamisten de exclusieve macht verworven.

De middenklasse werd in grote mate (?) ongemoeid gelaten door het islamitische regime.

De communisten werden geëlimineerd door het islamitische regime.

Die eliminatie gebeurde in diverse stappen en culmineerde in het ophangen van duizenden onder hen na een verhoor over hun geloofsovertuiging.
Volledig mee eens, maar je bent oppervlakkig. Het was de middenklasse -en zekr de hogere burgerij- die belang had om van de communisten af te geraken, en daarvoor de middelene aan Khommeiny aanreikte. Zoals eerder geschreven, zie je het volgende schema in China waar de middenklasse een alliantie van de CCP en de KMT nodig had om van de Japanse bezetter af te geraken, of de Spaanse middenkasse die de PSOE naar voren schoof.

Citaat:
Er bestaat in Iran momenteel geen tegengewicht meer voor de extreme fundamentalisten.
daar ben ik niet zo zeker van.
I
Citaat:
k keer dan even terug naar mijn oorspronkelijke tekst, waar ik de verschillende elementen nu nummer: "Wat me doet denken aan Iran, waar 1. de mohammedaanse revolutie gesteund werd door de communisten. 2. Die naderhand stelselmatig werden uitgeroeid. 3. Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van Mohammed kan niets naast zich dulden."
  • Zou je dan dezelfde conclusie trekken over het China van Tsjang Kai Tchek?
  • Een totalitaire en intolerante ideologie zoals het nationalisme kan niets naast zich dulden.
  • Of over de Spaanse Burgeroorlog, waar de RKK de zijde van de nationalisten en van Franco koos?
  • Een totalitaire en intolerante ideologie zoals die van de RKK kan niets naast zich dulden.
In de drie gevallen wordt er "idealistische" verklaring gegeven (natioonalisme, islam en katholicisme), om de materiële belangen te verdoezelen van de klasse die de massamoordt beveelt te verdoezelen.

Citaat:
Dergelijke analyses interesseren me wel. Misschien is dit een interessant onderwerp om een nieuwe draad op te starten?

Laatst gewijzigd door driewerf : 28 juli 2007 om 12:17.
Oud 28 juli 2007, 12:22   #53
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Mo7amed en jezus zijn daar boven niet aan het spelen, jezus heeft gewoon zijn deur wijd open gedaan voor mo7amed om het huis te "cleanen" omdat het niet te doen is voor jezus,. Maw jezus met zijn charme en liefdes mentaliteit kan het niet aan tegen de "hooliganse skinheads" van europa die zich gedragen als een bende "Orks en uruk-hai's", dus het is gewoon en verplaatsing van en Nacht schift tussen jezus en mo7amed en geen monopolie game !
Sorry maar ik begrijp niet wat je wilt zeggen. Kan je het op een andere manier uitleggen?
Oud 28 juli 2007, 12:28   #54
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Sorry maar ik begrijp niet wat je wilt zeggen. Kan je het op een andere manier uitleggen?
Wie heeft de moslims in europa binnen gehaald ? Juist, de christenen zelf ! Begrijp je nu...

Alleen hier in belgie heeft de CVP (de partij van leterme)ervoor gezorgd dat de erkening van de islam binnen de belgische grondwet opgenomen wordt ! en euh, ik ben ze daarvoor zeer dankbaar...

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:31.
Oud 28 juli 2007, 12:30   #55
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft de moslims in europa binnen gehaald ? Juist, de christenen zelf ! Begrijp je nu...
Wees maar gerust, meer en meer Christenen beginnen te begrijpen dat hun leiders hiermee een totaal verkeerde keuze hebben gemaakt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:31   #56
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wees maar gerust, meer en meer Christenen beginnen te begrijpen dat hun leiders hiermee een totaal verkeerde keuze hebben gemaakt.
To late, ober !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 juli 2007 om 12:31.
Oud 28 juli 2007, 15:37   #57
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U getuigt van bijzonder veel respect voor andersdenkenden. Doe zo verder.

Respect is iets dat je verdient, niet iets dat je kan opeisen of afdwingen!
Onder het oneigenlijke mom van dat 'respect' zijn al heel wat mensen de mond gesnoerd die 'ongewelvallige' dingen zeiden. Vooral over lieden met macht, die die macht bedreigd zagen....
Oud 28 juli 2007, 15:43   #58
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Respect is iets dat je verdient, niet iets dat je kan opeisen of afdwingen!
Wat heeft dat ermee te maken? Indien iemand zijn mening op een respectvolle manier uit, moet je dat respecteren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 16:26   #59
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
En wat denk je ongeveer wat men gaat doen tegen dit fenomeen ? Alle moslims vervolgen ?

De smelting van de ijskappen in de zuid-noord polen is een feit geworden ,en weldra zal het noordelijke continent verwateren dwz dat we en nieuwe ijstijdperk voor neus ligt,. Ik denk niet dat het gevaar van europa of zeg maar de ondergang van europa door "clash of civillication" zal zijn zoals sommigen beweren maar door "zelfdestructie" waarop "klimaatsverandering" het proces van de ondergang zal versnellen,. Met zelfdestructie bedoel ik de industriele vervuiling en de economische crash !
Goed, als we hier geen plek meer hebben om te leven, dan gaan we Marokko maar inpalmen? Lincoln, ken jij een leuke plaats waar ik alvast een mooi huis kan kopen met enkele hectaren grond?
Oud 28 juli 2007, 16:32   #60
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Lincoln, bij het lezen hiervan heb ik even moeten nadenken. Prachtig gesteld! Het is de eerste keer in mijn leven dat ik die stelling hoor. Hoe is't mogelijk?

Maar ik had begrepen dat Jesus Mohammed zou gevraagd hebben van er met de grove borstel door te gaan, en dat is natuurlijk niet waar. Jezus is Liefde; hij houdt zelfs van die hooligans, sknheads, orks en uruk-hais (wat die dan oog mogen zijn?). Jezus heeft dan ook niets te vrezen.

Mohammed daarentegen had alles te vrezen van enige oppositie. Hij is dan ook totalitair en intolerant. Hij wil zelfs de plaats van Jezus innemen, ook al weet hij dat hij aan deze laatste inferieur is. Op het einde der tijden komt Jezus Mohammed dan wel opzoeken aan zijn graf, maar hij laat Mohammed netjes onder het zand liggen ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be