Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 02:07   #41
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nero1 Bekijk bericht
De oude geschriften hebben dus enkel waarde voor diegene die ze willen volgen... ok, ik heb daarmee geen problemen hoor... zoals ik al zei voor mijn part geloven sommige mensen in de "smurfen" of in "the force" zoals enkele jaren geleden bleek in de "UK", dit was toen de 3de godsdienst volgens een BBC enquete

Ik denk liever zelf na, dan iets over te nemen uit een boek/film...
Voor de moslims is er één en slechts één onaantastbare bron: de koran, aangevuld met ahadit (voor zover ik op de hoogte ben: het meervoud voor hadit). hadit te interpreteren 'leven en werken van mohamed'

maw. de moslims nemen die oude geschriften over LETTERLIJK.
Dus als je islam aanhangers wil begrijpen, moet je je willens nillens door een paar van die geschriften worstelen.
Of even naar islam websites gaan kijken (beide strekkingen, dus: pro en contra). Dan even in de geschiedenis duiken:
-mohamed's tijd, met de moorden op tegenstanders, joden en ongelovigen
-na mohamed's tijd met dezelfde taktiek van moorden, verkrachtingen, slavernijen, belastingen en 'bekeringen'....
-de huidige tijd waar nog steeds hetzelfde gebeurd: zie libanon, darfour, hamas en de christenen in de gaza...
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 08:36   #42
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens de islam zijn vrouwen onrein als ze hun maandstonden hebben. In de koran staat zelfs dat de maandstonden "een schandelijk iets" zijn. Onder magrebijnen gelooft men zelfs dat in die tijd dan alles van de vrouw onrein is. Als ze bijvoorbeeld haar haar laat knippen, dan zijn de afgesneden haren ook onrein en wordt iedereen onrein die ermee in aanraking komt. Daarom wordt geleerd dat men als vrouw tijdens die periode de haren niet mag laten knippen.

Nog grotere onzin nodig?
Volgens de Bijbel moeten menstruerende vrouwen de gehele tijd in een apart vertrek gaan zitten. Nooit van je grootmoeder gehoord dat een vrouw in die 'gezegende toestand' geen vlees mag aanraken omdat het anders meteen bedorven zou zijn? Ik heb het nog een tijd geloofd ook, vooral wanneer mijn ex-schoonmoeder en -zussen ook met dat verhaal afkwamen
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 08:42   #43
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Voor de moslims is er één en slechts één onaantastbare bron: de koran, aangevuld met ahadit (voor zover ik op de hoogte ben: het meervoud voor hadit). hadit te interpreteren 'leven en werken van mohamed'

maw. de moslims nemen die oude geschriften over LETTERLIJK.
Dus als je islam aanhangers wil begrijpen, moet je je willens nillens door een paar van die geschriften worstelen
Er zijn veel minder- of onbetrouwbare hadith die dus niet door alle moslims nageleefd worden, daar zit dus ook al voor een stuk het verschil tussen soennieten en sjiieten in. Het is dus verkeerd ervan uit te gaan dat moslims sowieso Koran én hadith volgen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 21:48   #44
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Satan's Anti-Christ 666 : Islam

http://www.youtube.com/watch?v=QAB90...related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=SOQeI...related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=WnVsB...related&search=

Laatst gewijzigd door colargo : 29 juli 2007 om 21:59.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:08   #45
duncan
Banneling

Standaard

oké oké colargol beertje ik zen nen blanken belg maar wistge der zen nog goeie islamieten zenne ....iets wat ik weet als spirituelen type / syncretist.

Andere namen voor het duivels groot & klein beest 666

Rottigen W.Bush die nu PROBEERT de United States of (h)Amerika tracht te regeren.

Kadaffi is ook 666 alez of dat dacht men ...hier nog numerologische berekeningen van grieks herbreeuwse oorsprong met bij horende refferenties .
http://becomingone.org/666.htm

t'Is maar dat we weten dat er veel duivels rond dolen op dezen aardbol

http://www.satansrapture.com/maitreya.htm

Pfff ikke deels geloven maar ik vul het gehéél anders in gelijk bij de gelovige kennis die gegeven werd .

Laatst gewijzigd door duncan : 29 juli 2007 om 22:12.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:13   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
t'Is maar dat we weten dat er veel duivels rond dolen op dezen aardbol
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:42   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Volgens de Bijbel moeten menstruerende vrouwen de gehele tijd in een apart vertrek gaan zitten. Nooit van je grootmoeder gehoord dat een vrouw in die 'gezegende toestand' geen vlees mag aanraken omdat het anders meteen bedorven zou zijn? Ik heb het nog een tijd geloofd ook, vooral wanneer mijn ex-schoonmoeder en -zussen ook met dat verhaal afkwamen
Neen, ik heb het niet gehoord of vernomen. Los ervan of dit bij u bekend is of bij anderen, is het nu eenmaal zo dat dergelijke zaken niet behoren tot de geloofsschat van het christendom.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 22:51   #48
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jaja

oké oké ik heb ni enkel heilige namen of engelen namen enzo ...ge hoopt toch ni da ik ga pronken met men zwarte namen hé en horentjes ga opzetten op mijnen kop tsss arg .

Ik pronk liever in het licht het witte het zuivere pure ....zwart is veur als ik me boos maak en men er achter vraagt

Het moet eigenlijk wel is gaan zon schijnen hier in België hé hmmm neej ....volgende week misschien wa zon deze week nog ni

Ocharme oost en west vlaanderen en andere gemeentes ....erg .

Das al da fijnstoffelijke energie die zich ophoopt denk ik .

Aleister Crowley = 666 het grote beest ik zen liever het kleine beest 999 .
lol
Oud 30 juli 2007, 02:44   #49
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Neen hoor. Ik leef momenteel in de hel, maar de Verlossing is nakende, dat voel ik.
En met de hel bedoel ik de Antwerpse Seefhoek die vergeven is van arrogante en agressieve Marokkaanse moslims. Hun einde is echter nabij.
Verheugt U, O Reine Volkeren. We zullen de moslimhorden verjagen met de hulp van onze christelijke medebroeders en zusters uit Polen en Afrika.

Well what do you know... de christelijke versie van Raven !
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 09:39   #50
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee Circe, dat zie je verkeerd, door bepaalde hygiënischee regels zijn practiserende moslims de hele dag door netjes, wassen voor het vrijen is dus voor niets nodig. Wassen na het vrijen heeft niets te maken met het 'onrein zijn van vrouwen' op zich maar met lichaamsvocht. Als ze een spatje van hun eigen urine op hun lichaam of kleren krijgen zijn ze ook onrein en kunnen niet bidden, dus als je het zo bekijkt zouden zowel mannen als vrouwen onrein zijn.
Ik ken het gebruik wel, maar kom...

telkens als ik zulke dingen lees, schiet ik in de lach... jongens jongens, ik ga ook een geloof beginnen ... het is onrein om te lachen als het donker is, god heeft dat niet graag, ge mag enkel lachen als het licht schijnt... anders denkt god dat je de duisternis toelacht... man man man...Hoeveel van zulke onzinnige regeltjes moet een mens toch kunnen verteren ja... en dat is dan 'verlossing'.... LOL LOL LOL
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:01   #51
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, daar dit rituele voorschriften betroffen. Geen morele. U slaat dus de bal ferm mis. Overduidelijk kent u de christelijke traditie niet. Reeds in de Didachè staat te lezen dat vrouwen tijdens hun maandstonden niet onrein zijn, en dat ze bijgevolg de in de joodse traditie voorgeschreven wassingen en onthechtingen niet meer hoeven te doen. Daarnaast hebben we een brief van Gregorius I die duidelijk vermeld dat die joodse traditie niet meer geldt: dat vrouwen ook tijdens hun maandstonden mogen deelnemen aan de liturgie en ook de heilige communie ontvangen.
Excuseer, maar met wiens autoriteit dachten de auteur(s) van de Didachè en Gregorius I de joodse wetten te mogen veranderen? In elk geval al niet met die van Jezus of God.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:02   #52
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Ik ken het gebruik wel, maar kom...

telkens als ik zulke dingen lees, schiet ik in de lach... jongens jongens, ik ga ook een geloof beginnen ... het is onrein om te lachen als het donker is, god heeft dat niet graag, ge mag enkel lachen als het licht schijnt... anders denkt god dat je de duisternis toelacht... man man man...Hoeveel van zulke onzinnige regeltjes moet een mens toch kunnen verteren ja... en dat is dan 'verlossing'.... LOL LOL LOL
Hygïenisch zijn is toch o zo grappig. We lachen ons een breuk. Echt.
Oud 3 augustus 2007, 10:12   #53
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote Bekijk bericht
Volgens nieuwe studies en berekeningen van bijbelse filologen is het meer dan waarschijnlijk dat de profeet mohamed (god zallem naaien) de antichrist was, waarvoor in de bijbel gewaarschuwd wordt.
Inderdaad was het leven van mohamed(god zallem naaien) zowat tegengesteld wat betreft moraal aan dat van Jezus (Prijs Hem In Alle Eeuwigheid). De islam is dan ook gedoemd om te verdwijnen in het hellevuur. En de moderne versie van dat hellevuur is een paar megaton kernwapens op hun kloten...
Wanneer heeft Mohamed (vrede zij met hem) ooit ontkend dat Jezus (vrede zij met hem) de Messias is? In de islam wordt Jezus geaccepteerd als de Messias.

Jezus zei ook tegen de joden in het evangelie naar Johannes dat ze niet hem maar de antichrist zullen aannemen als hun Messias.

Verder komt de antichrist pas tegen 'de eindtijd'. De geschiedenis leert ons dat Mohamed (vzmh) blijkbaar niet tegen 'de eindtijd' is gekomen...
Oud 3 augustus 2007, 15:05   #54
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hygïenisch zijn is toch o zo grappig. We lachen ons een breuk. Echt.
sja, de hygiene is niet zo grappig, de manier hoe men ertoe komt echter...

"Ik ben niet hygienisch voor mezelf of voor anderen, maar omdat 'god' dat vraagt..."
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 19:59   #55
duncan
Banneling

Standaard

Pfff alez special om de mensen hunnen €-brief te laten vallen ( ipv hunnen frank ) god zou ooit wel eens een anti christ kunnen zijn ....stel je voor

Dit gewoon omdat men een bepaald soort gedachte en concept na streeft bij dit woordje anti - christ .

Wie weet interpreteerd g'd da woordje gans anders ...oops wa dan ?!
Anti - christ of tegen de christus .

...of zou het Niet gezalfde betekennen ...hmmm kiezen jullie maar
Oud 3 augustus 2007, 23:50   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Excuseer, maar met wiens autoriteit dachten de auteur(s) van de Didachè en Gregorius I de joodse wetten te mogen veranderen? In elk geval al niet met die van Jezus of God.
Didachè noch Gregorius I hebben een eigengereide beslissing genomen: zij baseerden zich op de beslissingen van het eerste apostelconcilie dat reeds komaf maakte met de rituele, spijs- en kledingsvoorschriften en -opvattingen van de joden.
Oud 3 augustus 2007, 23:52   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer heeft Mohamed (vrede zij met hem) ooit ontkend dat Jezus (vrede zij met hem) de Messias is? In de islam wordt Jezus geaccepteerd als de Messias.
Dit is niet zo, daar de messias, de christus, de eindfiguur is in de verlossingsverwachting. Als Jezus de messias is zoals u stelt (en wat Mohammed zou hebben gezegd), dan is er geen plaats voor Mohammed als de laatste profeet. Jezus was immers de voleinding en voltooing.
Oud 4 augustus 2007, 01:34   #58
duncan
Banneling

Standaard

Alpha ET omega ...fons & origin....ain-soph ur

Laatst gewijzigd door duncan : 4 augustus 2007 om 01:35.
Oud 5 augustus 2007, 10:06   #59
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

mooi weer vandaag ....

Laatst gewijzigd door colargo : 5 augustus 2007 om 10:09.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 15:36   #60
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
mooi weer vandaag ....

Ja hé ik vindt da ook ....zal mor is gaan genieten dan hé .

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be