Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mag Leterme bij een mislukking terugkeren naar Vlaanderen ?
Ja 20 43,48%
Neen 26 56,52%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 15:40   #41
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ach, wat stelt dat prutspartijtje nog voor?
1. Het is racistisch.
2. Het is een integraal onderdeel (zelfs geen kartelpartner) van de liberale familie.
3. Het leverde de lijsttrekker van uw zusterpartij in de grootste kieskring van het land.

Dus nu niet doen alsof uw samenwerking met racisten toevallig is, of maar een beetje om te lachen, hé.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:44   #42
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
1. Het is racistisch.
2. Het is een integraal onderdeel (zelfs geen kartelpartner) van de liberale familie.
3. Het leverde de lijsttrekker van uw zusterpartij in de grootste kieskring van het land.

Dus nu niet doen alsof uw samenwerking met racisten toevallig is, of maar een beetje om te lachen, hé.
Waarom is het FDF btw racistisch?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:47   #43
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Bewijzen graag, in plaats van die belachelijke dooddoeners.
Moet ik haar alle artikels opsommen die bewijzen dat alle franstalige partijen de uitbreiding van brussel met de 6 faciliteiten willen en nog enkele gemeentes?
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:50   #44
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom is het FDF btw racistisch?
Als ge het nu nog niet weet die zijn hevig anti-Vlaams en voeren overal waar zij in Brussel en omgeving aan de macht zijn een anti Vlaams beleid. 't zijn rabiate Vlamingenhaters.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:54   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Als ge het nu nog niet weet die zijn hevig anti-Vlaams en voeren overal waar zij in Brussel en omgeving aan de macht zijn een anti Vlaams beleid. 't zijn rabiate Vlamingenhaters.
Dat kan ik ook zeggen over het VB, die ik tot nader order neit als een racistische partij an sich beschouw.

Ik wil graag een iets duidelijkere, concretere uitleg.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:59   #46
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

FDF wilt de Vlamingen weg pesten uit Brussel en uit de Brusselse rand door een beleid te voeren dat zuiver franskiljons is... Alles wordt afgestemd op de Franstalige en de Vlaming wordt genegeerd. Vlamingen worden als minderwaardig beschouwt en behandelt.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:39   #47
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat kan ik ook zeggen over het VB, die ik tot nader order neit als een racistische partij an sich beschouw.

Ik wil graag een iets duidelijkere, concretere uitleg.
Racistisch in de zuiverste zin van het woord misschien niet, als de kommas wil neuken, maar wel ze hebben wel een ongeacht hoog supereuriteitsgevoel, minachting voor alles wat niet franstalig is en zijn gedreven door een waanzinnige arrogantie en imperialisme, en dat voor een partij die eigenlijk niets voorstelt.
Voorbeelden?
Olivier Maingain (FDF) haalt uit naar Vlaams gemeenteraadslid

De vlaming blaft zijn taal, het is een verzameling van dialecten. Brussel moet uitgebreidt worden met vlaams-brabant en delen van oostvlaanderen, ...
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 17:46   #48
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
... dus ... CD&V gooit N-VA buiten ... en Leterme mag een oranje blauwe of zelfs een tripartite leiden
Op het risico af om mij te bezondigen aan onnodige en contraproductieve NVA-bashing (waarvoor ik mij hierbij reeds op voorhand aan de NVA'ers wil verontschuldigen) zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij geeneens van de NVA afgeraakt...
Als hij nu eens (weer) onverteerbare communeautaire toegevingen doet en de NVA bij monde van BDW weerom een pleidooi doet in zijn partijbestuur (cfr JMDD) en daarbij (weer) plat op de buik gaat?
We kunnen toch onmogelijk vergeten hetgeen BDW tegen JMDD in de shminkkamers van de VRT voor het oog van de camera heeft gezegd:"maar Jean Marie...ik kon niet anders"
Oud 30 juli 2007, 19:34   #49
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat Leterme in zijn formatie-opdracht mislukt en hij zou willen terugkeren naar het Vlaamse niveau om minister-president te worden ?

Mag hij dat van jullie en waarom ?

Argument pro:

- Leterme was een goede minister president, hij deed zijn functie naar behoren vond ik.

Argument contra:

- Leterme vind het federale belangrijker dan Vlaanderen, Vlaanderen is tweede keus, dat hij daar maar blijft.

Wat mij betreft mag Leterme terugkeren naar Vlaanderen, maar op 1 voorwaarde in een andere meederheid, dus betekent het doorbreken van het cordon sanitaire en een coalitie CD&V-NVA + Vlaams Belang met Leterme als minister-president. Anders zie ik dat toch niet echt zitten, dat Leterme gewoon samenwerkt met de partijen die federaal hem hebben doen op zijn bek gaan. Dan kan hij evengoed op het federale blijven.
Leterme is verkozen voor het federale niveau en heeft uiteindelijk ook gekozen voor dit bestuursniveau. In de huidige constellatie zit Leterme dus vast als federaal volksvertegenwoordiger voor de senaat en eigenlijk als regeringsleider voor een federale Belgische regering. Van een terugkeer naar de Vlaamse regering kan dus enkel maar sprake zijn in de voorlopig onrealistische omstandigheid dat de Belgische federale staat wordt opgedoekt.

Als hij net als Tindemans wegens een gezamenlijk complot bij de andere partijen moet opstappen, omdat hij vindt dat "de grondwet geen vodje papier is", dan kunnen we dit België best opdoeken. De Franstaligen kunnen dan in Luik of Namen op 14 juli de Marseillaise zingen en de Vlamingen op 11 juli de "Vlaamse Leeuw" in Brussel.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 19:55   #50
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Leterme is verkozen voor het federale niveau en heeft uiteindelijk ook gekozen voor dit bestuursniveau. In de huidige constellatie zit Leterme dus vast als federaal volksvertegenwoordiger voor de senaat en eigenlijk als regeringsleider voor een federale Belgische regering. Van een terugkeer naar de Vlaamse regering kan dus enkel maar sprake zijn in de voorlopig onrealistische omstandigheid dat de Belgische federale staat wordt opgedoekt.

Als hij net als Tindemans wegens een gezamenlijk complot bij de andere partijen moet opstappen, omdat hij vindt dat "de grondwet geen vodje papier is", dan kunnen we dit België best opdoeken. De Franstaligen kunnen dan in Luik of Namen op 14 juli de Marseillaise zingen en de Vlamingen op 11 juli de "Vlaamse Leeuw" in Brussel.

Indien Leterme niet bereid is het CS op te geven (wat hij niet zal doen) wordt hij de laatste premier van Belgiekske. Daarna weg ermee!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be