Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2007, 10:07   #41
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik hoef helemaal niks te doen om dat tegen te houden. De politici doen dat voor mij.
u realiteitszin is ook niet meer wat het geweest is hé
Oud 3 augustus 2007, 10:09   #42
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef helemaal niks te doen om dat tegen te houden. De politici doen dat voor mij.
Allé, ge geniet evenveel van het formatiespektakel als ik, zie ik.

Schitterend toch!

Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 augustus 2007 om 10:10.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:09   #43
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Inderdaad Belgie is een kindertuin zegt Raf..... LOL...

en Raf gelooft echt heilig in de heilige taak die een koning heeft he.... dat vind ik nu schattig se....
Ik dacht dat mensen die dat geloofden zo in de middeleeuwen stilaan uitgestorven waren maar zie.... de homo-koningsgatlikkerus bestaat nog echt....
u maakt er een karrikatuur van.

In onze parlementaire monarchie heeft de koning een bemiddelende functie. In de honderd zevenenzeventigjarige geschiedenis van dit bourgeoiskoninkrijkje heeft de koning al meerdere malen crisissen helpen oplossen door zijn bemiddelaarsrol te spelen. Ik blijf erbij dat dit ook hier kan gebeuren. En ja: op een bepaald punt zijn politici inderdaad ruziemakende kinderen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 3 augustus 2007 om 10:09.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:12   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
u realiteitszin is ook niet meer wat het geweest is hé
Spreek voor uzelf. Hoeveel vorderingen heeft uw "Vlaemsche Zaak" de voorbije legislaturen zoal gemaakt? Niet echt iets om over naar huis te schrijven hé? En als jij nu ècht denkt dat er onder Leterme iets gaat veranderen, dan gaat er voortaan in de Van Dale onder het lemma "naïef" als synoniem "deryz" staan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:12   #45
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
u maakt er een karrikatuur van.
België is een karikatuur, mijn beste. Of beter: het is een travestie van een land.

Het heeft ons helemaal niet nodig om zichzelf belachelijk te maken en als een pudding in elkaar te stuiken. Het kan dat helemaal alleen.

Er is niets dat het hoofd van de Belgische adel daar kan aan veranderen.
Oud 3 augustus 2007, 10:16   #46
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor uzelf. Hoeveel vorderingen heeft uw "Vlaemsche Zaak" de voorbije legislaturen zoal gemaakt? Niet echt iets om over naar huis te schrijven hé? En als jij nu ècht denkt dat er onder Leterme iets gaat veranderen, dan gaat er voortaan in de Van Dale onder het lemma "naïef" als synoniem "deryz" staan.
u leest blijkbaar toch echt niet goed, ik heb nooit gezegd dat ik iets verwacht van leterme (ik zit niet bij cd&v), feit is dat de vlamingen communautair gestemd hebben, feit is dat meer en meer vlamingen het kotsbeu zijn om naar de walen te luisteren en geld weg te smijten
Oud 3 augustus 2007, 10:19   #47
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel vorderingen heeft uw "Vlaemsche Zaak" de voorbije legislaturen zoal gemaakt?
Ik ben toch iets meer dan matig tevreden over de evolutie van de laatste zes maanden. Voor mij mag het meer van dat zijn.

Citaat:
En als jij nu ècht denkt dat er onder Leterme iets gaat veranderen
Die doodbrave Yves "n'ayez pas peur" Leterme?

Hoe komt ge er bij?

Neen, die gaat niets veranderen, Raf.
Oud 3 augustus 2007, 10:31   #48
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u leest blijkbaar toch echt niet goed, ik heb nooit gezegd dat ik iets verwacht van leterme (ik zit niet bij cd&v), feit is dat de vlamingen communautair gestemd hebben, feit is dat meer en meer vlamingen het kotsbeu zijn om naar de walen te luisteren en geld weg te smijten
Bullshit. De Vlamingen hebben gestemd voor een sympathieke snuit en een mooie uitleg.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 3 augustus 2007, 10:31   #49
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Die doodbrave Yves "n'ayez pas peur" Leterme?

Hoe komt ge er bij?

Neen, die gaat niets veranderen, Raf.
Dat zeg ik toch?

Citaat:
Oud 3 augustus 2007, 10:34   #50
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch?
Ik wou je laten weten dat ik er ook zo over denk.

En dat ik dat een goede zaak vindt, maar dat terzijde. Leterme is ondanks alle hysterisch geschreeuw in het zuiden de kandidaat van de Walen. Zonder hem zijn ze reddeloos verloren, ze hebben hem nodig om hun Belgische regering op de been te krijgen. Hoe sneller hij struikelt, hoe beter.
Oud 3 augustus 2007, 10:35   #51
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. De Vlamingen hebben gestemd voor een sympathieke snuit en een mooie uitleg.
heeft leterme, de winter en dedecker dan zo'n leuke snoet?
vlamingen hebben communautair gestemd dat weet iedereen
alleen willen onze linkse kameraden dat niet toegeven
Oud 3 augustus 2007, 10:37   #52
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raf je weet wel beter vlamingen stemmen al lang niet meer op een mooie uitleg maar wel op een "zo weinig mogelijke uitleg" liefst "geen uitleg" en vooral VEEL kritiek. Invulling is al lang passé...
Je moet IN blijven he
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 10:55   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet van een leuke snoet gesproken. Leer lezen. Ik heb gesproken van een sympathieke snuit en Leterme heeft een sympathieke snuit. Waarom denk je dat hij zo vlak voor de verkiezingen ineens voor contactlenzen ging? Om zijn zicht te verbeteren?

De Decker heeft geen sympathiek snuit en De Winter heeft een bakkes om ijzeren poutrellen op scheef te plooien.

Citaat:
Zinnen in combinatie met "dat weet iedereen" bevatten over het algemeen de grootst mogelijk onzin. Hier is dat niet anders.

Citaat:
Oud 3 augustus 2007, 10:55   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Raf je weet wel beter vlamingen stemmen al lang niet meer op een mooie uitleg maar wel op een "zo weinig mogelijke uitleg" liefst "geen uitleg" en vooral VEEL kritiek. Invulling is al lang passé...
Je moet IN blijven he
Oké. Alleen een sympathieke snuit dan.

Citaat:
Oud 3 augustus 2007, 11:17   #55
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de vraag. Eén van de taken van de koning in onze parlementaire monarchie is bemiddelen, een soort van scheidsrechter spelen. Die rol werd door de monarchie al meermaals vervuld, zo werden tijdens de roerige jaren twintig de meeste politieke crisissen opgelost door bemiddeling van koning Albert I.

Wij horen meermaals: "formateur Leterme gaat verslag uitbrengen bij de koning". Maar daar lijkt het dan ook bij te blijven. Misschien wordt het tijd voor een actievere rol voor de vorst, rol die hij kan en mag spelen volgens de grondwet. Zijn invloed kan belangrijk zijn.

Het is duidelijk dat de Vlaamse eisen gerechtvaardigd zijn: splitsing van de kieskring BHV (door Arbitragehof bevolen), federalisering van bepaalde sectoren. Mijns inziens moet Leterme dit doorgeven aan de koning. Ervan uitgaande dat Albert II realistisch genoeg is om te beseffen dat om tot een regering te komen en bij uitbreiding: om zijn land te redden, de Franstaligen moeten bijdraaien, moet hij z'n invloed gebruiken. Van een Vlaming zullen de Franstaligen de eisen wellicht niet aanvaarden, immers: wij zijn uit op het einde van België, denken zij. Van de vorst, die boven alle politieke partijen staat, en Vlaming noch Waal is, zullen zij dit misschien aanvaarden.

Daarom: laat de koning zijn rol spelen om tot de oplossing van deze politieke impasse te komen.
Interessante idee, al betwijfel ik of Albert zal slagen in het verzoenen van water en vuur. Eigenlijk zouden de gesprekken op Hertoginnedal beter worden gestaakt nu al klaar en duidelijk is dat er over de verdere hervorming van de staat zelfs niet kan worden gepraat. Maingain die een njet over heel de lijn annonceert, Reynders die de kat uit de boom kijkt en Milquet die "over kleine dingetjes" wil praten. Zo gaan we er dus niet geraken. Wat de franstaligen niet schijnen te beseffen is hoe ernstig hun houding eigenlijk is. De enige mogelijke reactie op het njet van Wallonië is een even krachtig vlaams njet, en wat zijn dan nog de opties? Een land zonder regering in een diepe crisis, of afscheiden. Zo simpel liggen de kaarten. Albert zou er dus wel eens persoonlijk baat bij kunnen hebben om op de bemiddelingstoer te gaan.
Oud 3 augustus 2007, 12:47   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oké. Alleen een sympathieke snuit dan.
hij heeft alleen dat "stom brilleke" niet meer... de rest bleef hetzelfde.

"N'ayez pas peur" komt trouwens van Di Rupo toen hij de eerste keer Leterme ontmoette en er niets gebeurde tot grote opluchting van Leterme.

Nu zei Leterme dat ook... er zal dus niets gebeuren

Indien er nu geen staatshervorming komt met splitsing van BHV, sociale zekerheid, tewerkstelling, herziening van de financieringen van de gewesten, met meer bevoegdheden voor Vlaanderen kan ik u garanderen dat het fout gaat aflopen. Vlaanderen heeft duidelijk gekozen voor Leterme en CD&V-NVA en hun verkiezingsbeloften : ze hebben zwaar gegokt en kunnen zwaar verliezen. Het is er op of eronder !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 12:54   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de vraag. Eén van de taken van de koning in onze parlementaire monarchie is bemiddelen, een soort van scheidsrechter spelen. Die rol werd door de monarchie al meermaals vervuld, zo werden tijdens de roerige jaren twintig de meeste politieke crisissen opgelost door bemiddeling van koning Albert I.

Wij horen meermaals: "formateur Leterme gaat verslag uitbrengen bij de koning". Maar daar lijkt het dan ook bij te blijven. Misschien wordt het tijd voor een actievere rol voor de vorst, rol die hij kan en mag spelen volgens de grondwet. Zijn invloed kan belangrijk zijn.

Het is duidelijk dat de Vlaamse eisen gerechtvaardigd zijn: splitsing van de kieskring BHV (door Arbitragehof bevolen), federalisering van bepaalde sectoren. Mijns inziens moet Leterme dit doorgeven aan de koning. Ervan uitgaande dat Albert II realistisch genoeg is om te beseffen dat om tot een regering te komen en bij uitbreiding: om zijn land te redden, de Franstaligen moeten bijdraaien, moet hij z'n invloed gebruiken. Van een Vlaming zullen de Franstaligen de eisen wellicht niet aanvaarden, immers: wij zijn uit op het einde van België, denken zij. Van de vorst, die boven alle politieke partijen staat, en Vlaming noch Waal is, zullen zij dit misschien aanvaarden.

Daarom: laat de koning zijn rol spelen om tot de oplossing van deze politieke impasse te komen.
De meerderheid van de Belgen wil helemaal geen verkeerde staatshervorming zoals de flaminganten dat willen. Geen duimbreed mag er aan die flaminganten worden toegegeven. Ze hebben al veel te veel aandacht gekregen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 12:54   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alleen willen onze linkse kameraden dat niet toegeven
Vlaanderen heeft gestemd om de autonomie van Vlaanderen te vergroten, om de inspanningen van jaren te verzilveren, te profiteren van de inspanningen van jaren, te genieten van onze rustige ouwe dag... De Vlamingen werken en wroeten er al jaren voor !

De geldstroom naar Wallonië en Brussel ergert veel Vlamingen, KBC en de Warande-groep hebben de waarheid op tafel gegooid, de Vlamingen de ogen geopend ! Bedankt !

Vlaanderen rendeert en de rest profiteert : van dat "Belgisch-systeem" wil Vlaanderen af !

De profiteurs willen natuurlijk niets veranderen en roepen om ter hardst NON !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 3 augustus 2007, 13:02   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De meerderheid van de Belgen wil helemaal geen verkeerde staatshervorming zoals de flaminganten dat willen. Geen duimbreed mag er aan die flaminganten worden toegegeven. Ze hebben al veel te veel aandacht gekregen.
De meerderheid van de walen en BUB zeker Wordt eens wakker uit uw prinselijke droom. De polls of enquêtes voor de verkiezingen waren duidelijk genoeg !

Gedaan met in Vlaanderen franstalige eisen te komen stellen, gedaan met de geldstroom naar het waals profitariaat, walen hebben allemaal al alles al veel te veel gekregen !

dat de wallinganten terugkeren naar Wallonië, met hun poten van Vlaams Brabant afblijven, in mijn Vlaamse gemeente kunnen ze Nederlands spreken of ze kunnen de pot op. Ik ben hun arrogantie beu, hun eentaligheid door koppigheid of domheid kotsbeu, hun aanstellerigheid irriteert mij.
Oud 3 augustus 2007, 13:06   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
België is een karikatuur, mijn beste. Of beter: het is een travestie van een land.

Het heeft ons helemaal niet nodig om zichzelf belachelijk te maken en als een pudding in elkaar te stuiken. Het kan dat helemaal alleen.

Er is niets dat het hoofd van de Belgische adel daar kan aan veranderen.
ze hebben nog veel geld die bourgeois, maar het is allemaal mooie schijn... dat hadden ze voor 1789 en 1830 ook allemaal.

Een volk overwint het allemaal, een volk wordt staat !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be