Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 18:46   #41
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Veto Milquet tegen steun Dedecker staatshervorming

"Owee als Dedecker vóór stemt, dan stem ik tegen."

Dit is toch geen serieuze politiek meer?!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:57   #42
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht

"Owee als Dedecker vóór stemt, dan stem ik tegen."

Dit is toch geen serieuze politiek meer?!
Je moet niet vragen wat ze zouden denken van steun van VB.

Laatst gewijzigd door evilbu : 7 augustus 2007 om 19:00.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 20:40   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat tot voor enkele dagen Milket niet wist wat de nmbs was, okee. (Schoeppe was niet van haar partij, en die kaalkop van een kabinetard van VandemijnKlote, die daar nu de plak zwaait, ook niet).

Maar na onderhandelen daarover, moet ze toch enkele malen de Vlaamse onderhandelaren horen spreken hebben van de nmbs ...?????

Ach, ik geloof het nog goed, dat die Walekoppen geen bal luisteren als ze in 't Vlaams spreken tijdens het onderhandelen (ze laten dan de aandacht over aan één van hun techniekers waarschijnlijk, en ze wachten rustig tot met terug overschakelt naar het Frans).

Ik ben echt heel benieuwd wat het Weverke ooit gaat bloot geven over zijn ervaringen daar in dat kiekenkot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 21:41   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zeno! heeft dan ook geen federale ministeriële ambities.
Tja... je kan makkelijk hetzelfde zeggen van Leterme. Die wil zelfs premier worden van het land.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 21:57   #45
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tja... je kan makkelijk hetzelfde zeggen van Leterme. Die wil zelfs premier worden van het land.
SNCB/NMBS kennen is belangrijker dan het opgelegde volkslied
Oud 8 augustus 2007, 00:33   #46
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Leterme weet of wist niet wat we vieren op 21 juli en kent niet eens een zin van de Brabançonne.

Ik vind dat ook schandalig.
Wat vieren we dan op 21 juli?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 16:05   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Leterme vooral premier wil worden van de meerderheid van de Belgen, de Vlamingen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:20   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vlaamse spoorwegmaatschappij

Citaat:
08.08.2007 12.05u - Waarom nog langer toegeven aan de Waalse chantage? “Laten we een Vlaamse spoorwegmaatschappij oprichten.” Dat zegt UA-professor transport Evrard Claessens in de marge van de NMBS-rel op Hertoginnedal.

U zal zich herinneren dat de Vlamingen daar hadden aangedrongen op een vertegenwoordiging in de raad van bestuur en op (meer) inspraak in het beleid, maar ze stuiten op een onverbiddelijk njet van Joëlle Milquet en de Franstaligen.
“En wat stellen een zitje in het bestuur van de NMBS of het geven van advies bij de investeringsplannen uiteindelijk voor?”, vraagt de professor zich af. “Het is te weinig om op het spoorbeleid te kunnen wegen en ervoor te zorgen dat de investeringen gebeuren die voor Vlaanderen nodig zijn.” De professor denkt daarbij bijvoorbeeld aan de dringende ontsluiting van de Antwerpse haven en stelt voor dat Vlaanderen akkoorden sluit met Nederlandse, Oostenrijkse en Duitse spoorwegmaatschappijen.

Volgens Evrard Claessens laat het Belgische systeem te veel gaten in het spoornet en moet Vlaanderen dringend zelf initiatieven nemen die beantwoorden aan de eigen noden. Hij pleit ervoor dat de Vlaamse regering zelf een spoorwegmaatschappij opricht. “Zowel voor het personen- als het goederenvervoer werkt die dan het best met buitenlandse investeerders”, zegt Claessens. “Gaat mevrouw Milquet zo’n initiatief ook tegenhouden?”

De geesten rijpen in Vlaanderen. In sneltreinvaart. Als de Walen perse dwars willen blijven liggen, moeten de Vlamingen het maar zèlf doen. En dat niet alleen inzake mobiliteit.
http://www.vlaamsbelang.be/0/3572/
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:23   #49
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeer juist.

Kijk maar naar De Lijn, een succesverhaal.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:25   #50
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

We zouden beter de spoorwegen en de Lijn privatiseren. Dan hoeft er niemand nog te zeuren.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:31   #51
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Op 21 juli legde Leopold van Saksen-Coburg-Gotha de eed af als eerste koning der Belgen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:58   #52
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
de geboorte van een gedrocht?
Oud 9 augustus 2007, 19:19   #53
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op 21 juli legde Leopold van Saksen-Coburg-Gotha de eed af als eerste koning der Belgen.
Nadat eerst een staatsgreep was gepleegd tegen het wettelijk gezag, tegenstanders van het separatisme met behulp van buitenlandse troepen het zwijgen waren opgelegd, en de eerste twee kandidaten voor de troon geweigerd hadden.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 19:29   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nadat eerst een staatsgreep was gepleegd tegen het wettelijk gezag, tegenstanders van het separatisme met behulp van buitenlandse troepen het zwijgen waren opgelegd, en de eerste twee kandidaten voor de troon geweigerd hadden.
Op 21 juli wordt dus niet het ontstaan van de 'Belgische natie' gevierd maar de kroning van een ongewenste, Duitsche indringer.
Oud 9 augustus 2007, 20:04   #55
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op 21 juli wordt dus niet het ontstaan van de 'Belgische natie' gevierd maar de kroning van een ongewenste, Duitsche indringer.
Ik denk dat 21 juli eigenlijk een beetje een rouwdag is omdat het opzet van de afscheuring, nl. de zuidelijke Nederlanden aanbieden aan Frankrijk, mislukt was door toedoen van de Europese grootmachten.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 17:25   #56
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat men in het buitenland inderdaad denkt dat dit een ééntalig Franstalig land is, maar aan wie ligt dat?
Ik woon en werk in Brussel in een heel internationale omgeving. Vele ex-pats zeggen me ronduit: "ik leer Frans omdat ik dat nodig heb om met de Franstaligen te communiceren. Nederlands moet ik niet leren, want alle Vlamingen spreken Engels."
En dit is niet de mening van één individu maar het is duidelijk een trend.
(De enige buitenlanders die ik ken die vaak een poging doen om Nederlands te leren zijn Duitsers. Voor de rest: nada.)
Meertaligheid wordt economisch misschien wel beloond, maar cultureel bestraft.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 18:12   #57
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Het probleem is dat men in het buitenland inderdaad denkt dat dit een ééntalig Franstalig land is, maar aan wie ligt dat?
Ik woon en werk in Brussel in een heel internationale omgeving. Vele ex-pats zeggen me ronduit: "ik leer Frans omdat ik dat nodig heb om met de Franstaligen te communiceren. Nederlands moet ik niet leren, want alle Vlamingen spreken Engels."
En dit is niet de mening van één individu maar het is duidelijk een trend.
(De enige buitenlanders die ik ken die vaak een poging doen om Nederlands te leren zijn Duitsers. Voor de rest: nada.)
Meertaligheid wordt economisch misschien wel beloond, maar cultureel bestraft.
Duitsers doen dat inderdaad zeer goed. Maar ook Amerikanen die zich hier hebben gevestigd (in Nederland dus) passen zich zeer goed aan. Ze spreken allemaal Nederlands, welliswaar met een irritant accent, maar toch...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 18:15   #58
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Duitsers doen dat inderdaad zeer goed. Maar ook Amerikanen die zich hier hebben gevestigd (in Nederland dus) passen zich zeer goed aan. Ze spreken allemaal Nederlands, welliswaar met een irritant accent, maar toch...
In heel Nederland is Nederlands de dominante taal.
Oud 12 augustus 2007, 19:09   #59
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus vieren we die dag niet het ontstaan van België maar wel de installatie van een stel allochtone parasieten (je weet toch waar sachsen Coburg lag hé?) die zich sindsdien als de grootste profiteurs mogelijk hebben getoond.
Een familie die berucht is om haar interne sex- en andere schandalen.
Eigenlijk de Enige Belgische instantie die wetens en willens met Hitler collaboreerde (met beide kanten eigenlijk) en daarmee pas ophield toen het voor de NAZI's mis begon te lopen.
Een familie die haar grootste kapitaal dankt aan het misbruiken van Belgische militaire en economische middelen om Congo te onderwerpen en daar een schrikbewind te voeren dat enkel als genocide kan omschreven worden. Een familie die na die genocide de resten van dat land in de schoot wierp van België en België daar dan ook nóg eens liet betalen...
Een familie die tot op vandaag uitblinkt in het voortbrengen van wereldvreemde megalomane nakomelingen die geen enkel respect hebben voor hun onderdanen en na ettelijke generaties er zelfs niet in slagen om de taal van het grootste deel van hun onderdanen fatsoenlijk te kunnen spreken tenzij ze het van een blad papier kunnen aflezen.
Tussen haakjes, zouden ze hun eigen taal (het Duits) nog wel machtig zijn?

Echt iets om te vieren dus...

En de burger maar wijs maken dat op die dag België gevierd wordt. Heeft de burger ook maar iets van die rijkdom gekregen? Nee, de burger heeft hem mogen betalen!

Geen reden om te feesten en zeker niet om fier te zijn.
Tenzij je het vieren van een familie die de verzamelde maffia's en triaden het nakijken geeft wat bloedvergieten en misdaad betreft positief vindt natuurlijk...

Hoera...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 12 augustus 2007 om 19:11.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 20:07   #60
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ja, als de flaminganten zich als extremisten opstellen, is dat heel logisch. Maar dat is het doel van Leterme, niet?
Hij zou wel eens het omgekeerde kunnen oogsten van wat hij zaait.
Hij probeert krampachtig het land bijeen te houden. Laten we hopen dat U gelijk heeft.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be