![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() "Owee als Dedecker vóór stemt, dan stem ik tegen." Dit is toch geen serieuze politiek meer?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 7 augustus 2007 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat tot voor enkele dagen Milket niet wist wat de nmbs was, okee. (Schoeppe was niet van haar partij, en die kaalkop van een kabinetard van VandemijnKlote, die daar nu de plak zwaait, ook niet).
Maar na onderhandelen daarover, moet ze toch enkele malen de Vlaamse onderhandelaren horen spreken hebben van de nmbs ...????? Ach, ik geloof het nog goed, dat die Walekoppen geen bal luisteren als ze in 't Vlaams spreken tijdens het onderhandelen (ze laten dan de aandacht over aan één van hun techniekers waarschijnlijk, en ze wachten rustig tot met terug overschakelt naar het Frans). Ik ben echt heel benieuwd wat het Weverke ooit gaat bloot geven over zijn ervaringen daar in dat kiekenkot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... je kan makkelijk hetzelfde zeggen van Leterme. Die wil zelfs premier worden van het land.
![]() |
#45 |
|
![]() SNCB/NMBS kennen is belangrijker dan het opgelegde volkslied
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Wat vieren we dan op 21 juli?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer juist.
Kijk maar naar De Lijn, een succesverhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden beter de spoorwegen en de Lijn privatiseren. Dan hoeft er niemand nog te zeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 21 juli legde Leopold van Saksen-Coburg-Gotha de eed af als eerste koning der Belgen.
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() de geboorte van een gedrocht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Nadat eerst een staatsgreep was gepleegd tegen het wettelijk gezag, tegenstanders van het separatisme met behulp van buitenlandse troepen het zwijgen waren opgelegd, en de eerste twee kandidaten voor de troon geweigerd hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat 21 juli eigenlijk een beetje een rouwdag is omdat het opzet van de afscheuring, nl. de zuidelijke Nederlanden aanbieden aan Frankrijk, mislukt was door toedoen van de Europese grootmachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() Het probleem is dat men in het buitenland inderdaad denkt dat dit een ééntalig Franstalig land is, maar aan wie ligt dat?
Ik woon en werk in Brussel in een heel internationale omgeving. Vele ex-pats zeggen me ronduit: "ik leer Frans omdat ik dat nodig heb om met de Franstaligen te communiceren. Nederlands moet ik niet leren, want alle Vlamingen spreken Engels." En dit is niet de mening van één individu maar het is duidelijk een trend. (De enige buitenlanders die ik ken die vaak een poging doen om Nederlands te leren zijn Duitsers. Voor de rest: nada.) Meertaligheid wordt economisch misschien wel beloond, maar cultureel bestraft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() In heel Nederland is Nederlands de dominante taal.
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een familie die berucht is om haar interne sex- en andere schandalen. Eigenlijk de Enige Belgische instantie die wetens en willens met Hitler collaboreerde (met beide kanten eigenlijk) en daarmee pas ophield toen het voor de NAZI's mis begon te lopen. Een familie die haar grootste kapitaal dankt aan het misbruiken van Belgische militaire en economische middelen om Congo te onderwerpen en daar een schrikbewind te voeren dat enkel als genocide kan omschreven worden. Een familie die na die genocide de resten van dat land in de schoot wierp van België en België daar dan ook nóg eens liet betalen... Een familie die tot op vandaag uitblinkt in het voortbrengen van wereldvreemde megalomane nakomelingen die geen enkel respect hebben voor hun onderdanen en na ettelijke generaties er zelfs niet in slagen om de taal van het grootste deel van hun onderdanen fatsoenlijk te kunnen spreken tenzij ze het van een blad papier kunnen aflezen. Tussen haakjes, zouden ze hun eigen taal (het Duits) nog wel machtig zijn? Echt iets om te vieren dus... En de burger maar wijs maken dat op die dag België gevierd wordt. Heeft de burger ook maar iets van die rijkdom gekregen? Nee, de burger heeft hem mogen betalen! Geen reden om te feesten en zeker niet om fier te zijn. Tenzij je het vieren van een familie die de verzamelde maffia's en triaden het nakijken geeft wat bloedvergieten en misdaad betreft positief vindt natuurlijk... Hoera...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 12 augustus 2007 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Hij probeert krampachtig het land bijeen te houden. Laten we hopen dat U gelijk heeft.
|
![]() |
![]() |