Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 10 augustus 2007, 09:12   #41
vulpes
Gouverneur

Standaard

dat Milquet naar haar gezin gaat als er geen vergaderingen gepland zijn, daar heb ik geen probleem mee, zekere wanneer één van de kinderen ziek is... uiteindelijk is ze ook moeder.

wat ik wel vind, is dat men, wanneer men middenin onderhandelingen zit, daarover communiceert... onlangs was ik betrokken in onderhandelingen die op zeer korte termijn tot een contract moesten leiden. Ik had ook andere verplichtingen en heb toen duidelijk gecommuniceerd dat ik op die en die momenten ofwel niet bereikbaar zou zijn, ofwel enkel telefonisch etc..
vulpes is offline  
Oud 10 augustus 2007, 11:48   #42
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Je moet in casu nu ook niet alle schuld direct op Milquet schuiven... Leterme heeft hier ook schuld. Zelfs de VLD laat haar ongenoegen blijken over de agenda politiek van Leterme. Als er voor deze ochtend geen vergadering voorzien was n de planning en hij wil gauw gauw op het laatste moment nog een vergadering inlassen... ja zeg, maak een duidelijke agenda en afspraken hé. Dat behoort toch tot de taak van de formateur...
Op de agenda van Leterme kan men kritiek hebben. Van Milquet, in tegenstelling tot de anderen rond de tafel, is het geweten dat zij geen voorstander is van de coaltie waarvoor ze mee onderhandelingen moet voeren. Dan haalt de moederlijke bezorgdheid het snel van de zin voor loyale medewerking.
Rene Artois is offline  
Oud 10 augustus 2007, 12:00   #43
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Milquet zelf zegt in een reactie aan persagentschap Belga dat er begin deze week was afgesproken om donderdagochtend niet te vergaderen. Dat werd haar naar eigen zeggen woensdag nogmaals bevestigd. De formateur had wel gezegd dat het mogelijk was dat er een nieuwe vergadering kwam, maar over een specifiek tijdstip werd niets gezegd, aldus Milquet.

Omdat haar zoon ziek was geworden op vakantie in Frankrijk, besliste ze om van het vrije moment gebruik te maken om hem snel een bezoekje te brengen. 'Er zat geen strategie achter. Ik wil de onderhandelingen niet vertragen', zei Milquet.

Is daar bevestiging op gekomen dat er geen vergadering gepland was? Zo ja, dan kun je haar d�*t toch niet kwalijk nemen?
Oud 10 augustus 2007, 15:48   #44
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Milquet zelf zegt in een reactie aan persagentschap Belga dat er begin deze week was afgesproken om donderdagochtend niet te vergaderen. Dat werd haar naar eigen zeggen woensdag nogmaals bevestigd. De formateur had wel gezegd dat het mogelijk was dat er een nieuwe vergadering kwam, maar over een specifiek tijdstip werd niets gezegd, aldus Milquet.

Omdat haar zoon ziek was geworden op vakantie in Frankrijk, besliste ze om van het vrije moment gebruik te maken om hem snel een bezoekje te brengen. 'Er zat geen strategie achter. Ik wil de onderhandelingen niet vertragen', zei Milquet.

Is daar bevestiging op gekomen dat er geen vergadering gepland was? Zo ja, dan kun je haar d�*t toch niet kwalijk nemen?
Tja...

De formateur had wel gezegd dat het mogelijk was dat er een nieuwe vergadering kwam

Als je het dan zonder boe of ba afbolt, moet je het niet op anderen steken. Dan laat je weten dat je een halve dag niet beschikbaar bent. Of vindt ze het niet belangrijk genoeg misschien?
Oud 10 augustus 2007, 15:52   #45
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
(Belga) Waals parlementsvoorzitter José Happart (PS) zegt woensdag in de kranten van de groep Sud Presse dat de onderhandelaars op Hertoginnedal de discussie moeten uitstellen tot 2009 en "op vakantie vertrekken".

© BELGA

"Niemand is klaar voor dit communautaire rondje, noch aan Nederlandstalige, noch aan Franstalige kant. Dus laten we ermee ophouden en de discussie uitstellen tot 2009", zegt Happart in La Capitale, La Meuse en La Nouvelle Gazette. Volgens de parlementsvoorzitter zal er op communautair vlak niets meer bewegen. "Aan Nederlandstalige kant omdat, wat Reynders ook beweert, het discours van de N-VA niet dat van een minderheid is in Vlaanderen. Aan Franstalige kant omdat als de liberalen of de cdH op dat terrein toegeven, ze bij de regionale verkiezingen in juni 2009 afgeslacht zullen worden", voegt hij daaraan toe. "Laten we de onderhandelingen dus gewoon stopzetten en tot in 2009 een regering voor lopende zaken installeren met alle democratische partijen van dit land. Guy Verhofstadt zou daarbij premier blijven", stelt Happart voor. (VHL)

__________________________________________________ _________

De Franstaligen proberen dus echt alles om toch maar de hete brij voor zich uit te kunnen schuiven en om van uitstel uiteindelijk afstel te kunnen maken. Wie nu nog gelooft dat dit land met zulke politici aan de andere kant van de taalgrens nog een toekomst voor zich heeft is gek.

Happert ziet gewoon de bui hangen. Zolang zijn totale onbekwaamheid niet kan weggestopt worden onder een dikke laag financiële intergewestelijke 'solidariteit', zouden de Walen er wel eens achter kunnen komen waarvan hij werkelijk gemaakt is.
Oud 10 augustus 2007, 16:12   #46
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Knuppel :

Citaat:
Ik zocht het gisteren op omdat ik me net zoals Circe liet vangen. Als een kind zo ziek is dat het niet zonder zijn moeder kan moet het niet in Frankrijk zitten maar thuis.
Klopt !

Maar dat kind is misschien op vakantie ziek geworden ...

Maar nog even verder ...

1. Madame-NON, is vrij van woendagavond tot donderdagmorgen;

2. Ze vetrekt naar la France in een niet te grote én krachtige wagen én in slechte weersomstandigheden;

3. Bovendien ligt Grasse tamelijk ver in Frankrijk: zowat in het zuidelijk deel van la douce france; Namen-Grasse is een hele afstand; hem afleggen heen ende weer duurt en blijft duren ...

4. Die donderdag zouden de ... communaitaire zaken druk besproken worden ...

5. Naar mijn bescheiden mening : de hoofdreden is hiet dat bezoek aan haar kind, maar ... een francophoon vertragings"probeersel" ... want wanneer wou mevrouw-non, eigenlijk terugkeren ...

6. Opnieuw naar mijn bescheiden mening : het eerste werkelijke signaal ... modder maar aan ... straks praten we met de : PS ... daaaag liberalen; adieu mes "amis" libereaux ...

Beste Groeten.
Oud 11 augustus 2007, 17:38   #47
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Knuppel :

Klopt !

Maar dat kind is misschien op vakantie ziek geworden ...

Maar nog even verder ...

1. Madame-NON, is vrij van woendagavond tot donderdagmorgen;

2. Ze vetrekt naar la France in een niet te grote én krachtige wagen én in slechte weersomstandigheden;
...
Vergeet uw theorie al maar: Milquet ging over en weer met het vliegtuig. Over en weer naar Zuid-Frankrijk met het vliegtuig, dat duurt 'iets' minder lang dan met de auto... Als vertragingsmaneuver dus al heel wat minder waard.

Andere wél terechte opmerking, vandaag in De Morgen, van Miet Smet: "Als Milquet slim was geweest, had ze gewoon een vakantiehuisje in België gehuurd".
Voor één keer moet ik Miet Smet gelijk geven: Als ze de moeite had gedaan om een vakantiehuisje te huren in eigen land, had ze elke avond naar haar familie én haar zieke zoon kunnen gaan en had niemand daar problemen van moeten maken.
groene flamingant is offline  
Oud 14 augustus 2007, 10:39   #48
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Tja...

De formateur had wel gezegd dat het mogelijk was dat er een nieuwe vergadering kwam

Als je het dan zonder boe of ba afbolt, moet je het niet op anderen steken. Dan laat je weten dat je een halve dag niet beschikbaar bent. Of vindt ze het niet belangrijk genoeg misschien?
Seg mannekes, (en ni alleen Morduk he ) aan het tempo dat Leterme "vooruitgaat" zal het de zaken niet al te erg afgeremd hebben zeker? Al was haar zoon NIET ziek, dan NOG heeft ze recht even over te springen. Men moet geen vergaderingen plannen enkele uren ervoor. Dat Leterme geen duidelijke agenda kan stellen is NIET de fout van Milquet!
Anderen hebben ooit hun agenda aangepast aan een voetbalmatch...
Zgeventen

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be