Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 23:57   #41
Trajanu$
Banneling

Standaard

Grappig hoe de anti-letermisten van het eerste uur nu plots beweren hoezeer leterme hen tegenvalt
Trajanu$ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 01:55   #42
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Grappig hoe de anti-letermisten van het eerste uur nu plots beweren hoezeer leterme hen tegenvalt
wat had je verwacht? Dat anti-letermisten plots pro zouden worden omdat ze zien dat hij nog harder blundert en ondertussen uit aan het groeien is tot het symbool van slecht bestuur?
Oud 14 augustus 2007, 01:59   #43
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
wat had je verwacht? Dat anti-letermisten plots pro zouden worden omdat ze zien dat hij nog harder blundert en ondertussen uit aan het groeien is tot het symbool van slecht bestuur?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Oud 14 augustus 2007, 10:26   #44
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Ik denk dat het franse "non" vooral te maken heeft met het feit dat ze vlamingen willen laten geloven dat de splitsing van BHV een belangrijke stap is (zowel voor de vlamingen als voor meneer Leterme). Ik geloof dat ze beseffen dat ze dit toch niet kunnen tegenhouden, maar nadien word het gemakkelijker voor hen om belangerijke hervormingen te stoppen ... en misschien in de toekomst er een prijs voor te vragen. Wij zijn de vragende partij, niet de walen.
Ik denk dat dit zeker het geval is voor de PS, die BHv niet erg belangrijk vindt en er ook geen kiezers heeft. BHV is wel levensbelangrijk voor de FDF, die een splitsing enkel kan aanvaarden indien Brussel ook wordt uitgebreid.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 10:57   #45
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hij bestuurt Vlaanderen niet meer, dus daar "uitgroeien" kan ook niet meer. Belgie is hij nog niet eens gaan besturen, daarom kan je niet beweren dat hij op dat beleidsniveau ergens toe is aan het uitgroeien.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 17:49   #46
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Franstalige media.
Niet toevallig.
Bijna alle media hebben het op Leterme gemunt. Om dat de extreem progressieve media ook wel beseffen dat Leterme een gevaar vormt voor den Belgiek. En den Belgiek is de garantie voor een decadent, extreem progressief beleid. Leterme is meer behoudsgezind en voert normen en waarden hoog in het vaandel. Daarom vormt hij nu de schietschijf.

Trouwens zelfs het zielige roddelboekje Dag Allemaal doet er vollop aan mee. Leterme is de onbetrouwbaarste mens van Vlaanderen en Koen Wauters de betrouwbaarste, wat een onzin allemaal.

Leterme en de NVA kan wat steun gebruiken en dat krijgen ze van mij. Ik die nochtans het Vlaams Belang voorbijsteek op vlak van radicaalheid.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 17:50   #47
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
De vijanden van Leterme zijn de Belgicisten, hopelijk ziet de man dit in en probeert hij dit apenland te vernietigen. Hiermee brengt hij zijn vijanden tevens een zware slag toe.

Oud 14 augustus 2007, 17:51   #48
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Wie gelooft Leterme nu nog?
Wie gelooft Guy Verhofstadt nog ?

Oud 14 augustus 2007, 17:52   #49
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme is meer behoudsgezind en voert normen en waarden hoog in het vaandel.
Cool. Een affaire met een secretareske - of iets dergelijks - is 'normen en waarden'.

Je verwart JPB (die wel iets te zeggen heeft) met Leterme (die niets te zeggen heeft).

De formatienota zag er goed uit. Ik vervloek de NVA dat ze meer communautaire brol eisen en de CDH dat ze meer 'sociale' (niet dus) maatregelen eisen. Of daar komt het op neer.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 17:53   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wie gelooft Guy Verhofstadt nog ?
Och, die zijn leugens doorzag ik. Maar ik zag ook de positieve dingen dat die jongen gedaan heeft. (Enfin, in mijn visie dan.)

Persoonlijk heb ik nog liever Dewever of Vandelanotte.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 18:06   #51
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de indruk dat men stilletjesaan een begin van begrip begint op te brengen voor de stelling dat grenzen van deelstaten en taalgrenzen 2 verschillende zaken zijn & dat de rechten en plichten van elke taalminderheid door de respectievelijke deelstaten serieus genomen moeten worden - ik geloof dat dit de enige weg is om een serieuze federale of confederale staatsinrichting te scheppen. Ook de franstaligen zullen weldra snappen dat de huidige sfeer van tweeslachtigheid ook voor hen falikant is. Het is duidelijk dat men zoals in elke onderhandeling niet in kan in slagen de andere partij tot een "nederlaag" te bewegen, maar wel kan slagen om een regeling te bekomen in "ieders belang"/ een "win/win"
situatie - zelfbestuur van het eigen geest met duidelijk afgelijnde prerogatieven is iets dat ieder kan aanspreken. De bezorgdheid om de rechten van de andertalige minderheden in de "andere" gewesten is ook niet meer dan normaal.
Oud 15 augustus 2007, 09:57   #52
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Och, die zijn leugens doorzag ik. Maar ik zag ook de positieve dingen dat die jongen gedaan heeft. (Enfin, in mijn visie dan.)

Persoonlijk heb ik nog liever Dewever of Vandelanotte.
Na die 8 jaar vind ik ook dat verhofstadt veel goede dingen heeft gedaan, alleszins meer dan die cvp collega's martens en tindemans. Maar op het vlak van begroting en financiën- voor mij de belangrijkste departementen hebben toch een zware soep van gemaakt. De financiële gezondheid van belgië gaat achteruit(als daar al sprake van was).

Er moet nu worden ingegrepen anders stomen we gewoon af op het faillisement ervan. Sommige van jullie gaan dat weglachen dat het niet kan maar in Thailand en Korea is het gebeurd in de jaren 90.

Een recente studie heeft de vergrijzingskosten op 1027 miljard euro geschat, das 4 maal onze staatsschuld. Na een paar jaar zullen we die vergrijzingskosten moeten betalen, zal er dan zelfs nog sprake zijn van een hoogconjunctuur?

Voor mij mag leterme alles doen zolang hij de financiële gezondheid van België kan verbeteren.
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 10:55   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurens274 Bekijk bericht
.... .

Een recente studie heeft de vergrijzingskosten op 1027 miljard euro geschat, das 4 maal onze staatsschuld. Na een paar jaar zullen we die vergrijzingskosten moeten betalen, zal er dan zelfs nog sprake zijn van een hoogconjunctuur?

Voor mij mag leterme alles doen zolang hij de financiële gezondheid van België kan verbeteren.
Voor mij MOET de zingende geitenhoeder alles doen opdat de financiële gezondheid voor Vlaanderen èn voor Wallonië GEGARANDEERD kan worden en blijven. En dat zal alleen maar lukken door de juiste mensen voor hun verantwoordelijkheid te plaatsen, en dat houdt dus zonder enige afwijkende mogelijkheid in dat zowel Vlaanderen als Wallonië kompleet de fakto onafhankelijk moeten worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 12:00   #54
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Na die 8 jaar vind ik ook dat verhofstadt veel goede dingen heeft gedaan, alleszins meer dan die cvp collega's martens en tindemans.
Welke goede dingen heeft Verhofstadt dan wel gedaan volgens u, buiten het ethisch en moreel verval aanwakkeren, de katholieke kerk pesten, massaal vreemdelingen binnenhalen, gebouwen verkopen om de overheidsschuld te dekken, de werkende mens nog eens extra aanpakken door ze verplicht langer te laten werken, alle Vlaamse rechten overboord gooien om de macht en de postjes....

En dan hebben we het nog niet eens over zijn arrogante hautaine stijl, zijn leugens en bedrog en het daar nog eens fier over zijn ook.

Walgelijke figuur gewoon.

Oud 15 augustus 2007, 12:01   #55
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na die 8 jaar vind ik ook dat verhofstadt veel goede dingen heeft gedaan, alleszins meer dan die cvp collega's martens en tindemans.
Maakt u eens een lijstje?

Dank
Oud 15 augustus 2007, 20:24   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Welke goede dingen heeft Verhofstadt dan wel gedaan volgens u, buiten het ethisch en moreel verval aanwakkeren, de katholieke kerk pesten, ....
.....
Ik begrijp zelfs niet dat het niet strafbaar stellen van eutanasie het aanwakkeren zou zijn van etisch en moreel verval, maar daarover wil het nog niet hebben.

Hoe heeft Verafstoot de kaloten gepest? Hoe kan in hemelsnaam een premier een godsdienst pesten ?
Heeft hij iemand belet van naar de kerk te gaan of van te bidden?
Heeft hij iemand verplicht de regels van Rome naast zich neer te leggen?

Zelfs mocht Verafstoot alle pasters hun staatspree afgeschaft te hebben, dan is dat nog niet godsdienst pesten. Je bent toch geen mindere katoliek, als je minder rijk bent? (mijn persoonlijke mening is dat pasters mogen betaald worden als sociaal assistenten, mits voorwaarden ... enfin, dat is hier niet van belang).

Ik zou eer het omgekeerde zeggen: een te deum organiseren waar een hoop notabelen zich verplicht voelen naartoe te gaan, wijl ze geen kaloot zijn ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2007, 20:30   #57
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Een liberaal die niet de kaoloten pest, dat is gewoonweg geen liberaal.
Oud 16 augustus 2007, 08:51   #58
laurens274
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Maakt u eens een lijstje?

Dank
Simpel:

Generatiepact
Verdere privatisering van overheidsbedrijven
Ver doorgevoerde administratieve vereenvoudiging(dank u wel van quickenborne)
Verlaging van de belastingen(dat geld heeft hij dan later teruggenomen door geld bij te drukken en inflatie te veroorzaken)

En de rest moet ik nog opzoeken...
laurens274 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 08:57   #59
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Een liberaal die niet de kaoloten pest, dat is gewoonweg geen liberaal.
Gelukkig zijn er de commies nog!
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 09:48   #60
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Driekwart Walen ziet Leterme niet zitten als premier
Uit een peiling van de krant La Libre Belgique blijkt dat driekwart van de Walen Yves Leterme absoluut niet ziet zitten als eerste minister. In Vlaanderen is de situatie precies omgekeerd.

(belga) - De grootste tegenstanders van Leterme wonen in Namen. Liefst 88,64 procent van de Naamse bevolking vindt de CD&V'er niet bekwaam om het land te leiden. Ze worden gevolgd door de Luxemburgers (79,17 procent) en de Luikenaars (73 procent).

In geen enkele Franstalige provincie haalt Leterme meer dan 27 procent positieve stemmen. Zelfs in Brussel strandt de formateur op 25 procent.

Het verschil met Vlaanderen kon bijna niet groter zijn. In Antwerpen ziet 75,61 procent van de ondervraagden Leterme zitten als premier. In Oost-Vlaanderen gaat het om 75 procent en in Limburg om 68,29 procent.

La Libre Belgique vroeg de Belgen ook welke andere Vlaming uit een lijstje van vier ze zouden verkiezen als eerste minister. 2,92 procent van de Belgen koos voor Herman van Rompuy, 12,53 procent voor Jean-Luc Dehaene, 14,20 procent voor Johan Vande Lanotte en 60,54 procent voor Guy Verhofstadt.

Op de vraag welke Franstalige premier ze zouden verkiezen, ging 8,98 procent voor Joëlle Milquet, 26,72 procent voor Elio Di Rupo, eveneens 26,72 procent voor Didier Reynders en 27,77 procent voor Louis Michel.

Verder vindt 51,67 procent van de ondervraagden dat er afwisselend een Nederlandstalige en een Franstalige eerste minister moet komen. Minder dan de helft (49,22 procent) is van oordeel dat de staatshervorming een prioriteit moet zijn bij de formatie.

Tot slot blijkt 48,82 procent van de Belgen voorstander van nieuwe verkiezingen als er tegen begin oktober geen nieuwe regering is. 37,35 procent vindt dat er verder moet worden onderhandeld en 13,82 procent wil een verregaande splitsing tussen Vlaanderen en Wallonië als er geen resultaat is in oktober.
bron: de tijd
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be