![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 20 augustus 2007 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dan komt met met scheve vergelijkingen zoals hierboven, of met uitleg als :"ze hebben ons geloof misbegrepen"... Elk excuus is goed om toch maar de schijn te geven dat geloof, helemaal niet gevaarlijk is, helemaal niet machtswellustig is... kortom, al wat goed is is deel van het geloof, de kankers waarvoor ze verantwoorlijk zijn, snijden ze snel af zodat die een eigen leven leiden, trekken er de handen af en laten de problemen die daaruit voortkomen voor een ander... En dat allemaal voor onbewezen zever theorieen zoals ik er per dag tientallen uit mijn duim kan zuigen... allee, kom nu maar af met 'we doen goed ook', hopende dat de het hardnekkig afgeschermde goede het geamputeerde slechte kan bedekken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
als een land onder islam meerderheid wordt bestuurd en dat land verbiedt andere godsdiensten of past discriminatie toe tegenover niet-moslims, dat dat OK is. Dan vraag ik mij af waarom je zo'n probleem maakt, omdat mensen hier islam willen verbieden. Die oefenen dan toch hetzelfde recht uit. Islam is hier (nog) niet (volledig) baas. Dus NU kunnen we ze nog buitengoeien, en/of discrimineren. Citaat:
Ben jij ook akkoord als die dictatuur ontstaat door een leger? Dat is eigenlijk hetzelfde: 1 persoon heeft het voor het zeggen, de ene put zijn macht uit bijgeloof, de andere uit het leger. vrijheid en recht????? Blijkbaar hebben we verschillende definities voor beiden?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 20 augustus 2007 om 16:10. Reden: Vrijheid en recht |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
-het christendom gevaarlijk, want zowel jatholieken, protestanten als orthodoxen hebben vervolgingen begaan. -het hindoeïsme gevaarlijk, want Gandhi werd vermoord door een extremistische hindoe. -het jodendom gevaarlijk, want de eerste christenen werden vervolgd door de joden -het Grieks-Romeinse geloof gevaarlijk, want de romeinene vervolgden chrsitenen wegens het niet aanbidden van de keizer. enz.... dus dan zou het atheïsme ook gevaarlijk zijn omdat er atrheïsten bestaan die ieder recht op godsdienstbelijding willen verbieden.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Amai, dat heeft lang geduurd. Maar het antwoord is spijtig genoeg niet correct: vele Soefi's hebben lak aan gelijk welke officiële mohammedaanse rechtsschool.
![]() |
#49 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Pakistan ontstond in 1947. Sayyid Abul Ala Mawdudi (1903-1979) schreef zijn al-Jihad fi al-Islam reeds in de jaren 1920. (Hij was een afstammeling van Chisti's.) Ook al is er altijd wel tegenkanting geweest tegen hun denken en hun praktijken, soefisme was toch gedurende een lange periode populair, tot Mohammed ibn Abd al-Wahhaab (1703-1792) een "kruistocht" tegen hen in gang zette, die nog steeds in alle hevigheid voortwoedt. Vandaag overleeft Soefisme in sommige mohammedaanse streken nog als een marginaal verschijnsel, zonder enige invloed op de heersende stroming in de mohammedaanse wereld of op de politiek. V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Buiten de wet die bepaalt dat je in Begie in het midden moet rijden op de openbare weg, kan ik er niet zo snel een bedenken.
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Grootst gemeenschappelijke deler bij probleem atheisten : ? , onnoemelijk veel. Kijk eens rond hoeveel oorlogen en conflicten er bezig zijn waarin geloof een enorme zoniet totale reden is... geen enkele atheist die bommetjes legt omdat de bewezen wetenschap nog steeds geen hogere ogen gooit dan het onbewezen geloof... En idd, hetgeen u hier opnoemt zijn enkel voobeelden die laten blijken dat geloof, naast niet nuttig, zelfs zeer gevaarlijk is... Het laatste zinnetje van umoet erop 'wijzen' dat tegen geloof zijn haten is... toch zijn de voorbeelden zeer duidelijk, het zijn niet de ongelovigen die de problemen maken, het zijn de ongelovigen die het BEU zijn de stont van de gelovige groepen achter hun kont te moeten gaan opkuisen, keer op keer, of verplicht worden in het geweld en haat te leven van gelovigen... Toch een handige pogin om de zaken om te draaien, maar helaas... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 augustus 2007 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
laat me eens lachen... ![]() en ieder is verantwoordelijk voor eigen daden... Haja... een jong gastje dat ze zo grootbrengen met een ongeloofelijke HAAT tegen alles zodat het in zijn jong volwassen leven een bommengordel aandoet, das zijn eigen verantwoordelikheid... neen daar is geloof verantwoordelijk voor, want indien dat niet in die mens zijn kopke was gestoken had hij geleefd gewerkt en wie weet zelfs gelukkig een gezin gesticht zoals iedereen probeert... En dit met de bommengorldel is slechts één voorbeeld... zo zijn er in de loop van geschiedenis en heden genoeg voorbeelden te vinden... Vanwaar denk je dat bij katholieken het zogezegde doop moet gehouden worden als men nog niet kan snappen of stappen : vlug inlijven en we kunnen beginnen met de volgende volgeling voor de kar te spannen voor goeie of minder goeie zaken. Het is nog steeds een vorm en teken van door de tijd vervaagde brainwashing, en die begint het best, zo jong mogelijk... En dat moet je eens koppelen aan de totale onzin van god en geloof, en wat er van bewezen is, wat de mens en mensheid er al vooruit mee geweest is... en dan komt men tot de conclusie dat het sop de kool niet waard is... Neen, niemand heeft het recht om geloof te verbieden, maar het word eens serieus tijd om een soortgelijk principe te gaan handhaven dat voorkomt in onze milieuwetgeving : De vervuiler betaald... Das zou al heel wat anders zijn dan fundamentalistjes kweken en er verder niet naar omzien... Bij mijn weten worden er landen platgelegd of geteisterd door geloof, kijk maar hier, de spanningen tussen : ISLAM en CHRISTENEN... Je ziet, je hoeft zover nog niet eens te lopen... Laatst gewijzigd door Zyp : 21 augustus 2007 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() Net een goed onderschrift gevonden, als zich iemand georpen voelt
![]() ik gebruikt nooit onderschriften, maar deze... hmm "Religie is de grootste belediging voor het menselijk verstand...." |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De reden is er, vrijheid... een vrijheid waar religie zich op beroept maar een vrijheid die als grootste vijand wel religie heeft... Wie bedoel je juist met probleem atheisten, wel dat moet ik blijkbaar aan anderen vragen, de indruk die ik heb, en het antwoord dat ik u kan geven is dat sommigen de problemen van politiek en ideologisch een probleem maakt van ongelovigen... een beetje een countergewicht, een verdediging van gelovigen, die niet kunnen ontkennen dat religies veel miserie met zich meebrengen en om het 'goed te praten' stellen dat de problemen politiek ea voortkomen vanuit ongelovigen... niets echter is minder waar... Als je geen religie hebt, is er geen om voor te vechten... Al die fundamentalistisch groepen die er nu zijn, in islam, katholiek, hindoe, whatever geloof, zijn allemaal begonnen bij een punt... Een gematigde religie... die vanaf ze doorhadden de zaadjes TE diep te hebben gestoken er langer hoe meer de handen van af trokken... Nogmaals, het is een spelletje, men zaait een zaadje, en als de boom uiteindelijk zware problemen geeft, komen alle religies zeggen, jamaar, wij plantte een zaadje, geen boom... voor dat zaadje zijn we verantwoordelijk, maar niet voor de boom... En vergeten maar handig dat er geen boom is... zonder zaadje... Spijtig genoeg is het vandaag de dag geen boompje meer dat in de weg staat en problemen geeft... het zijn rondtrekkende wandelende bossen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niets is zwart of wit. Alles hangt af van WIE is aan de macht. Ik ben totaal geen fundamentalist. ieder zijn geloof. En dat van de druiden vertelde ik om dat aan te tonen. En ik heb nooit gesproken over discriminatie of zo dat wordt er door u aan toegevoegd. Omdat voor jou een islam-regering automatisch discrimineerd, ik spreek niet vanuit hetzelfde standpunt dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() Vind je? En als de atheisten gelovigen vermoordden zoals in Albanie bvb. Daar werden ze levend verbrand in kerken en moskees. Neen, daar is inderdaad geen probleem. allemaal heiligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben gelovig en ik heb nog niemand vermoord.
|
![]() |
![]() |