![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Een dikke 2 procent om concreet te zijn. In het bedrijf waar ik werk is er een omgekeerde beweging aan de gang. Daar zijn we van 10% naar ruim 6% gegaan (al is de tendens de laatste maanden dat er terug een lichte stijging is)
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een vrij vriendelijke brief,bedoeling was vooral om eens erg duidelijk te maken wat de directie als pijnpunt ervaart en de mensen wat op hun verantwoordleijkheid in deze te wijzen....
Ik vind het spijtig dat de Post-vakbonden dat zo negatief becommentarieren in plaats van zelf,positief,mee te werken aan een mentaal gezondere onderneming... Als vakbondslid vind ik rechten belangrijk,onaantastbaar tenzij in overleg werkgevers/werknemers anders bepaald,maar er zijn ook PLICHTEN! Een vakbond moet geen profiteurs beschermen maar werknemers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waalse postbode vaker ziek dan VlaamseTja, dat zal Pietje wel verbazen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 17 augustus 2007 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat tot nu toe nog niet ter sprake is geweest: nog een reden voor overmatige ziekte bij de post (en ik denk alle ambtenaren).
Stel dat ze op verlof zijn in Wenduine in het "posthotel" om uit te rusten en ze komen tot de constatatie dat ze met hun 45 dagen niet toekomen? Dan vallen ze toch gewoon ziek in hun verlof... de verlofdagen worden namelijk vervangen door ziektedagen de periode dat ze ziek zijn. En dan maar klagen dat ze hun verlof niet kunnen opnemen. Ze zullen in ieder geval niet ziek zijn van de stress en overwerk. Ik heb ervaring in de postsorteercentra en kan het beamen, ik heb nog nooit een werknemer van de post zien lopen of zelfs sneller stappen ongeacht de zogenaamde hoge "werkdruk". Ik weet zelfs een geval dat er in een nieuw sorteercentrum in de namiddagshift 30 interims werden aangenomen, terwijl er in de morgendsshift te veel eigen volk rondliep. Klagen over misbruik van het ziekterecht, terwijl het personeelsbeheer op de werkvloer totaal niet efficient en dus schandalig veel duurder kost? De postmensen zijn overbeschermd door de vakbond die zich letterlijk met alles moeit, tot de meest absurde zaken toe. Het grote verschil is dat men vroeger in de post weinig werkte maar weinig ook verdiende. Nu werkt men nog even weinig maar verdienen ze meer dan behoorlijk. En dan nog ziek vallen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kunt niet én een baas en zekerheid en sociale bescherming enz willen én niet aanvaarden dat de baas je de levieten leest.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 17 augustus 2007 om 19:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2)wil jij terug naar af,wat betreft rechten? 3)Sociale bescherming is in een collectieve arbeidsovereenkomst gegoten en die moet men respecteren.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je verwacht toch niet dat ik dit ernstig neem?
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom zou je dat niet ernstig nemen? Ha,geen plichten meer dan? anarchie dan? COLLECTIEF wil zeggen het bedrijf aangaande,en zo heeft ieder,of zou ieder bedrijf een arbeidsovereenkomst moeten hebben.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat ik niet per definitie geloof dat wat jij beweert gehoord te hebben van een mij onbekende vakbondsafgevaardigde overeenstemt met de werkelijkheid.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Tussen bedrijfsleiders,unizo,politiekers,directeurs en leiders van de vakverenigingen gaat het er iets beschaafder aan toe dan op politics.be hoor Chipie.
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze trekken dan ook meestal aan hetzelfde zeel, dat van de 'sociale welvaartstaat'.
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Afschaffen die gewaarborgde vakbondsvertegenwoordiging, liever vandaag dan morgen, dat is wat ik erover denk, mocht je het willen weten.
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
3 miljoen aangesloten leden denken daar waarschijnlijk ander over
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 17 augustus 2007 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik maak mij daar geen illusies over. Daarom heb ik het werknemersstatuut ook vaarwel gezegd. Al zie ik mij, als werknemer, eventueel nog wel bijklussen in de horeca of een andere sector waar er minder vakbondsdwang heerst.
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je bent wel grappig, maar ook een beetje saai.
![]() |