![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik ken Dirk Sterckx. Ik heb al met hem ruim gesproken over de Belgische politiek en de communautaire onderwerpen in het bijzonder tijdens het memorabele VLD-congres van november 2002. We stonden lijnrecht tegenover elkaar: hij confederalist, ik unitarist.
Die man is niet Belgischer dan De Gucht. De VLD is een partij met een flamingantische leider. Daar is dus niets goed van te verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet dat jij nogal heel openlijk antwoord, en dat uw mening is zoals is. Nu de VLD was en is de laatste tijd niet uit het nieuws te branden. Zonder veel politieke intresse heeft iedereen nu wel zen gedacht van de VLD, en zeker de toestanden er om heen. Wat ik heel opmerkelijk vind aan heel het gebeuren. Op een bepaald ogenblijk vraagt een VRT reporter aan de jong-VLD voorzitter, juist voor het congres. Als u uw slag thuis haalt, komt er een regeringscrisis, en valt de regering Verhofstadt Ze antwoordde: Nee de regering hoeft daarvoor niet te vallen.We kunnen... En plots verbrak de reporter onmiddelijk het gesprek. ![]() Persoonlijk denk ik, de vld had moeten dreigen met een val. Ons politiek stelsel kennende, had de PS in ruil voor het afschieten van het MGS, de VLD iets terug kunnen geven. Nu ging de vld plat op de buik, en komt ze zwaar gehavend uit de strijd. Sorry, maar politiek gezien heel dom. Of wel kunnen er ook andere elementen een rol gespeeld hebben. Dat weet ik niet. Ik ben helemaal niet VLD gezind, maar zoals je zelf al min of meer aangaf, veel VLD kiezers fronsen hun wenkbrauwen en zij niet alleen. Wat Sterckx betreft, een harde werker, kan mss goed een dossier beheren. Maar kan het slecht verwoorden. Hij zou een goede Minister zijn, maar geen goede voorzitter. Somers had een betere keuze geweest.[/i] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dictateurkes zijn ze allemaal momenteel, Verhofstad, ex De Gught, Stievie Wonder (alles voor niets.?). Ondertuseen is de politiek een lachertje geworden voor de toeschouwer, spijtig genoeg op zijn ....kosten! Geen partij is momenteel mijn stem waard, maar het VL.BL. is mijn laatste hoop. Ook al omdat ze niet democratisch behandeld worden samen met hun kiezers. Bijkomend hebben de andere partijen VLD en SPA aan de kop er een boeltje van gemaakt de laatse jaren. De huidige Vaudeville coalitie tart alle verbeelding. Binnenkort kan je waarschijnlijk zelfs met een MSN berichtje stemmen op de meest sexyest politieker via een of ander praatprogramma op TV. Beetje zelfe niveau als de politiek tegenwoordig. Ik vrees dat Verhofstad en Flahaut zéér slecht zullen scoren.
![]() |