Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2004, 20:54   #41
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Naar de laatste berichten zou Dirk Sterckx, Karel De Gucht opvolgen als voorzitter van de VLD; hij zou wel interim voorzitter worden tot aan de verkiezingen. Heeft wel een zeker charisma moet ik zeggen en is misschien nog de beste die ze kunnen aanwijzen als voorzitter.

Sterckx is sinds 1999 europarlementslid voor de VLD.
Allemaal leugens en bedrog, Dirk Sterckx heeft voor de VRT gewerkt en de VRT, dat zijn allemaal communisten. Ofwel is het een communistische infiltrant binnen de VLD ofwel is die van de VRT door de VLD vermoord en gebruiken ze een dubbelganger om het volk te misleiden.
Wat voor een gezever is me dat nu... Wat zin leugens en bedrog? Misschien kun je eens wat nader uitleg geven want ik snap je zinsrede hier totaal niet. Misschien ook eventjes zeggen dat Sterckx de VRT al verlaten heeft in 1998! Da's nu al bijna 6 jaar geleden, een eeuwigheid!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 21:52   #42
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George

Allemaal leugens en bedrog, Dirk Sterckx heeft voor de VRT gewerkt en de VRT, dat zijn allemaal communisten. Ofwel is het een communistische infiltrant binnen de VLD ofwel is die van de VRT door de VLD vermoord en gebruiken ze een dubbelganger om het volk te misleiden.
Wat voor een gezever is me dat nu... Wat zin leugens en bedrog? Misschien kun je eens wat nader uitleg geven want ik snap je zinsrede hier totaal niet. Misschien ook eventjes zeggen dat Sterckx de VRT al verlaten heeft in 1998! Da's nu al bijna 6 jaar geleden, een eeuwigheid!
Ik geloof enkel nog het vb, de enige echte waarheid. Lees de topics over de vrt er maar eens op na, 't zijn daar allemaal rooie rakkers. Mijn conclusie kan dus niet verkeerd zijn.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 22:01   #43
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik ken Dirk Sterckx. Ik heb al met hem ruim gesproken over de Belgische politiek en de communautaire onderwerpen in het bijzonder tijdens het memorabele VLD-congres van november 2002. We stonden lijnrecht tegenover elkaar: hij confederalist, ik unitarist.

Die man is niet Belgischer dan De Gucht. De VLD is een partij met een flamingantische leider. Daar is dus niets goed van te verwachten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 23:30   #44
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel wat er vorige week allemaal gebeurd is, dat is niet goed niet alleen voor de VLD maar voor de politiek in het algemeen. Dat Verhofstadt ook de politieke leiding op zich nam was helemaal niet houdbaar. Nu persoonlijk vind ik gans die historie rond het aftreden van De Gucht wel een beetje opgeblazen zu, ok, hij heeft zich misschien niet volledig gehouden aan gemaakte afspraken en heeft misschien iets te véél in eigen naam gesproken (alhoewel???). Ik vind het ontzettend jammer dat ze gebogen zijn voor het migrantenstemrecht omwille van de Waalse arrogantie. Een regering moest daarvoor niet meteen vallen neen, die regering mocht er niet gekomen zijn met het migrantenstemrecht zo simpel is dat.

Nu dat Dirk Sterck nu voorzitter wordt vind ik de beste zaak maar er zal véél moeten gebeuren om alles te doen vergeten. Nu ik ben blij dat hij het is en niet bv. Van Quickenborne want die naam heeft ook gecirculeeerd. Stel je voor zeg.

Nu nog iets Prof, de laatste tijd volg ik politiek op een andere manier, ik weet niet meer wat ik van dat gedoe moet denken. Als je ook eens kijkt zal je zien dat mijn inbreng in de politieke topics eerder beperkt geworden is.
Dank voor uw mening.
Ik weet dat jij nogal heel openlijk antwoord, en dat uw mening is zoals is.

Nu de VLD was en is de laatste tijd niet uit het nieuws te branden.
Zonder veel politieke intresse heeft iedereen nu wel zen gedacht van de VLD, en zeker de toestanden er om heen.

Wat ik heel opmerkelijk vind aan heel het gebeuren.
Op een bepaald ogenblijk vraagt een VRT reporter aan de jong-VLD voorzitter, juist voor het congres.
Als u uw slag thuis haalt, komt er een regeringscrisis, en valt de regering Verhofstadt

Ze antwoordde:
Nee de regering hoeft daarvoor niet te vallen.We kunnen...
En plots verbrak de reporter onmiddelijk het gesprek.

Persoonlijk denk ik, de vld had moeten dreigen met een val.
Ons politiek stelsel kennende, had de PS in ruil voor het afschieten van het MGS, de VLD iets terug kunnen geven.

Nu ging de vld plat op de buik, en komt ze zwaar gehavend uit de strijd.
Sorry, maar politiek gezien heel dom.
Of wel kunnen er ook andere elementen een rol gespeeld hebben.
Dat weet ik niet.

Ik ben helemaal niet VLD gezind, maar zoals je zelf al min of meer aangaf, veel VLD kiezers fronsen hun wenkbrauwen en zij niet alleen.

Wat Sterckx betreft, een harde werker, kan mss goed een dossier beheren.
Maar kan het slecht verwoorden.
Hij zou een goede Minister zijn, maar geen goede voorzitter.
Somers had een betere keuze geweest.[/i]
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2004, 23:50   #45
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar de laatste berichten zou Dirk Sterckx, Karel De Gucht opvolgen als voorzitter van de VLD; hij zou wel interim voorzitter worden tot aan de verkiezingen. Heeft wel een zeker charisma moet ik zeggen en is misschien nog de beste die ze kunnen aanwijzen als voorzitter.

Sterckx is sinds 1999 europarlementslid voor de VLD.
Snop vervangt snop... 8) 8)
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 15:39   #46
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Heb het ook net gehoord, ja. Misschien geen slechte zet, maar het ziet er toch niet goed uit voor de VLD denk ik. Een verkiezingsnederlaag kondigt zich aan?
Ik bezondig me zelden aan orakels, maar allez ... op een verloren zondagnamiddag

Ik zie geen alternatief voor de ontgoochelde vld stemmer.
De rivier naar het blok is zeer breed, ik zie niet veel liberalen die rivier overzwemmen, zelfs geen 'volks'liberalen.
De sp.a ? De groenen ? De 'tsjeven' ? Allemaal not done as je een beetje liberaal denkt.
Sterckx lijkt me een ideale keuze om de gemoederen te bedaren.
Ik denk dat Verhofstadt uiteindelijk de prijs zal betalen - niet de vld.
Denk dat jij het redelijk goed inschat.
Maar dictateurkes zijn ze allemaal momenteel, Verhofstad, ex De Gught, Stievie Wonder (alles voor niets.?).
Ondertuseen is de politiek een lachertje geworden voor de toeschouwer, spijtig genoeg op zijn ....kosten!
Geen partij is momenteel mijn stem waard, maar het VL.BL. is mijn laatste hoop. Ook al omdat ze niet democratisch behandeld worden samen met hun kiezers. Bijkomend hebben de andere partijen VLD en SPA aan de kop er een boeltje van gemaakt de laatse jaren.
De huidige Vaudeville coalitie tart alle verbeelding.
Binnenkort kan je waarschijnlijk zelfs met een MSN berichtje stemmen op de meest sexyest politieker via een of ander praatprogramma op TV.
Beetje zelfe niveau als de politiek tegenwoordig. Ik vrees dat Verhofstad en Flahaut zéér slecht zullen scoren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be