![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Klopt het dat de profeten van dezelfde God komen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 25,00% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
Ik ben Atheïst |
![]() ![]() ![]() |
13 | 54,17% |
Kzouhetnieweten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ook niet.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 21 augustus 2007 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Niet willen of niet kunnen?
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Daarover ging het niet. U zei dat de Bahai een interessante godsdienst was waar alles zo'n beetje perfect zou zijn. Maar dat is dus niet zo. Er is ook vrouwendiscriminatie in het hoogste bestuursorgaan bij de Bahai bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je dan het simpele atheïstische argument aanvoeren dat die persoon geestelijk gestoord is, maar niet iedereen redeneert zo. Als iemand de moed heeft te vertellen dat hij Gods boodschapper is, blijk ervan geeft dat hij/zij dat echt gelooft en zegt dat hij/zij de boodschap kreeg uit een visioen, neigen veel gelovigen ernaar hem/haar te geloven. Hoe het nuprecis zat bij Baha'u'llah weet ik uiteraard niet. Ik heb het hem nog nooit gevraagd ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch maar even doen, voor alle zekerheid...
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de Baha'i best interessant, maar ik geloof niet dat God mensen "zendt".
Mensen kunnen zich "profeet" noemen als ze, zoals het woord zegt, "openlijk spreken", over God dan waarschijnlijk. Wat God er actief of a priori mee te maken heeft, zie ik niet.
Laatst gewijzigd door lombas : 24 augustus 2007 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Zen dezelfde
![]() Messianisme en veel andere vormen vindt ik ook steeds ziel opvullend . Laatst gewijzigd door duncan : 25 augustus 2007 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
goe bezig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister-President
|
![]() Gewoon ter info: blijkbaar was Dr. David Kelly ook een Bahaïst.
/me zet nog maar eens thom yorke - harrowdown hill op.
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Beschouw mij voortaan ook maar als een Bahá'�*.
Het Bahá'�*-geloof kent geen doop of initiatiesacrament. Iedereen die in de boodschap gelooft, wordt beschouwt als een Bahá'�*.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Klinkt als een communistische versie van de Islam.
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niets voor mij. Ik blijf een pantheïst. En moest ik een religie kiezen, dan zou het toch wel het polytheïsme van de klassieke Grieken zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |