Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 23:14   #41
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
is hulp geen vorm van solidariteit?
of maak ik het nu te ingewikkeld?
Strenght in numbers, zei je. Je had het, tenzij ik vroegtijdig seniel ben, over de straatbendes van Rio. Drugs, wapens, moorden, afpersing en prostitutie. Strenght in numbers. Ik herhaal de vraag: Is dat de solidariteit waarop je doelt? Is dat datgene wat hen de langste levensgarantie geeft? Ik denk dat je natuurlijke selectie net de bendeleden er eerder zal uitpikken dan diegenen die in geen bendes zitten, maar kom.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:15   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dus armoede is de schuld van het kapitalisme?
kies maar.
altijd prijs!
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:16   #43
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
het is nogal vermoeiend voor mij om met domme mensen te discussieren, en ik hou er niet van om me te vermoeien.
daarom gebruik ik dit forum ook meer als ontspanning dan als ernstig discussieplatform.
deze thread bewijst weer eens dat ik daarmee een verstandige keuze maak.
Oud 21 augustus 2007, 23:18   #44
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het is nogal vermoeiend voor mij om met domme mensen te discussieren, en ik hou er niet van om me te vermoeien.
daarom gebruik ik dit forum ook meer als ontspanning dan als ernstig discussieplatform.
Okee. Een heel domme forummer zegt me in een héél dom bericht dat in een gewelddadige samenleving de groep bescherming biedt(noot: we hebben het over de sloppen en de bendes uit de Braziliaanse getto's, dacht ik). In Brazilië zijn in de laatste 20 jaar 500.000 mensen vermoord door bendeoorlogen (Terzake zaterdag). Ik repliceer daarop met de vraag:
Wie is verantwoordelijk voor het geweld (lees de 500.000 moorden)?
Wie was er het eerst?
De bendes of de bendeoorlogen?
De daders of de slachtoffers?
De groepsgeweldenaars of de slachtoffers van het groepsgeweld (-gedrag)?
Héél domme forummer antwoord ontwijkend met de dooddoener "kapitalisme en armoede".
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:29.
Oud 21 augustus 2007, 23:19   #45
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ofwel is Chipie zelf een grote zakenman, bedrijfsleider of kapitaalkrachtige aandeelhouder, ofwel is hij gewoon gestoord. 't Is echt 't een of 't ander. Er ligt niks tussen.

Ik zou de vraag aan hem zelf willen stellen, maar in het geval dat hij gestoord is (wat het meest waarschijnlijk is), heeft zijn antwoord natuurlijk alleen psychiatrische waarde.

Chipie?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:20   #46
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Okee. Een heel domme forummer zegt me in een héél dom bericht dat in een gewelddadige samenleving de groep bescherming biedt.(noot: we hebben het over de sloppen en de bendes uit de Braziliaanse getto's, dacht ik). In Brazilië zijn in de laatste 20 jaar 500.000 mensen vermoord door bendeoorlogen (Terzake zaterdag). Ik repliceer daarop met de vraag:
Wie is verantwoordelijk voor het geweld (lees de 500.000 moorden)?
Wie was er het eerst?
De bendes of de bendeoorlogen?
Héél domme forummer antwoord ontwijkend met de dooddoener "kapitalisme en armoede".
als ge wat slimmer waart zou ge uzelf zo'n domme vragen niet hoeven stellen.
en dan daar nog diep over nadenken zeker.
brrr, ik word al moe als ik eraan denk.
Oud 21 augustus 2007, 23:21   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Goed gezien van Ryan Air, effe kijken wie er baas is.
Dezelfde houding van u verklaart wellicht waarom Vlaanderen in haar geschiedenis nooit een onafhankelijke staat is geweest. Veel te veel mensen hebben een baas nodig om af te likken en diegenen die wel tegen die bazen opkomen de grond in te boren.

Nu Ryandings ligt permanent in boel met een half dozijn luchthavens. Dit is gewoon hun manier om druk te zetten op de luchthavevens. Enfin iemand moet betalen voor hun vluchten. Als het de passagiers niet zijn dan iemand anders.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 augustus 2007 om 23:22.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:21   #48
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Dat heeft iets heel sadistisch. Geil.

Vrijdag om 23.00u. in La Caverne Noire? 't Is dan kerker-avond.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:23   #49
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is hulp geen vorm van solidariteit?
of maak ik het nu te ingewikkeld?
Het wordt ingewikkeld als de ene vorm van solidariteit de andere onmogelijk maakt. Die bendes hebben in werkelijkheid bitter weinig met 'solidariteit' te maken. D�*t is nou net het hele punt...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:24   #50
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dezelfde houding van u verklaart wellicht waarom Vlaanderen in haar geschiedenis nooit een onafhankelijke staat is geweest. Veel te veel mensen hebben een baas nodig om af te likken en diegenen die wel tegen die bazen opkomen de grond in te boren.
Daar hebt u gelijk in, doorheen de geschiedenis, alles mijn fout.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:24   #51
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ofwel is Chipie zelf een grote zakenman, bedrijfsleider of kapitaalkrachtige aandeelhouder, ofwel is hij gewoon gestoord. 't Is echt 't een of 't ander. Er ligt niks tussen.
Jawel, gezond verstand
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:27   #52
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik zou de vraag aan hem zelf willen stellen, maar in het geval dat hij gestoord is (wat het meest waarschijnlijk is), heeft zijn antwoord natuurlijk alleen psychiatrische waarde.

Chipie?
Uw onderschrift is best grappig. De reden dat slecht een klein kwart tot een vijfde van de Vlamingen voor het Belang stemt, en dit forum nochtans voor de helft uit Vb-ers bestaat is simpel. (probeer het even te begrijpen, een inspanning van tien seconden). Iemand op een politiek forum is op de één of andere manier politiek bewust. Als op dit forum, en op eender welk Vlaams politiek forum, laten we het daar eens over zijn, de helft VB-er blijkt, dan betekent dat eenvoudigweg:

a. dat één op twee politiek geïnteresseerden VB stemt, de andere helft op een andere partij.
b. dat dus ongeveer de helft van de Vlamingen geen enkele interesse heeft in politiek en dus maar stemt op wat vroeger de pastoor en vandaag Goedele Liekens zegt. Hierbij helpen de pogingen van de media en de poco's zeker om een groot aantal van deze mensen toch niet op het VB te laten stemmen. Mochten er evenveel politiek onbewusten op het VB stemmen als er stemmen op de andere partijen, dan zat België met een enorm probleem!

Uit beiden kan simpelweg de conclusie getrokken worden dat het VB allang de grootste partij van Vlaanderen is.

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 23:45.
Oud 21 augustus 2007, 23:28   #53
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het wordt ingewikkeld als de ene vorm van solidariteit de andere onmogelijk maakt. Die bendes hebben in werkelijkheid bitter weinig met 'solidariteit' te maken. D�*t is nou net het hele punt...
Theeft écht geen zin hoor...

Oud 21 augustus 2007, 23:37   #54
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dit forum is de kans dat u met een Vlaams-Belanger discussieert 1 op 2. Nochtans stemt in België maar 12% van de mensen op die partij.
Ge kunt er mss nog bijzetten hoeveel % van de mensen in Europa (of in de hele wereld) op het VB stemt, om uw stelling te verduidelijken
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 04:30   #55
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zou eens Pietje zijn mening willen hebben. Ik zit wel in de luchtvaartbranche voor een deel, maar kwa operations denk ik dat hij meer weet. Hoe zit het met de maintenance schedules bij Ryan Air ivg met andere airlines ?

Ze moeten toch ergens de kosten drukken...
Dat is een vakbondsmannetje...

Tja, daar raad aanvragen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 04:41   #56
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Chipie?
Ik antwoord daar pas op nadat U 3 jaar in een Letse gevangenis hebt gezeten...

Vereerders van massamoordernaars moeten eerst hun straf uitgezeten hebben..
Allez, neem een moedig besluit en vertrek naar Letland...

Omdat Ryanair wsl niet meer vanuit Charleroi naar Letland zal vliegen (en uw zakgeld wsl niet voldoende is om met een andere maatschappij te vliegen, zou ik met een opsluiting van 5 jaar in Geel eventueel ook akkoord kunnen gaan... Daar gaat U trouwens aangenaam gezelschap hebben van diverse Hitlers, Pol Potters, Mao's en andere Feremansen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 22 augustus 2007 om 04:42.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 05:32   #57
ingenious

Standaard

Citaat:
Ryan Air is een buchtbedrijf dat zijn werknemers uitbuit. Weg ermee.

Overigens ook een slechte luchtvaartmaatschappij. Ze komen de veiligheid niet ten goede....
voila. mij ziet ge ook niet op een ryanair vliegtuig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 06:42   #58
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
voila. mij ziet ge ook niet op een ryanair vliegtuig.
ze zullen er niet van wakker liggen in Dublin geloof ik.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 06:57   #59
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou eens Pietje zijn mening willen hebben. Ik zit wel in de luchtvaartbranche voor een deel, maar kwa operations denk ik dat hij meer weet. Hoe zit het met de maintenance schedules bij Ryan Air ivg met andere airlines ?

Ze moeten toch ergens de kosten drukken...
T'is hier al eens ter sprake gekomen, maar ik wil het gerust nog eens benadrukken :

Ryanair is een maatschappij die ik niemand zou aanraden (nochtans reis ik ook graag zo voordelig mogelijk) omdat deze maatschappij constant op het randje vh legale opereert, en dit zowel qua onderhoud vd toestellen als de "schedules" vd piloten (piloten zitten regelmatig in het "rood", qua rusttijden). Vroeg of laat moeten daar "vodden" van komen. (liefst nooit, maar soit). Eén maal heb ik me laten "verleiden" door hun "bodemprijzen", ten onrechte , bleek achteraf. Ik weet persoonlijk (van een verkeersleider van de luchthaven van Gosselies/Charleroi) dat er ooit een ernstig incident was toen één van hun toestellen zefs bijtankte zonder de motoren af te zetten (is dus héél gevaarlijk). Zelfs totaal gratis zou ik nooit meer voor Ryanair opteren.

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 augustus 2007 om 06:58.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 06:58   #60
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ze zullen er niet van wakker liggen in Dublin geloof ik.
das waar jong. want ze zijn daar niet geïnteresseerd in cliënteel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be