Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 22:55   #41
born2bewild
Banneling

Standaard

nog ene dan die zijn afzetmarkt zou willen beschermen door geld te geven aan zijn klanten.

Dat zou de patriot case nog ernstiger maken dan gedacht.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 augustus 2007 om 22:58.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 22:58   #42
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Ik vind toch dat Patriot ergens gelijk heeeft, er worden veel Vlaamse producten in Wallonie verkocht, het is natuurlkijk zo dat bij een onafhankelijk Vlaanderen de Walen Vlaamse producten niet gaan boycotten denk ik, al weet je nooit met die Waalse politiekers.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:00   #43
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Ik vind toch dat Patriot ergens gelijk heeeft, er worden veel Vlaamse producten in Wallonie verkocht, het is natuurlkijk zo dat bij een onafhankelijk Vlaanderen de Walen Vlaamse producten niet gaan boycotten denk ik, al weet je nooit met die Waalse politiekers.
Denk jij echt dat de Walen Vlaamse producten kopen voor ons schoon ogen? Integendeel zou ik zeggen, voorbeelden zijn legio.

Gesteld dat dat zo zou zijn (fantasie), dan wordt het tijd dat die krukken vanonder de Vlaamse bedrijven worden weggestampt, daar zullen ze alleen maar sterker van worden.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:01   #44
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
En dan??? Wij zijn een doorvoerland naar heel Europa heb ik altijd geleerd... Wallonie is zo klein dat we bijna alle landen daarachter nog steeds kunnen bereiken zonder zelfs maar een voet in wallonie te zetten of een wiel.

Je hebt Wallonië maar ook Frankrijk en Nederland... Trouwens een boycot? Jij denkt aan een doemscenario maar daar staan de Walen echt hopeloos in. Wij blokkeren gewoon Brussel! Die gaan ons echt niet boycotten, is praktisch gezien voor hen zelfmoord of toch alleszins voor 'hun Brussel'.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:03   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er worden minstens zoveel Waalse produkten in Vlaanderen verkocht.
Oud 25 augustus 2007, 23:08   #46
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is ook waar, maar dat bewijst enkel dat in Belgie de twee taalgroepen elkaar economisch steunen, maar pas op ik ben zelf voor een onafhankelijk vlaanderen, maar de eerlijkheid gebied ons te zeggen dat de Walen niet zonder onze economie kunnen en de Vlamingen niet zonder de Waalse. Maar soit in een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonie kunnen deze economische 'transfers' perfect samengaan.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:13   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Ik weet niet wat ik hier van moet denken.

Mja ik weet het niet kerel. Ik ben tegen seperatisme omdat ik geloof dat het afbreken van Belgie weinig zin heeft aangezien Vlaanderen een creatie is van Belgie. Maar als het zover zou komen, vind ik dan ook meteen dat we het tegoei moeten doen en naar een stabiele, natuurlijke oplossing gaan, namelijk een Heel-Nederland. De Nederlanden dus. Vlaanderen zou beter zijn voor zijn inwoners als een Belgische constructie. In die zin geloof ik dat de Nederlanden beter zijn voor haar inwoners. Dezelfde taal, op veel gebieden dezelfde mentaliteit (de benelux wordt niet voor niks op veel gebieden als de meest vooruitstrevende regio ter wereld genoemd, kwa homo huwelijk, euthanasie....).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:16   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wel.

Respect als het waar is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:18   #49
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beter een goede buur dan een verre vriend. Uiteindelijk zal een onafhankelijk Vlaanderen geen vijf kilometer hoog in de wolken zweven.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:22   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet niet wat ik hier van moet denken.

Mja ik weet het niet kerel. Ik ben tegen seperatisme omdat ik geloof dat het afbreken van Belgie weinig zin heeft aangezien Vlaanderen een creatie is van Belgie. Maar als het zover zou komen, vind ik dan ook meteen dat we het tegoei moeten doen en naar een stabiele, natuurlijke oplossing gaan, namelijk een Heel-Nederland. De Nederlanden dus. Vlaanderen zou beter zijn voor zijn inwoners als een Belgische constructie. In die zin geloof ik dat de Nederlanden beter zijn voor haar inwoners. Dezelfde taal, op veel gebieden dezelfde mentaliteit (de benelux wordt niet voor niks op veel gebieden als de meest vooruitstrevende regio ter wereld genoemd, kwa homo huwelijk, euthanasie....).
Groot-Nederland dus.
Geen Heel-Nederland.
Oud 25 augustus 2007, 23:22   #51
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Heeft die gast niet vijf minuten vroeger of later dan deze draad in een poll nog eens deftig nee gezegd... nice try!
Idd ik geloof er ook niets van.

Deze poll dus: http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=4270
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:29   #52
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op een Waals forum spreken ze van de Vlaamse producten te boyotten, maar blijkbaar zijn de hoofdzetels van de meeste Waalse producten in Vlaanderen gevestigd.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:35   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Op een Waals forum spreken ze van de Vlaamse producten te boyotten, maar blijkbaar zijn de hoofdzetels van de meeste Waalse producten in Vlaanderen gevestigd.
Ze doen maar.
Dan geraken ze de hunne in Vlaanderen ook niet meer kwijt.

Van de 80% die Vlaanderen uitvoert gaat er wellicht maar een klein percentage naar Wallonië. Als Wallonië van de overige 20% ook nog een deel niet meer kwijtwil moeten ze dat maar weten.
Oud 25 augustus 2007, 23:44   #54
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Groot-Nederland dus.
Geen Heel-Nederland.
Ik heb Wallonie niet vernoemd en stel ook duidelijk dat TAAL een bindmiddel is voor de Nederlanden. Ze mogen als ze willen, maar dan moeten ze accepteren dat Nederlands de taal wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:45   #55
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Van de 80% die Vlaanderen uitvoert gaat er wellicht maar een klein percentage naar Wallonië
Vlaanderen zorgt voor 80% van de Belgische export. Dat wil zeggen dat daar *niks* van naar Wallonië gaat. Dit terzijde.
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 23:58   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Trouwens een boycot? Jij denkt aan een doemscenario maar daar staan de Walen echt hopeloos in. Wij blokkeren gewoon Brussel! Die gaan ons echt niet boycotten, is praktisch gezien voor hen zelfmoord of toch alleszins voor 'hun Brussel'.
Dan krijg je een Waals-Brusselse federatie na een volksraadpleging. Brussel als bron van inkomsten in wallonië.
Boycotten? Als de Europese instellingen zich terugtrekken staan we met ons bakkes vol tanden. Voordeel zou zijn dat het in en rond Brussel iets goedkoper wonen zou worden. Maja.
En dan hebben we het nog niet over de NATO.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 00:04   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb Wallonie niet vernoemd en stel ook duidelijk dat TAAL een bindmiddel is voor de Nederlanden. Ze mogen als ze willen, maar dan moeten ze accepteren dat Nederlands de taal wordt.
Je weet toch dat Belgique federaal werd omdat de Walen niet van het Nederlands wilden weten?
Oud 26 augustus 2007, 00:05   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Vlaanderen zorgt voor 80% van de Belgische export. Dat wil zeggen dat daar *niks* van naar Wallonië gaat. Dit terzijde.
Nog al erger.
Oud 26 augustus 2007, 00:10   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Beste vrienden,

Jullie hebben gewonnen. Ik zie nu in dat dit land niet meer werkt. Zoals jullie weten, ben ik absoluut geen separatist - in tegendeel. Maar, ik ben wel, wat men noemt, een verstandig man.

Zoals mijnheer Vanderkelen al opmerkte: elke dag worden in Vlaanderen nieuwe separatisten geboren, door de starre houding van de Walen tegenover de rechtmatige Vlaamse eisen.

Daarom ben ook ik, zoals alle verstandige mensen in dit land, tot de conclusie gekomen dat het Belgisch compromis niet meer werkt.

Daarom heb ik besloten dit land niet meer te verdedigen, en sta ik volledig achter de evolutie van Vlaanderen naar een autonome staat binnen het Europa der volkeren.
Volgende week drink ik samen met jullie een Westvleteren op ons nieuwe vaderland.

Leve Vlaanderen.
Allez, nog een depressieveling? Zielig, hoor, Patriot. Je was beter bij ons gebleven dan was je er beter aan toe.

Ten eerste hebben ze niet gewonnen. Ten tweede zijn de "Vlaamse" eisen helemaal niet rechtmatig. Ten derde ben je hierdoor niet verstandig, integendeel, alleen maar laf en zwak. Ten vierde is er geen Vlaemsch volk.
En ten vijfde vind ik dit een flauwe grap.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 augustus 2007 om 00:13.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 00:12   #60
giserke
Banneling

Standaard

8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o 8o
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be