Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 22:21   #41
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Niet meteen nee, maar de plannen voor Afghanistan en Irak lagen al eerder klaar, 9/11 was dus niet de echte reden.
Zoals het ook een morele plicht was om dat regime aan de macht te brengen tegen de sovjet zeker... De chaos die er nu heerst is trouwens ook geen pretje.
als die plannen al klaar lagen -ik zeg wel als- dan is dat nog geen bewijs dat de VS een oorlog wou beginnen. Het is een eigenschap van generaals dat ze in vredestijd plannen maken voor alle eventualiteiten, dat betekent daarom nog niet dat ze al die landen gaan aanvallen. Geloof me vrij.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 22:22   #42
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
als die plannen al klaar lagen -ik zeg wel als- dan is dat nog geen bewijs dat de VS een oorlog wou beginnen. Het is een eigenschap van generaals dat ze in vredestijd plannen maken voor alle eventualiteiten, dat betekent daarom nog niet dat ze al die landen gaan aanvallen. Geloof me vrij.
U weet wel waar ik het over heb, hoop ik toch
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 22:30   #43
StevenNr1

Standaard

Om op te frissen:
The So-Called “War on Terror:” A Masterpiece of Propaganda
Oud 1 september 2007, 18:32   #44
Den Ardennees

Standaard

Intussen heeft de Britse ex-opperbevelhebber Generaal Sir Mike Jackson zeer zware kritiek geuit op de Amerikanen. Volgens hem heeft met name Donald Rumsfeld een massa nefaste beslissingen genomen: veel te weinig soldaten ingezet, de ontbinding van het Iraakse leger en de bestaande structuren, de plannen die er waren voor de na-oorlog niet nagevolgd enz...

meer hier: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle2365477.ece

bijgevoegd een trieste foto: eergisteren kreeg een jonge Amerikaan (zoals zovele anderen) de purple hart, onderscheiding voor gewonden

Oud 1 september 2007, 18:35   #45
StevenNr1

Standaard

Waarom is dat een trieste foto, als ge zo dom zijt om u op te offeren voor een politieke kliek die uit is op geld en macht...

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 september 2007 om 18:35.
Oud 1 september 2007, 18:54   #46
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Waarom is dat een trieste foto, als ge zo dom zijt om u op te offeren voor een politieke kliek die uit is op geld en macht...
goh, dom?

Er zijn ook mensen die bij het leger gaan wegens het avontuur, of omdat ze zeer erg in hun land geloven. Of misschien deed die jongen het wel gewoon voor de studiebeurs.

Ik vind uw oordeel bijzonder hard en ongenuanceerd.
Oud 1 september 2007, 19:04   #47
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
goh, dom?

Er zijn ook mensen die bij het leger gaan wegens het avontuur,
Oerdom
Citaat:
of omdat ze zeer erg in hun land geloven.
Idem, of toch oppernaïef
Citaat:
Of misschien deed die jongen het wel gewoon voor de studiebeurs.

Ik vind uw oordeel bijzonder hard en ongenuanceerd.
Awel, voor dat laatste wil ik nu nog een nuance maken, alhoewel ik het uit arme lagen rekruteren voor het leger niet volledig als verschoning zie voor de individuele keuze van zij die misleid werden.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 september 2007 om 19:04.
Oud 1 september 2007, 20:34   #48
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Het noemt liefde voor het vaderland.

Als mensen zoals de soldaat op de foto niet zouden zijn, zou jij niet zo gemakkelijk je linkse onzin kunnen verkondigen. Iemand met een grotere knots zou naar hier komen en een slaaf van je maken.

Linkse ratten beseffen niet dat er mensen 24/24, 7/7 bereid zijn om te sterven voor hun recht om linkse onzin te verkondigen.

Zou je je zinnetje zeggen met een soldaat erbij, zou je u tanden kwijt zijn.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 20:37   #49
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Zou je je zinnetje zeggen met een soldaat erbij, zou je u tanden kwijt zijn.
Is dat een argument?
Oud 1 september 2007, 20:40   #50
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat een argument?
Neen, losse retoriek.

Het argument is: er werken dag en macht mensen in Belgie, Europa en NAVO om U veiligheid te garanteren.

De linkse ratten noemen deze mensen dom en naief, en vinden dat er minder moet worden gespendeerd aan defensie omdat het niet "vernuftig" is.

Je weet wat er gebeurt als een land niet voor zichzelf kan opkomen, he?
Oud 1 september 2007, 21:20   #51
StevenNr1

Standaard

Over welke veiligheid heeft u het?
Oud 1 september 2007, 21:39   #52
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Over welke veiligheid heeft u het?
Terroristen, georganiseerde misdaad, eventuele aanvallen van andere landen.
Oud 1 september 2007, 22:09   #53
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Terroristen
Ik heb precies veel meer schrik van een verkeersongeval.
Citaat:
georganiseerde misdaad,
Een leger doet daar eerder aan dan het te vermijden of mij er tegen te verdedigen.
Citaat:
eventuele aanvallen van andere landen.
Volksverzet, we zullen onszelf wel verdedigen.
Oud 1 september 2007, 22:12   #54
StevenNr1

Standaard

Ik zie trouwens niet in wat een imperialistische agressie-/vernietigingsoorlog met defensie te maken heeft.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 1 september 2007 om 22:12.
Oud 1 september 2007, 22:20   #55
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb precies veel meer schrik van een verkeersongeval.Een leger doet daar eerder aan dan het te vermijden of mij er tegen te verdedigen. Volksverzet, we zullen onszelf wel verdedigen.
Volksverzet? Een man met je attitude zal gat likken, ja.
Om een effectief verzet te kunnen bieden moet men getrainde soldaten hebben met moderne oorlogsmachinerie. Enkele Vlaemsche jongens met jachtgeweren zullen je niet redden.

Je hebt geen schrik voor terroristen omdat er tegen wordt gevochten, binnen en buiten de grenzen van Europa (ik bedoel hiermee niet de oorlog in Irak, maar buitenlandse intel-missies). Helaas schrijven ze dit niet in linkse media...

Grappig dat iemand met 0% kennis over de wereld van de defensie zulke uitspraken gaat maken, en bovendien een soldaat die wel iets over had voor zijn vaderland dom ging noemen. Ze moeten je dringens eens naar een front sturen.

Echt hilarisch is dit. Ze slapen rustig s'nachts, en schijten op de kop van diegene die hun rustig laat slapen.
Oud 1 september 2007, 22:25   #56
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Om een effectief verzet te kunnen bieden moet men getrainde soldaten hebben met moderne oorlogsmachinerie. Enkele Vlaemsche jongens met jachtgeweren zullen je niet redden.
In Irak, Afghanistan, Vietnam, Palestina, Joegoslavië (WOII), Algerije ... waren het ook maar simpele mensen (zij het wel eens gesteund door)
Citaat:
Je hebt geen schrik voor terroristen omdat er tegen wordt gevochten, binnen en buiten de grenzen van Europa (ik bedoel hiermee niet de oorlog in Irak, maar buitenlandse intel-missies). Helaas schrijven ze dit niet in linkse media...
U bedoelt?
Citaat:
Grappig dat iemand met 0% kennis over de wereld van de defensie zulke uitspraken gaat maken,
Waarom zou ik deze commentaar moeten pikken van u?
Citaat:
Ze moeten je dringens eens naar een front sturen.
Ik schiet m'n overste neer.
Oud 1 september 2007, 22:34   #57
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
In Irak, Afghanistan, Vietnam, Palestina, Joegoslavië (WOII), Algerije ... waren het ook maar simpele mensen (zij het wel eens gesteund door)
U bedoelt?
Waarom zou ik deze commentaar moeten pikken van u?
Ik schiet m'n overste neer.
Ze zijn inderdaad gesteund door... En ze bieden geen effectief verzet. Ze hebben immers geluk dat ze geciviliseerde tegenstanders hebben. De Russen in Tjetjenie hadden een heel andere aanpak. En ik geloof dat als de EU ineens daarop gaat rekenen, dat er vrij veel landen gaan zijn die de kans gaan wagen om hun grondgebied een beetje uit te breiden.

Waarom volksverzet als het ook anders kan.

Ik bedoel dus, er zijn in Europa meer terrorcellen dan er je denkt. Vooral in het Verenigd Konikrijk, maar ze verspreiden ook naar hier. In Belgie zijn immers het voorbije jaar, als ik mij goed kan herinneren, 24 verdachten aangehouden. Als de "evil veiligheidsdiensten" er niet waren, zou het een veel gevaarlijkere wereld zijn voor ons.

Je pikt deze commentaar van mij omdat je praat zoals een oerverwend kindje dat begint te schreeuwen zodra het iets niet mag.

Mensen zoals u worden de ondergang van Europa. Bereid om te knielen in naam van de linksheid. De moderne wereld is heel anders dan je linkse stamcafe, er gelden nog steeds de wetten van de jungle.

De pen is niet machtiger dan het zwaard, tenzij de pen het zwaard controlleert.
Oud 2 september 2007, 09:28   #58
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terechte opmerking over volksverzet.
In Irak wordt idd volksverzet gepleegd. Maar ten koste van hoeveel dode Iraki’s gaat dat? Het is dat het Amerikaanse leger zich omwille van de publieke steun in de wereld nog wat inhoudt, maar mocht het er serieus om gaan, zoals in WO-II, dan zou volksverzet onnoemelijk veel slachtoffers vergen onder de burgerbevolking.

Ik vind het idd bijzonder ongenuanceerd om Amerikaanse soldaten dom te noemen. Op dezelfde wijze kan je een brandweerman dom noemen, omdat hij slachtoffer werd terwijl hij een brand probeerde te bestrijden. De brandweerman had de overtuiging dat hij nuttig werk verrichtte dat democratisch gelegitimeerd was. Zo kan een soldaat de overtuiging hebben dat hij nuttig werk verricht dat democratisch gelegitimeerd is. Als je kritiek op een oorlog hebt, zoals ik ook heb op de oorlog in Irak, is het onterecht om de individuele soldaat te bekritiseren, maar moeten de politiekers worden aangeklaagd, die zo’n oorlog voeren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 10:17   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wens ook geen kritiek te hebben op de GI en de "leathernecks" die in dat verdomde land moeten proberen hun werk te doen...bemerk overigens dat bij de Amerikanen al dik de helft van de ingezette troepen geen "beroeps" meer zijn maar "parttime" soldaten uit de reserves en de nationale Garde...

Overigens is verleden week de eerste Britse "reservesoldaat",iemand uit een Royal-Airforce-bewakingseenheid, gesneuveld( na een mortieraanval),ook aan Britse zijde komen nu meer "reservesoldaten" op het veld terecht!Op de BBC bezocht men ook zijn werkmakkers in een fabriek die blijkbaar kunststof-bumpers maakte en waar hij lijn-manager was....en uiteraard zijn ouders....Een jongeman die zijn land wilde dienen,prachtig,aan de politici om te bepalen of Groot-Brittanie nog verder gediend wordt door in Irak aanwezig te zijn...of is het Shell en BP???

De recente kritieken van Britse oud-generaals,gefrustreerd omdat ze zien dat de organisatie waar ze gans hun leven aan gewijd hebben misbruikt wordt voor politieke spelletjes is feitelijk begrijpelijk!

Men moet eigenlijk eerbied hebben voor mensen die hun leven veil hebben om "te dienen" tegen een al-bij-al bescheiden vergoeding.Politici echter die daarmee slordig of onverschillig omspringen moeten grof ondergeschoffeld worden!

Laatst gewijzigd door kelt : 2 september 2007 om 10:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 10:47   #60
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De kans bestaat dat binnen enkele jaren nergens nog de belangen van de oliemaatschappijen worden gediend...

Wedden dat er dan mensen zullen opstaan, die de VS en zijn bondgenoten zullen uitmaken omdat ze de maatregelen niet getroffen hebben omdat te voorkomen?
Wsl zullen weinig dit dan horen/lezen omdat heel onze economie dan al plat liggen...
Of het moet zijn dat we dan onze energie met lucht kunnen maken...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be