![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmmm. Mss dat het daar idd toch nog ingewikkelder is.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alla, ik maak het je wat gemakkelijker: geef eens drie Europese gemeenten die de voorbije 50 jaar zijn mogen aansluiten bij een ander land (of deelstaat) tegen de zin van het land (of de deelstaat) waartoe ze behoren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfbeschikkingsrecht van volkeren. Quod non? Njah, ik snap dat zelfbeschikkingsrecht van volkeren niet. 't kan daar ook mee te maken hebben. Edit: Ik zie gewoon dat Hooghe daar ook een melding van maakt. Ik ga er van uit dat die jongen wel min of meer weet waar hij het over heeft. Hij doet daar ook geen absolute uitspraken over. Zover ik zie. Maar dat is niet het belangrijkste punt van zijn betoog, natuurlijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2007 om 20:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Waarom zou ik rood moeten worden? Ik hou wel van mijn huidige kleur. De Morgen is een schijtkrant (alle kranten overigens maar De Morgen nog het meest naar mijn gedacht) en eenieder die daar artikels voor schrijft is imo van hetzelfde niveau.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"les communes a fécilités" ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat de Franstaligen amok zullen maken over de Rand zal wel zo zijn, maar of de internationale gemeenschap er voor staat te springen om er zich mee bezig te houden is een veronderstelling.
Kosovo en Vlaanderen willen vergelijken? Komaan zeg: de Balkan is al eeuwen een conflictgebied en men is er nog steeds niet uit wat het gaat worden. Albanezen en Serviers zijn wat: etnisch, taalkundig en religieus gescheiden van elkaar? Dan zou men een zelfde regeling treffen voor Franstaligen die alleen taalkundig uit de band springen? Franstaligen die niet direct veel voelen voor Walen? Wat willen ze echt? Bij die meerderheid van Arabieren en Turken en alles wat in Brussel? Ze wilden er net eerst wèg... Dat de mogendheden voor de lieve vrede graag zouden zien dat de faciliteiten er blijven, dat kan best, maar dan heb je ook faciliteiten in Wallonië... Plus: als Vlaanderen zelf bevoegd is om de naleving van voorwaarden en de uitvoering van de faciliteiten te controleren en te beteugelen kan dat best wel eens niet meer zo leuk zijn voor de Franstaligen. Op zich hoeft Vlaanderen niet zo bang te zijn om in die zes gemeenten de faciliteiten te houden, de verfransing is eerder een gevolg van 'België-en z'n-Franstaligen-eerste-viool' perceptie dan van de faciliteiten in juridische zin. Die prof. laat vooral z'n Vlaams minderwaardigheidscomplex spreken: we verliezen de rand èn moeten nog eens elders faciliteiten bieden, we zullen heel wat extra schuld moeten torsen (alsof als België al schulden afbetaalt het nu eigenlijk al niet alleen Vlaanderen is die het moet doen)... De Franstaligen zijn slim genoeg om wel bij Brussel te willen, maar Vlaanderen vernederen levert geen aangename buur op, en zij moeten ons ook naast hun dulden, want verdwenen zijn we niet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere zijde heeft men een onderscheid gemaakt tussen het Waalse Gewest (= grondgebied) en de FRANSTALIGE gemeenschap.. (schijnt volgens hen GROTER te zijn dan het waalse gewestelijk grondgebied : zal dus dat stukje Brussels Vlaams GEWEST zijn zeker?). Raar genoeg heb ik daar nog weinige politici over horen vallen. als we nu al eens zouden beginnen met het waalse gewest net zoals het vlaamse gewest gelijk te schakelen met de Waalse Gemeenschap - net zoals het Vlaamse gewest is gelijkgeschakeld met de Vlaamse Gemeenschap? (Spaart voor de Walen alvast een extra aantal "regionale" regeringsmandaten uit , want die hebben daar zelfs een extra regering voor dacht ik? of toch iets in die aard waar de hoogwaardigheidsbekleders allemaal voor betaald worden?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2007 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zeer moeilijk om iets te begrijpen (zelfbeschikkingsrecht) van iets dat voor jou niet bestaat (volkeren).
Kan je even goed zelfbeschikkingsrecht voor spoken gaan beargumenteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het Waals gewest: Wallonië+de 9 Duitstalige gemeenten,maar zonder Brussel De Franstalige gemeenschap: Wallonië+ Brussel; maar zonder de 9 Duitstalige gemeenten. Laatst gewijzigd door stropdrager : 29 augustus 2007 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortaf, ik maakte maar een grapje hoor.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
BTW: Hooghe geeft geen enkele legale basis waarop Drogenbos zou kunnen afscheiden. Hji lanceert zomaar een losse bewering, uit het polsje, en neemt aan dat iedereen dat zal slikken en sidderen en beven. Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hooghe geeft idd geen enkele argumentatie. Dat moet ook niet. Hij moet ook niemand overtuigen. En het Drogenbos stukje is niet meer dan iets in de marge. Dat is hopelijk duidelijk?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is al heel wat moeilijker om niet al te veel te leuteren over zaken waar je niets van afweet en volgens eigen zeggen niets van af wil weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik besef het. Zelfs jouw grapjes worden hier tegenwoordig aan de lopende band doorprikt.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is de zon, en jij bent een Plutoneese vlieg. Natuurlijk begrijp jij er niks van... Waarom dan debateren, als je niet eens weet waarover je praat? ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|