![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope. Die wonen allemaal in de rand. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een negentiende eeuwse redenering. Al gehoord van het concept "diensten". Meer dan 2/3 van onze economie is er op gebaseerd en dat aandeel neemt nog steeds toe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() ja?
Allez, 't is een tijd geleden dat ik er geweest ben. Dan moeten er de laatste tijd veel skyscrapers gebouwd zijn daar. Kan zijn hoor. en, zodoende, wat was uw punt? Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat de laatste believers in dat fabeltje ondergedoken waren na de 2001 burst. De chinezen zullen het werk wel doen zeker, en hier ofwel een lompenproletariaat creeren (of wacht, wij zijn slimmer zeker, kan ook) links van tegenwoordig... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alle waarden kun je tegenover elkaar zetten; "concept diensten", banken enzo, bestaan nog voornamelijk virtueel/digitaal, kunnen in een handomdraai worden verkocht en bij voorbaat reeds verhuisd zijn naar een zeer ver land.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is vandaag reeds sprake van een verhuis van de hoofdzetel van Fortis naar Amsterdam na de overname. Amsterdam is een belangrijker financiëel centrum dan Brussel en mocht België ophouden te bestaan wat zal hen dan nog in Brussel houden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja/neen. De meeste diensten zijn globaal moeilijker te delokaliseren dan industrie want waarom daalt het aandeel van de industrie dan in West-Europa en stijgt dat van de dienstensector? De loonkosten in de dienstensector zijn in verhouding met de geproduceerde meerwaarde een pak hoger dan in de industrie. Een land als Engeland draait tegenwoordig quasi uitsluitend op diensten. Quasi heel haar industrie is verdwenen. Je gaat het belang van de City in London niet ontkennen voor het VK. Let op. Ik vind dit helemaal geen goede evolutie omdat zoals u zegt industrie een belangrijke basis is voor iedere economie. Iets wat vandaag wordt onderschat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat gauchisten de enigste waren met een fetisch voor mannen in overall maar blijkbaar vergis ik me. ![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 september 2007 om 01:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik betwijfel of het label links op uw redeneringen van toepassing is. Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet noemen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 04:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat maar weinig Vlamingen daar een probleem zouden mee hebben, op voorwaarde dat de scheve Belgische machtesverhoudingen niet meer bestaan, dwz dat er geen structuren meer bestaan die taalwetten vervalsen en verfransing actief aanmoedigen. En dat kan in de praktijk alleen als België verdwijnt en Vlaanderen de volledige controle heeft over zijn taal- en cultuurbeleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Volgens het VB hoort Brussel erbij ja. Brussel ligt ook op Vlaams grondgebied.
Natuurlijk is het een erg vuile gevaarlijke multiculturele stad waar vrouwen die kortgerokt zijn nogal eens verwijten krijgen voor hoer en dergelijke. Brussel heeft veel bedrijven en is economisch belangrijk. Als Brussel niet bij Vlaanderen kan, mag het zeker niet bij Wallonië gaan want dat mogen we hen zeker niet gunnen. Misschien best een internationale stad van maken met een soort van Washington DC statuut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in de dienstensector scoort Brussel niet hoog. Brussel blijft haar status nu eenmaal ontlenen aan haar administratieve functie. Niet als draaipunt van de economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is zo'n onzin dat er nauwelijks op gereageerd zou moeten worden. Brussel is een gediversifieerde economie, u staart zich blind op het feit dat Brussel een drie-dubbele hoofdstedelijke functie heeft, maar zoveel mensen werken niet in deze context. Daarenboven is de administratieve bron van inkomsten verbonden aan de EU en aan het gewest miniem. U kent Brussel hoegenaamd niet volgens mij.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 2 september 2007 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wat mij betreft is dat in de gegeven omstandigheden inderdaad niet erg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |