![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Het belgisch koningshuis, weg ermee? | |||
Jazeker en zo snel mogelijk. |
![]() ![]() ![]() |
70 | 79,55% |
Ik weet het niet, laat ze maar doen. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,68% |
Nee, ons mooie, nuttige koningshuis moet voor altijd blijven. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 14,77% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben tegen elke vorm van geërfde macht. Dus uiteraard ook tegen een stam waarin de eerste tekenen van royale degeneratie al langer dan vandaag vast te stellen zijn.
Onrechtstreeks antwoord op de vraag ook vandaag in de VRT-enquête: een ongehoord groot aantal Walen zou een president verkiezen, mocht België ooit verdwijnen. Citaat:
De verklaring waarom plots zoveel Walen minder koningsgezind blijken te zijn in die peiling is vermoedelijk te zoeken in het feit dat ze anticiperen op een mogelijke troonsopvolging door de schlemiele prins Filip. De Walen vrezen dat die man en zijn zo typische stupiditeit wel eens zélf de teloorgang van België zou kunnen veroorzaken. Daarom nemen ze er nu al afscheid van. - da's tenminste de interpretatie van Philippe Deborsu.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Een monarchie past volgens mij volkomen in een democratie. Niet elke instantie dient verkozen te worden. België kiest haar ministers ook niet en daar kraait geen haan naar. Peeters en Tuybens zijn daar voorbeelden van net zoals Tindemans vs. Martens.
Daarnaast is haar taak eerder beperkt en haar werking bedreigt de huidige politieke, sociale of economische werking niet. Kortom, voorlopig heb ik geen nood aan een alternatief voor de monarchie
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() Wel mooi ...
De peiling werd afgenomen bij 1.000 mensen door Significant GfK in opdracht van het nieuwsmagazine Koppen. Waarom geeft VRT hun eigen peiling van gisteren niet ? ![]()
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Als sociaal democraat ben ik een republikein. In het huidige democratische staatsconcept heeft een monarchie geen plaats. Een erfelijk staatshoofd strookt immers niet met het concept dat het volk zijn leiders kiest.
Om geen bruske overgang te hebben mag van mij Albert tot zijn dood gerust koning blijven... na zijn dood zou er best een republiek komen, maar 't zal wel den Fluppen worden. |
![]() |
![]() |