Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2002, 00:47   #41
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Je ziet het Dimitri, op sommige gebieden is Vlaanderen (en ik zeg dit niet graag als Vlaming) ècht ACHTERLIJK. Ik heb er geen ander woord voor.
Nederland is op dit vlak, denk ik, veel progressiever en open-minded. Vlaanderen zit nog te veel onder de kerktoren. "Kijk daar! Twee homo's! Kom dat zien!". Gewoon belachelijk, achterlijk en vooral: geweldig onverdraagzaam.
Ik ben eens benieuwd wat al de homofoben hier aanwezig zouden doen als ooit jullie zoon afkomt met de boodschap "ik ben homo, papa". Ga je je zoon dan op straat zetten? Of laten opnemen in een ziekenhuis? Komaan zeg achterlijk volkje!!!

FREE YOUR MIND

Wat mij betreft mogen ze alle homofoben in een instelling steken.
Blijkbaar toch niet héél Vlaanderen. Nou ja, ik begrijp wel dat sommige plaatsen wat minder progressief zijn dan andere. In Nederland is men ook niet overal even begripvol voor homoseksuelen (bijv. onder strenge protestanten is dat een schande), maar in de Randstad in ieder geval wel. Je kunt er in ieder geval heel open over spreken. Veel ouders en familieleden durven het ook wel aan om het vooraf, bij het begin van de puberteit, te bespreken ('of je nou op meisjes of jongens valt, het maakt voor ons niet uit'), alhoewel ik soms wel gemengde gevoelens bij dat doorvragen had. Het was al bijna dat ze liever hadden dat ik homo werd.

Overigens, dat van homofoben in een instelling opnemen, dat was wel wat overdreven, maar ik zocht een passende tegenhanger voor het 'afmaken van homo's'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hilke
het gaat hier alleen over het homo-huwelijk niet over het feit of ze al dan niet kinderen mogen opvoeden.
Is dat er niet bij het goedkeuren van het huwelijk inbegrepen dan? Dat lijkt me vreemd, want dan is er toch nog een wettelijk verschil tussen homoparen en heteroparen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 01:40   #42
Barki
Burger

Standaard

Daar kan ik nu eens niet inkomen dat zo'n wet gestemd wordt door beschaafde en zgnde intellectuële mensen.

Wanneer twee mensen mekaar graag hebben kunnen ze ten allen tijde samen wonen.

Maar van hetzelfde geslacht zijnde met mekaar huwen, kinderen adopteren en ga zo maar door........ neen.

met deze wet kan ik niet instemmen
Oud 30 november 2002, 07:58   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door secue
Haha, is goed, ik denk dat ik met mijn standpunten echter wel de mensen heb bereikt die ik heb willen bereiken.
Daar ben ik van overtuigd.
De enggeestigen, die nooit hun paardebril afzetten, bedenken jouw warrige, contradictorische uitlatingen met een staande ovatie (bij gebrek aan stoelen)

Citaat:
Over het feit dat ik mezelf tegenspreek...
Het stemt me vreugdevol dat je d�*t tenminste inziet. 8)

Citaat:
ik maakte de zin duidelijk leesbaar
Daar gaat mijn vreugdevolle stemming.
Je maakt ongeveer niks duidelijk.
Je doet zelfs je eigen standpunt de mist ingaan, in een goedbedoelde poging om als een kleuterjuf, jouw bekrompen standpuntjes nog eens extra te oversimplificeren. De bedoeling ervan zal wel eerder zijn om te suggereren dat er van je opponenten in de discussie intellectueel een hoekje af is. Het enige wat je echt bereikt, is te kwetsend, om het hier te vermelden. Ik hou er niet van om iemand te beledigen.

Citaat:
als je een beetje logisch nadenkt dan ga je de conclusie's trekken die ik daarjuist al opbracht.
Ik ben bereid logisch na te denken, maar vanuit jouw hoek krijg ik daartoe geen aanzet.
Blijven drenzen "Ik heb gelijk" overtuigt me niet.
Argumenten wil ik horen.
Geen eindeloos herhalen van waardeloze statements.

Citaat:
Maar goed, jij dus niet...
De conclusie die ik trek, is weerom niet voor publicatie vatbaar.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 11:35   #44
secue
Vreemdeling

secue's schermafbeelding

Standaard

ieder zijn mening, hé

iedereen weet ook hoe onmogelijk moeilijk het is iemand proberen te overtuigen, en zeker op een forum is dit amper duidelijk te maken.
In het echte leven is dit zoveel anders... jammer.

Maar goed, ik blijf bij mijn standpunt net zoals jullie bij die van jullie blijven.
secue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 12:14   #45
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Van den Eynde
Homoseksualiteit is zelfs egoïstisch
Ze laten anderen het werk doen om hun soort verder te laten bestaan
Allé nu is het al egoïstisch. Geluk of geen geluk maar voor sommigen zou je hier gewoon hetero MOETEN zijn. Mijn beste mensen die hier dit verkondigen, hoe zouden jullie reageren als jullie kind thuiskomt met de desbetreffende mededeling. Toch niet buitensmijten zeker? OF hem toch aub ook niet zijn/haar zaligheid geven zeker. Je moet juist die jongeren opvangen. En nogmaals geluk is toch het mooiste wat er bestaat. Ik begrijp da niet zunne, als je nu het geluk en liefde vindt bij iemand van hetzelfde geslacht is dat nu verdorie zo moeilijk. Twee mensen die van elkaar houden en elkaar echt héél graag zien met véél liefde, respect, geborgenheid, tederheid, dat is toch het allermooiste wat er bestaat.

Een geluk dat de homofoben echt in een minderheid verkeren, en maar goed ook zou ik zeggen. Dat er nog zo'n ruwe respectloze mensen bestaan vind ik gewoonweg ongelofelijk.

En aan al degenenen die hier op het forum homo's aanvaarden zoals ze zijn en inzien dat ze ook gelukkig kunnen zijn. Thanx!!!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 14:45   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mijn beste mensen die hier dit verkondigen, hoe zouden jullie reageren als jullie kind thuiskomt met de desbetreffende mededeling. Toch niet buitensmijten zeker? OF hem toch aub ook niet zijn/haar zaligheid geven zeker. Je moet juist die jongeren opvangen.
Ik zeg zelfs meer.
De publieke opinie zou zodanig moeten omgeturnd worden, dat dergelijke 'pijnlijke' outings niet eens hoeven.
Kinderen zouden gewoon, zonder er hoeven over na te denken, probleemloos kunnen komen aanzetten met hun liefde (m/v) naar keuze.
Zonder dat daar ook maar enige vorm van uitleg of opvang voor nodig is.
Zonder dat daar bij ouders een mentale klik voor nodig is om het te accepteren.
In dit millennium wordt het hoogtijd dat gedéfroqueerde visies op deze materie naar het rijk der fabelen worden verwezen, samen met andere door fanatiek-religiese instituten ingepompte gedragscodes, die enkel van nut waren om macht over de medemens uit te oefenen.
Oud 30 november 2002, 14:59   #47
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De publieke opinie zou zodanig moeten omgeturnd worden, dat dergelijke 'pijnlijke' outings niet eens hoeven.
Kinderen zouden gewoon, zonder er hoeven over na te denken, probleemloos kunnen komen aanzetten met hun liefde (m/v) naar keuze.
Dat komt vanzelf wel denk ik. Vanaf het moment dat in Nederland duidelijk werd dat er een meerderheid voor het homohuwelijk (het huwelijk voor paren van gelijk geslacht moet ik eigenlijk zeggen) was, begin jaren 90, is de publieke opinie verandert en inmiddels is het in Holland in ieder geval al zo, als jij omschrijft.

Maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: wordt adoptie nou ook toegestaan of niet?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2002, 15:06   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: wordt adoptie nou ook toegestaan of niet?
Voorzover ik het me uit radiojournaals meende te herinneren, werd er in extremis ook nog het adoptierecht bijgevoegd, mede dankzij de steun van (of all people!) de CD&V. Niet echt mijn favoriete partij, maar als muilentrekkersstunt voor de verkiezing kan het tellen, en degene onder ons die 'liever spruitjes' lusten, kunnen er maar gelukkig mee zijn.
Oud 30 november 2002, 20:43   #49
mini_mie
Vreemdeling

Standaard

Er wordt van holebi's gezegd dat ze zich maar in een "fase" bevinden, al wat ze nodig hebben is de juiste heteroseksuele partner om zich te kunnen "bekeren". Nu vraag ik mij af of de heteroseksualiteit geen fase is? Als je nooit met iemand van je eigen geslacht seksueel contact hebt gehad, misschien heb ja dan gewoon een goede homoseksuele partner nodig...

En op het voortplantingsfeit: De aarde dreigt overbevolkt te worden. Het geboortecijfer stijgt steeds meer. Ik denk dat men blij mag zijn dat er man/man en vrouw/vrouw koppels bestaan, zij houden de natuur in evenwicht.
Oud 1 december 2002, 14:45   #50
bartje
Minister-President

Standaard

T.a.v. de heer Van den Berghe nog eens bovenaan zetten, hopende dan toch eens een antwoord te krijgen op mijn vraag die hij maar niet wilt beantwoorden. Het zegt dan ook héél véél over zijn persoon. Hij kan het hier niet meer halen, dus hij heeft geen antwoord meer. Zielig, enorm zielig vind ik dat. Enige tijd terug nog héél luid verkondigen dat dit homohuwelijk er niet zou komen, het niet goed ligt in deze regering, het in de ijskast zit, in een coalitie met CD&V dit nooit zou goedgekeurd geraken etc etc. CD&V heeft dus wel dit huwelijk goedgekeurd hé. Hij zou me aan mijn woorden herinneren, wel waar wacht je op, het huwelijk is goedgekeurd, ik verwacht nu ook dat je me daar aan herinnert.

Wat nog maar eens bewijst hoe sommige Vlaams Blokkers in elkaar zitten, véél zeggen en véél zeggen maar eens er iets goedgekeurd is die niet naar hun zin is hoor je ze niet meer, wat een grote nederlaag moet dat zijn voor de heer Van den Berghe, zo erg zelfs dat hij het hier niet meer wenst toe te geven.
Vlaams Blokkers, bah, maar als ze zo'n mentaliteit aankweken moeten ze niet verwonderd zijn dat niemand met hen wenst samen te werken.
Oud 1 december 2002, 18:46   #51
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mijn beste mensen die hier dit verkondigen, hoe zouden jullie reageren als jullie kind thuiskomt met de desbetreffende mededeling. Toch niet buitensmijten zeker? OF hem toch aub ook niet zijn/haar zaligheid geven zeker. Je moet juist die jongeren opvangen.
Ik zeg zelfs meer.
In dit millennium wordt het hoogtijd dat gedéfroqueerde visies op deze materie naar het rijk der fabelen worden verwezen, samen met andere door fanatiek-religiese instituten ingepompte gedragscodes, die enkel van nut waren om macht over de medemens uit te oefenen.
Idd Superstaaf, volledig met je eens! De stilte van degene die hier enige tijd nog stond te roepen dat het niet zo zou zijn is gewoonweg overweldigend, wat eigenlijk al alles betekend! Ze gunnen het geluk gewoon niet, en zouden dat zelfs nog niet aan hun eigen kinderen gunnen als het niet in hun kraam past.
Ik zal je aan je woorden herinneren, die woorden blijven me enorm goed bij. Wel ik blijf er op wachten. Als je dat zegt moet je dat dan ook doen, anders zwijg dan. Typisch voor een Vlaams Blokker zou ik zeggen!
Oud 3 december 2002, 22:28   #52
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Het zoveelste forum over het homohuwelijk. De zin begint mij stilaan te ontgaan, maar als jongere van zo'n slordige 19 jaar die toevallig door de natuur als homo op de wereld is gezet kan ik hier niet ontbreken natuurlijk.

Kwil even nog eens mijn uiterste bewondering uitdrukken voor Superstaaf en daarbij ook voor alle open-minded hetero's die inzien dat je de (homoseksuele) medemens op zo'n belachelijke manier het geluk niet mag misgunnen.

Even over de adoptie: het adoptierecht is NIET ingesloten bij dit voorstel voor het homohuwelijk. Dat zou achteraf nog besproken moeten worden.

Men kan hier een paar pagina's vol argumenten kunnen opsommen, maar zou het niet veel simpeler te zijn om ietsje verdraagzamer en tolleranter te zijn ?
Oud 4 december 2002, 00:56   #53
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Laat hen toch, ik zou ook niet willen dat er iemand beslist dat ik niet mag daten met een klein meisje, omdat we niet bij elkaar zouden passen (ik ben een slordige 2 m). Ik zie zelf wel voor wie ik val, en voor mij zal het eerder een vrouw zijn, maar als anderen liever iemand hebben van hetzelfde geslacht...
Het huwelijk is gewoon een naam van een type samenleven, waarom zou dat niet mogen worden opengesteld voor holebi's? Ik ben niet overtuigd van de argumenten contra.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 13:12   #54
Barki
Burger

Standaard

De adoptie door niet hetero's vind ik als eerste onnatuurlijk en ten tweede wanneer die kinderen later beginnen na te denken kan ik mij voorstellen dat zij zich zullen vragen stellen betreffende hun afstamming en hier psychisch kunnen onder lijden zoniet een trauma oplopen.

Deze stelling zal zich heel waarschijnlijk pas bewijzen binnen een vijftien �* twintig jaar.

De adoptie ouders, die het echt wel goed menen, daar twijfel ik niet aan, doen toch een egocentrisch gebaar ten opzichte van het geadopteerde kind.
In de meeste gevallen wordt het kind hier onvrijwillig ergens vreemd geplaatst zonder inspraak.

Nadenken is hier toch wel een boodschap.
Oud 4 december 2002, 13:32   #55
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Er zijn reeds enkele homokoppels die kinderen grootbrengen, kinderen uit een vorig, en stukgelopen huwelijk vaak. Deze kinderen hebben natuurlijk problemen, maar andere kinderen hebben ook vaak problemen, zonder dat ze daar onmiddelijk een psychisch letsel aan overhouden. En nee, die kinderen worden niet noodzakelijk ook holebi.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 14:07   #56
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barki
De adoptie door niet hetero's vind ik als eerste onnatuurlijk en ten tweede wanneer die kinderen later beginnen na te denken kan ik mij voorstellen dat zij zich zullen vragen stellen betreffende hun afstamming en hier psychisch kunnen onder lijden zoniet een trauma oplopen.

Deze stelling zal zich heel waarschijnlijk pas bewijzen binnen een vijftien �* twintig jaar.

De adoptie ouders, die het echt wel goed menen, daar twijfel ik niet aan, doen toch een egocentrisch gebaar ten opzichte van het geadopteerde kind.
In de meeste gevallen zal het kind hier onvrijwikkig ergens geplaatst zonder inspraak.

Nadenken is hier toch wel een boodschap.
Inderdaad, de belangen van het kind wordt steeds vergeten.

Ik zal mijn standpunt in gans die adoptie problematiek toelichten door in de huid van het kind te kruipen .

Als ik als weeskind de mogelijkheid had te kiezen zou het in de volgende rangorde zijn:

1° Ik geef de voorkeur aan ouders die reeds kinderen hebben van zichzelf en waar geen biologische motieven aan de basis liggen voor adoptie maar wel weeskinderen ook het geluk willen schenken om op te groeien in een gezin. Pure naastenliefde dus. Dit gezin biedt mij de meeste garantie dat ik mij kan ontplooien tot een evenwichtig en zelfstandig mens.

2° Liever niet maar als er geen andere keuze is gaat mijn voorkeur naar een kinderloos hetero koppel omdat ik dan toch een papa en mama heb.
De kans is groot dat ik als bezit beschouwd word, doodgeknuffeld, overbeschermd, verstikt in mijn ontwikkeling tot evenwichtig mens.

3° homokoppels: om de zelfde redenen als in punt 2° maar met als bijkomend nadeel dat ik ofwel een mama ofwel een papa ontbreek.

Van de situaties 2 en 3 gaat een zeker egoisme uit waarbij terecht kan getwijfeld worden aan de ware onderliggende bedoeling van de kinderwens. Het schenken van een leven en kansen bieden aan een mensje moet de motivatie zijn, anders is het een pure bevrediging van een oerinstinkt tot eer en glorie van zichzelf.

Gelukkig voor het kind word elke aanvraag zorgvuldig onderzocht door de betrokken organisaties.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 14:16   #57
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

Als je de geaardheid van je ouders zou overnemen ... dan zou ik vrij hetero zijn eh, denk je ook niet? Dus kan het argument dat kinderen van een holebikoppel zelf ook holebi WORDEN niet waar zijn. De wetenschap, en vele mensen met hen, gaat er vanuit dat je holebi bent (of niet bent) vanaf je geboorte.

En nog iets ... geadopteerde kinderen komen niet meteen uit een gezonde familiale omgevind, zoals u het wil zeggen. Kinderen die uit een holebigezin komen hebben evenveel kans om holebi te ZIJN als kinderen uit een heterogezin. Ik geloof wel dat kinderen uit een holebigezin anders kunnen WORDEN, maar dan enkel op het vlak dat zij zullen weten dat er hetero's en holebi's bestaan en dat ze ruimdenkender zullen zijn.
Oud 4 december 2002, 14:23   #58
Barki
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Er zijn reeds enkele homokoppels die kinderen grootbrengen, kinderen uit een vorig, en stukgelopen huwelijk vaak. Deze kinderen hebben natuurlijk problemen, maar andere kinderen hebben ook vaak problemen, zonder dat ze daar onmiddelijk een psychisch letsel aan overhouden. En nee, die kinderen worden niet noodzakelijk ook holebi.
Groentje idd wat je zegt is juist.

Doch kinderen uit een stuk gelopen huwelijk kennen hun afstamming en weten ook meestal dat ze bij adoptie ouders het beter kunnen hebben, omdat het leven bij hun echte ouders niet meer leefbaar was, niettegenstaande ze het op de natuurlijke en normale manier liever anders hadden beleefd.

Psychologisch is dit misschien beter verwerkbaar dan in het eerste geval waar de afstamming ontbreekt.

Ik bedoel hiermede dat ze beter geadopteerd worden bij een hetero familie zodanig dat ze fysisch een man en vrouw als adoptie ouders hebben en geen man/man of vrouw/vrouw relatie, tenzij uitzonderlijk één van hen de echte vader of moeder zou zijn.

Ik bedoel hiermede dat ze dan nog altijd hun afstamming kennen daar waar andere kinderen zelfs niet weten van waar ze komen en denken wij vallen hier uit de lucht bij twee voor ons onbekende mensen met hun familie... waar ze ook nog als volwaardig dienen aangenomen te worden.

Het probleem is niet zo eenvoudig als je denkt of dat het er uit ziet.

Dat die kinderen daarom geen holebi's zijn daarover zal de natuur wel beslissen.
Oud 4 december 2002, 14:32   #59
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert &of
Als je de geaardheid van je ouders zou overnemen ... dan zou ik vrij hetero zijn eh, denk je ook niet? Dus kan het argument dat kinderen van een holebikoppel zelf ook holebi WORDEN niet waar zijn. De wetenschap, en vele mensen met hen, gaat er vanuit dat je holebi bent (of niet bent) vanaf je geboorte.

En nog iets ... geadopteerde kinderen komen niet meteen uit een gezonde familiale omgevind, zoals u het wil zeggen. Kinderen die uit een holebigezin komen hebben evenveel kans om holebi te ZIJN als kinderen uit een heterogezin. Ik geloof wel dat kinderen uit een holebigezin anders kunnen WORDEN, maar dan enkel op het vlak dat zij zullen weten dat er hetero's en holebi's bestaan en dat ze ruimdenkender zullen zijn.
Het holebi zijn is een pure biologische kwestie, heeft dus niets met opvoeding te maken. Voor mij is een mens en mens, dus ook een holebi.

Maar de omgeving waarbinnen je opgroeid bepaald wel voor een stuk je latere leven. En zoals ik in mijn vorige posting aangaf, de beste garantie voor een evenwichtige opvoeding is een gewoon gezin.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2002, 14:51   #60
Bert &of
Vreemdeling

Standaard

Vorige week ben ik nog gaan praten in een school over holebi's. Ik citeer wat een hele hoop leerlingen zeiden (4e jaar ASO-TSO-BSO) "Een mama en een papa, twee mama's of twee papa's, da's toch allemaal hetzelfde?". Het is inderdaad in het belang van het kind dat men moet denken.

Mijn argument: hetero's kunnen kinderen hebben na een ondoordacht nachtje of een ongelukje ... als holebi's een kind willen is daar heel grondig over nagedacht en zullen ze gescreend zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be