![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mooi! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Vlaanderen is er (nog) geen meerderheid om België te splitsen, en daar heb ik geen opiniepeiling voor nodig om dat te weten, iedereen die wat realistisch is weet dat ook. Wat wel een feit is dat het Vlaams-nationalisme meer en meer terrein wint.
Als je 10 jaar geleden een onderzoek ohad gedaan, ik denk dat je nog niet aan 30 % kwam, nu zit je aan +/- 40 %. België is weldegelijk in gevaar, moesten de Vlaamse partijen volgende maand komen te zeggen, dat ze er niet meer uitgeraken met de Walen en dat de boedelscheiding de enige oplossing is, dan zit je over de 50 %. Want veel politiek-ongeïnteresseerden volgen gewoon wat de "mensen" en de "traditionele politici" zeggen.
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() In "Vlaanderen" is er "misschien" al een meerderheid voor unitarisme.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 4 september 2007 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Het gaat er helemaal niet om wat de "belgen" vinden, maar om wat de Vlamingen vinden. Immers, net zoals in relaties zijn er twee nodig om een relatie te beginnen, en is er maar één nodig om die te beëindigen.
De Vlaamse partner in het belzieke huwelijk is volgens deze peiling al bijna klaar voor de definitieve echtscheiding, en dan kan de Waalse partner nog zo hard janken dat die het niet wil, baten zal het uiteindelijk niet, en het huwelijk wordt ontbonden waarbij de voormalige partners ieder huns weegs gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou dit ook voor het belgische huwelijk gelden? Als we lang genoeg zonder regering zitten, hebben we alleen onze eigen regeringen, en kunnen we snel scheiden ![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() pff, als ze mij vragen wat mijn mening is, ik ben ook tegen een splitsing.
Maar wel voor de staatshervorming die echt nodig is om Belgie op de rails te krijgen. En als de walen dat saboteren, dan moet die splitsing er maar komen. Zelfs tegen mijn zin ben ik dan voor. En ik vermoed velen met mij. Wat inderdaad een enorm potentieel opwerpt om andere cijfers te bekomen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 september 2007 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België is geen huwelijk. Dat huwelijk heeft immers nooit plaatsgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als je de uithuwelijking van Vlaanderen als niet-getrouwd beschouwt, inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dat klopt, het waren dan ook voornamelijk de Walen die met Franse steun de belzieke staat oprichtten en de Vlamingen min of meer dwongen om daar in mee te gaan. Een gedwongen huwelijk dus dat alleen al daarom zo spoedig mogelijk ontbonden dient te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Vreemdeling
|
![]() 40%.... een spectaculaire stijging noem ik dat tov vijf jaar geleden. Met hoeveel procent zijn de unitaristen de laatste vijf jaar gestegen???
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Enkele weken geleden zou het meisje met haar moeder worden uitgewezen, maar dat stuitte op hevig verzet in ons land. uit alle polls, forums, en in de bevolking leeft juist het verzet tegen het behoud in belgie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk staan er nu weer een paar te springen: "Yes, het volk wil België behouden." Dat is een feit, voorlopig wil een meerderheid België behouden, maar dat is een steeds kleinere meerderheid. Als ik Belgicist zou zijn, zou ik eerder triestig zijn om deze cijfers en zien hoe ik dit land kan hervormen om deze trend tegen te gaan, en geloof me, door de Vlamingen nog meer onder de knoet van België en de Franstaligen het brengen, zal het niet lukken.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, pas op.
Als er 1000 Belgicisten bij komen, is hun aantal met 700 procent gestegen.
![]() |
![]() |