![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogtans tamelijk duidelijk voor mij... Om het te snappen moet je misschien eens een week op de boerderij doorbrengen! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als "de rede" als absolute waarde voor onze superioriteit wordt genomen....
een citaat De Superieure Aap "Vijf miljoen jaar geleden sloeg een naamloze aap een andere aap met een scherpe steen de schedel in. De mens was geboren." Citaat van Battus Prachtig zinnetje moet ik toegeven. Ik zie het zo al gebeuren... een paar defectjes in het DNA van een aap waardoor je een machtsgeil, sociaal agressief wezen krijgt. Daar was de mens, zegevierend aan de top, zittend op zijn wankele troon ,zich koning wanend over de wereld om hem heen. Superieur aan alle andere wezens die zijn koninkrijk bewandelden.Sinds die dag mag de mens alles! Want dat heeft hij beslist. Maar er kwamen meer mensen... De troon kwam in gevaar. Alle mensen wilden de macht. Dus vond die naamloze aap het begrip 'God' uit. Logisch! Een schepsel dat nog boven de mens staat op de ladder der macht en juist die naamloze aap hier op aarde de macht had gegeven over de aarde in naam van 'God'... Toen zijn schizofrenie en psychoses dus duidelijk ook ontstaan... Dingen zien die er niet zijn en er nog in geloven ook! Moet kunnen dacht de mens. Maar goed, de naamloze aap zat op de troon en het leven ging door. Maar op een dag had een andere aap hier genoeg van en zelf deze vond zelf een 'God' uit.En zo ontstonden Horus waarna Zeus en Allah en Vishnu al snel volgden. De trend werd een nieuwe bron van leven, er werden zelfs nieuwe begrippen gevormd als 'hoop' en' naastenliefde' maar ook 'oorlog' en 'haat'.Je weet wel; die begrippen die de mens , mens maken. Ja, de mens creeërde zijn eigen wereld binnen die van moeder natuur. En verweet de goden alles wat misliep.Maar het is moeder natuur, de oermoeder van alle leven,die zich niet laat kennen. Ze stuurt plagen, overstromingen, aardbevingen en andere 'ellende' op de mens af. Zoals ze al miljoenen jaren voor de mens deed om gevaarlijk ongedierte uit de weg te ruimen. Mensen noemen haar soms wel eens 'duivel' of 'satan' als verklaring voor het onverklaarbare. Ja, wij zijn ongedierte. Helaas zijn velen van ons te dom, om dat te beseffen.En maar beweren dat we het leeuwendeel aan hersens hebben... Wij, leven inze eigen wereld, tasten alles wat mijarden jaren voor ons bestond aan.We vinden ons plezier in het verwoesten van alle schoonheid hier op aarde om er grauwe, grijze, industrieparken op te zetten.Wij zijn een virus dat de aarde kapotmaakt en volledig uitvreet tot ze sterft.En we groeien met miljarden aan; het virus wordt groter en sterker. Laten we kerncentrales bouwen! Laten we dieren afmaken voor hun tanden en hun vacht zodat we met deze exotische exemplaren kunnen pronken bij onze vrienden. Die op hun beurt ook zo'n exemplaar willen om niet onder te moeten doen. Persoonlijk vind ik een levende tijger mooier dan een lijk in jasformaat... maar , wie ben ik? De eigenzinnige mens doet maar op. Maar de dag breekt aan dat men problemen ondervind. Men kan niet ALLES blijven maken. Het moest er ooit ens van komen: een dag waarop alles stopt. Deze dag is in aantocht en we voelen het. Alle energie is uit de aarde onttrokken. Ja, de wereld vergaat.Paniek! De planten gaan dood. Wat gaan we nu ademen? Stikstof? Koolstof? De oceaanbodem ligt bedolven onder het kernafval en de duizende soorten vissen drijven nu zij aan zij aan het wateroppervlak. Olifanten liggen levenloos over de savanne verspreid als de mens ze van hun tanden beroofd. Bomen; een begrip dat in de toekomst zo onwaarschijnlijk zal overkomen dat mensen er mythes zullen over schrijven. Groenten; binnekort met kleurstof, gif en bewaarmiddelen. Niets natuur.Niets meer echt. Alles chemisch. Alles dood. Wij vermoorden onze aarde, wij vermoorden onszelf. Maar we beseffen het niet.We willen niet ontnuchteren. We willen onze gecreeërde wereld niet achterlaten. We vermoorden elkaar uit blinde haat. Omdat we allemaal gelijk zijn! Maar wit is superieur aan zwart en rijk is meer waard dan arm. Ja, wij zijn mensen. Ik walg ervan. Laatst gewijzigd door lantjes : 6 september 2007 om 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 6 september 2007 om 13:00. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Het gaat niet over wie zaken naar verdoemenis helpen het gaat hem over de superioriteit van de menselijke soort (homo habilis)! Waarom in godsnaam begint men hier in twijfel te trekken dat de mens superieur is aan de hond, de kat en de olifant? ![]() Of gaat het hier weer om mierenneuken met woorden? Zo ja... I rest my case ![]() ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mens helpt een aantal zaken naar de verdoemenis door vergaande vervuiling. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Er zijn momenteel veel meer mieren dan er homo habillissen rondlopen hoor. Geschat word dat de totale biomassa van alle mieren groter is dan die van alle andere dieren op aarde. Onnodig te zeggen dat er dus ook veel meer mieren zijn dan mensen. Nogmaals: superieur is geen objectieve term, je moet definieren wat volgens jou superieur betekent. Dat betekent dat in jouw visie wij best superieur kunnen zijn, maar dat telt niet, want jij bent een mens en daarmee bevooroordeeld. Ons leven is objectief niet meer waard dan dat van een bacterie, maar vanuit ons gezien wel.
Macht heeft overigens niks te maken met survival of the fittest. Een hypothetische god die niet sterft maar zich ook niet vermenigvuldigd is niet erg 'fit'. Hij overleeft welliswaar bijzonder lang zonder zich aan te passen, maar het blijft een hele kleine populatie. Fit in Darwinistische zin heeft dan ook niks te maken met superieur, anders kan je stellen dat in Australië onder andere konijnen agapadden superieur zijn, ze doen het geweldig. O, en jij denkt dat jij als wezen machtig genoeg bent om een leeuw te doden? Dan wil ik je wel vragen geen gebruik te maken van door anderen ontwikkelde technieken zoals taal en wapens, die zijn tenslotte deel van de cultuur en niet van jouw superieure wezen. Veel succes!
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2007 om 15:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() O, nog even uitwijden over de dolfijnen, soort van andere discussie.
Er zijn wetenschappers geweest die de signalen van dolfijnen en walvissen doorgemeten hebben en ze vertonen ongeveer dezelfde patronen als natuurlijke talen. Er is echter later vastgesteld dat het gezang van walvissen in ieder geval niet erg veel informatie konden bevatten, ongeveer vergelijkbaar met een mensenwoord per 10 seconden. Maar goed, muziek bevat nooit veel informatie natuurlijk en repeteert zichzelf nogal eens. Al met al weten we eigenlijk niet hoe 'ontwikkeld' hun communicatie is, kennelijk zijn wij dan weer te dom om dat uit te vinden. Wat we wel weten is dat ze in beperkte mate 'gereedschap' kunnen gebruiken:As of 2005, scientists have observed limited groups of bottle nose dolphins around the Australian Pacific using a basic tool. When searching for food on the sea floor, many of these dolphins were seen tearing off pieces of sponge and wrapping them around their "bottle nose" to prevent abrasions; illustrating yet another complex cognitive process thought to be limited to the great apes. Maar goed, in hoeverre is 'cultuur' een maat voor intelligentie? Een mens van nu spreekt een veel complexere taal dan een mens van enkele tienduizenden jaren geleden, maar is hij echt quantitatief slimmer, of heeft hij gewoon een hoop dingen makkelijk kunnen leren omdat ze hem op een presenteerblaadje aangeboden worden? De herseninhoud van dolfijnen is naar verhouding in ieder geval wat kleiner en word dan nog deels ingenomen door isolerende blubber. Er is met redelijke zekerheid te zeggen dat wij intelligenter zijn. Wie weet, over een paar miljoen jaar zou het weleens andersom kunnen zijn. Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarschijnlijk heeft de aarde een doel net zoals iedere mens. En is ze ontstaan en zal ze ten onder gaan... Ondertussen live your life! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() De sterkste overleeft helemaal niet. Grote sterke dieren blijken juist veel sneller uit te sterven dan kleintjes. Darwinistisch gezien word onze wereld geregeerd door eencelligen, met een zeer bescheiden beijrol voor onder andere mieren en kakkerlakken. Zoals ik al meerdere malen heb gezegd gaat de hele discussie nou juist om termen. Die leeuw kan jij helemaal niet aan, jij kan alleen wapens maken omdat jij weet hoe dat moet, omdat je het gezien hebt en mensen jou op ideeën gebracht hebben, hetzelfde met taal, als jij vanaf je geboorte geen contact met andere mensen gehad had, hooguit voedsel door een luikje ofzo, was jij veel minder "machtig" geworden dan die leeuw. Je gebruikt dingen die wel eigen zijn aan "de mensheid", momenteel, maar niet aan jou als mens.
Die roofvogel van jou, bovenaan het torentje, die gaat hartstikke dood als er door omstandigheden te weinig konijnen zijn, weinig is niet genoeg om je te voeden, en dat terwijl als de omstandigheden voorbij zijn de konijnenpopulatie er wel weer bovenop zal komen. Jouw idee van superieur is ontwikkeld samen met het idee dat jij superieur bent, het is een cirkel. Naar jouw idee van superieur zijn wij superieur, eigenlijk alleen omdat jij wil dat we superieur zijn. Ik "mierenneuk" niet over termen, ik probeer je uit te leggen dat jouw idee van superioriteit uit je eigen ego komt. Wees nou eens eerlijk, als jij bijvoorbeeld een olifant, een mier of een adelaar was geweest, had je jezelf dan niet ook als superieur gezien? Waarschijnlijk zeg je nu dat je mensen had aanbeden, maar ik kan je vertellen, dat is niet zo.
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Was ik nu als olifant geboren dan had ik mijn machteloosheid tegenover de mens waarschijnlijk met de dood moeten bekopen (ik ben soms aggressief ![]() Was ik als mier geboren dan had ik me waarschijnlijk doodgegeten aan mierenvergif dat vakkundig op m'n padje werd gelegd. Was ik nu een adelaar dan bleef ik ver weg van de mensen die mij graag fotografiëren aangezien ik er toch BANG van ben... Was ik nu als stiertje geboren dan was ik allang geslacht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Polly, schrik nu niet he, en ik ga het niet uitleggen als je het niet snapt, want dat is nutteloos.
Het is onder andere door mensen zoals u dat de wereld naar de kloten is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de site zelf waarschuwen ze al, maar ik zal het ook zeggen: gevoelige mensen kunnen ze beter niet aanklikken. Link
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
(Even voor de record: hier zit ik niet om te lachen. Dat eendje zag er gewoon erg stom uit.)
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() Ik voel enkel walging.
Walging om mezelf een mens te noemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is gewoon de ergste mishandeling die ik ooit geizen heb ("gelukkig" zijn het nu foto's, de film heb ik niet teruggevonden)
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik heb ooit een filmpje onder ogen gehad van de dierenbescherming die mijn aandacht graag wilde vestigen op dieren die levend gevild werden. Die heb ik voortijds uitgezet. Het zou kunnen dat ik het ondertussen uit zou kunnen zitten, met onder andere de Russische onthoofding al in het archief, maar dat was ook geen prettig filmpje...
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ik weet niet meer, ik kreeg de link toegestuurd. Verdomde vegetariërs ook altijd...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 6 september 2007 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |