![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zal moeilijk gaan hé als den top en het beleid ermee lacht + uitsluit en negeert . CAP probeert da al ....zelfs bemerkbaar goed en wel waarheids getrouw hard maar zo moet het zijn in het leven soms . En neen ik schreef niet dat ze elkaar niet vinden maar EERDER van elkaar ONTHOUDEN worden . Groot verschillentje waarmee ik iets duidenlijker maak ; men negeert BEWUST bepaalde doelgroepen in België . Meeste werklozen zitten trouwens tusssen de 30 & 40 ...logisch vindt ik morja waarom hou ik voor mezelf . Ja ja ze vinden elkaar niet die is grappig goed ; ik zeg dus eerder men onthoudt zich ervan ....men neemt liever ander werkvolk aan die zeveren minder knikken sneller enzovoort = echte democratie en beleid voeren in gelijkheid en zo . * armoede wordt gemaakt en gekweekt net zoals rijk en rijker worden of crimineel zijn men maakt het zo en men kweekt het zo aan . Rijk wordt rijker en arm wordt NOG armer ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, je gaat naar de rva de toestemming om in bijberoep bij te klussen, ondertussen trek je dop en kan je bijscholing doen met uitzicht op een baan...wat wil je nog meer dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik wil niet de eikel uithangen hoor, Duncan, maar ik heb geen middelbaar diploma, maar 5 diplomaatjes in avond- en volwassenonderwijs, en ik heb nog geen dag moeten zeggen: er is geen werk.
Ik kan vandaag mijn huidige job opzeggen en morgen iets anders gaan doen. Je moet natuurlijk wel willen werken, al is het maar doosjes plooien, boekjes op banden leggen, verf afschrapen uit spuitcabines, vis sorteren, enz... Geloof me, ik heb ze allemaal gedaan, en ondertussen zoek je achter iets wat je beter ligt, maar er komt tenminste geld binnen. En het staat trouwens goed op je CV. Hef- en reachtruckchauffeurs vragen ze aan de lopende band, heb ik zelf ook gedaan, het enige wat je nodig hebt is zo'n rijbewijsje (stukje cake trouwens ![]() Er is werk in overvloed, en zeker voor allochtonen, want wij kennen zoiets als "positieve discriminatie" ![]() Je moet wel wat achter interimbureau's zitten, ze zullen niet al het werk voor je doen he. En gewoon eens een bedrijf binnenstappen, ook al worden er geen mensen gevraagd, vraag gewoon of ze niemand nodig hebben. Vele keren zal je een positief antwoord krijgen of ze zullen je onthouden voor een volgende keer. Ik krijg hier dus het vliegend schijt van als mensen zeggen dat er geen werk is... edit: iets die hier eigenlijk wel bij past? De link in m'n handtekening ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 18 september 2007 om 08:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 18 september 2007 om 08:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() 5 interim bureau's vonden GEEN werk voor mij en VEEL anderen
ik heb diplom( S ) en ervaring ....ect . Dees apen landje peste mij al buiten in 'VIER' sectoren waar zogezegd GEEN werk was en is . Ik ken minstens 10 belgen die NIET te hard mogen werken & als ik wil vindt ik morgen DUBBEL zo veel studentes die van hun werkgevers NIET te hard mogen werken . Wel klagen diezelfde corrupte werkgevers over het beleid en hun personeel al dan niet belg . Men maakt mensen arm ; armoede wordt dus gekweekt ; uitgebuit en zelfs gebruikt tegen mensen die opkomen voor de zwakkeren , armen .... . AL EEUWEN is het zo Al eeuwen is het zo... is het ooit anders geweest? Moet het ooit anders zijn? Als ik u een raad mag geven, zoek begeleiding bij mensen die u concrete problemen begrijpen (begrijp me niet verkeerd). Mensen die u specifiek kunnen begeleiden naar wat u dwars zit en wat u wilt in u job. Desnoods via alternatieve wegen. En... nu je zo gefrustreerd bent, kom tot bezinning en besef dat je het op vandaag en morgen niet kunt veranderen, tenzij je een revolutie wilt! Wat ik trouwens wel een beetje mis in onze tamme lammetjes maatschappij. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 september 2007 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox ![]() Er is werk zat. Zever gezever. ![]() Over welk werk spreken we dan? Vloerveger enz... aan 9 eur per uur. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 september 2007 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() beter negen euro per uur dan aan den dop, terwijl je voor negen euro per uur werkt kan je perfect ander werk zoeken, dat presenteerd trouwens heel mooi bij een potentiele werkgever dat je tijdens je solicitatie kunt zeggen dat je momenteel aan de slag bent
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben ![]() Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door fox ![]() Er is werk zat. Zever gezever. ![]() Over welk werk spreken we dan? Vloerveger enz... aan 9 eur per uur. beter negen euro per uur dan aan den dop, terwijl je voor negen euro per uur werkt kan je perfect ander werk zoeken, dat presenteerd trouwens heel mooi bij een potentiele werkgever dat je tijdens je solicitatie kunt zeggen dat je momenteel aan de slag bent. Dat is waar en niet waar. Als je maar niet te lang in dat circuit blijft steken van werkloosheid en vloerveger tegen u zin, nu trouwens iedereen moet aan de laagste ladder beginnen (alhoewel sommigen hebben connecties?). De ene moet zich meer bewijzen dan de ander, zelfs al doe je je werk goed. Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 18 september 2007 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het is een feit dat men normalerwijs aan de laagste ladder moet beginnen, en zoals je zegt dat er mensen zijn met konekties die zich minder moet bewijzen dan iemand anders om direkt hogerop te kunnen beginnen. dit is enkel geldig zolang een bedrijf goed draait. als het erop aankomt om iemand te houden of om ander werk te vinden zal degene die helemaal onderaan begonnen is een grotere kans hebben omdat hij alle ladders heeft doorlopen en ook alle ladders begrijpt. dit is een zeer mooie referentie op een cv.
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Rustig, rustig.
Op iets langere termijn gaat de vdab/rva wel zorgen dat er een ietsiepietsie meer gemotiveerd naar werk gezocht wordt in Vlaanderen. Wedden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn vriend zocht een paar jaar geleden ook heel hard naar werk. Hij was in zowat alle interimbureaus ingeschreven en sprong er regelmatig binnen. (Zo om de week). Na een paar keer kreeg hij ferm tegen zijn voeten daar. Ze gaven hem duidelijk te verstaan dat ze het niet op prijs stelden dat hij regelmatig kwam vragen of ze iets hadden. "We bellen je wel als er wat is", snauwden ze hem toe.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hypotheek, een stel kinderen, en de ouders alletwee werkloos. Heb je dat soms al eens persoonlijk voorgehad? Zo ja, dan weet je iets van motivering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Burger
|
![]() veel mensen zijn héél erg veeleisend mbt het werk dat ze WILLEN uitvoeren.
kijk eens naar de knelpunt beroepen. Leer muren bezetten en als je hard werkt verdien je super je boterham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Veel mensen willen vooral de lusten van een job maar niet de lasten.
Daar wringt het schoentje meestal. Vooral bij het 4de wereld syndicaat. Een heftrucchauffeur die alleen wil rondrijden, maar niet eens een doos met de hand verzetten vb, of eens opkuisen. Laatst gewijzigd door giserke : 19 september 2007 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien ben je dan meestal ook niet onmiddellijk beschikbaar. Ik werk nu trouwens al een aantal maand voor minder inkomen dan de werkloosheidsuitkering die ik gekregen heb na het einde van mijn vorig contract. Ik verdien wel meer op papier, maar ik moet natuurlijk nog op het werk geraken ook - gelukkig heb ik geen kinderen waarvoor ik opvang moet betalen. Daarnaast heb ik door die job ook nog moeten investeren in een pakket nieuwe kleren (want de job vereist dat ik toch wat netjes voor de dag kom en mijn kleerkast was een beetje aan vernieuwing toe). Ik had meer overgehouden als ik was blijven doppen. Maar de job (deeltijds dus) was te mooi om te laten liggen. Morgen start ik met een bijkomende job, maar het is een hele toestand om die twee jobs te combineren. Ik kon me dat gebrek aan degelijk inkomen permitteren omdat ik een partner heb die ook werkt (en genoeg verdient zodat we water, elektriciteit, verwarming, brood en de lening zouden kunnen betalen ook mocht ik niks verdienen), maar niet iedereen zit in een dergelijke luxesituatie.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 september 2007 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |