![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij als buitenstaander opvalt, dat beide extremen elkaar voeden. De radicale Franstaligen liggen maar te wentelen in hun ''superieure cultuur''. Terwijl ze beter in een aantal regio's de handen uit de mouwen zouden steken... Toegegeven het is niet makkelijk om oude industrie gebieden nieuw elan te geven, kijk naar het Verenigd Koninkrijk (UK) maar daar zijn ze inmiddels wel mijlen verder. Daarbij bevreemd het mij altijd dat deze groep, überhaupt geld wenst aan te nemen; zij zijn toch zo superieur, dan zou ik zorgen, als ik hen was, dat ze een plan opstellen om te situatie om te keren. Echter aan de andere kant, is er de ''extreme vlaming'' die trekken vertoont van een gevoel van Economische superioriteit. En daarmee groepen burgers veroordeelt, die niet voor deze situatie hebben gekozen. Het beste zou zijn dat er geld blijft komen, maar enkel onder de voorwaarde van keiharde afspraken en afgesproken doelen. In ieder land is nu eenmaal sprake van onderlinge solidariteit, maar wel op basis van goede voorstellen en onderhandelingen (met de centrale overheid of tussen deelstaten). En een eventuele boete en beloning-structuur. Zonder deze geef je ruimte aan verkeerde drijfveren (incentives). Het is nu eenmaal zo dat je meer hebt aan een welvarende buur; het Marshallplan mocht dan op de korte termijn liefdadigheid lijken, op (middel- en) lange termijn was er meer sprake van eigen belang. Moraal, het is mijns inziens op de lange termijn het best als er veel minder tranfers op deze schaal gebeuren, echter transfers naar bepaalde regio's blijf je hoe dan ook houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() En dan vindt ie 't raar dat zijn clubje niet serieus genomen wordt.
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |