Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 20:46   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik kan het eigenlijk bijna niet geloven dat de Gucht dat zo letterlijk heeft gezegd (ik heb de uitzending zelf niet gezien, doet Spinoza er zelf misschien nog een stevig schepje bij?)
Stel je voor dat hij dat zou zeggen over de Franstaligen
Ik zou ook wel een linkje willen naar die uitzending.

Overigens denk ik niet dat het vervangen met ''Franstaligen'' veel verschil zou uitmaken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 20:47   #42
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou ook wel een linkje willen naar die uitzending.

Overigens denk ik niet dat het vervangen met ''Franstaligen'' veel verschil zou uitmaken.
zelfs al hadden wij er één, dan nog zou jij er niks aan hebben
Oud 11 september 2007, 20:51   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelfs al hadden wij er één, dan nog zou jij er niks aan hebben
Ach, België komt steeds meer in het nieuws in Nederland. Neem als voorbeeld vandaag. Filip de Winter is opgepakt tijdens een vreedzame demonstratie, en dan doemen er bij de Nederlanders een aantal vragen op:
-Hoe kunnen de Vlamingen dit accepteren?
-België is toch een democratie?
-Verhoogt dit niet gigantisch de druk op het onafhankelijkheidsstreven?
Oud 15 november 2007, 23:51   #44
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Wat jammer dat De Gucht zich vanavond wel wist te gedragen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 01:08   #45
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Slecht interview. Ik kan me niet inbeelden dat er een Noorderling is die daar iets aan gehad heeft.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 08:29   #46
69kk
Partijlid

Standaard Karel van Berlare

Onze minister van buitenlandse zaken woont in het dorp Berlare. Alles wat daarbuiten ligt is het buitenland. Vandaar zijn breeddenkende commentaar.
Er zijn wel bekakte Ollanders en zoals blijkt een bekakte Vlaming.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 11:36   #47
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Zalige kerel die Karel. Hij zegt wel af en toe dingen die niet gepast zijn, maar dat vergeef ik hem.
Oud 16 november 2007, 16:25   #48
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Zalige kerel die Karel. Hij zegt wel af en toe dingen die niet gepast zijn, maar dat vergeef ik hem.
Maar het blijft toch een dikke nek en een blaaskaak.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2007, 16:32   #49
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zit ik net nog even te zappen, kom ik terecht in een uitzending bij Karel De Gucht thuis. Op een gegeven moment vraagt de interviewer dat een rechtlijnig politicus zoals hij in Nederland meer waardering zou krijgen. Waarop De Gucht antwoordt dat hij Nederlanders "zeurpieten" en "ongezellige mensen" vindt, en dat hij "geen Ollander" is.

Waarom hebben jullie 'Belgen' dit toch steeds nodig? Nou ben ik iemand die sympathie wil hebben voor Vlamingen. Maar keer op keer word je als Nederlander geconfronteerd met dit soort gedrag. En niet alleen door politici. Ik word er zo onderhand strontziek van.

Mischien is het maar goed dat de gemiddelde Nederlander niet veel weet over Vlaanderen en de Vlamingen. Volgens mij zou het anders snel gedaan zijn met de Nederlandse sympathie voor Vlaanderen. De redenen voor dat kinderachtige gedrag ken ik. Maar als je wordt geslagen door iemand, sla je dan terug, of informeer je eerst of diegene een moeilijke jeugd heeft gehad?

Alleen de Vlamingen slagen erin om mij ze soms hartgrondig te doen haten. Maar dat ligt zeker aan mij, en niet aan de emmers stront die wij soms vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen?
Ik wil mijn verontschuligingen aanbieden voor het boerse gedrag van een van onze politici.
Een man die die naam overigens, naar mijn bescheiden mening, niet waardig is.
Het is overigens niet de eerste keer dat hij zich op zulke platvloerse manier in de kijker wil zetten.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 17:14   #50
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Kijk eerst maar eens naar de politieke achtergrond van de mensen waar je het over hebt. Belgicisten hebben het nu eenmaal nodig om Nederlanders af te kraken, anders valt het bestaan van België niet te legitimeren.

Sommige Belgen kijken naar Nederland zoals sommige Nederlanders kijken naar het grote Duitsland.
Hun haat is een rechtstreeks gevolg van hun minderwaardigheidscomplex tegenover een grotere buur.
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 18:40   #51
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ze doen maar. Gelukkig voor hen bestaat de hel niet echt.
Politiek gesproken bestaat de hel wél: ze heet alleen "belgië" en deKlucht is één der onverbeterlijke duivels!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 18:42   #52
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Sommige Belgen kijken naar Nederland zoals sommige Nederlanders kijken naar het grote Duitsland.
Hun haat is een rechtstreeks gevolg van hun minderwaardigheidscomplex tegenover een grotere buur.
Ik heb géén minderwaardigheidscomplex. Zeker al niet tov Nederland of zijn bewoners. Als het alm een complex zou zijn, is het eerder een meerwaardecomplex: Vlaanderen is beter af ALLEEN. Zelfs met alle belgische remmen op zijn we er in geslaagd de rijkste regio te worden. Laat ons dus gewoon gerust. Een Zwitserland aan de noordzee zou een prachtig ding zijn!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 13:47   #53
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit ik net nog even te zappen, kom ik terecht in een uitzending bij Karel De Gucht thuis. Op een gegeven moment vraagt de interviewer dat een rechtlijnig politicus zoals hij in Nederland meer waardering zou krijgen. Waarop De Gucht antwoordt dat hij Nederlanders "zeurpieten" en "ongezellige mensen" vindt, en dat hij "geen Ollander" is.

Waarom hebben jullie 'Belgen' dit toch steeds nodig? Nou ben ik iemand die sympathie wil hebben voor Vlamingen. Maar keer op keer word je als Nederlander geconfronteerd met dit soort gedrag. En niet alleen door politici. Ik word er zo onderhand strontziek van.

Mischien is het maar goed dat de gemiddelde Nederlander niet veel weet over Vlaanderen en de Vlamingen. Volgens mij zou het anders snel gedaan zijn met de Nederlandse sympathie voor Vlaanderen. De redenen voor dat kinderachtige gedrag ken ik. Maar als je wordt geslagen door iemand, sla je dan terug, of informeer je eerst of diegene een moeilijke jeugd heeft gehad?

Alleen de Vlamingen slagen erin om mij ze soms hartgrondig te doen haten. Maar dat ligt zeker aan mij, en niet aan de emmers stront die wij soms vanuit Vlaanderen over ons heen krijgen?
Hoe zou je zelf zijn als jullie noorderburen te zitten azen op jullie grond in tijden van politieke crisis. Jullie hebben een idee van vlaanderen en nederland dat vlaanderen zich zal assimileren, maar dat is fout. We zullen eigen politiekers hebben(wat op zich wéér een politieke ingewikkeldheid meebrengt) en we zullen niet ineens naar nederland 1 beginnen kijken.
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 13:51   #54
barteke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Kan hij eigenlijk niet aangeklaagd worden voor racisme?
Politiekers hebben vrijheid van spreken ofzoiets dacht ik nee?
Spijtiggenoeg.
Oud 19 november 2007, 16:32   #55
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je wordt meestal overreden door een strontkar en niet door een luxe wagen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2007, 20:31   #56
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
Hoe zou je zelf zijn als jullie noorderburen te zitten azen op jullie grond in tijden van politieke crisis. Jullie hebben een idee van vlaanderen en nederland dat vlaanderen zich zal assimileren, maar dat is fout. We zullen eigen politiekers hebben(wat op zich wéér een politieke ingewikkeldheid meebrengt) en we zullen niet ineens naar nederland 1 beginnen kijken.
Kom nu, niet elke Nederlander leest enkel pulp zoals Telegraaf, waar men zweeft tussen het laten onderlopen van heel België en de annexatie van Vlaanderen. Elk zinnig mens snapt dat dat niet voor morgen is, en dat het in geen geval kan zonder de wederzijdse toestemming.
Het is maar amper een issue in Nederland, om dat nu als excuus voor botte beledigingen te gebruiken?
Oud 20 november 2007, 11:02   #57
barteke
Burgemeester

Standaard

amper een issue, ik hoor niets anders dan, wij willen vlaanderen wel bij nederland! (over assimilatie gesproken)
En als je dat dan blijft herhalen, en dan vraag je waarom we er niet happig voor zijn, tja..

Het is toch waar dat de politiek ingewikkelder zal worden en dat we onze eigen televiesiezenders zullen behouden? Of als dit niet gebeurd zal er in ieder geval veel oproering komen daarover. Of je nu nederland-vriendelijk bent of niet.
Oud 20 november 2007, 16:53   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
amper een issue, ik hoor niets anders dan, wij willen vlaanderen wel bij nederland! (over assimilatie gesproken)
En als je dat dan blijft herhalen, en dan vraag je waarom we er niet happig voor zijn, tja..

Het is toch waar dat de politiek ingewikkelder zal worden en dat we onze eigen televiesiezenders zullen behouden? Of als dit niet gebeurd zal er in ieder geval veel oproering komen daarover. Of je nu nederland-vriendelijk bent of niet.
De overgrote meerderheid van de Nederlanders vindt dat de Vlamingen en Walen samen uit moeten komen. Willen is iets anders dan echt imperialistische neigingen hebben, hè?
Oud 20 november 2007, 17:32   #59
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach hou toch op. Dit vijandige gedrag is al heel lang aan de gang. Hollanderhaat is de raison d'etre van de Belgische staat en zijn discipelen. Er is alles aan gedaan om de Vlamingen zich tegen hun eigen broedervolk te doen keren.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 17:38   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Spinoza confronteert de Vlamingen met de "Hollanderhaat" die bestaat bij de meeste Vlaamse politici en grote groepen Vlamingen.
Blijkbaar mag dit niet gezegd worden.
Het is me al jaren opgevallen dat Nederlanders veel vriendelijker over Vlamingen praten dan Vlamingen overt Nederlanders.
Natuurlijk zijn er gunstige uitzonderingen zoals jij en anderen hier.
Je lost problemen niet op door ze te verdoezelen.
Zeer juist opgemerkt. Ik vermoed dat ze ons de hollanderhaat rond 1830 samen met de franstalige arrogantie in de collectieve strot hebben geduwd: slikken of stikken!

Vervang in KDG's tekst even Hollander door Marokkaan, en je kan 2500 euro boete ophoesten van de Youssef!

zo zie je maar hoe een dubbeltje rollen kan.

PS. het helpt natuurlijk niet dat de Hollanders de Belgen "dom" blijven noemen, tenzij ze het over de franstaligen hebben natuurlijk

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be