![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan allemaal best zijn, maar het zieleheil van het VB is dan ook totaal onbelangrijk. Wie verantwoordelijk is voor hun negatief imago kan me gestolen worden. Ik zal niet in de val trappen om van het VB zelf een politiek thema te maken, zoals voor- en tegenstanders van die partij willen. Het enige wat telt is hoe en welke resultaten het VB boekt, en daar zal ik het als kiezer op afrekenen.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat het vreemdelingenstandpunt betreft: niemand die voor Vlaamse onafhankelijkheid is, hoeft dat als zodanig te delen. Maar hoeft dat N-VA en LDD te beletten om even nadrukkelijk voor Vlaamse onafhankelijkheid te zijn? En dat publiek te zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Een referendum �* la belge, bevraging die het gans grondgebied bevat en zeker de eis zal zijn van de Franstaligen. Rampzalig. Uitslag : 25 % voor Vlaamse onafhankelijkheid, 75 % tegen. - De Vlamingen alleen beslissen over hun toekomst. Vrije of verplichte deelneming? Indien het verplicht is, uitkomst zeer twijfelachtig. Onderschat de zogenaamde "silent majority" niet. Nauwelijks of niet geïnteresseerd in politiek, we leven al zolang in België en tenslotte hebben we het niet slecht, plus een vrij aanzienlijk deel wat ik de "koekjesdoos-belgiscisten" noem, een bepaald Belgicisme dat vooral onder de ouderen nog vrij latent aanwezig is. Er is wel een zekere radicalisering voor onafhankelijkheid, maar te beperkt. Vermoedelijke uitslag : ongeveer 45 % pro, 55 % tegen. - referendum met vrije keuze, geen deelnameplicht. Alleen de overtuigden, separatisten of belgicisten, zullen er aan deelnemen. Slechts in dit geval zal er een meerderheid pro onafhankelijkheid zijn. En ik meen ook enige tegenspraak in je houding tegenover de politiek in het algemeen te ontwaren. Enerzijds beweer je steeds : indien Vlaanderen onafhankelijk wordt, gaat dit niet gebeuren dankzij de nationalisten, eerder ondanks hen. Is dit niet een beetje in tegenspraak met je zo gewenste referendum, waar het wel dankzij zou zijn? Ik weet dat je nationaliste in hart en nieren bent. Je gaat met hart en ziel voor Vlaamse onafhankelijkheid, ik ook en honderdduizenden Vlamingen met ons. Hoe we deze realiseren maakt niks uit. Maar al je troeven op één bepaald item zetten houdt risico's in. Dit wil ik vermijden, en ik ben ervan verzekerd dat het bij jou niet anders is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nu hier lokaal hebben we daar geen last van. Hier heeft de partij één kopman en de rest heeft soms al 2, 3 partijen versleten. Dus op de kopman na wordt het VB hier bevolkt door veel opportunisten.
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat kan ik niet echt beargumenteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij heeft nochtans overschot van gelijk, het vlaams behang is de levensverzekering van Belgique.
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach zo, en wie zou dan het independantisme politiek moeten vertolken? Tot nader bericht is het Vlaams Belang de eerste en door het kartel de enige politieke formatie die openlijk voor separatisme pleit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() En dat dan combineert met een programma dat afgeschilderd wordt als racistisch. Een taktische meesterzet, heren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat om de perceptie in de media. Als het over Vlaamse onafhankelijkheid gaat wordt het veebee er steevast in de picture gezet als dé onafhankelijkheidspartij. En veebee doet daar lustig aan mee want ze noemen zichzelf ook de 'enige Vlaamse partij' (*kuch*). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb niemand verplicht om het Vlaams Belang goed te vinden, ik wijs er alleen maar op dat het Vlaams Belang de enige partij is het independatisme politiek vertegenwoordigt. Wat houdt LDD tegen om er voor te pleiten? Wat houdt de N-VA tegen om er voor te pleiten, kortom: wie er niet voor pleit moet geen excuses zoeken en de zwarte piet doorschuiven naar een andere partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() nogmaals het is niet de politiek die het separatisme zal brengen. Enkel deze met brains, die zowel de bevolking als het Vlaams establishment tot die rede brengen. Daar is het VB zeker niet bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou oppassen met wie je dom noemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Burger
|
![]() Citaat:
-Verplichte deelnaame , wel je hebt de silent majority , maar als je die mensen rustig kunt informeren wat er zou veranderen en wat hun voordelen zouden zijn , denk ik dat je wel eens verrast zou kunnen zijn hoeveel procent voor Vlaanderen zou zijn. Reden vrij weinig nadelen aan een onafhankelijk vlaanderen. En heel veel grote voordelen aan Vlaanderen , of denk je dat mensen het erg zouden vinden om aanziendlijk minder belasting te betalen. -Vrijwillige deelname , zelfde als bij de verplichte deelname met de juiste informatie zeker te winnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat eerste is maar af te wachten. Tsjechoslovakije is bijvoorbeeld een tegenvoorbeeld. Bij dat tweede zou iets meer bescheidenheid op zijn plaats zijn. Zeker van een partijtje dat als aanhangsel dient bij een partij waar het ACW en de CM nog steeds de Brabançonne spelen.
|
![]() |
![]() |