![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u het aanvaardbaar dat Guy Verhofstadt formateur wordt? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 24,14% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
41 | 70,69% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hadden ze beter gedaan, ja. Zou misschien ook de schrik dat Reynders dan premier wordt, er voor iets tussen zitten?
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Dan zeiden ze toch gewoon 'NON' zeker... Nadat Leterme afgevoerd werd hadden ze mijns inziens nooit weer zelf (via Van Rompuy)het initiatief mogen nemen.
|
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() daarin geef ik je eigenlijk wel gelijk. Maar de Vlamingen hebben tenminste nog een gevoel van verantwoordelijkheid in de zin van "dat moet hier opgelost raken", of de Franstaligen dat ook hebben, daarover begin ik te twijfelen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 13 september 2007 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat ik weet is dat als er een VHS III komt, dit forum zalig gaat worden de komende jaren.
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komt geen Verhofstadt III. Reynders is immers even machtswellustig als Verhofstadt.
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar toch denk ik aan Reynders,die steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken. Laatst gewijzigd door speurneus : 13 september 2007 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan Louis Michel er niet door...
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Voor de PS klopt dit ongetwijfeld. Bij de SP.a is de verkiezingsnederlaag veel harder aangekomen en zit de crisissfeer er diep in. Men beseft daar nu dat de opstoot van 2003 maar tijdelijk was en men terug naar af is. Daarenboven is er nog het probleem met hun politiek personeel. Ze hebben weinig andere keus dan zich te herbronnen en dat kan enkel in de oppositie.
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Pas op ik heb niet echt iets tegen Herman Van Rompuy, hij behoort tot de meer conservatieve vleugel van de CD&V wat positief is, maar hij lijkt minder Vlaams gezind dat Leterme en Dewever. Wat mij betreft kan Van Rompuy alleen eerste minister worden als hij op ethisch vlak een totaal pakket aan zaken kan binnenhalen, zoals de afschaffing van het homohuwelijk en adoptie, verbod op abortus en euthanasie. Kan Van Rompuy de etische eisen van de Heilige Kerk binnenhalen, dan alleen mag hij premier worden. Anders moet het Leterme zijn. Er wordt zowieso geen Franstalige eerste minister, want zij weten dat diegene die moet initiatief nemen het kwetstbaarst is. |
|
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Je zegt het hé, Leterme afvoeren voor Van Rompuy zou een nederlaag zijn en hij heeft 800000 stemmen. Niettemin zou ik het niet zo'n slechte oplossing vinden. Het klopt dat de Franstaligen hysterisch reageren op alle uitingen van Leterme, niettemin vind ik dat hij toch een paar blunders heeft gemaakt met zijn uitspraken.
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#55 | |