![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simplistisch. Het was trouwens een betoging tegen islamisme, geen anti-islamieten betoging, mocht je dat in je oneindige wijsheid nog steeds niet doorgehad hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan een betoging vreedzaam verlopen als ze er niet geweest is? Je mag nog zeggen wat je wil, iedereen met een beetje gezond verstond weet dat die betoging van gisteren niet vreedzaam zou geweest zijn moest ze doorgegaan zijn. Daarvoor moet je gewoon je gezond verstand aanspreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de praktijk komt dit op hetzelfde neer. Het is een signaal naar de Islamieten dat ze niet welkom zijn in Europa en dat ontkennen is pure hypocrisie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() De betogers zijn van mening dat hun primaire burgerrechten worden aangetast. Dat volstaat in een democratisch bestel om te mogen betogen, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke primaire burgerrechten? Op zich is elke reden goed voor een aantal idioten om te gaan betogen en op zich zie ik er ook geen graten in als er 1 of andere debiel voor het parlement met een pamfletje tegen de pil of iets daargelijk staat te zwaaien, maar als de betoging een te hoge maatschappelijke kost heeft dan vind ik het niet meer dan normaal dat die verboden wordt, net zoals bij die linkse rakkers in Leuven. Daarmee wordt de vrije meningsuiting niet aangetast want er zijn nog meer dan genoeg kanalen waar je die mening kenbaar kan maken. In deze gemediatiseerde tijd kan dat niet echt een probleem zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze betoging ondersteunt precies de massa vreedzame, democratisch gezinde moslims die een modern leuven in Europa hopen op te bouwen. Zoals de mensen die gisteren in Den Haag een moslimvereniging voor verdraagzaamheid oprichtten. Als ik me niet vergis waren er zelfs moslimmeisjes aanwezig op de betoging op het Luxemburgplein. Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus wat jij hier zegt is dat elke islamiet een islamist is. Straffen toebak. Ik zou het niet willen beweerd hebben, maar als dat je mening is...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 september 2007 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ware het niet dat wanneer het om Belgen gaat, men ten hoogste wat geroep en wat gestamp kan verwachten, wanneer er allochtonen bij betrokken zijn, kan men zich verwachten aan molotov-cocktails, een stenenregen en een halve stadsguerilla.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als het hen niet aanstaat , mogen ze een ander land kiezen, waar ze wél welkom zijn, maar ik vermoed dat die landen hen niet aanstaan... ![]()
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens wat dan wel?
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar werd niet tegen betoogd.
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Misschien werd er gewoon gevreest voor een escalatie van de allochtone gemeenschap op die betoging...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 september 2007 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien men trouwens elke betoging die eventueel zou kunnen escaleren, zou verbieden dan zou het er in Brussel al een heel stuk rustiger aan toe gaan. Gedaan met al die (toegelaten) betogingen van andersglobalisten, Palestijnen tegen Israëli's, Koerden tegen Turken en half de wereldbol tegen Amerikanen of Bush. Al deze betogingen zetten immers eveneens aan tot een vorm van haat omwille van het verkondigen van een zekere afkeer tegen bepaalde mensen en kunnen dus aanleiding geven tot escalatie. Als neutrale toeschouwer heb ik toch een wrang gevoel bij gans de vertoning. Moesten die beelden over eender welk ondemocratisch land gaan, dan zou ik maar al te makkelijk concluderen dat het wederom handelt over een plaatselijke machthebber die het inzetten van politiediensten misbruikt om zijn politieke tegenstander aan te pakken. Het is erg spijtig dat ik voor één keer zo'n gevoel ook over ons land heb gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De gepaste actie tegen personen die een betogingsverbod negeren, bestaat erin hen uiteen te drijven. Als dat niet goedschiks kan, dan kwaadschiks. Overtreders moeten nadien evenmin komen klagen dat ze zwaar gestraft zijn (in dit geval dan maar fysiek, aangezien je iemand die weigert een plaats te verlaten enkel maar fysiek kan verwijderen van die plaats.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Persoonlijk (correct me if I'm wrong) ken ik weinig precedenten waarin de overheid zelf (hetzij de burgemeester, hetzij de minister van binnenlandse zaken) is aangeklaagd voor een foutief politioneel optreden tijdens betogingen/rellen/... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het een beslissing betreft van een administratieve overheid, staat het eenieder die daarbij een belang heeft vrij zich desgevallend tot de Raad van State te wenden om de tenuitvoerlegging van die beslissing desgevallend te laten schorsen (bij uiterst dringende noodzakelijkheid) of zelfs te laten vernietigen. Als de heren/dames organisatoren de betoging toch voortgang wilden laten vinden, dan had men zich zonder meer tot de Raad van State kunnen wenden. In bijlage een voorbeeld van een verbod op een K.V.H.V. betoging, dat door de RvST. geschorst werd. Geen beroep tot schorsing instellen en tóch betogen is dus inconsequent. Met alle gevolgen van dien uiteraard... edit: in dit geval was er trouwens wel een beroep tot schorsing ingesteld bij de Raad van State, maar dat werd afgewezen ! ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 september 2007 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |