Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 09:50   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een vakbond komt op voor de rechten van zijn mensen, de anti islamieten betoging komt op voor de beperking van andermans rechten
Simplistisch. Het was trouwens een betoging tegen islamisme, geen anti-islamieten betoging, mocht je dat in je oneindige wijsheid nog steeds niet doorgehad hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:50   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Excuustruus.
De vreedzame betoging onlangs in St-Genesius-Rode werd met dezelfde dooddoener tot drie keer toe verboden door een franstalige, plaatsvervangende burgemeesterin. Zelfs nadat een minister dat verbod één keer en de rvs het twee keer schorste.

Betogingen hebben in sé trouwens 'vijandelijke thema's'. Ook deze dus die bijna dagelijks wél worden toegelaten.

Hoe kan een betoging vreedzaam verlopen als ze er niet geweest is? Je mag nog zeggen wat je wil, iedereen met een beetje gezond verstond weet dat die betoging van gisteren niet vreedzaam zou geweest zijn moest ze doorgegaan zijn. Daarvoor moet je gewoon je gezond verstand aanspreken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:52   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Simplistisch. Het was trouwens een betoging tegen islamisme, geen anti-islamieten betoging, mocht je dat in je oneindige wijsheid nog steeds niet doorgehad hebben.
In de praktijk komt dit op hetzelfde neer. Het is een signaal naar de Islamieten dat ze niet welkom zijn in Europa en dat ontkennen is pure hypocrisie.
Oud 12 september 2007, 09:53   #44
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke primaire burgerrechten worden dan wel aangetast?
De betogers zijn van mening dat hun primaire burgerrechten worden aangetast. Dat volstaat in een democratisch bestel om te mogen betogen, nietwaar?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 09:56   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De betogers zijn van mening dat hun primaire burgerrechten worden aangetast. Dat volstaat in een democratisch bestel om te mogen betogen, nietwaar?

Welke primaire burgerrechten?

Op zich is elke reden goed voor een aantal idioten om te gaan betogen en op zich zie ik er ook geen graten in als er 1 of andere debiel voor het parlement met een pamfletje tegen de pil of iets daargelijk staat te zwaaien, maar als de betoging een te hoge maatschappelijke kost heeft dan vind ik het niet meer dan normaal dat die verboden wordt, net zoals bij die linkse rakkers in Leuven. Daarmee wordt de vrije meningsuiting niet aangetast want er zijn nog meer dan genoeg kanalen waar je die mening kenbaar kan maken. In deze gemediatiseerde tijd kan dat niet echt een probleem zijn.
Oud 12 september 2007, 09:57   #46
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een signaal naar de Islamieten dat ze niet welkom zijn in Europa
Dat is onzin, Fox! Of een dramatische misvatting.

Deze betoging ondersteunt precies de massa vreedzame, democratisch gezinde moslims die een modern leuven in Europa hopen op te bouwen. Zoals de mensen die gisteren in Den Haag een moslimvereniging voor verdraagzaamheid oprichtten.

Als ik me niet vergis waren er zelfs moslimmeisjes aanwezig op de betoging op het Luxemburgplein.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 september 2007 om 10:13.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:19   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
In de praktijk komt dit op hetzelfde neer. Het is een signaal naar de Islamieten dat ze niet welkom zijn in Europa en dat ontkennen is pure hypocrisie.
Dus wat jij hier zegt is dat elke islamiet een islamist is. Straffen toebak. Ik zou het niet willen beweerd hebben, maar als dat je mening is...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 september 2007 om 10:20.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:22   #48
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)

Betogingen hebben in sé trouwens 'vijandelijke thema's'. Ook deze dus die bijna dagelijks wél worden toegelaten.
Ware het niet dat wanneer het om Belgen gaat, men ten hoogste wat geroep en wat gestamp kan verwachten, wanneer er allochtonen bij betrokken zijn, kan men zich verwachten aan molotov-cocktails, een stenenregen en een halve stadsguerilla.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 10:22   #49
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Niet dat ze niet welkom zijn. WEL dat ze hun islamistische eisen moeten inslikken, en zich plooien naar de wet van de landen waar ze wensen te vertoeven.
Als het hen niet aanstaat , mogen ze een ander land kiezen, waar ze wél welkom zijn, maar ik vermoed dat die landen hen niet aanstaan...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:07   #50
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vreedzame betoging verbieden is illegitiem. Geen democratische burger kan dit accepteren.
Vreedzame migratie verbieden is illegitiem. Geen democratisch burger kan dit accepteren.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:08   #51
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja, zoals een interview staan geven. Dat was echt erover.
Toch even, ze zijn niet gearresteerd tijdens het geven van een interview, alé dat zie ik toch niet op VBTV noch op VRT...
Oud 12 september 2007, 12:09   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Toch even, ze zijn niet gearresteerd tijdens het geven van een interview, alé dat zie ik toch niet op VBTV noch op VRT...
Tijdens wat dan wel?
Oud 12 september 2007, 12:10   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Vreedzame migratie verbieden is illegitiem. Geen democratisch burger kan dit accepteren.
Daar werd niet tegen betoogd.
Oud 12 september 2007, 12:14   #54
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Het punt is nu net dat er gevreesd werd voor een escalatie naar een gewelddadige betoging en als je naar het onderwerp van de betoging kijkt is dat absoluut te begrijpen.
Misschien werd er gewoon gevreest voor een escalatie van de allochtone gemeenschap op die betoging...

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:18   #55
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Tijdens wat dan wel?
Vanhecke ging zich mengen (wat ik begrijp als voorzitter) en van Dewinter heb ik alleen gezien dat ie plots op de grond lag...
Oud 12 september 2007, 13:11   #56
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat sommige personen niet erg consequent zijn.

Bij sommige topics zoals de verboden betoging in Brussel.
Staan ze luidkeels te roepen " Ja maar die betoging is verboden! "
En eisen ze een strikte naleving van de wet. Waarbij het (gewelddadig )politieoptreden wordt goedgepraat.

En aan de andere kant schreeuwen ze moord en brand indien er illegalen worden opgepakt.
En de politie hen manu militari meeneemt naar 127 bis.
Dan plotseling is de wet de wet niet meer maar moet er gedoogd worden.
Moest Angelica en haar moeder zo worden afgevoerd gelijk Filip Dewinter. Het kot was te klein.

Telt de wet alleen maar als het in ons kraam past ?
Als er een onwettige illegalenjacht word gehouden geldt de wet voor deze mensen ja, als er een toegestane betoging is ook, als ie verboden is ook...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 september 2007 om 13:12.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:14   #57
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Welke primaire burgerrechten?

Op zich is elke reden goed voor een aantal idioten om te gaan betogen en op zich zie ik er ook geen graten in als er 1 of andere debiel voor het parlement met een pamfletje tegen de pil of iets daargelijk staat te zwaaien, maar als de betoging een te hoge maatschappelijke kost heeft dan vind ik het niet meer dan normaal dat die verboden wordt, net zoals bij die linkse rakkers in Leuven. Daarmee wordt de vrije meningsuiting niet aangetast want er zijn nog meer dan genoeg kanalen waar je die mening kenbaar kan maken. In deze gemediatiseerde tijd kan dat niet echt een probleem zijn.
Misschien dat de maatschappelijke kost voor het massaal inzetten van politiediensten voor twee man en een Dewinterkop ook niet bepaald aan de lage kant is ?
Indien men trouwens elke betoging die eventueel zou kunnen escaleren, zou verbieden dan zou het er in Brussel al een heel stuk rustiger aan toe gaan. Gedaan met al die (toegelaten) betogingen van andersglobalisten, Palestijnen tegen Israëli's, Koerden tegen Turken en half de wereldbol tegen Amerikanen of Bush. Al deze betogingen zetten immers eveneens aan tot een vorm van haat omwille van het verkondigen van een zekere afkeer tegen bepaalde mensen en kunnen dus aanleiding geven tot escalatie.

Als neutrale toeschouwer heb ik toch een wrang gevoel bij gans de vertoning. Moesten die beelden over eender welk ondemocratisch land gaan, dan zou ik maar al te makkelijk concluderen dat het wederom handelt over een plaatselijke machthebber die het inzetten van politiediensten misbruikt om zijn politieke tegenstander aan te pakken.
Het is erg spijtig dat ik voor één keer zo'n gevoel ook over ons land heb gekregen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:21   #58
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat sommige personen niet erg consequent zijn.
U zei 'sommige' ? Ik ben er op dit forum nog niet veel tegengekomen...

Citaat:
Bij sommige topics zoals de verboden betoging in Brussel.
Staan ze luidkeels te roepen " Ja maar die betoging is verboden! "
En eisen ze een strikte naleving van de wet. Waarbij het (gewelddadig )politieoptreden wordt goedgepraat.
Die betoging was inderdaad verboden. Een verbod negeren staat gelijk aan vragen naar overheidsactie. Die actie hebben de overtreders gekregen. Als u of ik morgen 120 km/u rijden in een zone 30, dan kost dat ons beiden minstens een maand rijverbod en een boete van minstens 1.000 €. Daar is evenmin iets abnormaals aan. Dat is de gepaste sanctie voor een wetsovertreding van die aard.

De gepaste actie tegen personen die een betogingsverbod negeren, bestaat erin hen uiteen te drijven. Als dat niet goedschiks kan, dan kwaadschiks. Overtreders moeten nadien evenmin komen klagen dat ze zwaar gestraft zijn (in dit geval dan maar fysiek, aangezien je iemand die weigert een plaats te verlaten enkel maar fysiek kan verwijderen van die plaats.)

Citaat:
En aan de andere kant schreeuwen ze moord en brand indien er illegalen worden opgepakt. En de politie hen manu militari meeneemt naar 127 bis.
Dat men illegalen van hun vrijheid berooft, nadat hen reeds een bevel was gegeven om het grondgebied te verlaten, is evenzeer logisch, en is in wezen vergelijkbaar met de overheidsreactie die overtreders van het betogingsverbod hebben ervaren: fysieke verplaatsing van een plaats waar men niet langer mag verblijven naar een andere.

Citaat:
Dan plotseling is de wet de wet niet meer maar moet er gedoogd worden.
Neen, daar moet m.i. evenmin gedoogd worden. Dat heeft de overheid (in de persoon van de Minister van Binnenlandse Zaken, P. Dewael) ook niet gedaan. Men heeft consequent het bevel om het grondgebied te verlaten uitgevoerd. Wil men daarbij niet goedschiks vertrekken, dan moet dat maar manu militari.

Citaat:
Moest Angelica en haar moeder zo worden afgevoerd gelijk Filip Dewinter. Het kot was te klein.
Net zoals de misplaatste 'emotionele' reacties toen, zijn ook nu de reacties op de bestuurlijke aanhouding van FDW en FVH evenzeer misplaatst.

Citaat:
Telt de wet alleen maar als het in ons kraam past ?
Sommigen hebben misschien die wens, maar de overheid (uitvoerende macht) denkt daar gelukkig anders over. Is men het daar niet mee eens, dan staat het elke burger vrij zich te wenden tot de rechterlijke macht om en gebeurlijk onwettig overheidsoptreden aan de kaak te stellen.

Persoonlijk (correct me if I'm wrong) ken ik weinig precedenten waarin de overheid zelf (hetzij de burgemeester, hetzij de minister van binnenlandse zaken) is aangeklaagd voor een foutief politioneel optreden tijdens betogingen/rellen/...
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:36   #59
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vreedzame betoging verbieden is illegitiem. Geen democratische burger kan dit accepteren.
Het is niet aan de burger om te beslissen of een beslissing al dan niet legitiem is. Als er besloten wordt een betoging te verbieden, dan is dat zo en heeft eenieder zich daaraan te houden. Punt aan de lijn.

Als het een beslissing betreft van een administratieve overheid, staat het eenieder die daarbij een belang heeft vrij zich desgevallend tot de Raad van State te wenden om de tenuitvoerlegging van die beslissing desgevallend te laten schorsen (bij uiterst dringende noodzakelijkheid) of zelfs te laten vernietigen.

Als de heren/dames organisatoren de betoging toch voortgang wilden laten vinden, dan had men zich zonder meer tot de Raad van State kunnen wenden.

In bijlage een voorbeeld van een verbod op een K.V.H.V. betoging, dat door de RvST. geschorst werd.

Geen beroep tot schorsing instellen en tóch betogen is dus inconsequent. Met alle gevolgen van dien uiteraard...

edit: in dit geval was er trouwens wel een beroep tot schorsing ingesteld bij de Raad van State, maar dat werd afgewezen !

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 12 september 2007 om 13:58.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:49   #60
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis waren er zelfs moslimmeisjes aanwezig op de betoging op het Luxemburgplein.
Ik vrees dat dat onschuldige toeschouwers waren...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be