Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 09:28   #41
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Meet the world!
Meet reality! Nog een prettig leven in Utopia!
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:31   #42
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Leg het me dan eens goed uit Edina. Ik zit namelijk nog steeds vast te houden aan te betekenis: opgaan in het geheel.
Integratie betekent letterlijk samensmelting. Het vergt dus aanpassingen langs beide kanten. Jij hebt het over assimilatie. Maar dat zal nooit gebeuren. En zolang je dat wel verwacht, zal je gefrustreerd blijven.

Citaat:
Ik heb niet beweerd dat het een Turks feestje was.
Nee, een Turks gebeuren noemde je het. Maar ook dat is het niet. En niemand verplicht jou om er naar toe te gaan hoor!

Laatst gewijzigd door Edina : 17 september 2007 om 09:34.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:31   #43
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet eens leren om niet te veralgemenen. En nogmaals, integratie vergt aanpassingen langs beide kanten. Anders heb je het over assimilatie. En dat laatste is onwenselijk én onrealiseerbaar.
Maar de eerste aanpassing zal moeten gebeuren van de migrant, als dat niet zo is loopt het fout, en volgens mij is het foutgelopen, spijtig.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:37   #44
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik dacht dat assimilatie letterlijk samensmelting betekende. Samensmelten met de cultuur van het land waar je gaat wonen.
Oud 17 september 2007, 09:38   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Alleen heeft het tijd nodig. Maar dat is altijd zo. Ook als er geen religie in het spel is.
Hoeveel tijd schat je? Eén eeuw? twéé eeuwen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:38   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Assimilatie is heel wenselijk. Met assimilatie zou er ook geen probleem met godsdienst zijn. Nog nooit problemen gezien met geassimileerde moslims, zoals die op de nieuwsdiensten van VRT of VTM werken, of op vele andere plaatsen.
Dan heb je het over spontane assimilatie. Daar is inderdaad geen enkel probleem mee. Maar je kan dat niet opdringen, noch verwachten dat iedereen dat doet. Dat zal ook nooit gebeuren. En gelukkig maar. Samenlevingen evolueren nu eenmaal door input van andere culturen. Daar is ook niet mis mee.

Citaat:
Ik snap niet wat er zo verkeerd zou zijn aan een Westerse houding in een Westers land? En dat wil niet zeggen dat je daarvoor je roots moet verloochenen of van religie veranderen?
Wat is een westerse houding? Kan je dat even definiëren? En als dat niet hoeft te impliceren dat je je roots verloochent of van religie verandert, wat is dan in hemelsnaam het probleem met dit ramadanfestival?
Oud 17 september 2007, 09:39   #47
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Edina, komt er nog een reactie op Circe's vergelijking met China? Ik zit er naar uit te kijken.
Oud 17 september 2007, 09:40   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Maar de eerste aanpassing zal moeten gebeuren van de migrant, als dat niet zo is loopt het fout, en volgens mij is het foutgelopen, spijtig.
Alsof de overgrote meerderheid van de migranten geen aanpassingen hebben gedaan! Spreek eens met mensen in het land van hun herkomst...
Oud 17 september 2007, 09:41   #49
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat assimilatie letterlijk samensmelting betekende. Samensmelten met de cultuur van het land waar je gaat wonen.
Nee, assimilatie betekent letterlijk: opgaan in de cultuur van het land waar je woont. Nogal logisch samensmelting is geen eenzijdig proces. Assimilatie is dat wel.
Oud 17 september 2007, 09:42   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel tijd schat je? Eén eeuw? twéé eeuwen?
Nee hoor. En zolang zijn ze hier nog lang niet. Maar jammer genoeg zijn er langs beide zijden idioten die dit proces van integratie tegenwerken doordat ze zich willen vastklampen aan hun cultuur
Oud 17 september 2007, 09:44   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina, komt er nog een reactie op Circe's vergelijking met China? Ik zit er naar uit te kijken.
Op dergelijke onzin reageer ik al lang niet meer.
Oud 17 september 2007, 09:48   #52
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dan heb je het over spontane assimilatie. Daar is inderdaad geen enkel probleem mee. Maar je kan dat niet opdringen, noch verwachten dat iedereen dat doet. Dat zal ook nooit gebeuren. En gelukkig maar. Samenlevingen evolueren nu eenmaal door input van andere culturen. Daar is ook niet mis mee.

Wat is een westerse houding? Kan je dat even definiëren? En als dat niet hoeft te impliceren dat je je roots verloochent of van religie verandert, wat is dan in hemelsnaam het probleem met dit ramadanfestival?
Graag meer spontane assimilatie!

Een westerse houding? Niet met hoofddoeken rondlopen, geen mannen die met hun arabisch kleed rondlopen, je eigen religieuze ideën niet aan anderen opdringen, i.e. geen belachelijke eisen stellen (cf. zwembaddiscussie).

En je roots niet verloochenen is niet hetzelfde als de gebruiken van je land van herkomst, opdringen in het land waar je gaat wonen.

Wat dan het probleem is met het ramadamfestival?

Kijk, Chinezen in België vieren hun Nieuwjaar hier. Niemand ooit horen klagen hier. Er wonen al meer dan duizend jaar joden in België. Die hebben ook hun eigen feesten. Nog nooit iemand horen klagen daarover.
Chinezen onder Chinezen, joden onder joden.
Slechts 1 godsdienst dringt zich hier op in het midden van onze eigen steden, en jij verwacht dat wij dit moeten slikken, onder het mom van intergratie?
Oud 17 september 2007, 09:51   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie heeft niets met integratie te maken.
zie het programma in mijn post nr. 18

GRATIS buurtmaaltijden (= betaald door �*lle Antwerpenaren, op basis van de islamitische regeltjes: elke dag een paar minuten vroeger):

Zaterdag:
19.50 - 21 uur
Gratis Buurtmaaltijd.
Zondag:
19.48 - 21 uur Gratis Buurtmaaltijd.
Maandag:
19.46 - 21 uur Gratis buurtmaaltijd.

Geen religie?

Zaterdag:
19.50 - 22 uur
Workshops, infostanden en eetkraampjes met Turks, Pakistaans en Marokkaanseten en drank [tegen betaling] en tentoonstelling over de islam met replica van de Ka’aba van mekka.

Zondag:
19.50 - 22 uur Workshops, infostanden
en eetkraampjes met Turks, Pakistaans en Marokkaans
eten en drank [tegen betaling] en
tentoonstelling over de islam met replica van
de Ka’aba van mekka.
20.15 - 21.15 uur Lezing over de betekenis
van het vasten bij christenen en moslims met
bisschop Paul Van den Berghe en een vertegenwoordiger
van de moslimexecutieve.

Maandag:

14 - 17 uur Rondleiding ‘Sultan der
Maanden’ met o.a. bezoek aan een replica van
de Ka’aba van Mekka
[inschrijvingen zie contactgegevens].

Maandagmiddag? Dat is dan voor de niet-werkenden en niet-schoolgaande jeugd neem ik aan?

Rest het deel van het niet-religieuze deel van het programma:

Zaterdag:

20.15 - 20.45 uur
Orchestre Hafi d: rai-chaabi muziek.
21 - 22 uur
Draaiende Derwishen uit Turkije(*)

Zondag 23 september 2007

21.30 - 22 uur Marokkaanse Gnawa muziekgroep

Maandag 24 september 2007
18 - 19 uur Turkse Soefi muziek. (*)
20.45 - 21.15 uur Turks schaduwpoppenspel.
21.30 - 22 uur Djar: klassiek Arabische
muziek.

(*) = ook religieus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 september 2007, 09:52   #54
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Op dergelijke onzin reageer ik al lang niet meer.
Ik vond het nochthans een goed voorbeeld van wat jij onder integratie verstaat? Of geldt dat enkel tegen het Westen (de grote boeman van deze planeet.)
Oud 17 september 2007, 09:54   #55
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Nogmaals, in het geval van islam staat de religie integratie in de weg.
Vind je? Ik denk het niet hoor, het vraagt alleen een beetje goede wil.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:55   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zie het programma in mijn post nr. 18
Lezen is blijkbaar moeilijk. Ik zei dat religie niets met integratie te maken had. Natuurlijk heeft het ramadanfestival met religie te maken
Oud 17 september 2007, 09:59   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Uit welingelichte bron vernam ik dat ze het begrepen hebben op het Schoon Verdiep: er komen nog gratis buurtmaaltijden aan:

- gratis buurtmaaltijden ter gelegenheid van Kerstmis, inclusief lezingen over het christendom etc. etc. (zie hierboven)

- gratis buurtmaaltijden ter gelegendheid van het Chinese nieuwjaar, inclusief lezingen over Confucius etc. etc.

- gratis buurtmaaltijden ter gelegenheid van het joodse loofhuttenfeest, inclusief ... etc.. etc...

- gratis buurtmaaltijden ter gelegenheid van het (geweigerde) bezoek van de Dalai Lama ....

- gratis buurtmaaltijden ter gelegenheid van verschillende hindoestaanse feestdagen etc. etc.

dat wordt SMULLEN in Antwerpen!

Oud 17 september 2007, 10:00   #58
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik heb dat ook, met sommigen wil ik ook niks te maken hebben, jammer genoeg zijn dat diegene die niet willen integreren en hun eigen willen opdringen.

Blijkbaar willen we allebij met bepaalde leefgewoonten niks te maken hebben, eigenaardig dat mijn idee daarbij als negatief ervaart wordt en als jij dat zegt het precies normaal klinkt.
Ik had het wel over mensen uit mijn eigen 'cultuur' waar ik niets mee te maken wil hebben, laat staan mee vergeleken wil worden. Soep en soort zoals ze dat hier bij ons noemen. Er zijn onder ons zoveel mensen met verschillende leefgewoontes, naar wie moeten ze zich dan spiegelen? Ik ga in herhaling vallen, zolang ze de wet respecteren, voor hun eigen levensonderhoud zorgen en hun gewoontes niet de onze willen maken is er toch niets aan de hand?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 10:03   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ga in herhaling vallen, zolang ze de wet respecteren, voor hun eigen levensonderhoud zorgen en hun gewoontes niet de onze willen maken is er toch niets aan de hand?
Er is weldegelijk iets aan de hand als het geld van alle belastingbetalers gebruikt wordt om hun religieuze feestdagen te gaan promoten en bekostigen.

Oud 17 september 2007, 10:03   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een westerse houding? Niet met hoofddoeken rondlopen, geen mannen die met hun arabisch kleed rondlopen, je eigen religieuze ideën niet aan anderen opdringen, i.e. geen belachelijke eisen stellen (cf. zwembaddiscussie).
Als iedereen zijn eigen kleding zelf kan kiezen, is er van opdringen geen sprake. Dat wordt het pas wanneer je kledingvoorschriften gaat opleggen. En laat dat nu net zijn wat jij wil doen.

Citaat:
En je roots niet verloochenen is niet hetzelfde als de gebruiken van je land van herkomst, opdringen in het land waar je gaat wonen.
Als iedereen zijn eigen gebruiken kan kiezen, is er van opdringen geen sprake. Dat wordt het pas wanneer je gebruiken gaat opleggen. En laat dat nu net zijn wat jij wil doen.

Citaat:
Wat dan het probleem is met het ramadamfestival?

Kijk, Chinezen in België vieren hun Nieuwjaar hier. Niemand ooit horen klagen hier. Er wonen al meer dan duizend jaar joden in België. Die hebben ook hun eigen feesten. Nog nooit iemand horen klagen daarover.
Chinezen onder Chinezen, joden onder joden.
Slechts 1 godsdienst dringt zich hier op in het midden van onze eigen steden, en jij verwacht dat wij dit moeten slikken, onder het mom van intergratie?
Ik veronderstel dat je niet echt bekend bent met de joodse wijk in Antwerpen. Bij joodse religieuze feesten worden hele straten afgezet. Zij hebben hun eigen taal, kleding, gebruiken, scholen, winkels, synagogen, veiligheidsdiensten (!),... Maw precies hetgene waar je bij moslims problemen mee hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be