![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Dat zegt wel iets over Brusselaars en hun visie op Vlaanderen,wie kijkt er hier op wie neer.
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Laten we ons maar voorbereiden op het Europees district Brussels, we zijn Brussel toch kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik ben niet zoals u die alleen aan voordelen denkt.
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() wees dan blij met uw gave,en laat een ander zijn competentie!
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben geen taalnationalist zoals u. Wmb kunnen anderstalige minderheden perfect binnen Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Vreemdeling
|
![]() Moesten al die koene ridders die het hier opnemen voor Brussel ook daadwerkelijk eens van die stad beginnen te houden (en dat te tonen door er bijvoorbeeld te komen wonen), dan zou dat probleem in 5 jaar tijd opgelost zijn.
De harde werkelijkheid is dat Brusselaars Vlaanderen haten en vice versa. Brussel is al lang niet meer Vlaams en zal dat hoogstwaarschijnlijk nooit meer worden. De reden is eenvoudigweg dat Vlamingen er zich niet willen vestigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder kan men alleen maar vaststellen dat ook de franstalige Brusselaars de stad masaal verlaten. In 30 jaar tijd is de helft vertrokken. Ze werden allemaal vervangen door expats of allochtonen die thans meer dan de helft uitmaken van die fameuze "85% de francophopnes" waarmee men altijd uitpakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Kaal;2941545]Hopla weer een dooddoener. Ik ben zelf een ex-Brusselaar en een deel van mijn familie woont er nog. Ik vind een aanhechting bij Vlaanderen het beste voor Brussel. Mag dat?
U mag dat uiteraard vinden, maar dat doet niks aan de basis van mijn argument af. Moest slechts 5 procent van die lieden hier komen wonen.... dan zou dat (VB + NVA samen) al zeker een verdubbeling van het aantal Vlaamse Brusselaars betekenen. Zolang de Vlaming niet eens 15% van deze stad uitmaakt lijkt het me heel onwezenlijk dat hij komt vertellen wat het beste is voor deze stad. De overgrote meerderheid van de Vlaams-nationalisten staan gewoon aan de wal bij de goede (be)stuurlui. Ze komen naar deze stad om hun geld te verdienen en koersen als mieren om 5u naar het centraal station om hier zo snel mogelijk vandaan te raken. Zelfs de archie-Vlaamse 6-maandelijkse uitstap "naar de nieuwstraat om te gaan kleren kopen" van weleer is intussen vervangen door een dagje molecule koopcenter. En dan maar kraaien dat ze Brussel niet loslaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn ogen mag men Brussel weldegelijk loslaten op dit moment. Door de enclavering en de economische invloed van Vlaanderen komt Brussel toch in Vlaams vaarwater, maar Brussel zal dan geen stok achter de deur meer zijn in de Franstalige argumentatie en zal geen beletsel meer vormen voor de weg naar Vlaamse onafhankelijkheid. Wat mij betreft, Brussel aan de Brusselaars en die moeten maar zelf uitzoeken waar ze willen bij zijn. Voor het overige blijven de grenzen wat ze zijn. Geen vierkante centimeter krijgen ze van het Vlaams Gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Roepen dat we het niet loslaten volstaat niet en is uiteraard gemakkelijk. Maar Vlaanderen kan - de dag dat het zover is - aan Brussel toch een voorstel doen?
Wat denk je zelf? Zou Brussel er niet beter bij varen? Zie jij andere oplossingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]()
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor een volk dat al eeuwen bezet, onderdrukt en genegeerd wordt zijn wij nog tamelijk braaf. Aan alles komt een eind zelfs voor de lamme goedzak die men vlaming noemt.
![]() |