Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Over het ziekteverzuim.
Ik ben akkoord, er wordt teveel geprofiteerd en ik vind dan ook dat er maatregelen moeten getroffen worden. 5 27,78%
Ik ben akkord, maar ik vind niet dat er maatregelen moeten getroffen worden. 0 0%
Ik ben niet akkoord en vind dan ook dat geen maatregelen moeten getroffen worden. 13 72,22%
Ik heb nog een andere mening. 0 0%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2007, 12:11   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb eens een werknemer gehad die het kon presteren om op 6 maand tijd slechts 14 dagen te komen werken. Wel te verstaan met 1 dag ...soms 2 dagen en dan telkens weer ziek. (maar niet echt ziek )
En dan proberen de andere werknemers hetzelfde natuurlijk...want die "ander" kan het wel!
Bij ontslag wilde hij dan nog eens een proces proberen ook. Dat laatste heeft hij maar zo gelaten.

Trouwens men moet niet afkomen met gemiddelden, je moet kijken per bedrijf of overheidsbedrijf waar de meesten steeds opnieuw een dagje "uitzieken" (liever in bed blijven) op kosten van de baas en hun collega's.
t' zijn altijd dezelfden!
Oud 21 september 2007, 12:30   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb eens een werknemer gehad die het kon presteren om op 6 maand tijd slechts 14 dagen te komen werken. Wel te verstaan met 1 dag ...soms 2 dagen en dan telkens weer ziek. (maar niet echt ziek )
En dan proberen de andere werknemers hetzelfde natuurlijk...want die "ander" kan het wel!
Bij ontslag wilde hij dan nog eens een proces proberen ook. Dat laatste heeft hij maar zo gelaten.

Trouwens men moet niet afkomen met gemiddelden, je moet kijken per bedrijf of overheidsbedrijf waar de meesten steeds opnieuw een dagje "uitzieken" (liever in bed blijven) op kosten van de baas en hun collega's.
t' zijn altijd dezelfden!
Dat kan niet volgens de vakbonden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 12:38   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het even serieus blijven moet blijkbaar steeds van één kant komen...
Absenteisme is een goed teken voor een manager dat er iets serieus krom zit binnen zijn bedrijf. Re-organisatie met als doel werkomstandigheden te verbeteren zal op korte termijn geld kosten (bvb investeren in infrastructuur, beleidsmaatregelen uitwerken dat werknemers meer individuele vrijheid hebben in hun baan, sociale voorzieningen....) maar op lange termijn zijn tevreden werknemers minder ziek, werken harder en zijn dus ook winstgevender.

Als ik met plezier naar mijn werk ga, werk ik harder, langer en efficienter. Als ik iedere dag met tegengoesting ga, ga ik dingen doen die ik nu bezig ben, namelijk forums bezoeken
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 12:45   #44
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Absenteisme is een goed teken voor een manager dat er iets serieus krom zit binnen zijn bedrijf. Re-organisatie met als doel werkomstandigheden te verbeteren zal op korte termijn geld kosten (bvb investeren in infrastructuur, beleidsmaatregelen uitwerken dat werknemers meer individuele vrijheid hebben in hun baan, sociale voorzieningen....) maar op lange termijn zijn tevreden werknemers minder ziek, werken harder en zijn dus ook winstgevender.

Als ik met plezier naar mijn werk ga, werk ik harder, langer en efficienter. Als ik iedere dag met tegengoesting ga, ga ik dingen doen die ik nu bezig ben, namelijk forums bezoeken
U kunt ook ander werk gaan zoeken, hé Tavek...

Ik vermoed dat U nog niet lang werkt en dus niet weet wat sommige pappenheimers allemaal kunnen uitspoken om vooral niet te hoeven werken... Goede of slechte werkomstandigheden is voor hen slechts een drogreden...
Oud 21 september 2007, 12:50   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

en wat met degenen die in feite wel ziek zijn maar toch komen werken en zodoende minder goed werk afleveren?
Oud 21 september 2007, 12:54   #46
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat met degenen die in feite wel ziek zijn maar toch komen werken en zodoende minder goed werk afleveren?
Die worden betaald...
Oud 21 september 2007, 13:19   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
U kunt ook ander werk gaan zoeken, hé Tavek...

Ik vermoed dat U nog niet lang werkt en dus niet weet wat sommige pappenheimers allemaal kunnen uitspoken om vooral niet te hoeven werken... Goede of slechte werkomstandigheden is voor hen slechts een drogreden...
Voor mij een hele belangrijke. Ik ga niet ziek vieren, maar de drive is er gewoon uit. Ik wil inhoudelijk gewoon erg sterk bezig zijn. En dat kan ik op dit moment niet. Teveel commerciele bezigheden. Daarom dat ik inderdaad aan het zoeken ben (met succes, ik heb der al kunnen afwijzen omdat ze in hetzelfde bedje ziek zijn).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:25   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Dus omdat er schijnzieken zijn moeten de daadwerkelijke zieken mee boeten.
het systeem laten perverteren door profiteurs maakt het voor iedereen onbetaalbaar. ik heb daar die eerste dag voor over ! (je kan die dan eventueel wel terugbetalen als er sprake is van een week of langer ziekte)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 13:33   #49
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor mij een hele belangrijke. Ik ga niet ziek vieren, maar de drive is er gewoon uit. Ik wil inhoudelijk gewoon erg sterk bezig zijn. En dat kan ik op dit moment niet. Teveel commerciele bezigheden. Daarom dat ik inderdaad aan het zoeken ben (met succes, ik heb der al kunnen afwijzen omdat ze in hetzelfde bedje ziek zijn).
U bent trouwens vee langer 'bezig' dan ik vermoedde...
Oud 21 september 2007, 13:35   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die worden betaald...
En ook buiten gesmeten
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be