Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 23:39   #41
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Dat botsen tussen Frankrijk en Duitsland kwam vooral doordat de vorige regeringsleiders minder op een lijn zaten. Inmiddels kunnen ze weer een stuk beter door één deur, maar het is nog niet zoals in de hoogtijdagen van Kohl en Mitterand. Ze zijn het ook nog opvallend vaak wel eens, vaker dan met het Verenigd Koninkrijk. Wat ook een rol kan spelen is dat de vaak te zelfbewuste Fransen te maken krijgen met een Duitsland wat met een gegroeid sterker zelfvertrouwen en zelfbewuster zijn rol in de wereld vervult.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 21:15   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Frankrijk en Duitsland zijn uiteraard dominante naties binnen de EU. Jammer dat zij zo snel steeds met elkaar botsen, ondanks hun toch tamelijk tegen elkaar opwegende kwaliteiten; als ik moest kiezen tussen de 2 zou ik het echt niet weten, in beide landen kom ik graag en ontmoet ik graag de Mensen.
Als het erop aankomt heb ik liever te doen met snauwerige doch betrouwbare Duitsers dan Fransen die alles in het geniep doen.
Oud 3 oktober 2007, 21:26   #43
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Ik ben voor.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 22:03   #44
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bron: Elsevier
Gepubliceerd: maandag 24 september 2007 @ 14:21
De Franse president Nicolas Sarkozy vindt dat zijn land de leiderschap van Europa op zich moet nemen. Daartoe is het land veroordeeld, meent de Fransman, omdat Europa geen visioen of ideeën heeft over de toekomst. En daarnaast, "als Frankrijk niet de leiding neemt, wie dan wel?".

De rol die Frankrijk tijdens het opstellen van het Europese Verdrag vormde, zou een acte van bekwaamheid zijn voor de leiderschapspositie. De 52-jarige president zei dit tijdens een vraaggesprek met de Amerikaanse kranten New York Times en Herald Tribune.

Frankrijks visie op de wereld
Met betrekking tot de spanningen tussen het Westen en Iran, maakte Sarkozy bekend dat Teheran haar nuclaire ambities moet inslikken. Zo niet, dan kan het land strenge sancties tegemoet zien, maar geen oorlog.

Ook wil de fransoos dat zijn land weer wordt opgenomen in de NAVO. Daarvoor stelde hij twee eisen. Ten eerste moeten de Amerikanen accepteren dat Europa een onafhankelijk leger op poten zet, en ten tweede dient er binnen de NAVO een leidende functie te zijn weggelegd voor zijn land, "in de top".

Sarkozy's visie op Amerika
In het interview liet Sarkozy verscheidene malen aantekenen hoe veel hij van de Verenigde Staten en haar burgers hield. "Ik wil de Amerikanen kenbaar maken dat de Fransen hun vrienden zijn. Niet simpelweg bondgenoten. Wij zijn vrienden. En ik ben er trots op dat ik Amerika te vriend heb. Ik vertel dit niet alleen aan Amerikaanse media, maar ook aan Franse, en daar heb je moed voor nodig. Mijn bewondering voor het Amerikaanse dynamisme, voor de vloeibaarheid van haar samenleving en de mogelijkheid voor mensen met allerlei identiteiten om de top te bereiken, heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken.

Ook sprak de fransoos zijn lofbetuigingen over de Amerikaanse democratie uit. "Ik dacht, mijn God, wat een lange race. Wat een energie moeten jullie hebben om door zoiets heen te komen. Alle complimenten aan de Amerikaanse democratie!". Tot slot meent hij dat de VS en Frankrijk enigszins hoger staan dan menigeen ander land, omdat ze hun 'universele waarden en normen' over de rest van de wereld willen doen schijnen.

einde citaat!

No nog een een militaire interventie en Sarkozy kan zich meten met zijn grote voorbeeld.
La Grande Nation heeft gesproken!

Iemand als Sarkozy zouden we in Nederland ook moeten hebben. Meteen gedaan met dat stelletje profiteurs in Den Haag.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be