Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2007, 13:21   #41
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Gij zijt vroeger veel gepest hé.
nu nog.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 13:34   #42
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
nu nog.
Verbaast mij niet.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 18:05   #43
Mitgard
Banneling

Standaard

daarmee, ik hoop dat al degenen die mij pesten op hun beurt slaag krijgen van marokkanen.
Oud 29 september 2007, 18:11   #44
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk hoop ik stilletjes dat elke ouder dit tegenkomt met hun kind, en elke opgroeiende volwassene zo'n dingen meegemaakt heeft...
Oud 29 september 2007, 23:18   #45
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik ben blij dat u zo oprecht toegeeft dat er voor 'de kazen' wel degelijk een grote bedreiging uitgaat van de migratie. Nu moet u enkel nog begrijpen dat we dat niet zomaar moeten laten gebeuren, en we zijn er.
wat moet er dan wél gebeuren met die miljoen arabieren in België?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 23:20   #46
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
???
Alleen tegen een school vol allochtonen ??? Kom nu ...
Daar waar trouwens 't naar school gaan niet eens een survival zou mogen zijn ...
Inderdaad: de school is geen jungle vol wilde beesten.Normaal gezien.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 01:10   #47
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gifkikker Bekijk bericht
Ja tuurlijk jongens, ik woon hier in Gent vlakbij het van beverenplein en het loopt hier vol met allochtonen. Zie je mij klagen? Nee, maar mensen die in Canada wonen wel, dit is toch te zot om waar te zijn. Ik krijg hier alleen de indruk dat het minste artikel dat je vindt (al of niet na lang zoeken) gebruikt wordt om jullie standpunt te rechtvaardigen. Overigens ga ik niet meer antwoorden op deze nutteloze posten. Mijn antwoorden worden uit hun context gerukt en een deftig antwoord wordt ontweken. Wat ik weet is hoe minder de mensen in contact komen met andere culturen en hoe minder ze opgeleid zijn, hoe minder ze overweg kunnen met andere culturen. Vrienden van mij die niet in grootsteden wonen hebben dezelfde mening als jullie. Terwijl de mensen die hier leven in de buurt van zogenaamde getto's quasi allemaal mijn mening gaan delen. Al eens geprobeerd om ze met een positieve in plaats van vijandige ingesteldheid te benaderen? Je zou er nog van verschieten.
Eigenlijk verwijt je hier anderen dat ze minder moeite doen om vreemde culturen te leren kennen. Vertaald: je verwijt anderen niet tot jouw exclussieve intellectuele wereldje te behoren . Waarom zouden anderen een positieve ingesteldheid hantren ? Hanteren jij en je multikul-vriendjes, die immerzs niets met onze cultuur-regio-te doen hebben, deze ingesteldheid ????
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:24   #48
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Neen, maar men gaat geen kind naar een andere school sturen omdat een paar blanke eikels pesten. Men gaat die eikels aanpakken.
Als het Marokkaanse eikels zijn, sturen ze het slachtoffer weg en probleem is opgelost.
That's the question!!!!
Nee, zo is het niet gegaan, ik heb gisteren de ouders aan het woord gehoord in het programma 'rondom 10' op een Nederlandse zender. De school heeft meerdere keren het probleem proberen 'aanpakken' op een manier die voor de ouders de juiste leek, echter, telkens beloofden de pestkoppen (een groepje van 5 kereltjes) hun gedrag te beteren maar ze hervielen altijd weer. Ook de ouders van de pestkoppen zijn naar school gehaald, ze vonden het erg wat hun kinderen deden, hadden een goed contact met de ouders van de jongen.

Bij pesten is veranderen van school soms de enige oplossing en het zijn zeker niet alleen moslims die christenen pesten, omgekeerd gebeurd ook.
Ik heb bijne 30 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt als kind van Jehova's Getuigen en de pesters waren toen zeker geen Marokkanen, de leerkrachten deden net of ze het niet zagen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:27   #49
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, zo is het niet gegaan, ik heb gisteren de ouders aan het woord gehoord in het programma 'rondom 10' op een Nederlandse zender. De school heeft meerdere keren het probleem proberen 'aanpakken' op een manier die voor de ouders de juiste leek, echter, telkens beloofden de pestkoppen (een groepje van 5 kereltjes) hun gedrag te beteren maar ze hervielen altijd weer. Ook de ouders van de pestkoppen zijn naar school gehaald, ze vonden het erg wat hun kinderen deden, hadden een goed contact met de ouders van de jongen.

Bij pesten is veranderen van school soms de enige oplossing en het zijn zeker niet alleen moslims die christenen pesten, omgekeerd gebeurd ook.
Ik heb bijne 30 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt als kind van Jehova's Getuigen en de pesters waren toen zeker geen Marokkanen, de leerkrachten deden net of ze het niet zagen.
Als het idd maar een groepje van 5 kereltjes is dan moeten ze die 5 van school laten veranderen, dus is de enige oplissing niet "van school veranderen", de pestkoppen moeten eruit.
Oud 30 september 2007, 09:37   #50
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gifkikker Bekijk bericht
Al eens geprobeerd om ze met een positieve in plaats van vijandige ingesteldheid te benaderen? Je zou er nog van verschieten.
In Nederland heeft de winkelketen Hema een arbabische 'afdeling': Al Hema. Die verkopen typisch arabisch keukengerei, schorten met grappige arabische opschriften en T-Shirts met Al Hema in het arabisch erop. Gisteren, in het programma 'rondom 10' zat een journalist die bij wijze van grap met zo'n T-shirt door Amsterdam gaan wandelen was. Hij gaf toe dat hij normaal met een boog om groepjes 'jongeren' heen gaat. Wat hij, gehuld in dat T-shirt, meemaakte had hij nooit voor mogelijk gehouden of verwacht. Die 'hangjongeren' waar hij normaal een negatieve mening over heeft riepen dingen naar hem zoals 'hey mijn broeder' staken hun duimen op, kwamen hem omhelzen,... één zei: dit is de eerste keer dat ik me thuis en aanvaard voel door een Nederlander, ook al ben ik hier geboren.
Gewoon door een stom T-shirt met reclame van Hema erop.

Hij denk dat, en ik ben het daar volkomen mee eens, vele allochtonen op voorhand een defensieve, zelf agressieve houding aannemen omdat ze denken dat de meeste autochtonen toch niet van hen moeten weten. Het zou beter zijn als er van beide kanten minder vooroordelen zouden zijn, criminele allochtonen moeten hard aangepakt worden maar zij die we niet eens kennen moeten een kans krijgen en moeten niet zomaar op dezelfde hoop als die criminelen gegooid worden, wat hier op het forum veel te vaak gebeurt.
Oud 30 september 2007, 09:38   #51
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Als het idd maar een groepje van 5 kereltjes is dan moeten ze die 5 van school laten veranderen, dus is de enige oplissing niet "van school veranderen", de pestkoppen moeten eruit.
Zo gaat het niet. Zo gaat het nooit. Ook niet als de pestkoppen geen allochtonen zijn.
Oud 30 september 2007, 09:39   #52
Mitgard
Banneling

Standaard

een blond jongetje dat slaag krijgt van marokkanen....
ik wordt wel 'n beetje geil van die gedachte.
Oud 30 september 2007, 09:40   #53
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo gaat het niet. Zo gaat het nooit. Ook niet als de pestkoppen geen allochtonen zijn.

En dan is de oplossing maar het probleem negeren, weglopen en niet achterom kijken zodat de pestkoppen gewoon een ander kunnen pesten?
Het probleem verleggen is dat, niet oplossen.
Niet dat de "pesters" van school veranderen de oplossing is, maar ze moeten in eerste instantie aangepakt worden, niet het jongetje die gepest wordt nog eens in een andere school steken waar hij weeral niemand kent, enz...
Dat is dat kind nóg eens pesten
Oud 30 september 2007, 09:41   #54
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
een blond jongetje dat slaag krijgt van marokkanen....
ik wordt wel 'n beetje geil van die gedachte.
ik denk dat gij al geil wordt bij het zien van een hond met een strooien hoed (een reu )

Maar over het probleem hebt ge niets te zeggen he?

Ach ja er IS geen probeem..

Laatst gewijzigd door sn00py : 30 september 2007 om 09:42.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:43   #55
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
En dan is de oplossing maar het probleem negeren, weglopen en niet achterom kijken zodat de pestkoppen gewoon een ander kunnen pesten?
Het probleem verleggen is dat, niet oplossen.
Niet dat de "pesters" van school veranderen de oplossing is, maar ze moeten in eerste instantie aangepakt worden, niet het jongetje die gepest wordt nog eens in een andere school steken waar hij weeral niemand kent, enz...
Dat is dat kind nóg eens pesten
Vergeet niet dat het voor een gepeste de hel is om naar school te gaan. Veranderen van school en met een schone lei beginnen is een verademing!
Oud 30 september 2007, 09:44   #56
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
ik denk dat gij al geil wordt bij het zien van een hond met een strooien hoed (een reu )

Maar over het probleem hebt ge niets te zeggen he?

Ach ja er IS geen probeem..
ik hoor 'm al bleiten in mijn fantasie, dat jongetje.
en die marokkanen maar motten. 'bats bats bats'...
oh... ooooooooh....
Oud 30 september 2007, 09:45   #57
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat het voor een gepeste de hel is om naar school te gaan. Veranderen van school en met een schone lei beginnen is een verademing!
Misschien, ik hoop het allesinds...

Laatst gewijzigd door bentje : 30 september 2007 om 09:45.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 09:51   #58
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien, ik hoop het allesinds...
bij jij dat in je avatar?
wat een rotkop zeg.
ideaal om op te slagen. zullen de marokkanen ook wel vinden.
Oud 30 september 2007, 09:53   #59
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
bij jij dat in je avatar?
wat een rotkop zeg.
ideaal om op te slagen. zullen de marokkanen ook wel vinden.
Is het gedaan met mij proberen te blameren? Doe nu maar volwassen en probeer het bij een ander.
Oud 30 september 2007, 10:23   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland heeft de winkelketen Hema een arbabische 'afdeling': Al Hema. Die verkopen typisch arabisch keukengerei, schorten met grappige arabische opschriften en T-Shirts met Al Hema in het arabisch erop. Gisteren, in het programma 'rondom 10' zat een journalist die bij wijze van grap met zo'n T-shirt door Amsterdam gaan wandelen was. Hij gaf toe dat hij normaal met een boog om groepjes 'jongeren' heen gaat. Wat hij, gehuld in dat T-shirt, meemaakte had hij nooit voor mogelijk gehouden of verwacht. Die 'hangjongeren' waar hij normaal een negatieve mening over heeft riepen dingen naar hem zoals 'hey mijn broeder' staken hun duimen op, kwamen hem omhelzen,... één zei: dit is de eerste keer dat ik me thuis en aanvaard voel door een Nederlander, ook al ben ik hier geboren.
Gewoon door een stom T-shirt met reclame van Hema erop.

Hij denk dat, en ik ben het daar volkomen mee eens, vele allochtonen op voorhand een defensieve, zelf agressieve houding aannemen omdat ze denken dat de meeste autochtonen toch niet van hen moeten weten. Het zou beter zijn als er van beide kanten minder vooroordelen zouden zijn, criminele allochtonen moeten hard aangepakt worden maar zij die we niet eens kennen moeten een kans krijgen en moeten niet zomaar op dezelfde hoop als die criminelen gegooid worden, wat hier op het forum veel te vaak gebeurt.
Weer een vorm van ons aanpassen aan hen ... Niet andersom
Weer een keer een pamper voor de allochtonen ...
Je begrijpt nu toch ook dat dit nu één van de redenen is dat allochtonen helemaal niet geliefd zijn in deze contreien ...
Zij zijn degenen die met t-shirts moeten lopen met Nederlandse opschriften , niet andersom ...Door meer en meer zulke toegevingen te doen is er daar wel een volledige school "allochtoon" geworden ... "ze zijn zo braaf en misbegrepen "
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be