![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom bestaat belgie al 177 jaar? | |||
Omdat het in 1830 de enig juiste keuze is geweest |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Omdat de grote EU landen dit willen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 42,31% |
Omdat de koning het zo wilt |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Omdat Vlamingen en Walen niet buiten elkaar kunnen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Omdat er geen alternatief is |
![]() ![]() ![]() |
5 | 19,23% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoiets zet de verhoudingen tussen de onafhankelijke gerechtelijke macht en de wetgevende macht wel op scherp. Het lijkt mij ook een heel onverstandige daad (eufemisme...) om deze uitspraak naast je neer te leggen. Het parlement kan wel trachten om de wet te wijzigen, maar gerechtelijke uitspraken zomaar neerleggen geeft een zeer slecht signaal. Wat moeten de burgers, die zich wel aan de wetten moeten houden, daar nu wel niet van denken? En internationaal zal het ook veel wenkbrauwen doen fronsen. Kortom het zal de democratie een zeer slechte beurt bewijzen, nogmaals trachten de wet te wijzigen kan (het recht van ieder parlement) natuurlijk ook. (Helaas studeer ik Economie, dus ik weet te weinig over hoe het precies juridisch in elkaar zit.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Aan Belgicistische politici is toch geen gebrek, zou ik zo zeggen.
|
![]() |
![]() |