Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 10:07   #41
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
te pleitte dan ook ronduit voor censuur (een slotje) op emo-argumentatie ... terwijl emo-argumentatie m.i. gewoon dagelijkse kost is in de politiek
Als je dan toch zo graag op woorden speelt:

Citaat:
Ofwel is dit pure emo argumentatie en kan deze draad meteen op slot.
Kunnen is niet moeten.

Of ga je afkomen met het verdoken censuurargument. Dan wemelt jouw interpretatie van mijn posts wel van de 'bad intentions'. Vermits ik niemand de mond heb willen snoeren, maar integendeel heb verzocht zich uit te spreken, wil eens zien hoe je dat weer gaat draaien.
Oud 3 oktober 2007, 10:08   #42
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
jij beweerde dat om het VB te kennen je hier moet komen luisteren en niet het programma en de officiele berichtgeving moet onderzoeken ... .
Ik beweer dat je het VB niet kan kennen door enkel hun programma en hun grondbeginselen te lezen, want zoals iedereen weet werden die, sinds hun veroordeling tot het systematisch en georganiseerd aanzetten tot racisme en discriminatie, totaal herschreven. Zo grondig zelfs dat een kat haar jongen er niet meer in terugvindt. Pure misleiding van de kiezer en dus waardeloos als indicatieve tekst. Ga de straat op, leg je oren te luisteren op hun meetings, waar ze bijeen komen op IJzerwake, vergaderruimten èn op het internet natuurlijk. Laat ze vooral 'anoniem' hun ding doen, en ze beerputten van VL gaan spontaan open voor je.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 10:11.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:10   #43
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Kijk als dat jouw tekst is, dan heb ik ongelijk en zal een formele verontschuldiging niet achterwege blijven. Maar tot welke gedeelte van de tekst strekt zich dan deze vermelding uit:
Enkel op dat duidelijk gequote citaat van haar in de laatste paragraaf onderaan.
Oud 3 oktober 2007, 10:13   #44
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik beweer dat je het VB niet kan kennen door enkel hun programma en hun grondbeginselen te lezen, want zoals iedereen weet werden die, sinds hun veroordeling tot het systematisch en georganiseerd aanzetten tot racisme en discriminatie, totaal herschreven. Zo grondig zelfs dat een kat haar jongen er niet meer in terugvindt. Pure misleiding van de kiezer en dus waardeloos als indicatieve tekst. Ga de straat op, leg je oren te luisteren op hun meetings, waar ze bijeen komen op IJzerwake, vergaderruimten èn op het internet natuurlijk. Laat ze vooral 'anoniem' hun ding doen, en ze beerputten van VL gaan spontaan open voor je.
dat daar anonieme beerputten opengaan klopt ... waar je de link ziet met het VB ... is mij een raadsel.

en als er al een link is, dan hooguit over kiezers ... dikwijls plat en laag ... maar dat is gewoon het volks niveau (dat je overal vind trouwens buiten je eigen superbeschermd milieu)

ooit nog je legerdienst gedaan ? (dan wordt je geconfronteerd met een objectief uittreksel van de maatschappij ... je mag dat gerust een cultuurchoque noemen, voor mij was het dat toch)

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 oktober 2007 om 10:15.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:16   #45
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
van vlaamsbelang.be:

en ook:
en ookit zijn de standpunten van VB. Kan/ moet het nog duidelijker? Roepen zij op tot geweld? Gij kunt héél diep tussen de regels lezen, zulle..
Waar staat het dat ik zeg dat het VB oproept tot geweld? Jij leest weer wat er niet staat.
Oud 3 oktober 2007, 10:18   #46
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat kan je dan ook perfect doen, maar dan moet je wel on topic blijven natuurlijk. Misschien wil je dat vermijden?
Ik heb mijn mening hierover al gegeven. Straks post ik wel even de link, nu geen goesting om te gaan zoeken.
Er is al een hele stroom HVT topics gepasseerd hoor.

Ik het kort: het hele VB associatie gedoe is platte politieke recuperatie van de rottigste soort. De kroon wordt nog altijd gespannen door De Gucht met zijn uitspraken verleden jaar.

Citaat:
Ik vrees bovendien dat je het forumreglement niet goed kent. Er is niets mis met het kopiëren van een artikel waarin een duidelijke mening verkondigd wordt. En er daarmee dus wel degelijk een aanzet tot discussie is.
Ik heb dan ook niet gesteld dat copy paste verboden is. Blijkbaar zou het toch om zijn eigen tekst gaan. Ok, geen probleem dan, maar ze er geen brondvermelding onder die schijnbaar op de hele tekst slaat.

Citaat:
Het kopiëren van artikels (ook zonder duidelijke mening) is trouwens schering en inslag op dit forum. Meestal wordt de bron echter verzwegen en dat is wél een overtreding van het forumreglement. En het auteursrecht. Vreemd genoeg is dit de eerste keer dat ik jou daarover weet klagen...
Omdat ik in die draden niet aanwezig was? Ik heb 1400 posts op 2 en driekwart jaar. Denk je nu echt dat ik hier hele dagen zit.

Citaat:
Ik denk dat je vergeten bent wie er hier over reglementen begon
Ja, het is hier een privé forum. Ik aanvaard de reglementen hier. So?
Oud 3 oktober 2007, 10:22   #47
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:

ooit nog je legerdienst gedaan ? (dan wordt je geconfronteerd met een objectief uittreksel van de maatschappij ... je mag dat gerust een cultuurchoque noemen, voor mij was het dat toch)
Ja, ik heb ook mijn militaire dienstplicht volbracht. 3 maanden Lombardsijde, 9 maanden Duitsland.

Ik heb hier al verschillende keren gelezen (en ook op TV gehoord) dat de enige verontschuldiging die Hans VT kan inroepen zijn jeugdige leeftijd is. Onzin natuurlijk.

Toen ik op mijn achttiende verplicht soldaat werd, heb ik geleerd met wapens om te gaan. Met het FAL geweer, M.30 en M.50 machinegeweer. Met de bajonet op het geweer heb ik geleerd hoe ik de vijand moest doodsteken. Ik heb met echte handgranaten leren gooien, en geleerd hoe je een belager buiten gevecht moet stellen. Ik was 18 jaar oud. Met mij, elk jaar -jaar na jaar!!- tienduizenden dienstplichtige tieners zoals ik en dat tot in de beginjaren 90. Hoezo te jong, te jeugdig? Als de staat dat ook zo zou vinden, zouden ze toch nooit 18- en 19 jarigen leren doden?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 10:23.
Oud 3 oktober 2007, 10:25   #48
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat het dat ik zeg dat het VB oproept tot geweld? Jij leest weer wat er niet staat.
Lees eens je eigen () openingstopic
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:28   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb ook mijn militaire dienstplicht volbracht. 3 maanden Lombardsijde, 9 maanden Duitsland.

Ik heb hier al verschillende keren gelezen (en ook op TV gehoord) dat de enige verontschuldiging die Hans VT kan inroepen zijn jeugdige leeftijd is. Onzin natuurlijk.

Toen ik op mijn achttiende verplicht soldaat werd, heb ik geleerd met wapens om te gaan. Met het FAL geweer, M.30 en M.50 machinegeweer. Met de bajonet op het geweer heb ik geleerd hoe ik de vijand moest doodsteken. Ik heb met echte handgranaten leren gooien, en geleerd hoe je een belager buiten gevecht moet stellen. Ik was 18 jaar oud. Met mij, elk jaar -jaar na jaar!!- tienduizenden dienstplichtige tieners zoals ik en dat tot in de beginjaren 90. Hoezo te jong, te jeugdig? Als de staat dat ook zo zou vinden, zouden ze toch nooit 18- en 19 jarigen leren doden?
wat een geluk dat ie (hvt) er niet mee wist om te gaan zou ik zeggen ...

maar dan heb je toch ook nog die doorsnede van de maatschappij gezien ... was jij daar niet door verrast misschien ... ik wel

18 jarigen die aan mij kwamen vragen of ik op t bord kon kijken om te zien wanneer ze verlof hadden ... 18 jarigen die ik moest helpen met hun das, maar ook met hun veters knopen ... om nog maar niks te zeggen over hygiënische normen ... welnu, die doorsnede vind je bij elke politieke partij ... beetje makkelijk om daar een partij op af te rekenen niet ???
Oud 3 oktober 2007, 10:28   #50
Morduk
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is mijn eigen tekst. Of mag ik mezelf niet copy en pasten? Wou je nog wat zeggen?
Dan mag je mijn post negeren. Mijn verontschuldigingen.

Maar dan lees ik dit:

Citaat:
Morduk probeert het ding af te blokken. Uit schaamte misschien?
Ik heb geen melding gemaakt bij mods, geen driehoekjes aangeklikt of beginnen spammen om de discussie onmogelijk te maken. Wat heb ik dan precies geblokt?

Dat allemaal om een onnauwkeurige bronmelding. Hopsa, zit je plots bij de censuurpleiters

Soit, het weer klaart op. Tijd voor een flinke wandeling. Life's too short to waste on HVT en het VB
Oud 3 oktober 2007, 10:29   #51
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Lees eens je eigen () openingstopic
Er staat dat Flip Dewinter de (goede) Vlamingen oproept om boswachter te worden. Wat bedoelt hij daar volgens jou mee?
Oud 3 oktober 2007, 10:30   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staat dat Flip Dewinter de (goede) Vlamingen oproept om boswachter te worden. Wat bedoelt hij daar volgens jou mee?
hij roept ze toch niet op om stroper of huurling te worden he ??
Oud 3 oktober 2007, 10:33   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat niks in je bericht behalve een link naar een rechtse populistische krant.
Ah u weigert dus gewoon de inconsistentie te zien tussen wat op de rechtbank gezegd is en wat er in de morgen verschenen is. Als u een emotioneel discours boven keiharde feiten kiest dan doet dit uw geloofwaardigheid alvast niet veel goeds. Bij deze zal ik niet meer reageren en u gewoon verder laten doen met uw totaal niet onderbouwd VB bashing. Veel plezier ermee
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:35   #54
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Waar het om gaat is het volgende: natuurlijk roept het VB niet op om allochtonen te gaan vermoorden, maar ze voeden wel de verdeeldheid en hun uitspraken worden door sommigen wel zo geïnterpreteerd. Doordat ze systematisch weigerden en weigeren om afstand te nemen van dergelijke mensen, dragen ze wel degelijk morele verantwoordelijkheid. Hier en op andere fora zie je mensen openlijk zeggen dat ze hopen dat er nog mensen zullen zijn die zo'n dingen doen. Het gaat dan stuk voor stuk om mensen die sympathiseren voor het VB. En het VB geeft die mensen op geen enkele manier de indruk dat ze daar niet welkom zijn. Van opportunisme gesproken...

Natuurlijk wordt dit ook politiek gerecupereerd, maar dan spreken we over de pot die de ketel verwijt. Elk incident met allochtonen wordt door datzelfde VB gerecupereerd. Tot in den treure. Een eenvoudige zoekopdracht op hun site, maakt dat heel duidelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:35   #55
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
wat een geluk dat ie (hvt) er niet mee wist om te gaan zou ik zeggen ...
Alle schoten waren raak. Niet slecht voor een 'amateur'. Nadat hij de babysit had omgelegd, heeft hij volgens het verslag van het parket, 1 minuut en 58 seconden gewacht en dan die kleine Luna in flarden geschoten. Geef toe, stalen zenuwen heeft die kerel.

Citaat:
maar dan heb je toch ook nog die doorsnede van de maatschappij gezien ... was jij daar niet door verrast misschien ... ik wel

18 jarigen die aan mij kwamen vragen of ik op t bord kon kijken om te zien wanneer ze verlof hadden ... 18 jarigen die ik moest helpen met hun das, maar ook met hun veters knopen ... om nog maar niks te zeggen over hygiënische normen ... welnu, die doorsnede vind je bij elke politieke partij ... beetje makkelijk om daar een partij op af te rekenen niet ???
Die partij -het VB- is ontstaan (en werd lange tijd geleid door kopstukken) uit paramiliaire organisaties zoals Voorpost, VMO, VNJ, NSV enz.. Hun tegenwoordige ordedienst bv wordt geleid door Luc Vermeulen, leider van Voorpost en ex-VMO 'r. De appel valt nooit ver van de boom.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 10:35.
Oud 3 oktober 2007, 10:35   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een boswachter ziet erop toe dat het bos in een natuurlijk ecologisch evenwicht blijft. Alle Vlamingen moeten dus meewerken aan een Vlaanderen dat leefbaar blijft voor alle betrokken partijen.

Als u daar een oproep tot moord inziet dan is dat uw probleem, niet het onze en het zegt alvast meer over uw mentale toestand dan over de onze.
Oud 3 oktober 2007, 10:37   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Natuurlijk wordt dit ook politiek gerecupereerd, maar dan spreken we over de pot die de ketel verwijt. Elk incident met allochtonen wordt door datzelfde VB gerecupereerd. Tot in den treure. Een eenvoudige zoekopdracht op hun site, maakt dat heel duidelijk.

Uiteraard. Dus omdat het VB het ene recupereert vind jij het noodzakelijk om het omgekeerde te doen. Nogal kinderachtig en vooral ongelooflijk zinloos.
Oud 3 oktober 2007, 10:38   #58
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Bravo, je hebt je eigen openingstopic gelezen én begrepen. Lees nu nog eens mijn antwoord (#8):
Citaat:
Daarmee wordt immers niet bedoeld dat men op schoolgaande, werkende, normale jongeren moet schieten.
Neen, er wordt ons verweten dat we lafaards zijn geworden, en terecht. We laten ons doen. Hoe kun je het anders noemen als een kind van school verandert door Marokkaans racisme? Dan kun je toch niets anders zeggen dan: dat kind, zijn ouders en de school laten zich doen als angsthazen.
De oude dames die geterroriseerd worden door "jongeren" laten zich doen, en op hun leeftijd isdat normaal.
Als ik het aan de stok zou krijgen met "jongeren" zou ik ook een angsthaas zijn. Ik zou proberen weglopen. Voor je het weet, zijn ze met tien of meer, en ze deinzen er ook niet voor terug een mes in je lijf te kwakken, of je dood te schoppen (zoals op die tram...). Ze voelen zich hierin ook gesterkt, ziende dat het zelden tot effectieve straffen komt bij hun collega's.
Daarom zijn we angsthazen geworden. En dat wordt ons -terecht- verweten.
Nu we toch bezig zijn, wat vind jij dan van dat kind dat van school verhuist?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:40   #59
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een boswachter ziet erop toe dat het bos in een natuurlijk ecologisch evenwicht blijft. Alle Vlamingen moeten dus meewerken aan een Vlaanderen dat leefbaar blijft voor alle betrokken partijen.

Als u daar een oproep tot moord inziet dan is dat uw probleem, niet het onze en het zegt alvast meer over uw mentale toestand dan over de onze.
Zever. FDW wou zeker provocerend/dubbelzinnig doen. Overduidelijk. Niet onnozel doen hè.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 10:43   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard. Dus omdat het VB het ene recupereert vind jij het noodzakelijk om het omgekeerde te doen. Nogal kinderachtig en vooral ongelooflijk zinloos.
Misschien moet je eerst eens leren wat recuperatie is. Kritiek geven is niet hetzelfde als recuperatie. Maar ik vrees dat je het verschil niet zal vatten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be