![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 4 oktober 2007 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat 'pesten en beledigen' betreft moet De Wever nochtans niet onderdoen.
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat weet niemand. De mogelijkheid bestaat ook dat de N-VA dan uit het kartel stapt. Goed voor Vlaanderen en voor jou, namelijk postzegel gespaard.
|
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() N-VA zal niet plooien, maar moest men op de Barricade toch zo dom zijn het te doen, krijgen ze mijn lidkaart eveneens teruggestuurd.
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschiet ook wel als zo'n artikel in de knak staat.
De knak is tenslotte de humo niet. Maar als ik het artikel herlees, dan stel ik me toch zekere vragen. Wie bij de neo-tsjeven zou Van Deurzen onder druk zetten? Van Rompui heeft alles van in 't begin meegemaakt, en hij kent "de strekking van zijn broer"; hij heeft laten weten dat er geen regering onder zijn leiding komt; hij zit daar mooi het parlement te leiden ... De Krem zal wellicht graag, zeer graag minister worden. Maar hij is niet de man om te plooien. Waarom vertelt het artikel niet wie dan wel de druk uitoefende op Van Deurzen? Zeker de oude tsjeven, die niet meer in het parlement zetelen, kunnen nu nog druk zetten (oud-politiekers worden geduld in alle partijen, gevreesd door hen die nog niet verkozen zijn of te nipt verkozen, maar de "nieuwe stemmenkanonnen" trekken zich terecht van die oudjes geen bal aan; ik herhaal: dat is in alle partijen zo, dat is in het leven zo). Waarom nu al zo'n druk? Wat zal er verschillen tussen nu en binnen enkele weken, in de hipotese dat bhv door het parlement gejaagd is, en de Walen een eindje koppig niet meer onderhandelen? Wat zal het op dat ogenblik de neo-tsjeven kunnen schelen dat de roi de Laeken nog eens wat ministers van staat hun eutanasie een weekje uitstellen om nog eens een toerke te gaan doen in 't paleis? Wachten dus maar op verder nieuws wat er van aan is aan de gezegdes in het artikel. En hopen dat de andere media knak erop zullen aanspreken, als blijkt dat de Kouwel er met zijn klak naar gesmeten heeft. Nu reeds van een grote bocht spreken, is oppositietaal tegen het kartel. Dat mag, zo'n taal, maar wij zijn niet verplicht om daar in te trappen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou denken dat de auteur plezier heeft het kartel af te breken tov de Vlaamse Beweging. De media kennende, is dit niet normaal. Wanneer de teneur zou zijn, dat men blij is dat er een breuk is in functie van het behoud van Belgie zou men die tekst compleet anders schrijven. Het is duidelijk dat er een andere agenda achter die tekst zit. Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2007 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ooooh toeval, er is in de periode dat Belgique dreigde uit elkaar te vallen rap een nieuwe Saksen Coburg tot leven gewekt. Nog zo'n aloude taktiek om het koningdom, letterlijk, nieuw leven in te blazen.
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb jij dan al de bewijzen gezien? Dan wil ik die ook wel ens zien! Waar zijn ze te vinden?
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mijn informatiebronnen werd Superstaaf op 21 juli in de onmiddellijke nabijheid van de koninklijke tribune gesignaleerd. Zou het kunnen dat...
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een gefazeerde staatshervorming is een zware toegeving ... en bovenal een wilde gok. als 1 partij 20 punten wil realiseren en de andere partij 0 dan is het compromis 10 punten ... nu lijkt de cvp een regering te willen vormen zonder al 10 punten binnen te hebben ... daar komt niks meer van... ik begrijp de euforie van Milquet wel. |
|
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik weet het niet... Zoals ik eerder zei: ik weet niet wie er de tweestrijd gaat winnen, de oude cvp of de nieuwe garde cd&v (die volgens mij wel tergoedertrouw is, maar twijfelachtig of ze sterker zijn dan de oude belgicistische knarren van de "cvp")
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er nog vertrouwen in. De sleutel ligt namelijk bij de nva want zonder hen is een meerderheid quasi onmogelijk. En ik denk niet dat de nva leden met een flut akkoord gaan tevreden zijn.
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 4 oktober 2007 om 18:43. |
![]() |