![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Wie was het ergst: Mandela of Botha? | |||
Mandela |
![]() ![]() ![]() |
18 | 41,86% |
Botha |
![]() ![]() ![]() |
19 | 44,19% |
Allebei even erg |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,95% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Ik ben er geboren, ik heb de nationaliteit, ik heb er rond de overgang een jaar gewoond, ik heb er familie zitten, ik ga er een paar jaar per jaar heen, oftewel ja dus.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Sterker nog, er worden elke maand meer mensen vermoord in Zuid-Afrika dan er slachtoffers van apartheid zijn.
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De oud-strijders zitten overal en nergens, ik kom ze regelmatig tegen bij beveiligingsbedrijven (of huurling, wat u wilt) bij mijn werk in Nigeria, Iran, enz. Altijd leuk om die mensen zo tegen te komen. Ik denk echter dat dit er maar een paar duizend zijn, de rest zal ondertussen een normale baan in Zuid-Afrika hebben (eventueel als particulier beveiliger, daar is sinds 94 veel vraag naar) of ze zijn net als een kwart van de blanken het land ondertussen ontvlucht.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met volle overtuiging.....BOTHA!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat ik tegen de apartheid ben.
Mandela en Steven Biko zijn in mijn ogen vrijheidsstrijders,wat dan ook de normale gang van zaken is als je in je eigen thuisland word gediscrimineerd, waar uw rechten werden ontnomen, onderdrukking, geen deftige educatie, medicatie, wonen in sloppenwijken terwijl de blanken er een mooi lekker lui rijke leven leidde en laten we maar zwijgen over de vele folteringen die de meeste ECHTE Zuid-Afrikanen hebben moeten ondergaan door de blanke politie. "Free South Africa" is wat de rest van de wereld riep! Zuid-Afrika werd ook als gevolg van haar rassenbeleid uit vele internationale organisaties verbannen. (wiki) Daarom. Laatst gewijzigd door nubian : 2 november 2007 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||||
Minister
|
![]() Dat kan.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() De reden dat het zo slecht gaat in Zuid-Afrika ligt gedeeltelijk bij het feit dat net voor het eind van het apartheidsregime, het oude regime vele economische akkoorden is aangegaan met IMF, WTO etc die zeer nadelig waren voor ZA, ook was er nog de zeer grote staatsschuld die onder het apartheidsregime was opgebouwd. Hierdoor kon het nieuwe regime niet de broodnodige investeringen doen in onderwijs, huisvesting etc.
Dit praat uiteraard al de excessen van het ANC en consorten niet goed maar om zomaar te zeggen dat de 'zwarten' alles verknoeid hebben is te kort door de bocht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Waarom in hemelsnaam zou Mandela slecht zijn???
Afschaffing van de apartheid, democratie, 27 jaar gevengenschap???? Belletje rinkelen???
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Minister
|
![]() Lees het topic eens door.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten jullie eens het boek "Zondebok Zuid-Afrika" van Wim Jorissen lezen.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag van de pool hier is eigenlijk totaal fout.
Want geen van beide heren hadden een alleenmacht, maar waren elk slachtoffer van hun eigen mede-beleidsmakers. En ik ben zowel tijdens als na de tijd van het apartheidregime in Z.A. geweest. En beide systeem zijn gewoon niet vergelijkbaar enkel op de genoemde heren, want in beide gevallen is het gans het beleidbepalende systeem dat faalde en faalt. Tijdens de apartheid was het er op bepaalde punten heel triestig voor de gekleurde Z.A., en niet alleen voor de zwarte Afrikaaneer, maar voor allemaal. Zij moeten zich tevreden stellen met de plaats van tweederangsburger. Nu na de apartheid is er gelijkheid voor alle Blanke en Zwarte inwoners van dit land, maar de andere kleurlingen zijn bevorderd tot derde rangsburgers en de rest tot tweederangs. Heel het huidige beleid heeft dus enkel de Blanke en andere kleurlingen hun levenstandaard naar beneden gehaald en niets meer opgebracht voor de zwarte inwoners. En het tweede grote verschil is, dat tijdens de apartheid er een goedwerkend politieapparaat was en een goed werkende gezondheidszorg, zaken die samen met de apartheid zijn verdwenen. Dus de vraag welk regime is het slechtste voor alle zuid afrikaanse inwoners, wel dan is het beleid van Mandela zijn regering te beschouwen als een ramp voor dat land. |
![]() |
![]() |