Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 11:29   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Stemrecht voor migranten bestaat al heel lang. Weet jij wel hoeveel migranten hier ondertussen Belg zijn geworden? Tienduizenden en nog eens tienduizenden.
Dus dat is al geen probleem, want Belg worden is toch wel het summum van integratie, zou ik zo denken...

Citaat:
Stemrecht voor vreemdelingen van buiten de Europese Unie die hier komen zitten en pertinent weigeren om de Belgische natioaliteit aan te nemen. Daar gaat het om. Ik kan nog altijd niet begrijpen dat men zoiets steunt.
Ze moeten hier minstens 5 jaar wonen, dus "hier zomaar komen zitten" lijkt me niet helemaal accuraat...

Citaat:
Daar wringt het schoentje. De politici hebben geweigerd om een referendum te organizeren, al was het maar een niet-bindende informatieve referendum. Gewoon omdat ze weten dat tussen de 60 en de 85% van de bevolking tegen die rot-maatregel is. En toch wordt het door de strot geduwd.
Dat moet je dan onze politici aanwrijven, en niet de migranten.

Citaat:
Dat jij het persoonlijk goed vind om ze allemaal naar hier te halen en alle rechten te geven, dat kan er bij mij niet in. Maar goed, masochisten hebben altijd al bestaan.
In de eerste plaats wil ik ze niet "allemaal naar hier halen"; het gaat om degenen die er nu al zijn. In de tweede plaats is het niet meer dan normaal dat mensen die hier wonen, werken, belastingen betalen ook een woordje mogen meespreken over wat er met hun belastingscenten gebeurt.

Citaat:
Het gaat hoofdzakelijk om moslims, en het zijn de moslims die een probleem vormen in Europa.
Van die scheiding tussen kerk (moskee) en staat: jij bent ervoor, die tulbans en hoofddoeken zijn er allemaal tegen. En gezien zij het meer en meer voor het zeggen hebben.....
Of het hoofdzakelijk over Moslims gaat is een bewering voor jouw rekening, maar zelfs als het klopt, gaat het nog altijd over een beperkte groep. De scheiding tussen kerk en staat werd in onze grondwet ingeschreven, en dat zie ik zo snel nog niet veranderen hoor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:31   #42
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de walen wrijven in hun pollekes... 100.000 stemmen bij

les flamins restent des cons
Wonen al die vreemdeligen in wallonie dan?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:31   #43
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
en hopla,
de vreemdelingen van buiten EUROPA hebben meer rechten als de belgen die dit land vertegenwoordigen.

Only in BELGIUM!
Ja welke zijn dat dan?
Oud 20 februari 2004, 11:33   #44
k9

Standaard

Citaat:

AWEL JA, slimmerik
Uw geimporteerde vriendjes moeten ZONDAG nie vroeg opstaan, of moeten hun reis niet verplaatsen omdat ze moeten gaan stemmen.
Onzin vreemdelingen MOETEN ook gaan stemmen indien ze zich inschrijven.
Oud 20 februari 2004, 11:33   #45
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@K9

Het recht om niet aan de stemming deel te nemen.
Oud 20 februari 2004, 11:35   #46
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@K9

Maar ze moeten zich niet inschrijven terwijl wij van rechtswege ingeschreven zijn. Maar goed ik zal de test doen en mijn burgemeester vragen om mij te schrappen van de keizerslijsten. Ik houd u op de hoogte.
Oud 20 februari 2004, 11:39   #47
k9

Standaard

Citaat:

Wat je vergeet is dat het om een continue beweging is, hé? Er zijn elk jaar nieuwe vreemdelingen die hier vijf jaar wonen. Het is dus elk jaar duizenden en duizenden vreemdelingen meer die stemrecht krijgen.
Tussen nu en 2006 is het dus veel meer dan die 50.000, laat staan in 2010 of 2020.
En er zijn er dan ook die teruggaan, sterven, belg worden ,... zoveel zal het aantal dus niet veranderen.

Maar ja geloof jij gerust dat er over enkele jaren 100 000'en zijn hoor.

Citaat:
Bottom line is en blijft dat het gewoon tegen de zin van de bevolking de strot wordt ingeduwd. Die politici zijn arrogante str**tzakken !
Tegen de zin van de bevolking? De beste enquete zijn de verkiezingen zitten ze hier altijd te zeggen en de mensen hebben daar een coalitie verkozen die voor is.

Jij baseert je op enquetes bij een 1000 man .

Ik vind het spijtig dat het er is maar nu dat het gedaan is kunnen we eindelijk dat symbool dossier achter ons laten.
Oud 20 februari 2004, 11:40   #48
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

maar wat ik mij ook afvraag.
Hoe gaan die vreemdelingen die papieren ondertekenen??
Ze spreken geen letter nederlands, of ze zijn analfabeet.
Hoe gaan die al die zaken begrijpen?
Of gaan ze dat nog is vertalen mbhv een tolk?

Ik ken veel "illegalen" en andere marokkanen die hier geboren zijn, en zelfs zij kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven of lezen.
Hoe gaan die illegalen dat dan doen?

Kan iemand daar op antwoorden?
Oud 20 februari 2004, 11:41   #49
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@K9

geen verschil een vreemdeling die zich inschrijft MOET stemmen en word dus gelijk behandelt als een belg.
Oud 20 februari 2004, 11:43   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
@K9

geen verschil een vreemdeling die zich inschrijft MOET stemmen en word dus gelijk behandelt als een belg.
Maar hij kan dus kiezen of hij zich inschrijft, terwijl wij de facto ingeschreven zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:45   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wat ik mij ook afvraag.
Hoe gaan die vreemdelingen die papieren ondertekenen??
Ze spreken geen letter nederlands, of ze zijn analfabeet.
Hoe gaan die al die zaken begrijpen?
Of gaan ze dat nog is vertalen mbhv een tolk?

Ik ken veel "illegalen" en andere marokkanen die hier geboren zijn, en zelfs zij kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven of lezen.

Ik zal je daar eens direct op antwoorden: je veralgemeent! Alstublieft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:47   #52
k9

Standaard

Citaat:
@K9

Maar ze moeten zich niet inschrijven terwijl wij van rechtswege ingeschreven zijn. Maar goed ik zal de test doen en mijn burgemeester vragen om mij te schrappen van de keizerslijsten. Ik houd u op de hoogte.
Als je niet gaat stemmen komt er ook geen vervolging kijk maar eens hoeveel kiezers er zijn en hoeveel er effectief gaan stemmen.
Oud 20 februari 2004, 11:49   #53
k9

Standaard

Citaat:

Zowat elke niet belg die ik ken spreekt redelijk nederlands of frans na 5 jaar . Meer dan genoeg om te stemmen.

Jij bent dus of iets aan het verzinnen of je hebt het over mensen die hier juist aangekomen zijn.
Oud 20 februari 2004, 11:50   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Maar hij kan dus kiezen of hij zich inschrijft, terwijl wij de facto ingeschreven zijn.
ja natuurlijk hij is niet belg. Wat ga je doen alle niet belgen verplichten te stemmen in belgie? Zal nogal wat zijn die 6.5miljard stemmen tellen

Zoals iemand hier zij je hebt om discriminatie te hebben 2 partijen nodig die gelijk zijn. Ziende dat 1 de belgische nationaliteit hebben en de andere niet zijn ze hier dus niet gelijk.
Oud 20 februari 2004, 11:54   #55
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Elke Belg boven 18 jaar heeft opkomstplicht, geen stemplicht.

De niet-europese vreemdelingen, dus niet genaturaliseerd door de snel-belg-wet omdat ze dus hier niet wensen te blijven of bouwen aan onze toekomst, hebben stemrecht, maar hoeven daar niet van gebruik te maken omdat er voor hen geen opkomstplicht is.

Symbolisch kan dit tellen. De discussie is echter niet of nauweliks gevoerd: wanneer ben je een volwaardige burger van dit land, en maw wanneer krijg je als immigrant van niet-europese origine dezelfde rechten en plichten als een autochtone inwoner van dit land.

Door belastingen te betalen? Door de nationaliteit te verwerven? Etc ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 11:55   #56
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

ja natuurlijk hij is niet belg. Wat ga je doen alle niet belgen verplichten te stemmen in belgie? Zal nogal wat zijn die 6.5miljard stemmen tellen
Uiteraard, want er wonen in België 6.5 miljard mensen.
Ik heb trouwens nooit gepleit voor stemplicht.

Citaat:
Zoals iemand hier zij je hebt om discriminatie te hebben 2 partijen nodig die gelijk zijn. Ziende dat 1 de belgische nationaliteit hebben en de andere niet zijn ze hier dus niet gelijk.
Zoals iemand anders zei, laat dat dus de weg open voor verdere discriminatie, en zou u er dus ook geen probleem mee mogen hebben mochten die vreemdelingen bvb geen zaak meer mogen beginnen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 20 februari 2004, 11:56   #57
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

De discussie gaat eigelijk over:

Hoe vullen we het principe burgerschap van een land in? Wanneer ben je burger met rechten en plichten van een land, en wanneer niet?

Het nationale burgerschap staat op losse schroeven, en er is geen alternatieve onderbouwing.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 12:02   #58
k9

Standaard

Citaat:
Ach dan ga je je baseren op wie in eblgie woont ? Dan discrimineer je de belgen en niet belgen die niet in belgie wonen natuurlijk)

Citaat:
Zoals iemand anders zei, laat dat dus de weg open voor verdere discriminatie, en zou u er dus ook geen probleem mee mogen hebben mochten die vreemdelingen bvb geen zaak meer mogen beginnen.
Over welke verdere discriminatie heb je het?
Oud 20 februari 2004, 12:05   #59
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Stemrecht voor migranten bestaat al heel lang. Weet jij wel hoeveel migranten hier ondertussen Belg zijn geworden? Tienduizenden en nog eens tienduizenden.
Dus dat is al geen probleem, want Belg worden is toch wel het summum van integratie, zou ik zo denken...

Citaat:
Stemrecht voor vreemdelingen van buiten de Europese Unie die hier komen zitten en pertinent weigeren om de Belgische natioaliteit aan te nemen. Daar gaat het om. Ik kan nog altijd niet begrijpen dat men zoiets steunt.
Ze moeten hier minstens 5 jaar wonen, dus "hier zomaar komen zitten" lijkt me niet helemaal accuraat...

Citaat:
Daar wringt het schoentje. De politici hebben geweigerd om een referendum te organizeren, al was het maar een niet-bindende informatieve referendum. Gewoon omdat ze weten dat tussen de 60 en de 85% van de bevolking tegen die rot-maatregel is. En toch wordt het door de strot geduwd.
Dat moet je dan onze politici aanwrijven, en niet de migranten.

Citaat:
Dat jij het persoonlijk goed vind om ze allemaal naar hier te halen en alle rechten te geven, dat kan er bij mij niet in. Maar goed, masochisten hebben altijd al bestaan.
In de eerste plaats wil ik ze niet "allemaal naar hier halen"; het gaat om degenen die er nu al zijn. In de tweede plaats is het niet meer dan normaal dat mensen die hier wonen, werken, belastingen betalen ook een woordje mogen meespreken over wat er met hun belastingscenten gebeurt.

Citaat:
Het gaat hoofdzakelijk om moslims, en het zijn de moslims die een probleem vormen in Europa.
Van die scheiding tussen kerk (moskee) en staat: jij bent ervoor, die tulbans en hoofddoeken zijn er allemaal tegen. En gezien zij het meer en meer voor het zeggen hebben.....
Of het hoofdzakelijk over Moslims gaat is een bewering voor jouw rekening, maar zelfs als het klopt, gaat het nog altijd over een beperkte groep. De scheiding tussen kerk en staat werd in onze grondwet ingeschreven, en dat zie ik zo snel nog niet veranderen hoor.
Raf , mijn conclusie : mensen als jij zijn te goed voor deze wereld. Wake up!
Oud 20 februari 2004, 12:12   #60
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach dan ga je je baseren op wie in eblgie woont ? Dan discrimineer je de belgen en niet belgen die niet in belgie wonen natuurlijk)
Huh?

Citaat:
Citaat:
Over welke verdere discriminatie heb je het?
Ik gaf u het fictief voorbeeldje van het beginnen van een eigen zaak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be