![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik al aangaf, houd ik niet zozeer van de tweedeling links-rechts. Ik geloof immers dat dergelijke tweespalt eerder contraproductief werkt en beleidsmakers er kan van weerhouden de juiste beslissingen te nemen, al was het maar omdat hun voorstellen in hun eigen politieke landschap (lees: bij hun achterban) als 'te links' of 'te rechts' zouden bestempeld worden. Om toch een antwoord te geven op je vraag, en om er zo drie te noemen die onmiddellijk in mij opkomen: 'linkse' idealen: 1. invoering van een (beperkt!) basisinkomen voor iedereen, zelfstandigen inclusief.(alhoewel sommigen dat misschien eerder als 'rechts' zullen bestempelen) 2. modernisering van de 'sociale sector' (jongerenbegeleiding, geriatrische zorg, etc.), door daar meer fondsen voor vrij te maken. België loopt methodologisch jaren achter op buurland Nederland. 3. Verhoging van de wettelijke pensioenen voor zelfstandigen en weduwen van zelfstandigen. Daar zitten dus mensen tussen die nog geen 300 € per maand hebben... 'rechtse' idealen 1. beperking in tijd en afbouw van de werkloosheidsvergoeding (om uiteindelijk tot 1 'links' te komen.) Minstens afbouw en afschaffing van het brugpensioen. 2. Resoluut en effectieve verlaging van de vennootschapsbelasting. 3. verlaging van het BTW-tarief in de horeca naar 6 % (niet voor mijn portemonnee hoor ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 10 oktober 2007 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste,wat vind U ervan dat ze nooit armen(niet over mij) als forummer van de week aan stellen,zijn deze dan minderwaardig? Ik dacht hier aan Guerin,Debbie,Limburgse leeuw,kobaf,armoede,ect.....
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Fuiven: zelden tot nooit. Tenzij ik echt niet anders kan... Optredens: toch enkele per maand. Maar dat kan gaan van een theaterstuk tot een optreden van een lokale rockband/DJ. Ook wel af en toe een tentoonstelling, met een voorkeur voor schilderijen/etsen en installaties. Oh ja, en ook fototentoonstellingen! Discotheken: zie fuiven... Ik geniet qua 'uitgaansleven' eerder van een restaurant en nadien een bruin café, al heb ik ook wel een stamcafé waar het behoorlijk wat 'wilder' aan toe gaat ![]() En ik kan zelden op tijd naar huis gaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De bovenstaande personen ken ik niet echt goed, maar mocht het blijken dat ik enkelen van hen forumgewijs leer kennen en zij bereid zijn om als forummer van de week te fungeren, dan zal ik zeker (eerlijk!) overwegen om hen aan te brengen als forummer van de week. Anderzijds moet ik eerlijkheidshalve ook wel opmerken dat Uw houding 'ik-ben-arm-en-niemand-is-geïnteresseerd-in-mij' niet bepaald uitnodigend werkt... Sorry, maar dat komt bij mij althans zo over... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 10 oktober 2007 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel uren klop je zo per week? ongeveer toch, want ik kan mij inbeelden dat elke week anders is.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
edit: en aangezien ik zodadelijk nog een consult heb: tot vanavond laat of tot morgen allemaal ! Laatst gewijzigd door Diplomatius : 10 oktober 2007 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook zo'n typische vraag voor forummer v/d week:
zijn er hier forummers die je niet kunt hebben, en forummers die je goed liggen? ![]()
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in: - de muziekwereld - de filmwereld - de politiek - de sportwereld - de TV personnages - de filosofen - de ganse wereld Met dank aan Gun. Laatst gewijzigd door Pluche : 10 oktober 2007 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() Over welke aspecten in het leven heb je al iets bijgeleerd, opgestoken op P.be?
Laatst gewijzigd door Pluche : 10 oktober 2007 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je de VS al bezocht, en zo ja, welke steden en streken, en wat vond je er van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() welke zaken behandel je zoal?
strafrecht? echtscheidingen? ...
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe vertaal je Habermas naar de politiek (als dat al zou kunnen)? Zijn ideaal van een "machtsvrije dialoog" lijkt mij onverzoenbaar met een politiek systeem waar macht juist een na te streven instrument en doel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Staatssecretaris
|
![]() Limburgse Leeuw zal een uitstekende kandidaat voor een armenforummer zijn, helaas kan hij niet dagelijks over een PC beschikken, zodat hij geen forummer van de week kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Staatssecretaris
|
![]() Vanwaar uw nickname?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() Wil je zelf ooit kinderen hebben? Zo ja waarom, zo nee waarom niet?
Laatst gewijzigd door Pluche : 10 oktober 2007 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() Heb je als advocaat het gevoel dat je bepaalde idealen wil uitdragen?
Hoe vaak maak je 'gebruik' van de procedure?
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om hierop terug te komen: zie je het zitten om samen met mij een paar flitspalen aan te klagen?
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, ook een Habermas fan. (Ik haal daar ook wat gram aan.)
Ik ga er vanuit dat je ook vindt dat het systeem de leefwereld niet teveel mag overnemen?
![]() |
![]() |