Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 10:10   #41
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht

2)Komt de aversie voor vreemdelingen misschien uit de lucht gevallen?
.
Neen: ze is gecreëerd en leidt tot moord, doodslag, irritatie, paranoïa en uiteindelijk tot genocide, oorlog, uitroeiïng.
Goed gezien.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:14   #42
jovada
Vreemdeling

jovada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Vaarwel Hans, tot nooit meer!
Ja, stop een individu weg voor een paar jaar en 't is allemaal opgelost...
En als hij na bijvoorbeeld 10 jaar uit de cel komt, is dan zijn racistische zin om te moorden ineens mirakuleus "genezen"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft er weer een martelaar bij. Slachtoffer voor de 'goede zaak': Hans Van Themsche.
En dit lijkt me ook nogal extreem. Volgens mij is dit niet echt een persoon die steun zou krijgen van het VB...

De reacties zijn toch heel vaak zwart/wit hoor... Dat stoort me echt vaak en echt wel in elke discussie...
Oud 11 oktober 2007, 10:14   #43
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik Bekijk bericht
De wet van 8.6.2006 op het wapenbezit was een gedeeltelijke omzetting van een Europese richtlijn van 18.6.1991.
Vijftien jaar hebben onze verkozenen erover gedaan om een wet te stemmen die de moorden had voorkomen.
Inien HVT niet met een wapen en kogels op zak de wapenhandel had kunnen verlaten,waren er geen doden gevallen.
Zeer juist: Wapens Weg!

Maar voorlopig duurt het nog jaren vooraleer ze allemaal weg zijn, tenminste als we ook de andere landen meekrijgen.
Een tweede stap is om degenen die aggressie en vijandigheid oproepen en aanwakkeren te counteren.
De trekker van het wapen is één ding: de vinger aan de trekker is ook belangrijk, die moet een uitgestoken hand worden.

Oproerkraaiers die de mensheid in kampen wensen te verdelen voor hun zielig politiek doel zijn de oorzaak van alle geweld.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:15   #44
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Heeft "Het Centrum" zich in deze zaak ook burgerlijke partij gesteld? 't Zou me sterk verwonderen....
Ge weet toch dat volgens hun racisme maar vanuit één kant kan komen.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:20   #45
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Komt de aversie voor vreemdelingen misschien uit de lucht gevallen? Is het een bacil die met een vliegtuig meekwam uit de VS? Is het misschien een genetische kwaal van de familie van de moordenaar, zijn ze afstammelingen van Ku Klux Klan leden?
Door wie werd HVT nu ook alweer gepest ??? Jep , door vreemdelingen ... De enigen die schuldig zijn aan het doorflippen van HVT zijn dan ook de vreemdelingen die hem moegepest hebben ...Blijkbaar is het nog steeds niet doorgedrongen dat daar de oorzaak ligt ...
En de opvoeding van HVT ??? Hij zat toch in een verdraagzaam internaat hé ..
Waar het vliegtuig met de bacil vandaankwam is ook duidelijk ... Noord-Afrika lijkt me een goede plaats om naar de oorsprong te gaan zoeken , het ging blijkbaar niet over Indiase personen , want daar was hij de beste maatjes mee ... Een reden om racisme dus uit te sluiten !!!
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:22   #46
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nieuwe: racistische aanleg!

Maw: het VB is niet zo succesvol omdat het vreemdelingenhaat verspreidt, aanwakkerd, verdedigd: het is een club van mensen met een racistische aanleg!
Het is inderdaad niet zwart/wit zoals dat vaak wordt voorgesteld. Volgens jouw logica ben je ofwel racist ofwel geen racist. Hoe noem je dan mensen die problemen hebben met vreemdelingen die zich niet integreren, de stijgende invloed van een intolerante godsdienst, etc.... maar die huidskleur of nationaliteit geen factor vinden om iemand anders te behandelen? En schrijf nu niet dat ik mezelf tegenspreek. Ik ben het beu om als racist te worden versleten omdat ik ondermeer vind dat vreemdelingen zich moeten integreren in onze maatschappij of anders maar moeten terugkeren. Kom maar eens bij mij thuis op de koffie. Mijn allochtone (want niet hier geboren) en niet-blanke vrouw zal je zonder problemen welkom heten.

De vraag is of HVT heeft gemoord omdat hij een racist is? neen. Had hij geen racist geweest, hadden er waarschijnlijk andere slachtoffers gevallen.

Potverdekke, 25 jaar geleden foeterden ze in de steden al op de allochtonen (ik ga niet herhalen hoe ze werden genoemd) op zo'n manier dat het CGKR waarschijnlijk een extra vleugel had moeten bijbouwen voor het extra personeel dat ze moesten aannemen voor alle rechtszaken die ze hadden moeten inspannen (hijg hijg wat een zin).
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:23   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Op geen enkel ogenblik heb ik kommentaar gegeven ivm het proces HVT.
Zelfs niet toen Tanghe, als amadiste van dienst, het tijdens het proces uitschruwelde: "jamaar waarom kunnen we ons niet méér focussen op racisme...daar is vandaag niets over gezegd in de rechtszaal".

Vandaag na de uitspraak vind ik het volgende:
A/ Ik blijf er bij dat onze politiemensen dringend moeten uitgerust worden met 357 magnum of 45 magnum ipv die 9mm parabellum.
B/ Ik ben en blijf voorstander van het uitvoeren van de doodstraf bij dergelijke feiten
C/ De pers én justitie heeft zich bij deze rechtszaak eens te meer onbetrouwbaar, tendentieus én onrechtvaardig getoond.

Daarenboven is het aandoenlijk om te merken dat, gezien het proces zo geleid werd door externe subjectivering, het nu slechts de achterlijkste haatsmurfen zijn die niet inzien dat enerzijds de slachtoffers en anderzijds dit proces onbruikbaar zijn geworden voor politieke rekuperatie en lijkenpikkerij.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 11 oktober 2007 om 10:27.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:24   #48
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een sofisme: Linksen streven niet naar het verwijderen van rechtsen. Ze stellen net dat alle mensen gelijk zijn, streven naar sollidariteit en hopen enkel dat de mensen die misleid zijn door rechtse demagogen hun verstand gebruiken. Ze wensen noch de verwijdering, noch het discrimineren van rechtse stemmers: ze wensen ze integendeel te zien wakker worden en volwaardig, onbevooroordeeld te zien deelnemen als gewone, evenwichtige medemensen. Dat is "links klimaat".

Dit leidt duidelijk niet naar moord maar naar pacificatie, verbroedering en verdraagzaamheid.

De andere ideologie, die stelt dat mensen minderwaardige zijn, culturen die anders zijn crimineel en die een fobie tegen één godsdienst zien als een voorbeeld van hoe men verdraagzaam is en de vrijheden respecteert is een ideologie die bewijsbaar leidt tot moord, massamoord, genocide. Overal en in alle tijden.

Je valse en foute redenering slaat zoals een tang op een varken
Dat is eentje om in te kaderen, vooral als je weet van wie het komt, de verpersoonlijking van de VB-hater himselve.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:24   #49
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige wapens die u zal wegkrijgen zijn de legale wapens ... Wat doet u dan met de duizenden illegale wapens die in Vlaanderen circuleren ? Een "annonce" in de krant lijkt me daar geen oplossing voor ... Vele van die wapens zijn in handen van bendes die geen kranten lezen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 11 oktober 2007, 10:26   #50
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Toevallig heb ik gisteren nog kunnen spreken met een zogenaamde 'echte racist' van het type 'hakenkruistattoo'. (omwille van professionele redenen, maak u zich vooral geen illusies)
Deze persoon was ervan overtuigd dat HVT geen echte racist is daar volgens hem echte racisten nooit zouden overgaan tot het koelbloedig afmaken van een klein, blank, blond meisje. Mensen van het zogezegd superieure blanke ras mogen enkel aangepakt worden door racisten indien ze verregaand zouden collaboreren met de andere rassen en aangezien dit kind nog veel te jong was om actief te collaboreren, is het blijkbaar tegen één of andere macabere racistische code om hierbij geweld te gebruiken.

Interessant wat een mens zoal leert op de rechtbanktribunes.

Zo te horen een idioot van jewelste. Het soort dat, als de omstandigheden goed zitten (excusez le mot), de stad intrekt met een geladen geweer. Overigens, zijn logica leunt nauw aan bij de Islam: dood enkel de ongelovigen of de gelovigen die A. de rug toekeren. Soit. Bende gekken.
Oud 11 oktober 2007, 10:28   #51
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;2989581]Gelukkig heeft men het racistische motief van de moordenaar onderkend.

Dit land is ziek, er zijn zieke partijen, of zijn er medeplichtigen aan moord?

Komt de aversie voor vreemdelingen misschien uit de lucht gevallen?

Een zeer groot deel van de oorzaak waarom de Vlaming "minder gastvrij" wordt is zeker te verklaren in het feit dat ondanks dat de overgrote meerderheid van de bevolking tegen een verdere toestroom is van vreemdelingen , de linkse politieke klasse ( die er in geslaagd is om 25% van de bevolking monddood te maken) de toevoer van vreemdelingen maar door onze strot blijft duwen.
Sommigen krijgen daardoor de neiging "om er iets aan te doen",op een manier die natuurlijk absoluut is af te keuren maar waar de verantwoordelijkheid op zijn minst voor een groot deel is te wijten aan het gevoerde politieke beleid.

Laatst gewijzigd door Discus : 11 oktober 2007 om 10:33.
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:28   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
C/ De pers én justitie heeft zich bij deze rechtszaak eens te meer onbetrouwbaar, tendentieus én onrechtvaardig getoond.
.
't strafste is dan wel dat een uitspraak van een oud-rechter wel wordt aangepakt omdat die niet in de kraam van de rechtbank paste , maar dat de regelrechte eenzijdige mediacampagne voor diezelfde rechtbank geen gevaar voor beinvloeding van de jury is...

Laatst gewijzigd door manta : 11 oktober 2007 om 10:35.
Oud 11 oktober 2007, 10:35   #53
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De enige wapens die u zal wegkrijgen zijn de legale wapens ... Wat doet u dan met de duizenden illegale wapens die in Vlaanderen circuleren ? Een "annonce" in de krant lijkt me daar geen oplossing voor ... Vele van die wapens zijn in handen van bendes die geen kranten lezen ...
En noteer dit maar op uw buik linkse rukkers dat, als onze legale wapens uit huis moeten, er binnen de kortste keren een illegaal wapen op mijn nachttafeltje zal liggen aangezien men ons de bescherming tegen criminelen niet kan garanderen en ik het risico niet wil lopen mijzelf en mijn gezin aan de good-will van een eventuele agressor over te leveren.
Oud 11 oktober 2007, 10:36   #54
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Goed. Hier in Texas zou dat manneke verdiend effektief de doodstraf krijgen. Jullie mietjes zouden dit waarschijnlijk onmenselijk vinden en denken dat de oplossing in het verbieden van politieke partijen ligt.
Ik kan mij hier volledig achter scharen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:38   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In Nederland kan men én ontoerekeningsvatbaar (ziek) beschouwd worden én een gevangenisstraf oplopen.

In het geval van HVT zou dit de enige goede oplossing zijn geweest: een gevangenisstraf én eventueel levenslang ter beschikkingstelling.

Ze kunnen nu allemaal o zo content zijn met hun "rassiest", maar het probleem is hiermee zeker niet van de baan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:43   #56
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig heeft men het racistische motief van de moordenaar onderkend.

Dit moet een zware klap zijn voor de partij die hier in alle talen over zweeg, pontius pilatus speelde en stilletjes "mijn naam is haas!" floot in het stikdonker waar zij zich zo thuis voelt.

Maar het is nu een feit: een racist, een massamoordenaar is veroordeeld voor zijn daden. En nu: gaat men zeggen dat hij het racisme heeft uitgevonden?
Gaat Patrick Janssens blijven opzij kijken? Zeggen dat er geen politieke oorzaak is van vreemdelingenhaat? Gaat men blijven subsidies geven?

Dit land is ziek, er zijn zieke partijen, of zijn er medeplichtigen aan moord?

Komt de aversie voor vreemdelingen misschien uit de lucht gevallen? Is het een bacil die met een vliegtuig meekwam uit de VS? Is het misschien een genetische kwaal van de familie van de moordenaar, zijn ze afstammelingen van Ku Klux Klan leden?

In de wetenschap gelooft men niet in de "generatio spontanea": het ontstaan van bacteriën uit het niets. Bacteriën, zo leerde ons Pasteur, kwamen ons lichaam verzieken omdat ze van andere zieke mensen kwamen. Om ons te beschermen dienden deze te worden geïsoleerd, wat ze aanraken gesteriliseerd en onze voeding gepasteuriseerd.

WIe pakt de haard van de ziekte aan? Wie doet de moeite om na dit vonnis te gaan zorgen dat de epidemie wordt gestopt?
Wie gaat de mestputten, waaruit de bacterie komt geslopen dicht leggen, wie gaat met DDT de ratten die de kwaal verspreiden te lijf?

Is er iemand nog WAKKER in ons politiek landschap?
U zou moeten weten in al uw wijsheid dat 'U' in de hoofdzaak zou moeten worden bekeken als de oorzaak van zulke zaken. Waarom, omdat personen als 'U' met hun pogressieve zever en hun "zogenaamde" verdraagzaamheid niets meer en minder zijn dan een voedingsbodem van haat. Of leest u misschien uw eigen zever er niet op na. Als u geen haat kunt spuien tegen personen die er een andere mening op na houden als de uwe heeft uw leven precies geen zin.

Moet uw reactie nu eens erop na lezen, beledigingen �* volanté. Dus nogeens voor de duidelijkheid, personen die aan de oorzaak liggen van daden gepleegd door HVT zijn personen als u die dit beschouwen als "een kers op de taart" van wat hun ziekelijk levensdoel is, haatverspreiden. Die met opzet de andere kant uitkijken wanneer er terreur, moord en noem maar op gepleegd wordt door hun allochtoonse troetelkinderen. Moest u de eerlijkheid hebben (maar dat is iets wat men alleen als mens heeft, niet als lijkenpikker) zou u "ALLE" misdaden veroordelen en niet bepaalde daden om uw politieke haatzaaierij te kunnen verkondigen.

Dus wat een normaal mens betreft, mogen ze in het geval HVT, opsluiten en de sleutel weggooien. Maar dit dan ook in het geval voor de dader(s) van GDM en degene die hem al zijn voorgegaan. Maar dat met zulks een persoontje als u en aanverwanten een probleem heeft is een welgekend feit. Want de daders van deze laatst genoemd slachtoffer zijn voor u en aanverwanten kansarm, misdeeld en onbegrepen.

Personen als u, zouden eens moeten overwegen om met pak en zak te emmigreren naar het midden oosten, daar loopt het vol van haatzaaiers die groepen tegen elkaar uitspelen om hun ziekelijk wereldbeeld een vaste voet te kunnen geven.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:50   #57
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
blablablabla...Als bij HVT het aspect rasicme niet in zijn gedachtengoed zat, zou hij die bewuste dag misschien met zijn geweer terug naar zijn school zijn gegaan en daar een bloedbad hebben aangericht. Dan stond dit forum niet vol met gezever over hoe diep-racistisch Vlaanderen is (in Wallonië kennen ze geen racisme...). HVT heeft die moorden niet gepleegd omdat hij een racist is, hij heeft ze gepleegd omdat hij dood wou en daarbij een paar mensen wou in meesleuren. Omdat hij racistisch was aangelegd, was zijn doelgroep snel bepaald.

Alle apologisten zitten maar te roepen dat als we niet opletten, we binnen 10 jaar pogroms gaan hebben tegen alles wat allochtoon is. Terwijl je ondertussen na 20u00 in het Centraal station in Brussel geen allochtoon in de ogen mag kijken of je heb ruzie.
Een kleine vergissing volgens mij: HVT wou dood, en wou een paar mensen meeslepen, tot zover akkoord.Maar hij heeft volgens mij niet uit racisme op vreemdelingen geschoten, enkel omdat hij het minder erg vond om vreemdelingen te doden, dan Vlamingen.Dat bepaalt dus wel een voorkeur, maar niet direkt racisme. In deze was zijn redenering eigenlijk: "Eigen volk laatst".
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:50   #58
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar voorlopig duurt het nog jaren vooraleer ze allemaal weg zijn, tenminste als we ook de andere landen meekrijgen.
Een tweede stap is om degenen die aggressie en vijandigheid oproepen en aanwakkeren te counteren.
De trekker van het wapen is één ding: de vinger aan de trekker is ook belangrijk, die moet een uitgestoken hand worden.

Oproerkraaiers die de mensheid in kampen wensen te verdelen voor hun zielig politiek doel zijn de oorzaak van alle geweld.
In het geval aggressie en oproepen en aanwakkeren van vijandigheid. Gaat u, uzelf zeker moeten verwijderen of laten verwijderen. Laat zien dat u van uw woord bent.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 10:56   #59
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Toevallig heb ik gisteren nog kunnen spreken met een zogenaamde 'echte racist' van het type 'hakenkruistattoo'. (omwille van professionele redenen, maak u zich vooral geen illusies)
Deze persoon was ervan overtuigd dat HVT geen echte racist is daar volgens hem echte racisten nooit zouden overgaan tot het koelbloedig afmaken van een klein, blank, blond meisje. Mensen van het blanke ras mogen enkel aangepakt worden door racisten indien ze verregaand zouden collaboreren met de andere rassen en aangezien dit kind nog veel te jong was om actief te collaboreren, is het blijkbaar tegen één of andere macabere racistische code om hierbij geweld te gebruiken.

Interessant wat een mens zoal leert op de rechtbanktribunes.
Nu hoort men het ook eens van een ervaringsdeskundige.HVT is een snotaap die tijdelijk doorgeslagen heeft.Niet al te slim, en die niet goed weet of hij in de échte wereld of in een video game zit.Niks van zogezegde racistische ideologie bij hem te bespeuren, behalve wat slechtbegrepen en halfverteerd gedachtengoed uit een ander tijdperk mischien.Allesbehalve een militant, bij gelijk welke groep of partij.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 11:00   #60
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Een kleine vergissing volgens mij: HVT wou dood, en wou een paar mensen meeslepen, tot zover akkoord.Maar hij heeft volgens mij niet uit racisme op vreemdelingen geschoten, enkel omdat hij het minder erg vond om vreemdelingen te doden, dan Vlamingen.Dat bepaalt dus wel een voorkeur, maar niet direkt racisme. In deze was zijn redenering eigenlijk: "Eigen volk laatst".
Bwa, misschien wel. Een voorkeur, maar dan wel ingegeven door een logica die wel 'racistisch' is te noemen. De aanklager verwoordde het als volgt: 'Racisme was onweerlegbaar één van de motieven. Niet het allesoverheersend, maar wel een motief'. De verdeding stelde dat racisme niet de verklaring was voor zijn daden. Misschien moeten we het ergens tussenin gaan zoeken, maar ondertussen zullen de kranten ons wel vertellen hoe we erover moeten denken: De Standaard: 'Racisitische moordenaar', De Morgen: 'schuldig aan racistische moorden'. GvA stelt: 'schuldig met racistisch motief'. Lijkt me iets objectiever...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be