![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de tekst van Mattheus geeft de meester weer gelijk. Want eigelijk is de meester onrechtvaardig. De mensen die het minste werken krijgen evenveel en Jezus vindt dit goed. En dat is niet altijd loon naar werk. De meester doet wat hij wilt, rechtvaardig of niet. En de arbeiders moeten niet komen zeuren. U moet eens nagaan in de evangelies. De meester krijgt altijd gelijk, hij heeft een onbeperkte macht. Nooit zal Jezus kritiek geven op wat wij zouden noemen 'de werkgever'. Niet dat het altijd moet, maar soms wel, en zeker wel als we Lucas lezen in dit verband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel gaan we een open discussie aan ofwel sparen we mekaar. Of een discussie in dit laatste geval nog veel zin heeft, betwijfel ik. Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2007 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2007 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Bespaar je de moeite, System. We praten totaal langs mekaar heen. Dit is geen vruchtbare wijze van discussie meer. Het Evangelie ligt écht niet zo simpel als jij denkt. Ik weiger aan simplificatie mee te werken, daarvoor neem ik die tekst te ernstig en heb ik er teveel respect en ontzag voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2007 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |