Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 14:22   #41
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Moest u het niet doorhebben: wetten kunnen ook achterlijk zijn.
idd, dat ontken ik niet. Al is dat relatief. Wat denkt gij dat ze van onze wetten denken?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:23   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ge kent er niets van.
en gelukkig maar ... wat een loser ideologie
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:23   #43
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Ge kent er niets van.
Het is toch zo, Vlaemsch-Dietsche cultuur en niets anders?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:24   #44
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
discussieer dan ook niet boven uw niveau

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 11 oktober 2007 om 14:24.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:26   #45
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
idd, dat ontken ik niet. Al is dat relatief. Wat denkt gij dat ze van onze wetten denken?
Relativisme is goed als je het over een micro-milieu hebt zoals je vriendenkring. Zodra je teveel begint te relativeren en te weinig aan realpolitik doet in de echte wereld, zal te ten onder gaan, net zoals de indianen ten onder gingen. Ze waren misschien de grootste filosofen op aarde.

Wat ze van onze wetten denken boeit mij geen enige flikker. Hier laten onze wetten toe dat mensen zoals u kritiek op de overheid en op alles kunnen hebben. Daar niet echt.
Ik leef liever hier, en ik beschouw hun systeem als inferieur.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:27   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
discussieer dan ook niet boven uw niveau
onder het niveau zitten van een neo-nazi ... da's een contradictio in terminis
Oud 11 oktober 2007, 14:28   #47
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken jouw niveau wel hoor. Als gekleurde "jongeren" het hadden gedaan, dan zou je de koran en de islam er wel bij sleuren. Crapuul is crapuul. Zo simpel is het.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:30   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken jouw niveau wel hoor. Als gekleurde "jongeren" het hadden gedaan, dan zou je de koran en de islam er wel bij sleuren. Crapuul is crapuul. Zo simpel is het.
Crapuul is crapuul, we zijn het volmondig eens. de kerker in en dichtlassen.
Oud 11 oktober 2007, 14:31   #49
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles is relatief. Totdat men je wil ophangen.
Oud 11 oktober 2007, 14:38   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geen idee hoe mensen daarop komen
herhaling nr 247 ? zonder inhoud, zonder argumenten...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:41   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach ja en die politieke ideeën zijn wat jeugdig schorremorrie aantrekt in de neo-nazi ideologie natuurlijk

zwanst niet hé gebrek aan respect voor gehandicapten en anders-zijn is een hoofdkenmerk van het NS.

leer ermee leven, of identificeer u met een meer kiese ideologie.
iemand die een (bijna weerloze) gehandicapte aanpakt, pest, berooft, slaat... of om het even wat is een stuk krapuul.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 11 oktober 2007, 14:42   #52
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
iemand die een (bijna weerloze) gehandicapte aanpakt, pest, berooft, slaat... of om het even wat is een stuk krapuul.
ik heb nergens anders beweerd hoor ... u bent nu al de tweede die mij daarop lijkt te moeten terechtwijzen ... blijkbaar ben ik onduidelijk geweest?
Oud 11 oktober 2007, 14:46   #53
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Crapuul is crapuul, we zijn het volmondig eens. de kerker in en dichtlassen.
Het wordt hoog tijd en zeer dringend iets te doen aan het gratuit geweld !
Heropvoeden, leren respecteren van ieder levend wezen. Respect voor goederen van andere mensen. Respect voor milieu en maatschappij.

RESPECT !

Laatst gewijzigd door ancapa : 11 oktober 2007 om 14:46.
Oud 11 oktober 2007, 14:47   #54
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb nergens anders beweerd hoor ... u bent nu al de tweede die mij daarop lijkt te moeten terechtwijzen ... blijkbaar ben ik onduidelijk geweest?
was of ben volmondig met je eens, wou enkel bevestigen.
Oud 11 oktober 2007, 14:57   #55
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog in Zweden, één dag eerder in de krant!

Leeftijdsgenoten slaan jongen van zestien dood in Stockholm

Prinses Victoria wil dat jongeren zich bewustzijn van de gevolgen van zinloos geweld.Vijf jongens van zestien verschijnen straks voor de aanklager in Stockholm op verdenking van het doodslaan van een leeftijdsgenoot voor de deur van een nachtclub in Stockholm. Intussen doet kroonprinses Victoria die de vader van het slachtoffer kent, een poging om de jeugd te responsabiliseren.

Politie zwijgzaam
"De openbare aanklager heeft de aanhouding van het kwintet gevraagd op verdenking van moord", zegt politiewoordvoerder Björn Engström. Het incident had zaterdag plaats. Maandag werden de jongens opgepakt en aangehouden. Een heleboel getuigen werden ondervraagd. De politie wil niet vertellen of een van de verdachten de moord bekende.

Hartstilstand
Het slachtoffer werd aan de ingang van een nachtclub in de wijk Kungsholmen doodgeslagen. Hij kreeg trappen op zijn hoofd en bovenlichaam, met als gevolg een hartstilstand. De dokters van het Sint Görans hospitaal konden hem nog reanimeren, maar de hersenschade was te groot en zondag bezweek hij aan de verwondingen.

Hoofdschuldige aangeduid
Volgens Åke Broné, advocaat van een van de jongens voelt hij zich ziek door de verdenking en heeft hij medelijden met het slachtoffer."Hij heeft naar eigen zeggen geen geweld gebruikt tegen de jongen. Hij probeerde alleen maar om tussenbeide te komen en een einde te maken aan de ruzie", aldus Broné. Nog volgens de advocaat is zijn cliënt een bekende van het slachtoffer. "Ook de vader van mijn cliënt en de vader van het slachtoffer kennen elkaar. Ze waren ooit collega's." Vier jongens hebben een vijfde aangeduid als de hoofdschuldige.

Oproep prinses
Kroonprinses Victoria die ook de vader van het slachtoffer kent, ging zondag alvast naar de kerk in Kungsholmen. Ze heeft ook een boodschap voor de jeugd. "Ik wil dat jongeren zich bewust worden van de consequenties van zinloos geweld. Wat gebeurd is kan echt niet", besluit de prinses in de Zweedse krant Svenska Dagbladet. (vsv)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=hlnRPArtikels
Oud 11 oktober 2007, 15:00   #56
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn de wetten in dat land.. net zoals wetten bij ons verbieden om iemand te doden is het daar verboden om bijvoorbeeld homoseksueel te zijn in het openbaar, of een brood te pikken (waarna ze uw hand afhakken bv.), etc.
Dat zijn wetten. Gelieve nogmaals de (on)logica ervan aan te tonen;
Ik moet niets aantonen. Je hebt goede wetten en belachelijke wetten.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 15:08   #57
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Als een aanhanger van "links" een moord pleegt (cf. moord op Pim Fortuyn), dan is het niet nodig dat "links" op straat komt, om zich te distantiëren. Zowel links als rechts kennen de ideologie van "links", en zouden moeten weten dat het om een uitwas ging.

Als een aanhanger van "rechts" een moord pleegt (cf. HVT en openingspost), dan is het niet nodig dat "rechts" op straat komt om zich te distantiëren. Zowel rechts als links kennen de ideologie van "rechts", en zouden moeten weten dat het om een uitwas ging.

Links en Rechts zijn complementair in het Westen. We hebben veel te danken aan Links en we hebben veel te danken aan Rechts.
Beiden kanten kunnen het radicaal oneens zijn, maar maken allebei deel uit van ons Europees, politiek systeem.

Anders is het wanneer het om moslimextremisme gaat. Iets wat niet in Europa thuishoort.
De bevolking vraagt zich terecht af of deze nieuwe groep die extremistiche ideëen deelt en hoever ze hierin willen gaan.
De vraag dat gematigde moslims zich zouden uitspreken tegen iedere vorm van extremisme, of het nu om moord, of over beperking van de Vrijheid van meningsuiting gaat, is dus volkomen logisch en kan in geen geval vergeleken worden met "links" of "rechts".

Laatst gewijzigd door Infidel : 11 oktober 2007 om 15:09.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 15:11   #58
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
links werkt aan preventie (waarvan bewezen is dat het helpt),
Schijnt niet meer zo goed te werken, de laatste jaren.

Alleen maar uit het nieuws van vandaag:

http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...valHamontAchel
http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/...=categoryArt14
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF10102007_123
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF11102007_055
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=hlnMatrix
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 15:16   #59
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Toch een interessante evolutie.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Citaat:
Leerling doodgestoken bij school in Amsterdam

HLN UPDATE 15:56Een 16-jarige Nederlandse scholier is vandaag overleden na een steekpartij bij het Technisch College in Amsterdam. De politie heeft een 14-jarige jongen aangehouden. De jongens zijn allebei leerling van de school.

Ruzie
De steekpartij vond rond half één vanmiddag plaats aan de Vlaardingenlaan voor het schoolplein, na een puberale ruzie. De ruzie zou zijn ontstaan toen een van de jongens een pen tegen zijn hoofd gegooid kreeg. Buiten liep het incident volledig uit de hand, waarna een van de jongens werd neergestoken, naar verluidt in de nek. De jongen lag een paar minuten in een grote plas bloed, voordat hij naar het ziekenhuis vervoerd kon worden, waar hij overleed.

Vlucht
De 14-jarige verdachte vluchtte na het incident naar het metrostation Henk Sneevlietweg. Ongeveer twintig leerlingen van de school gingen hem achterna en hielden hem tegen op het perron van de metro. Volgens een ooggetuige begonnen de leerlingen eerst met hem te praten, waarna ze hem op de grond gooiden en tegen zijn hoofd begonnen te slaan. De jongen riep zeker tien keer "ik heb hem niet geraakt". De scholieren sleurden hem de trap af naar de ingang van het metrostation. Daar sloegen ze hem verder in elkaar totdat hij overgeleverd kon worden aan de politie, schrijft de Telegraaf.

Consternatie
De steekpartij leidde tot een hoop consternatie op het schoolplein. Scholieren waren volledig overstuur en probeerden de pers het werk onmogelijk te maken. De politie onderzoekt de achtergrond en de toedracht en zette de straat bij het college af. (belga/sam)

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 oktober 2007 om 15:17.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 15:28   #60
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Maar extreem extreem rechts, die doen toch niets mis...

Ik vind dat heel rechts nu op straat moet komen om hun afkeer te tonen.
Het grappige is dat ze dankzij (extreem?) links na een paar jaartjes weer op vrije voeten staan...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be