Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het oordeel van het volk over de racistische moordenaar?
Het oordeel is rationeel en wijs, en de straf correct 22 44,90%
Het oordeel is terecht, maar de straf is te zwaar 1 2,04%
Het oordeel is incorrect, maar de straf correct 10 20,41%
Het oordeel is incorrect en de straf ook 6 12,24%
Ik geloof niet in volksjurys / ik vind dit een politiek proces / ik ben een racist 10 20,41%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 21:57   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Met het oordeel kan ik vrede nemen maar de straf is een beetje nutteloos. HVT zal de gevangenis ingaan als een psycho en er ook hetzelfde (of erger) terug uitkomen. Men had m.i. moeten opteren voor een zinvollere en humanere straf, nl. hem de toestemming verlenen om alsnog een einde te maken aan zijn leven óf hem een dodelijk spuitje geven zodat die arme, arme jongen uit z'n vreselijke lijden verlost zou kunnen worden.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 oktober 2007 om 21:58.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:11   #42
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Met het oordeel kan ik vrede nemen maar de straf is een beetje nutteloos. HVT zal de gevangenis ingaan als een psycho en er ook hetzelfde (of erger) terug uitkomen. Men had m.i. moeten opteren voor een zinvollere en humanere straf, nl. hem de toestemming verlenen om alsnog een einde te maken aan zijn leven óf hem een dodelijk spuitje geven zodat die arme, arme jongen uit z'n vreselijke lijden verlost zou kunnen worden.
U bent dus voor de doodstraf ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:28   #43
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is nochtans wat ik ouders van autistische kinderen op school hoor zeggen: ze mogen niet gestraft worden voor hun asociaal of gewelddadig gedrag, want ze vatten dat niet. Ze moeten uitzondering dit en uitzondering, en altijd moeten de andere kinderen daarvoor opdraaien. Met andere woorden, we moeten hun geweld gewoon ondergaan.
Ik weet er zo goed als niet van af maar kan autisme niet sneller naar gedragsproblemen leiden in een stresserende, ongestructeerde omgeving? Alé, de autisten waar ik al mee in contact ben gekomen, zijn meestal zeer ingetogen tenzij er ergens plots iets niet meer klopt in hun wereldbeeld/leefpatroon.

Om terug te komen op de beginpost, voor mij had er bijv. ook over een alternatieve straf in de richting van werken met migranten(kinderen) ofzo gedacht mogen worden (zij het met strakke (psychologische) opvolging.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 oktober 2007 om 23:29.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:29   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan was hij voor jaren kunnen geinterneerd worden - én behandeld, en vormde hij na de verwachte - desnoods minimum bepaalde - 10/15 jaar (of langer indien nodig) geen gevaar meer voor de maatschappij.

Nu mag hij gedurende 10/15 jaar worden onderworpen aan de verkrachtingen en pesterijen van zijn niet-racistische inmates, zonder enige psychologische begeleiding, en krijgt diezelfde maatschappij binnen 10/15 een [cynic mode voor de intellectuele prachtstukken]prachtige herstelde volledig psychologisch geheelde jonge man van 36 terug, die vol overtuiging de 900.000 euro schadevergoeding bijeen gaat schrapen, [/cynic mode]nadat hij uiteraard eerst netjes de belastingen en RSZ heeft afgedragen.

Maar... ze hebben nu hun racistische moordenaar, en daar zijn ze blij mee, want die éne bepaalde politieke partij en hun stemmers zijn nu lekker allemaal medeverantwoordelijk.
Ik vind het ook nog altijd raar dat niemand er bij stilstond dat hij drie vrouwelijke personen viseerde nadat een vrouwelijke directrice hem van school had gestuurd. Maar ja, dat zou niet zo lekker racistisch kunnen geoogd hebben. En van de drie was er wel een hoofddoek (kaukasisch type, zelfs niet gezien of het eventueel een oma met sjalleke was) en uiteraard de Afrikaanse Oelemata. Iemand die wil geloven dat hij dacht dat het spierwitte blonde kindje haar dochter was - zoals werd beweerd - mag van mij ook naar een instelling.

Hoe vreemd toch. Heel rechts Vlaanderen is plots voorstander van psychiatrische zorgen en verbetering van de persoon door intensieve begeleiding door professionelen op geitewollensokken.

Ik dacht dat rechts niet geloofde in die toch typisch linkiewinkie-concepten. Rechts vindt toch dat personen niet veranderen, dat de mens niet maakbaar is, dat mensen eens crimineel altijd crimineel zijn.

Maar nu er een racistische rechtse moordenaar bekend is, moet die plots alle linkse zorgen van de wereld krijgen.

Toch een tikje lachwekkend, niet?

Laatst gewijzigd door C2C : 14 oktober 2007 om 23:32.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:29   #45
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Hoe vreemd toch. Heel rechts Vlaanderen is plots voorstander van psychiatrische zorgen en verbetering van de persoon door intensieve begeleiding door professionelen op geitewollensokken.

Ik dacht dat rechts niet geloofde in die toch typisch linkiewinie-concepten.

Tikje hypocrisie is hier toch serieus aan het werk.
Jups
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:33   #46
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Ik dacht dat rechts niet geloofde in die toch typisch linkiewinkie-concepten. Rechts vindt toch dat personen niet veranderen, dat de mens niet maakbaar is, dat mensen eens crimineel altijd crimineel zijn.

Maar nu er een racistische rechtse moordenaar bekend is, moet die plots alle linkse zorgen van de wereld krijgen.

Toch een tikje lachwekkend, niet?
Van mij mag ie worden opgehangen hoor.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:55   #47
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Van mij mag ie worden opgehangen hoor.
HVT mag gedood worden. Omdat hij zich laten pakken heeft.Dat is de prijs.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 08:41   #48
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
HVT zijn zaak is een echte moord, en een wanhoopsdaad, gepleegd door een labiele jongeman, en men heeft er een politiek proces van gemaakt.
Correcte reactie! Heb de lijkenpikkers die dit onderwerp zo graag mis(ge)bruiken nooit zo in de startblokken weten staan om de moordenaar(s) van GDM, Momaerts en andere (zij die de namen kennen van de andere slachtoffers gelieve ze te plaatsen) te veroordelen als racist. Toch straf, telkens er een moord wordt gepleegd door wat progressief beschrijft als een kansarme allochtoon, bestaat het woord racisme niet. Wanneer zo'n allochtoonse smeerlap die hier al van de belzieke gastvrijheid in ons gevangniswezen heeft mogen genieten (is de reden dat ze daar zo graag gebruik van maken, het genot in het gevangeniswezen niet moeten werken en toch op uur en tijd voedsel ter beschikking en op hun luie krent liggen) een bejaarde vrouw haar knieschijven bewerkt met een hamer, haar haar in brand steekt dus laat ons stellen een foltering �* volanté uitvoerd, is simpel omdat het hier gaat om een crimineel van een sukkelige allochtoonse afkomst, misbegrepen door de belzieke samenleving, geen kansen heeft gekregen en altijd maar wordt gediscrimineerd dus iemand die in feite niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor z'n daden en "zeer zeker" niet schuldig kan zijn aan enige vorm van racisme of iets dat er maar voor zou kunnen doorgaan aangezien deze daden voortkomen als reactie op de blanke racistische en discrimenerende belzieke westerse samenleving.

Is zoals de reactie van vrienden en kennissen van de afghaanse asielzoeker die onlangs en bejaarde neerstak. Niet goed in z'n koppeke, zat graag in het asielcentrum en niet in het hem toegewezen huis. Had graag met z'n veloke naar afghanistan gebold enz. Dus wat blijft zo'n sukkelaar anders over, niet mogen fietsen naar z'n geliefd vaderland (waar hij naar het schijnt is moeten gaan lopen aangezien hij hier is aangespoeld als asielzoeker), niet in het opvangcentrum mogen blijven (opvangcentrum wat door links wordt beschreven als mensonwaardig, deze zat er dan zo graag in die mensonwaardige toestand) dan het vermoorden van een mens. Zou hier van racisme sprake kunnen zijn, zeer zeker niet. De dader is volgens progressieve normen een slachtoffer en moet worden begeleid.

Dus in het kort, waarom zou HVT gehandeld hebben uit racistische motieven? Luna was blank is men precies vergeten, dat de jury tot dit oordeel is gekomen is omdat dit in de media en door de progressieve linkse kliek al een jaar er is ingehammerd. Dus indien men stelt, een politiek proces is dit zeer terecht al alleen door telkens de verwijzing te maken naar een poltieke partij die men niet het zwijgen kan opleggen met democratische middelen.

Zouden de nabestaande en slachtoffers van deze allochtoonse moorden en foltering ook in aanmerking komen voor 900.000€ schadevergoeding of wordt hier gewogen met de schaal blank, kleurling. In het eerste geval 0,0 in het tweede valt over te spreken?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 15 oktober 2007 om 08:43.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2007, 16:51   #49
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U bent dus voor de doodstraf ?
Nee officieel niet, want ze wordt in de praktijk bijna nooit rechtvaardig toegepast en leidt vaak tot misbruik. Maar er zijn gevallen waarbij ik denk dat de dood de beste oplossing is voor alle partijen. In het geval van HVT spreek ik liever over zelfmoord of euthanasie (i.p.v. de doodstraf) aangezien hij zelf ook dood wou (of wil).
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be