![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het oordeel van het volk over de racistische moordenaar? | |||
Het oordeel is rationeel en wijs, en de straf correct |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,90% |
Het oordeel is terecht, maar de straf is te zwaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Het oordeel is incorrect, maar de straf correct |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Het oordeel is incorrect en de straf ook |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,24% |
Ik geloof niet in volksjurys / ik vind dit een politiek proces / ik ben een racist |
![]() ![]() ![]() |
10 | 20,41% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Met het oordeel kan ik vrede nemen maar de straf is een beetje nutteloos. HVT zal de gevangenis ingaan als een psycho en er ook hetzelfde (of erger) terug uitkomen. Men had m.i. moeten opteren voor een zinvollere en humanere straf, nl. hem de toestemming verlenen om alsnog een einde te maken aan zijn leven óf hem een dodelijk spuitje geven zodat die arme, arme jongen uit z'n vreselijke lijden verlost zou kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 14 oktober 2007 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Om terug te komen op de beginpost, voor mij had er bijv. ook over een alternatieve straf in de richting van werken met migranten(kinderen) ofzo gedacht mogen worden (zij het met strakke (psychologische) opvolging.) Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 14 oktober 2007 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Hoe vreemd toch. Heel rechts Vlaanderen is plots voorstander van psychiatrische zorgen en verbetering van de persoon door intensieve begeleiding door professionelen op geitewollensokken. Ik dacht dat rechts niet geloofde in die toch typisch linkiewinkie-concepten. Rechts vindt toch dat personen niet veranderen, dat de mens niet maakbaar is, dat mensen eens crimineel altijd crimineel zijn. Maar nu er een racistische rechtse moordenaar bekend is, moet die plots alle linkse zorgen van de wereld krijgen. Toch een tikje lachwekkend, niet?
Laatst gewijzigd door C2C : 14 oktober 2007 om 23:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is zoals de reactie van vrienden en kennissen van de afghaanse asielzoeker die onlangs en bejaarde neerstak. Niet goed in z'n koppeke, zat graag in het asielcentrum en niet in het hem toegewezen huis. Had graag met z'n veloke naar afghanistan gebold enz. Dus wat blijft zo'n sukkelaar anders over, niet mogen fietsen naar z'n geliefd vaderland (waar hij naar het schijnt is moeten gaan lopen aangezien hij hier is aangespoeld als asielzoeker), niet in het opvangcentrum mogen blijven (opvangcentrum wat door links wordt beschreven als mensonwaardig, deze zat er dan zo graag in die mensonwaardige toestand) dan het vermoorden van een mens. Zou hier van racisme sprake kunnen zijn, zeer zeker niet. De dader is volgens progressieve normen een slachtoffer en moet worden begeleid. Dus in het kort, waarom zou HVT gehandeld hebben uit racistische motieven? Luna was blank is men precies vergeten, dat de jury tot dit oordeel is gekomen is omdat dit in de media en door de progressieve linkse kliek al een jaar er is ingehammerd. Dus indien men stelt, een politiek proces is dit zeer terecht al alleen door telkens de verwijzing te maken naar een poltieke partij die men niet het zwijgen kan opleggen met democratische middelen. Zouden de nabestaande en slachtoffers van deze allochtoonse moorden en foltering ook in aanmerking komen voor 900.000€ schadevergoeding of wordt hier gewogen met de schaal blank, kleurling. In het eerste geval 0,0 in het tweede valt over te spreken?
Gott mit uns. Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe) Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens. Laatst gewijzigd door ERLICH : 15 oktober 2007 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Nee officieel niet, want ze wordt in de praktijk bijna nooit rechtvaardig toegepast en leidt vaak tot misbruik. Maar er zijn gevallen waarbij ik denk dat de dood de beste oplossing is voor alle partijen. In het geval van HVT spreek ik liever over zelfmoord of euthanasie (i.p.v. de doodstraf) aangezien hij zelf ook dood wou (of wil).
|
![]() |
![]() |