Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 13:47   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Het kon nog erger : Bush die de nobelprijs voor de vrede wint.
Denkt U echt ?
Gore is en blijft een amerikaan.
Stel nu eens dat hij via zijn paniekzaaierij de geopolitieke invloed van de olie-produceerende landen duurzaam tracht naar de genoes te helpen ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 14:09   #42
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Logisch dus dat beoordeeld wordt of de persoon die wel verdiend heeft.
Op dit eigenste forum zitten personen waarvan geweten is dat ze ontzettend zuinig leven en hun ecologische voetafdruk ontzettend klein moet zijn. Eigenlijk zouden zij in de schijnwerpers moeten gezet worden, daarin heeft u gelijk.
Maar nogmaals, denk je dat 'de mensen' of enige mediabron daar dan enige aandacht meer aan hadden besteed dan een fait divers van enkele vierkante centimeters in één of andere flutgazet? ...

Als iemand als politieke stroming en public opkomt voor democratie of liberalisme gaat u hopelijk ook niet bij zijn thuis checken of daar wel alles volgens die principes gebeurd hoop ik?! Enfin, misschien beter wel, het resultaat zal duidelijk zijn ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 oktober 2007 om 14:10.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 14:17   #43
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Laat ik het zo formuleren: waar gaat het hier over vrede?
Enkel vorm in vakbladen? Zelfs vóór AIT kon je geen radio of TV meer opzetten of geen krant meer openslaan of je werd met het broeikaseffect om de oren geslagen! De enige verdienste van Al Gore is de creatie van een quasi-commerciële hype die geen enkele oplossing biedt voor duurzaam energieverbruik.
Wat Al Gore zelf betreft: zal ik eens een elektronische kopie van zijn elektriciteitsrekening posten? Wat is de ecologische voetafdruk van zijn lezingencircuit? Die man verplaatst zich niet in een Smartje hoor!
Hoe kom jij aan die informatie for god sake?
Ben je daarover even kritisch en controleer je de informatie even goed als de informatie in de film? ...

Er werd over gesproken. Maar niet genoeg. Verder dan Kyoto kwam men niet, en de man met de pet zoals hier al gezegd werd wist ik ook nog van iets. Eén van de redenen is net dat deze film zoveel controverses opriep...
dat was niet gebeurd als de film niet toevallig door een Amerikaanse ex-president waren en er niet hier en daar een overstatement in het script geslopen was.

De gift van de nobelprijs is denk ik ook een strategische zet zijn om de klimaatverandering weer in de schijnwerpers te brengen, en ze heeft haar effect niet gemist: er wordt intercontinentaal over gesproken.

Hoe het gaat over vrede heeft Parficial al gezegd:
De rol van conflictpreventie voor klimaatverandering kan je gewoonweg niet onderschatten. Enig idee waarom het conflict in Darfoer bestaat?
Oud 12 oktober 2007, 14:44   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoe kom jij aan die informatie for god sake?
Ben je daarover even kritisch en controleer je de informatie even goed als de informatie in de film? ...
Eén of andere denktank was erop uitgekomen. Wie in een glazen huisje woont...Hoewel, glas: hier klikken

Citaat:
Er werd over gesproken. Maar niet genoeg. Verder dan Kyoto kwam men niet, en de man met de pet zoals hier al gezegd werd wist ik ook nog van iets. Eén van de redenen is net dat deze film zoveel controverses opriep...
dat was niet gebeurd als de film niet toevallig door een Amerikaanse ex-president waren en er niet hier en daar een overstatement in het script geslopen was.

De gift van de nobelprijs is denk ik ook een strategische zet zijn om de klimaatverandering weer in de schijnwerpers te brengen, en ze heeft haar effect niet gemist: er wordt intercontinentaal over gesproken.
Citaat:
Hoe het gaat over vrede heeft Parficial al gezegd:
De rol van conflictpreventie voor klimaatverandering kan je gewoonweg niet onderschatten.
Vandaar dat er in de pers met geen woord over vrede wordt gesproken. Nu zelf geen argumenten gaan uitvinden hé.
Citaat:
Enig idee waarom het conflict in Darfoer bestaat?
Begin hier nu geen pro- en contra-islam discussie alstublieft.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 12 oktober 2007 om 14:51.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 14:58   #45
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochthans heeft ze gelijk hoor, Darfoer is een conflict over water
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:37   #46
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Vandaar dat er in de pers met geen woord over vrede wordt gesproken. Nu zelf geen argumenten gaan uitvinden hé.
Lol, die is goed.

Doe je dat voor expres, zo weigeren te denken aan de consequenties van iets?
Ik benijd je ervoor.

Als je echt niet weet wat ik bedoel en het gevoel hebt dat ikraaskal wil ik een tipje van de sluier lichten aan de hand van de actualiteit:
Citaat:
04/10 'Appelsap wordt fors duurder'

Een glas appelsap wordt binnenkort duurder. Friesland Foods, producent van onder meer Goudappeltje en Appelsientje, voorziet "forse prijsstijgingen" wegens een tegenvallende oogst in Oost-Europa. Het Verbond van Belgische Tuinbouw Veilingen (VBT) bevestigt de tegenvallende oogst in Oost-Europa en meer bepaald in Polen.

Polen is goed voor 80 procent van de wereldmarkt in de productie van appelsap. "De toelevering van de markt is slecht door de klimatologische problemen in Polen", aldus Philippe Appeltans, algemeen secretaris van VBT.

Kris Goossens, zaakvoerder van het Vlaamse Fruitsappen Goossens, bevestigt ook de tegenvallende oogst in Polen, maar zegt dat de prijs van appelsap vorig jaar al fors gestegen is door een tegenvallende oogst in Groot-Brittannië. Door de prijsstijgingen van vorig jaar verwacht de man nu geen prijsstijgingen voor appelsap.

Sinds vorig jaar betaalt de consument al 20 tot 25 procent meer.

Volgens Friesland Foods zal er dit jaar toch een prijsstijging zijn en zal de consument dat vanaf november voelen. Een woordvoerder van de zuivel- en vruchtendrankenproducent verklaarde dat ook andere vruchtensappen waarin appelsap is verwerkt, zullen moeten meegaan in de prijsstijging. Hoe groot de prijsstijging zal zijn, wil Friesland Food niet zeggen. Uiteindelijk bepalen supermarkten de consumentenprijs, benadrukt een woordvoerder van de onderneming.

Citaat:
Schol makker!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 12 oktober 2007 om 22:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 20:38   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, die is goed.

Ik benijd je ervoor.

Als je echt niet weet wat ik bedoel en het gevoel hebt dat ikraaskal wil ik een tipje van de sluier lichten aan de hand van de actualiteit:

Schol makker!
Ik weiger niet aan de gevolgen te denken, ik vind gewoon dat het Nobelcomité in een hype is meegegaan en dat de bijdrage van Al Gore aan de wereldvrede en aan het klimaatdebat eigenlijk weinig voorstelt (trouwens: sinds wanneer verdedigt een ecologist een Amerikaanse kapitalistische toppoliticus ?). Had alleen de IPCC nu de prijs gehad...
Wat Darfour betreft: en wat met de Janjaweedmilities? Goed aanknopingspunt om deze topic te laten afglijden naar een islamdiscussie, niet?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 22:05   #48
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, die is goed.

Ik benijd je ervoor.

Schol makker!
weet ge, goed 5 jaar geleden werd een slechte oogst afgedaan aan slecht weer, nu wordt alles gestoken op 'veranderende klimatologische omstandigheden'. Kijk, als er een trend te zien is van zo veel op een volgende jaren, dan wil ik daar wel in komen. Maar niet als er zo eens 1 jaar tegensteekt
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be