![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij zegt: 'maar ik heb het niet van horen vertellen', dan lijkt mij duidelijk genoeg te zijn wat je bedoelt. Ofwel lieg ik volgens jou ofwel die Turkse vrouw die me haar eigen ervaringen vertelde. ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leer lezen: die 900000 euro schadevergoeding is de som van alle geëiste schadevergoedingen, waarvan het grootste deel van Songul Koç komt (een totale claim die overigens kleiner is dan de claim die de weduwe van Noppen alleen deed...). De overgrote meerderheiod van de schadevergoeding die de familie van Oulematou eist gaat idd naar haar dochter en haar moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Bravo, je het al een optie meer ontdekt dan in je vorige post. Maar er zijn er nog meer. Een verhaal wordt minder waarheidsgetrouw naarmate het verder van de bron verwijderd is. En daar hoeft geen bewust liegen voor aan te pas komen. Overigens maak jij de geweldige fout om op basis van één verhaal een algemene conclusies te trekken en dat dan nog eens uit te breiden naar alle landen die je om één of andere reden dubieus acht. De mogelijkheid van corruptie (die ook hier bestaat trouwens) impliceert verder geenszins dat iedereen daar ook gebruik van zal maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Familie die voorals nog niet kan bewijzen dat ze familie is. Wat is jouw probleem dan met wat er hier gezegd wordt?
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is niemand die het proces van de slachtoffers maakt, maar als mijn schoonbroer morgen word vermoord, dan moet ik geen schadevergoeding gaan eisen. Zelfs niet als mijn zuster word vermoord. De enige die recht hebben op een schadevergoeding zijn kinderen, Luna heeft die vermoedelijk nog niet, ouders of echtgenoot/note. Al de rest is daar enkel voor uitbuiting van de dood van de slachtoffers. In geval van Oulemata, dus twee personen, al de rest zijn profiteurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Er is helemaal niet gespecifiëerd welke documenten ontbraken. Dat sommigen daarvan maken dat het gaat om familie die niet kan bewijzen dat ze geen familie is, is louter speculatie (het kan even goed om het geboortecertificaat gaat van haar dochtertje). Net zoals het feit dat het om achterooms en achtertantes zou gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou je vulgaire insinuaties dus maar. Ik heb een voorbeeld uit MIJN ervaring aangehaald, van één land en één persoon. Jij gaf er een uit jouw ervaring met een ander land en met een andere persoon. Feit is dat die pratijken bestaan en dat jij ze niet eens ontkent. Natuurlijk maakt niet iedereen daar gebuik van. Het kost namelijk geld en dat heeft niet iedereen.
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Dat word mondeling afgesproken natuurlijk, en die avokaten gaan dat niet aan uwe neus hangen.Net zoals ik u geen namen kan geven van avokaten die dit doen.Ik ben toch niet helemaal zot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De begrafenis van Oulemata werd reeds betaald door het Antwerpse stadbestuur.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Je vergeet al evenzeer dat het niet zelden de gewoonte is in Afrikaanse families dat iemand die in het buitenland gaat werken mee voor het onderhoud van andere familieleden betaalt (er wordt ook niet zelden samengelegd door een heleboel familieleden om de reis naar het westen van die ene persoon te betalen). Bekijk de wereld is niet zo vanuit je eigen levenssituatie aub! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdediging vraagt bewijs verwantschap familieleden van Oulematou ![]() ANTWERPEN - Op het assisenproces van Hans Van Themsche hebben de burgerlijke partijen forse schadevergoedingen geëist van de veroordeelde. Het totaalbedrag zou op ruim 900.000 euro uitkomen. De afhandeling werd echter naar 7 januari uitgesteld, omdat sommige burgerlijke partijen nog de nodige stukken moeten aanbrengen om hun vordering mee te bewijzen. De 19-jarige Hans Van Themsche uit Wilrijk werd donderdag tot de levenslange opsluiting veroordeeld voor de racistische moorden op de peuter Luna Drowart (2) en haar Malinese oppas Oulematou Niangadou (25) en de racistische moordpoging op de Turkse Songul Koç (47). Bewijs van verwantschap met Oulematou Het proces zou normaal gezien vrijdag worden afgesloten met de afhandeling van de burgerlijke belangen, maar zo ver kwam het nog niet. De verdediging stelde dat de materiële kosten van sommige burgerlijke partijen met onvoldoende bewijsstukken waren aangetoond. Ze wil van sommige familieleden van Oulematou Niangadou ook een duidelijk bewijs van hun verwantschap met het slachtoffer hebben. Meester Kris Luyckx, die voor de nabestaanden van de Malinese oppas optreedt, noemde dat een schande. 'Het is het zoveelste bewijs dat Van Themsche absoluut geen verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn daden. Er wordt hier gewoon misbruik gemaakt van het feit dat de administratie in Mali niet zo grondig gebeurt als in ons land. Voor mijn cliënten is dit opnieuw een kaakslag', stelde hij. De familie van Oulematou vraagt een schadeloosstelling van ongeveer 350.000 euro in totaal. Het leeuwendeel daarvan is voor de moeder en het dochtertje van het slachtoffer. De nabestaanden van Luna vorderen ruim 90.000 euro. Songul Koç en haar familie vragen bijna 500.000 euro. Een deel van dat bedrag is provisioneel, onder meer omdat de vrouw nog altijd psychologische begeleiding nodig heeft. Haar advocaat vroeg ook de aanstelling van een deskundige, die moet bepalen in hoeverre ze blijvend arbeidsongeschikt is. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding en de Liga voor Mensenrechten vroegen tot slot ieder een symbolische euro. avb ------------------- Songul Koç heeft het niet getroffen in haar leven. Ze werd uitgehuwelijkt en heeft het grootste deel van de tijd haar kinderen alleen moeten opvoeden omdat haar man..... hier in de gevangenis zat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2007 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() In derde wereld landen koopt u alle papieren die u wilt: échte, officiële , MAAR VALSE papieren.Voor 200 euros heb je bvb in Afrika een rijbewijs voor vrachtwagens.Geldig in Europa. Gewoon betalen en t'is goed.Geboorteakte's, allerlei certificaten, noem maar op: betaal en u krijgt het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eis dat iedereen die schade vergoeding wil ontvangen, maar eens eerst moet bewijzen familie te zijn van een van de slachtoffers en te bewijzen dat de eiser ook echt schade lijd door wat de dader heeft gedaan is dan ook niet meer dan gerechtvaardigd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere familieleden (buiten de moeder van Oulemata, indien dit hier ook standaard is) lijken me geen aanspraak te kunnen maken op schadevergoeding. Men kan ook nog altijd DNA testen laten uitvoeren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
DIE 900000 EURO IS DE GEZAMELIJKE CLAIM VAN ALLE FAMILIES VAN ALLE SLACHTOFFERS! (een schadevergoeding die overigens lager was dan de claim vand e weduwe Van Noppen alleen, maar daar heb ik niemand over horen schande roepen) Moeder en dochter verbleven niet hier, beste Knuppel, maar gewoon in hun thuisland. Informeer je eens degelijk voor je uitspraken doet zou ik zo zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | |