![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Edina's willen dit niet horen, niet zien en er vooral niks van weten. D�*�*rom worden pleintjes nu ingericht dat er NIEMAND nog iets te zoeken heeft: hier geldt het gelijkheidsprincipe. Waarom? het gevolg van een beleid dat niet WIL horen wat mensen zeggen of willen. Ik kan je een leuk voorbeeldje geven : kleinschalig, maar het heeft ook geleid tot NIKS MEER. Ik woon in een zeer klein doodlopend straatje, mèt speelpleintjes (drie!) waar het ideaal wonen is voor mensen met kleine kinderen. Die kleine kinderen worden groter en krijgen andere behoeften. In plaats van een schommel en een schuifaf vroegen (en kregen) ze een basketbalpaal. Niks aan de hand. Tenzij ja: de gemeente was er niet van op de hoogte dat kinderen ook met ouders kunnen praten dus overlegden ze rechtstreeks (jeugdwerkers net van school) met kinderen van 12/13 jaar. Ze kregen een basketbalpaal: midden op de rijbaan, TUSSEN de geparkeerde auto's, VLAK VOOR een deel garagepoorten. Niks aan de hand. De kinderen hier zijn netjes opgevoed en als botsende basketballen beschadiging aan de auto's of aan de garagepoorten veroorzaakten gingen ze de eigenaar netjes verwittigen, namen de eigen verantwoordelijkheid op zich en hun ouders betaalden netjes de schade via hun verzekering. Maar ook die kinderen werden groot en slechts een paar gebruikten de basketbal nog (zelfs professioneel). Wat gebeurde er echter: ook andere oudere jongeren kwamen met hun auto in groepjes de straat in om basket te spelen (mèt kracht!) alleen: deze "jongeren" waren niet netjes opgevoed en de buurtbewoners moesten zelf hun beschadiging van auto's en poorten vaststellen en betalen. We hebben dus drie pleintjes, waarvan er ééntje nooit in gebruik werd genomen: geen auto's in de buurt, geen poorten, geen ramen, geen voortuintjes vallen er te beschadigen. Eén grote blinde muur. Mits een kleine investering kon de gemeente de basketpaal verzetten (uiteraard niét tegen de muur) en zouden de beschadigingen minimaal zijn. Alleen: de mensen die in het huis van die éne blinde muur wonen zijn migranten (chinezen). Antwoord van de gemeente bij het voorstel om de paal naar het derde plein te verhuizen: het is niet omdat d�*�*r een chinees woont dat je daar die basketbalpaal moet zetten! (ik ken die mensen al 35 jaar, hun zoon zou de mijne kunnen zijn, toevallig zijn we steeds buren geweest, en onafhankelijk van mekaar zijn we ook samen naar deze straat verhuisd, jaren ging ik samen met "kleine broer" van de tram naar huis, hij vertelde me honderduit over zijn toekomstplannen toen hij nog puber was. Nu is hij eigenaar van het huis en had geen enkel probleem met de voorgestelde verhuis van de basketbalpaal). MIJN antwoord aan het o zo anti-racistische gemeenteraadslid: het is niet omdat IK toevallig Belg ben dat die basketbalpaal na 15 jaar dan nog steeds voor mijn deur moet blijven staan! Gevolg: geen basketbalpaal meer. (bijkomend gevolg : de twee studenten Lichamelijke Opvoeding die er gebruikt van maakten : slecht gezind op "de chinees" - die er dus niks op tegen had, maar die door "het beleid" ongevraagd als puppietjes werden in bescherming genomen!). D�*�*rom!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mais racistes ils ne sont pas, monsieur.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
O U bedoelt de "jongeren" die beschadigden - ongewild - maar de moeite niet deden om de eigenaars van de geblutste auto's of poorten in te lichten? Dat waren halalkinderen (vanaf 19 jaar: hadden al eigen BMWke), die m�*g je niks verwijten. en zéker niet veronderstellen dat hun ouders of zijzelf een familiale verzekering hebben afgesloten. Wat niet wegneemt dat die paal daar al j�*ren verkeerd stond en MOEST leiden tot ongewilde beschadigingen. Maar dat was de beslissing van de gemeente: elke ouder die had geconsulteerd geweest zou daarop gewezen hebben. De jeugddienst echter was in de leeftijd dat ze nog geen eigen garagepoort hadden en een auto van pa en ma gekregen hadden. Origineel was het trouwens de bedoeling dat kinderen van 11/15 daar speelden, geen volwassen jongeren die met serieuze kracht die ballen konden laten botsen. en ruimtelijke ordening had er totaal niks mee te maken: twee/ drie m2 extra plaveien aanleggen (stond op kruising van een breed wandelpad) en een opvangnet. Het is een stukje grond dat niet te zien is, enkel het dubbele wandelpad loopt erlangs. IEDEREEN had zich daar naar hartelust kunnen oefenen in het basketbalspelen. En mits je de plaat NIET in het verlengde van de blinde muur hing, zou er amper overlast zijn geweest. (tenzij het geluid van botsende ballen die ikzelf 15 jaar heb getolereerd, samen met het regelmaat uit de haak slaan van mijn garagepoort... maar ik ben dus belg, uentermensch die vooral belastingen moet betalen en dankbaar zijn!). Bottomline = enkel BELGEN moeten zich schikken naar de overlast die kinderen - per definitie - kunnen veroorzaken. Als je toevallig Chinees bent dan wordt het aangrenzende pleintje zéker niet in gebruik genomen om jongeren de ruimte te geven: dat zou (in dit geval een zéér kleine) overlast kunnen veroorzaken, en vermits we anti-racist zijn, willen we dat de chinees besparen, niet de haram-belg, die moet gewoon leren tolerant te zijn! D�*�*r zit hem het probleem.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Belangrijk is dat we elkaar blijven respecteren.
Jammer dat het waar het respect betreft altijd éénrichtingverkeer is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Ik denk dat je dan eerst eens ter plaatse moet gaan kijken. Het gaat niet over kleine oneffenheden hé! Voor vrouwen met hakken (en dat hoeven echt geen naaldhakken te zijn) is het zelfs amper doenbaar om over te lopen. Gevolg: iedereen mijd het plein en doet slecht het hoogst noodzakelijke deel van de weg naar het station over het plein. Trouwens: waren zou het daar in de winter meer glad zijn dan op de gemiddelde stoep? Nee hoor, de reden was wel degelijk het skaten en skeeleren tegen te gaan. Dat hebben ze ook expliciet zo gezegd! Resultaat: een volkomen nutteloos en ongebruikt plein. En dat in een stad met een serieus gebrek aan open ruimte... De heraanleg van het Astridplein was ook al zo'n totale flop.
Laatst gewijzigd door Edina : 13 oktober 2007 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Niet ver daar vandaan heb je de Dageraadplaats. Die werd ook recent heraangelegd en men heeft hemel en aarde moeten bewegen om daar ook een voetbalveldje te voorzien. Eerst zouden er 2 basketbalvelden komen (zoals er ook voordien al waren) - ook al werd er meer gevoetbald dan gebasketbald. Maar de stad besliste dat voetballen voor meer overlast zorgde. In realiteit waren het de horecazaken met hun steeds uitbreidende terassen die daar zo tegen gekant waren. Er durfde wel eens een bal die richting uitgaan - o drama! Pikant detail: de buurtbewoners ervaren vooral overlast van de horecazaken op het plein: in de zomer zit het plein daar tot in de vroege uurtjes vol met babbelende mensen, die door de drank niet zelden luidruchtig zijn. Dit heeft gewoon te maken met een totaal gebrek aan visie op het vlak van ruimtelijke ordening. Iets waar we als land overigens sowieso al in uitblinken. Hou je haat- en calimeropraat voor jezelf. De wereld is niet zwart-wit zoals jij schijnt te denken. Er is niet één bron van alle kwaad. Hoe graag jij dat ook zo zou zien. Blijkbaar is de wereld makkelijker te begrijpen voor jou door één grote boeman naar voor te schuiven. Je doet maar, maar verwacht vooral niet dat ik daar aan mee doe. Laatst gewijzigd door Edina : 13 oktober 2007 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb je post gemeld aan de moderators.
De laatste paragraaf is een persoonlijke belediging die ik niet hoef te pikken. Ik neem aan dat je mijn post niet begrepen/niet goed gelezen hebt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik had samen met mijn buurman de Chinees eens gaan klappen met de bevoegde ambtenaar en gevraagd of hij dan maar de schade zou willen betalen in de toekomst? Helpt dat niet, paal weg, desnoods eigenhandig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste groep jongeren verdwenen effektief zonder dat men kon vaststellen wie de schade had veroorzaakt. Wij zochten de oplossing in het VERMIJDEN van schade: wat enkel kon op het pleintje naast de chinees: daar kon geen enkele schade worden veroorzaakt. De chinees - spijtig genoeg - was wèl uitgenodigd op de vergadering, maar niet aanwezig. Het gemeenteraadslid besloot uit eigen beweging dat de reden voor het verplaatsen naar het "chinese" plein, enkel voortkwam uit racisme (nadat die paal dus 15 jaar voor mijn garagepoort had gestaan, én terwijl ik hele goede contacten heb met die mensen). Mijn verhaal gaat er vooral om: indien in dat bepaalde huis naast het meest geschikte pleintje nu eens géén Chinees had gewoond, maar een stomme belg: dan hadden zowel de eigen nog basketspelende kinderen �*ls andere "jongeren" de mogelijkheid gekregen, zelfs al geeft een basketbalpaal geluidsoverlast (kan je niet mijden). Maar een MIGRANT (weze het een totaal geïntegreerde chinees, weze het een niet-geïntegreerde halal-migrant) MAG totaal niet moeten meedelen in de overlast die kinderen veroorzaken. Bij de halal-migrant lopen die dingen dan nog extra de spuigaten uit omdat ze zèlf hun kinderen niet opvoeden tot het beperken van de normale overlast, of het eigen verantwoordelijkheid nemen bij die overlast. In dit geval ging het gemeentebestuur totaal ongevraagd, ongewenst over tot besluiten dat "indien" iemand overlast zou hebben, het ZEKER niet de chinees mocht zijn. En dat is niet enkel bij mezelf in het verkeerde keelgat geschoten hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat, wat de spelende kinderen betreft, de grootste klagers juist deze zonder jonge kinderen zijn, of uitbaters. Er zijn voorbeelden genoeg. Op het Rode Kruisplein in Mechelen was er een basketbalveld. Er werd veel gespeeld. Onlangs is het een parking geworden, onder commerciële druk. Aan het Tivoli-park hebben de bewoners van de villawijk een comité opgericht om te protesteren tegen de bouw van een ziekenhuis. Overlast van sirènes !! Oh ja, ik word er soms misselijk van als ik het hoor. Maar dat de politie kinderen naar het bureau meenneemt, simpelweg omdat die tijdens het spelen wat lawaai maken, dat vind ik toch het toppunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Schepen
|
![]() Een allochtoon met een mes, dat behoort tegenwoordig bij het cultureel decor, maar oeioei een Vlaamse jongen met een skateboard... triestig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Die hebben duidelijk gezinstherapie nodig he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke persoon met meer dan drie werkende hersencellen heeft kunnen begrijpen wat er hier gebeurde. Zoals gewoonlijk hebben de Edina's het niet begrepen. Juist Dinake: het is niet omdat d�*�*r een chinees woont dat we d�*�*r een basketbalpaal moeten gaan installeren! Edina content (weer een geval van racisme ontdekt), gemeente content. Allez, doe zo voort meid en laat me vooral weten wanneer hersencel nr. 4 in actie is kunnen treden. Ik heb begrepen dat je een ambetantenarenjobke hebt kunnen te pakken krijgen? juiste partijkaart zeker? doe zo voort.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Skaters willen eigen skatepark
(c) De Standaard 13/10/07 ![]() MECHELEN - Bij de Mechelse skaters roept het verhaal van de opgepakte skater Luka De Donder, heel wat reacties op. Zonder overlast te berokkenen, kunnen skaters zich zondag nog eens uitleven in de feestzaal van de sluitende Euroshopping. Daarna wordt het gebouw afgebroken. Peter Brandts en Serge Goossens, zaakvoerders van de Mechelse skatewinkel Core Shop, zijn daarvoor druk in de weer. De twee ervaren skaters schrikken wel van het voorval aan de Lamot-site. Daar werd de dertienjarige skater Luka De Donder deze zomer opgepakt, omdat hij aan het skaten was. (DS 12 oktober) 'Af en toe gooit een buurtbewoner wel eens met een emmer water. Maar tot nu toe heb ik de politie daar nog niets weten over zeggen', zegt Goossens. 'We hebben zelf een reglement gekregen waarin staat dat we op het fietspad en het voetpad mogen skaten. Soms moet ik de politie daar zelf nog attent op maken.' Na herhaalde klachten over overlast werd deze zomer wel een jonge skater opgepakt en toevertrouwd aan het Nero-project. 'Dat is een juiste aanpak die blijkbaar toch ook wat indruk maakt. Op die manier worden ook de ouders gemobiliseerd want soms beseffen ze niet dat er problemen zijn', reageert burgemeester Bart Somers (Open VLD). Schepen van Jeugdbeleid Caroline Gennez (SP.A) reageert verbaasd op het voorval. 'Ik ontken het probleem niet. Ik heb ook zelf al enkele klachten van overlast binnengekregen', zegt Gennez. 'Maar jongeren moeten ook kunnen spelen. Ik wil daarom nagaan of het praktisch haalbaar en realistisch is om binnen bepaalde tijdsperioden te skaten in de stad. Daarover wil ik overleggen met skaters, ouders en buurtbewoners om een goede oplossing te zoeken.' Gennez wil het incident niet onder de mat vegen. 'We moeten dit grondig onderzoeken', zegt ze. 'Als de kinderen inderdaad geen verwittiging kregen, is het totaal ongepast dat de politie hen meeneemt naar het politiebureau. Bovendien moet de politie ook onmiddellijk de ouders contacteren. De Mechelse aanpak van overlast is een succesformule. Maar, waar gewerkt wordt, kunnen ook fouten gemaakt worden. Als blijkt dat er fouten werden gemaakt zijn verontschuldigingen op hun plaats en moeten we ook lessen trekken. ' In het politiereglement van Mechelen is niet opgenomen dat spelende kinderen niet als overlast kunnen beschouwd worden. 'Zo creëer je alleen maar andere discussies, omdat we dan niet meer in staat zouden zijn op te treden', zegt Somers. 'Jong zijn is een vrijbrief om te spelen, maar niet om allerlei dingen te doen die niet kunnen en mogen.' Hoe je het ook draait of keert, plaats voor skaters is er hoegenaamd niet. 'Het skatepark in De Nekker is goed voor beginnelingen, maar je geraakt er onmiddellijk op uitgekeken. Je moet er trouwens telkens betalen', zegt Goossens. 'De Lamot-site en ook de Melaan zijn, als goede betongronden, de meest geliefde plaatsen.' Mechelen Kinderstad engageert zich wel en maakt 15.000 euro vrij voor de bouw van een skatebowl aan Perron M. De skaters staan zelf in voor de bouw. 'Op dit ogenblik maken we de plannen op en moeten we samen met de jeugddienst nog een bouwaanvraag indienen en een architect vinden. Na deze skatebowl zou het dan de bedoeling zijn het park uit te breiden. Want het kan goed zijn dat met de komst van dit park ook het aantal skaters zal verdubbelen', zegt Goossens nog. (ckd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierbij het verhaal uit DS van 13/09/07. Hoe het verhaal is afgelopen weet ik niet. Student riskeert 250euro boete voor luide mp3-speler MECHELEN - Een Brusselse student riskeert een boete tot 250euro omdat de muziek van zijn gsm met ingebouwde mp3-speler te luid stond. Volgens de politie veroorzaakte de muziek overlast voor de andere bezoekers van het station. Ronny Maquilon studeert verftechnieken in Mechelen. Op 28juni werd hij aan het station aangesproken door de politie omdat zijn gsm met ingebouwde mp3-speler te luide muziek produceerde. De man had zijn oortje niet in en had de luidspreker van zijn toestel aangezet. Blijkbaar stond de muziek vrij luid, want ze trok de aandacht van de politie, die net extra toezicht hield om overlast aan te pakken. Volgens de politie werd de jongen eerst aangemaand om de muziek stiller te zetten, maar omdat hij dat niet onmiddellijk deed en ook onbeleefd zou hebben gereageerd, stelde de politie proces-verbaal op. 'Dat gebeurde omdat er een inbreuk is vastgesteld op artikel149 van de Algemene Bestuurlijke Politieverordening', verklaart Tine Winnelinckx van de Mechelse politie. 'Volgens dat artikel mogen andere mensen niet gehinderd worden door lawaai.' Volgens de politie hadden de mensen die aan het station stonden last van de muziek. Blijft natuurlijk de vraag wanneer er sprake is van overlast en wanneer niet. 'Er is sprake van overlast als de omgeving hinder ondervindt, en dat was in deze zaak het geval. Ik ben ervan overtuigd dat mijn mensen niet zomaar een pv opstellen', licht hoofdcommissaris Rony Vandaele toe. Eerste keer De politie onderstreept dat gsm's waarin een mp3-speler is ingebouwd heel wat decibels kunnen produceren. Sinds de invoering van de administratieve boetes voor overlast werden in Mechelen al enkele honderden pv's opgesteld. 'Meestal gaat het om de zogenaamde discowagens. Dat zijn auto's waarvan de geluidsboxen te veel lawaai produceren. Maar ook tegen wildplassers en mensen die spuwen op straat wordt pv opgesteld. Het is wel de eerste keer dat het gebeurt voor lawaaihinder door een mp3-speler', licht Vandaele toe. Ronny Maquilon kan ter verdediging nog een brief schrijven aan de Mechelse boeteambtenaar. Die kan de boete eventueel kwijtschelden of verlagen. (tdk) |
|
![]() |
![]() |