Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 15:51   #41
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Sterke repliek, dat wel.

Restore Hope is te hoog gegrepen in uw geval. Uw geval is hopeloos.

Maar ik blijf altijd grootmoedig, en zal u dus een vraag terzake stellen.

Denkt ge echt dat de Amerikanen naar Darfoer willen om daar het volk te helpen?

Waarom hebben ze dat dan al lang niet gedaan? De Amerikaanse resoluties liggen er, in de Senaat. Die zeggen zelfs dat er een genocide aan de gang is. En toch sturen de Amerikanen geen troepen.

Wat houdt hen volgens u tegen?
Restore Hope draaide niet om olie.

Hetgeen wat de VS tegenhoudt zijn mensen met gebrek aan constructieve kritiek, zoals u. Die alleen maar kunnen klagen.

De VS heeft nu een gevoel van "wij kunnen niks goed doen volgens hun, dus stoppen wij er maar mee".
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:02   #42
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Hetgeen wat de VS tegenhoudt zijn mensen met gebrek aan constructieve kritiek, zoals u. Die alleen maar kunnen klagen.

De VS heeft nu een gevoel van "wij kunnen niks goed doen volgens hun, dus stoppen wij er maar mee".
Is dat niet een beetje licht voor een hypermacht?

Ik dacht dat een hypermacht als Amerika zich niks aantrok van linkiewinkies in geitewollensokken. Volgens u zijn wij plots gigantisch machtig. Vreemd.

De Amerikanen gaan dus de door hen zo geprezen idealen als democratie, vrijheid, recht op leven,... niet verdedigen, omdat ze te weinig steun ondervinden van linkiewinkies? Bizar.

Dan zijn de Amerikanen de naam supermacht of grootmacht of zelfs Goede Macht, niet echt waard. Denkt ge niet? Dan vallen ze toch wel écht iets te licht uit.

Trouwens, tussen ons: gelooft ge écht zelf wat ge denkt? Ik werk op een instelling waar het departement psychiatrie slechts twee blokken van mij verwijderd ligt. Ik kan desnoods iets regelen voor u. Er is zelfs een afdeling cross-culturele psychiatrie - voor migrantenjoengelen.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 oktober 2007 om 16:03.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:08   #43
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De winst is verbijsterend:

-directe cash: 1.5 triljard dollar voor de Amerikanen (want zoveel kost de Irak-oorlog)
-1 triljard om de 10 jaar (gemiddelde tijd die het MIC erover doet om een oorlog te starten - ping, ping, Korea, Vietnam, Latijns-Amerika, Afghanistan, Irak, ping, ping)
-triljarden voor de bevolkingen die daardoor niet vernietigd zouden worden
-miljoenen mensenlevens gered overal ter wereld
-miljoenen Amerikaanse zieken gered (want die creperen nu door hun fascistisch systeem)
-triljarden voor de wereldbevolking (want door de uitschakeling van het kapitalistisch fascisme wordt de koek eerlijker verdeeld)
-triljarden uitgespaard door onmiddellijke implementatie van plannen voor de adaptatie en vermijding van de effecten van MMCC

Dit zijn maar een paar basale posten.

Kortom, ik schat de winst voor de mensheid op enkele tientallen triljarden dollars.

Een "Project for a New American Century" zou uitermate winstgevend zijn, wellicht het meest winstgevende mega-project uit de recente geschiedenis.
nu nog machthebbers vinden die uit zijn op winst voor de mensheid.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 16:21   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
nu nog machthebbers vinden die uit zijn op winst voor de mensheid.
Gevonden: Chavez, Morales, Lula, Kirchner, Correa, Bachelet, Ortega, Prachanda, Castro, Bardhan,... de lijst is eigenlijk impressionant hoor.

En de nieuwe As van de Rede en het Internationalisme blijft genadeloos groeien en aansterken. Eén continent is al binnen, heroverd op Amerika en de As van het Kwaad.

Laatst gewijzigd door C2C : 14 oktober 2007 om 16:22.
Oud 14 oktober 2007, 16:36   #45
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Laat ons daar toch wat afwachtender tegenover staan.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:13   #46
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, de isolatiekamer voor Bush puppets is ergens anders hé. Tweede gang rechts, naast de toiletten, graag.

Maar laat alstublief deze onstpanningsruimte van de Rede een beetje proper hé.

Ik denk eerder dat communisten in isolatiekamers thuis horen. Maar dat in dit soort van isolatiekamers.

Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:53   #47
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat niet een beetje licht voor een hypermacht?

Ik dacht dat een hypermacht als Amerika zich niks aantrok van linkiewinkies in geitewollensokken. Volgens u zijn wij plots gigantisch machtig. Vreemd.

De Amerikanen gaan dus de door hen zo geprezen idealen als democratie, vrijheid, recht op leven,... niet verdedigen, omdat ze te weinig steun ondervinden van linkiewinkies? Bizar.

Dan zijn de Amerikanen de naam supermacht of grootmacht of zelfs Goede Macht, niet echt waard. Denkt ge niet? Dan vallen ze toch wel écht iets te licht uit.

Trouwens, tussen ons: gelooft ge écht zelf wat ge denkt? Ik werk op een instelling waar het departement psychiatrie slechts twee blokken van mij verwijderd ligt. Ik kan desnoods iets regelen voor u. Er is zelfs een afdeling cross-culturele psychiatrie - voor migrantenjoengelen.
De VS kan zonder internationale steun geen 3 oorlogen voeren.

Zeer vriendelijk, maar nee dank u. Ik hoef geen speciale behandeling, en ik zal met de psychiater praten in't Nederlands. Ik ben immers geintegreerd.
Oud 14 oktober 2007, 17:55   #48
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Gevonden: Chavez, Morales, Lula, Kirchner, Correa, Bachelet, Ortega, Prachanda, Castro, Bardhan,... de lijst is eigenlijk impressionant hoor.

En de nieuwe As van de Rede en het Internationalisme blijft genadeloos groeien en aansterken. Eén continent is al binnen, heroverd op Amerika en de As van het Kwaad.
Gelooft zelf wat u zegt. BTW, waar is Kim Jung Il, Ahmadinejad en Mugabe op de lijst?
Oud 14 oktober 2007, 17:56   #49
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Ik denk eerder dat communisten in isolatiekamers thuis horen. Maar dat in dit soort van isolatiekamers.

Heel vriendelijk dat u de commie kleren gaf. Ik zou het niet doen. U bent een man met een groot hart!
Oud 14 oktober 2007, 17:56   #50
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7042805.stm

Moeten Bush en zijn criminele bende voor een krijgstribunaal als oorlogsmisdadigers? Ze zijn tenslotte de chief commanders van het Amerikaanse leger, dus zouden ze eigenlijk ook wel voor de krijgsraad van dat leger moeten mogen komen.

Een andere optie blijft natuurlijk gewoon deze grootste der misdadigers voor een internationaal tribunaal te brengen, waar ze zonder enige twijfel zouden veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid.
Dat deze criminelen moeten veroordeeld worden voor hun zware misdaden staat als een paal boven water.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 17:59   #51
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet allen die je daar opsomt zijn zo menslievend, er zitten zelfs criminelen bij zoals een Castro. Iemand als Chavez daarentegen is een man die gerespecteerd moet worden, al was het maar omdat hij zijn volk helpt terwijl hij NIET meedoet aan die links-internationalistische kul. Hij past niet in een As van Internationalisme! Overigens zijn het vooral de neocons uit Amerika die internationalisten zijn! Zij dringen hun visie op aan de rest van de wereld, desnoods via oorlog.
Oud 14 oktober 2007, 18:00   #52
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht

De Koude Oorlog tegen de communisten is al 17 jaar voorbij. Vandaag stellen marxisten in Europa niets meer voor.
Oud 14 oktober 2007, 18:12   #53
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Amerikanen hebben nu een gevoel van "het is toch nooit goed voor iemand dus wij gaan ook geen moeite meer doen", die indruk heb ik op een dergelijk Engelstalig forum gekregen na praten met Amerikaanse militairen.
Sturen van een firma... Het werkte uitstekend in Sierra-Leone. De RUF mocht voor elke misdaad dat ze aanrichtten betalen in bloed, want de Zuid-Afrikanen spoorden hun op na elk aanval op een dorp en slachtten ze.

Sudan zou wel om een andere aanpak vragen. Slechts een gevechtsheli zal niet genoeg zijn, en men zou wat lichte pantservoertuigen en luchtafweergeschut kunnen gebruiken.

Waarom vonden de Engelstaligen het een slecht idee om een PMC in te schakelen? Vrees dat deze zich zouden misdragen? Of zijn er meer achterliggende redenen die ik over de kop zie?
De Amerikanen houden zich zoveel mogelijk buiten Afrika, ze kennen het daar niet en hebben zeer slechte herinneringen aan Afrika sinds de rampzalige operatie in Mogadishu (okt. '93) waarbij 19 Amerikaanse soldaten om het leven kwamen. Na die ramp heeft Clinton onmiddellijk de VS-eenheden uit Somalië teruggetrokken.

Het verwonderde me al zeer erg dat de VS vorig jaar luchtbombardementen uitvoerden op Somalië. Ik denk dat Osama Bin Laden al zou moeten opduiken in die regio eer de Amerikanen zich daar nog es wagen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 18:22   #54
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De Amerikanen houden zich zoveel mogelijk buiten Afrika, ze kennen het daar niet en hebben zeer slechte herinneringen aan Afrika sinds de rampzalige operatie in Mogadishu (okt. '93) waarbij 19 Amerikaanse soldaten om het leven kwamen. Na die ramp heeft Clinton onmiddellijk de VS-eenheden uit Somalië teruggetrokken.

Het verwonderde me al zeer erg dat de VS vorig jaar luchtbombardementen uitvoerden op Somalië. Ik denk dat Osama Bin Laden al zou moeten opduiken in die regio eer de Amerikanen zich daar nog es wagen.
Als Afrika een man is die naar voor gebogen is, met voeten in Zuid-Afrika en het hoofd bij Bissau, dan is Somalie exact wat het vertegenwoordigt op deze tekening: het aars van Afrika.

De situatie in Somalie dit en vorig jaar was dan ook een enorme crisis. De Islaamse Rechtbanken trokken op en dit kon een wespennest worden voor alle soorten uitschot die daar hun basis wilden vestigen. Ik denk dat de VS geen keuze had behalve de transitieregering en Ethiopie helpen. De laatste bombardementen waren, als ik mij goed herinner, in het begin van dit jaar, vanuit een Spectre gunship.

Wat u zegt is inderdaad correct. Blackwater heeft een kantoor in Kenya, maar verder is er niets.
Oud 14 oktober 2007, 18:38   #55
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

ja, het is zelfs zo dat de het Amerikaanse leger zijn officieren cursus laat volgen bij het Belgisch leger over oorlogsvoering in Afrika. Vergeet niet dat België samen met Frankrijk nog altijd een zeer grote kennis en ervaring heeft wat betreft Afrika en militaire operaties aldaar.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 20:14   #56
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft zelf wat u zegt. BTW, waar is Kim Jung Il, Ahmadinejad en Mugabe op de lijst?
Geen ouwe koeien uit de sloot halen. Ik vergelijk u ook niet met Hitler en Mussolini, hoewel dat heel legitiem zou zijn.

Stukske nazi.
Oud 15 oktober 2007, 20:20   #57
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen ouwe koeien uit de sloot halen. Ik vergelijk u ook niet met Hitler en Mussolini, hoewel dat heel legitiem zou zijn.

Stukske nazi.
Stukske libertarier, graag.

(Imperialist mag ook bij gebrek aan iets anders)
Oud 15 oktober 2007, 20:20   #58
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, het is zelfs zo dat de het Amerikaanse leger zijn officieren cursus laat volgen bij het Belgisch leger over oorlogsvoering in Afrika. Vergeet niet dat België samen met Frankrijk nog altijd een zeer grote kennis en ervaring heeft wat betreft Afrika en militaire operaties aldaar.
Dat wist ik niet. Hebt u details over trainingsmissies?
Oud 15 oktober 2007, 20:20   #59
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar wij dachten allemaal dat Amerika zijn leger zou inzetten bij directe dreigingen voor de vrede, uit humanitaire overwegingen, om de mensenrechten te vrijwaren, om de vrijheid en de democratie te promoten,... om al die redenen die Bush ertoe brachten Irak binnen te vallen.

Als er nu één regio is waar een preventieve oorlog om al die redenen volledig legitiem is, dan is het wel Darfur. Maar omdat daar niks te rapen valt, slikken de Amerikanen al die waarden plots in.

We kunnen dus alleen besluiten dat Amerikanen ongelofelijke losers, zwakkelingen en lafaards zijn, en dat alles wat ze zeggen over het verspreiden van democratie en vrijheid, dikke zever is.

Wij wisten dat al langer. Leuk om zien dat nu ook extreem rechts plebs gelijk gij dat inziet. Ik ben verheugd.
Oud 15 oktober 2007, 20:47   #60
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
De Koude Oorlog tegen de communisten is al 17 jaar voorbij. Vandaag stellen marxisten in Europa niets meer voor.
en dat is maar goed ook !!!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be